حرفه ای ترین چربی سوزهای دنیا


سوزاندن چربی و لاغر شدن به ساده ترین روش، یکی از آرزوهای هر فرد چاقی است. این افراد دوست دارند تا خیلی راحت به وزن دلخواهشان برسند.
گاهی اوقات برخی از افراد دوست ندارند خیلی ورزش کنند و بیشتر می خواهند با استفاده از غذاهای جایگزین میزان زیادی وزن را کم کنند. در ادامه به برخی از این جایگزین ها اشاره می کنیم.



داروهای فشارخون باعث سرطان لب می شود



 تحقیقات جدید نشان داد که یک سری از داروهای فشار خون عامل ایجاد سرطان لب می شوند.
خبرگزاری فارس: داروهای فشارخون باعث سرطان لب می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا، محققان دریافتند که داروهای فشار خون می تواند منجر به سرطان لب شود.
تحقیقات جدید حاکیست: چند نمونه از داروهای فشارخون بالا از جمله ادالات (Adalat)، نیفیدیاک (Nifediac) و کوردیپین(Cordipin)، خطر ابتلا به سرطان لب را در سفیدپوستان افزایش می دهند زیرا این داروها میزان حساسیت به اثر تخریبی نور خورشید را زیاد می کنند.

مهم‌ترین اشتباهات رژیم‌های لاغری


محققان فهرستی از رایجترین اشتباهات را در رژیم‌های لاغری تهیه و اعلام كردند كه برای موفقیت در برنامه كاهش وزن نباید توسط برخی اشتباهات از مسیر كاهش وزن منحرف شد.

 اولین و رایجترین اشتباهی كه افراد در برنامه كاهش وزن خود مرتكب می‌شوند محاسبه غلط كالری مصرفی در برنامه رژیم غذایی است.

بدترین روش برای شروع رژیم غذایی كاهش ناگهانی میزان كربوهیدرات و در نتیجه از دست دادن مایع زیادی از بدن می‌باشد. كاهش مایعات به میزان مایعات دریافتی بستگی ندارد بلكه مستقیماً به توانایی بدن در نگهداری مایعات ارتباط دارد.

آشنایی باخوراکی های سرشار از مواد ضد پیری


برای خوب برنزه شدن و مبارزه با پیری، امسال، تغذیه تان را پر از آنتی اکسیدان کنید.فقط باید بدانید آنها را کجا پیدا کنید.
با هم نگاهی کوتاه بر انواع مختلف آنتی اکسیدان ها و خوراکی های سرشار از آنتی اکسیدان خواهیم داشت.

فراوانی آنتی اکسیدان با تنوع در تغذیه ممکن است
پایۀ تغذیه ای سالم، بر مصرف همه چیز است. در واقع، هر مادۀ غذایی، مواد مغذی مختلف در اندازه های بسیار متفاوتی در خود دارد. برای بهره مند شدن از آنها، تا جایی که ممکن است باید تغذیه تان تنوع داشته باشد. این در حالی است که ما همیشه تمایل داریم کمابیش چیزهای یکسانی بخوریم.

همه نوزادان بیمارستان‌های دوستدار کودک از ساعات اولیه تولد از شیر مادر تغذیه می‌کنند

7468.jpg

مدیر گروه بهداشت خانواده دانشگاه علوم پزشکی تهران:

مدیر گروه بهداشت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ترویج شیر مصنوعی در بیمارستان‌های دوستدار کودک صد در صد ممنوع است، گفت: تمامی اتاق‌های آب جوش برای تهیه شیرخشک در 18 بیمارستان دارنده ی لوح دوستدار کودک جمع آوری شدند و می‌توان گفت نوزادان از همان زمان‌های اولیه تولد بصورت صد در صد از شیر مادر تغذیه می‌کنند.

مصرف داروهاي كلسترول، خطر التهاب لوزالمعده را كاهش مي‌دهد


252-3.jpg
متخصصان علوم پزشكي اسكاتلند در يك آزمايش جديد دريافتند كه مصرف داروهاي پايين آورنده كلسترول خون موسوم به استاتين‌ها خطر التهاب لوزالمعده (لوزالمعده) را كاهش مي‌دهد.
به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، متخصصان دانشگاه گلاسگو در اسكاتلند مي‌گويند در حالي كه در مطالعات پيشين ادعا شده بود كه مصرف اين داروها باعث افزايش خطر التهاب لوزالمعده مي‌شود اما نتايج يك بازبيني جديد تاييد مي‌كند كه برخلاف يافته‌هاي قبلي، اين داروها درواقع كاهش‌دهنده التهاب لوزالمعده هستند.

