مصرف شیر، پنیر و کلم بروکلی در هنگام قاعدگی به کاهش درد کمک می کند


پژوهشگران دانشگاه ماساچوست پس از مطالعه مفصلی بر روی ۳۰۰۰ زن اعلام کرده‌اند که رژیم غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین D می‌تواند در کاهش بروز علایم این نشانگان موثر واقع شود.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، محققان اعتقاد دارند افرادی که در رژیم غذایی خود به مقدار کافی از غذاهای حاوی ویتامین D و کلسیم مانند شیر و پنیر و سایر لبنیات و همچنین جوانه‌ها و کلم بروکلی استفاده می‌کنند، دچار کمترین میزان علایم این بیماری می‌شوند. از نظر این محققان، دلیل کاهش علایم نشانگان پیش از قاعدگی توسط مواد مزبور، افزایش سطح هورمون‌های زنانه مثل استروژن و در عین حال کاهش پروژسترون است.
دکتر الیزابت جانسون، مدیر این تیم تحقیقاتی، درباره نتایجی که از این پژوهش به دست آمده، می‌گوید: <در این تحقیق، مشخص شد کسانی که دریافت روزانه کلسیم و ویتامین D آنها در حد ایده‌آل و یا بالاتر از حد طبیعی است، کمتر از سایرین دچار علایم پیش از قاعدگی می شوند.

کمبود کلسیم عاملی برای اختلال های انعقادی


فاکتورهای انعقادی با کلسیم فعال می شود و کمبود کلسیم باعث اختلال های انعقادی خواهد شد.

میتر زراتی کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه کلسیم یکی از مهمترین عناصر در بدن است کلسیم برای سلامت استخوان ها موثر است امروزه کلسیم عنصری ضد سرطان شناخته شده است به خصوص سرطان های دستگاه گوارش و سرطان روده بزرگ از آن جمله است.

زراتی بیان کرد: افرادی که رژیم پر چرب مصرف می کنند به ویژه چربی های حیوانی و اسیدهای چرب اشباع خطر سرطان روده را افزایش می دهد.

سلامتی می خواهید کمتر غذای آماده بخورید


اگر شما به دنبال سلامتی جسمتان هستید از غذاهای آماده كمتر استفاده كنید.

فست فودها اغلب مملو از چربی، کالری و نمک هستند و در صورتی که به طور مکرر آنها را بخورید، ممکن است سلامتی خود را به خطر بیندازید.

رعایت این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا فست فودهای سالمتری را انتخاب کنید:

پیتزای با پنیر کمتر و حاوی سبزیجات سفارش دهید.
  
ساندویچ‌های نیم‌پرس یا پرس کودک سفارش دهید که حاوی گوشت بی‌چربی و مقدار زیادی سبزی، نان متشکل از غلات سبوس‌ دار و بدون مایونز و سایر سس‌ها باشند.
  
یک همبرگر با گوشت گاو بی‌چربی به همراه کاهو و گوجه فرنگی گزینه سالم‌تری است. از پنیر و سس بپرهیزید، و به سوی سیب‌زمینی سرخ‌کرده هم نروید.

آناناس درمانی در تابستان


پیش از اینکه سراغ داروهای شیمیایی بروید این نسخه ها را حتما تجربه کنید.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، آناناس یکی دیگر از میوه های فصل تابستان است که از دیدگاه طب چینی به عنوان یکی از میوه های شفا بخش در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.
 
 
این میوه که مزه ملایمی دارد در گروه میوه هایی قرار می گیرد که طبع آنها کمی سرد است. از این رو این میوه یکی از بهترین و با ارزش ترین میوه در فصل های گرم سال به ویژه روزهای گرم تابستان است.

چگونه با خوردن مي توان لاغر ماند؟


اگر می خواهید بدانید چطور هم می توان خورد و هم لاغر ماند این مطلب را از دست ندهید.

سبحان ابراهیمی، کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: یکی از مفید ترین شیوه های کنترل اشتها و کاهش وزن، افزایش تعداد وعده های غذایی از 3 تا 5 وعده و مصرف مواد غذایی کم کالری و سرشار از فیبر و سبزی است.