ويتامين D خطر بروز عفونت‌هاي تنفسي را كاهش مي‌دهد


54-20.jpg
نتايج يك مطالعه جديد نشان داده است كه مصرف روزانه مكمل ويتامين D احتمال ابتلا به عفونت‌هاي تنفسي فصل زمستان نظير سرماخوردگي و آنفلوآنزا را در كودكان كاهش مي‌دهد.
به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، در مطالعه‌اي كه اخيرا از سوي يك گروه متخصص بين‌المللي بر روي تعدادي از دانش‌آموزان مغولستاني انجام گرفته معلوم شد مصرف روزانه مكمل‌هاي ويتامين D در كودكاني كه با كمبود اين ويتامين مواجه هستند، احتمال بروز عفونت‌هاي دستگاه تنفسي را كاهش مي‌دهد.

چگونه موزها را از سیاه شدن حفظ کنیم/ نقش غذای دریایی در سالم ماندن موز



دانشمندان یک اسپری ساخته اند که می‌تواند روند از بین رفتن و سیاه شدن سریع موز را متوقف کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، شاید همه این مسئله را تجربه کرده اند که درست ظرف دو تا سه روز پس از خرید موز، این میوه شروع به سیاه شدن می کند و ظاهری چون یک میوه غیرقابل مصرف را به خود می گیرد.
دانشمنمدان یک پوشش شیمیایی ابداع کرده اند که می تواند موز را تا دو هفته تازه نگاه دارد، این سیستم به وسیله کشتن باکتریهایی کار می کند که موجب بیش از حد رسیده شدن موز می شوند.
دانشمندان اعتقاد دارند که این پوشش که در قالب یک اسپری ارائه شده می تواند 1.6 میلیون موزی را نجات دهد که روزانه در بریتانیا دور ریخته می شوند.
دکتر زیهونگ لی که این اسپری را از chitosan، ماده گرفته شده از پوست میگو و خرچنگ، ساخته اظهار داشت: ما به این نتیجه رسیدیم که استفاده از این اسپری روی موزهای سبز موجب می شود که این موزها تا 12 روز تازه باقی بمانند. وقتی موزها رسیده می شوند به سرعت زرد، نرم شده و پس از آن فاسد می شوند.

6 راه برای لاغری بعد از باداری


می‌دانیم که نورسیده حسابی وقتتان را می‌گیرد و سرتان شلوغ است. لزومی ندارد که به باشگاه بروید. فرزندتان را در کالسکه‌اش بگذارید و هر روز پیاده روی تند بکنید. هر هفته باید حداقل 150 دقیقه پیاده روی تند کرده باشید.

همه‌ خانم‌ها در زمان بارداری بین 11.5 تا 16 کیلو گرم و در برخی موارد بیشتر وزن اضافه می‌کنند. مسئله‌ مهمی که وجود دارد این است که وزن اضافه شده در بارداری باید بعد از زایمان کاهش پیدا کند.

اگر بعد از زایمان کاری برای کاهش وزنتان نکنید امکان دارد که بعد از 15 تا 20 سال دیگر دچار اضافه وزن بیش از حد یا چاقی مفرط شوید. اما باید توجه داشته باشید که برای کاهش وزن بعد از بارداری حداقل 9 ماه زمان لازم است. پس باید صبور باشید. در این مقاله ما 6 توصیه برایتان داریم تا شما را به تدریج به وزن اولیه‌تان برگرداند.

با خوردن كيك و شيريني هم مي توان لاغر شد


آيا مي دانستيد؟
خوردن یک صبحانه کامل که شامل کیک و شیرینی است واقعا می تواند به کاهش وزن کمک کند.
 حمید جزایری، کارشناس تغذیه در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاراندر پاسخ به اینکه آیا خوردن صبحانه کامل که شامل شیرینی و کیک است واقعا می تواند به کاهش وزن کمک کند، عنوان کرد: تحقیقات نشان می دهد افرادی که هر روز صبح یک صبحانه شامل 600 کالری مواد غذایی مصرف میکنند که در آنپروتئین ها و کربوهیدارت ها قرار گرفته است نه تنها می توانند وزن خود را کاهش دهند بلکه این كاهش وزن آنها برای مدت طولانی تری پا برجا خواهد ماند.