رژیم درمانی آسم


آسم
زنجبيل زرد چوبه
آبميوه يا آب سبزيجات

هويج كرفس گريپ فروت ليمو پرتقال اسفناج گوجه فرنگي آناناس تربچه

مواد غذايي

ميوه ها و سبزي هاي تازه مخصوصا آن دسته كه غني از ويتامين ‍C  مي باشند .
آناناس - زرد آلو كنگر فرنگي سيب زميني شيرين آجيل ( مغز ها ) انواع تخمه دانه هاي كامل بنشن ماهي چربي ساردين ماهي آزاد ماهي تن ماهي خال مخالي  - پودر فلفل قرمز سير پياز
 خردل و ريشه خردل ـ  با نازك كردن راه هاي هوايي بوسيله موكوس آنها را باز ميكند . 

منبع: http://fakouchaki.blogfa.com/cat-10.aspx

بارداری بدون عارضه

تعاريف و علائم
Gravida = زن حامله ، Para = زني كه يكبار وضع حمل كرده
رشد بافت : سينه 5/0كيلو گرم ، جفت 6/0 كيلو گرم ، جنين 5/3 – 3 كيلو گرم ، مايع آمنيوتيك 1 كيلو گرم ، رحم 1 كيلوگرم ، افزايش حجم خون 5/1 كيلو گرم ، مايع خارج سلولي 5/1 كيلوگرم . افزايش وزن مناسب براي تامين رشد جنين مورد نياز ميباشد .
ارزيابي خطر ( علائم احتمالي فقر مادر يا ناشي از رشد جنين)
قبل از بارداري
بلوغ ( عادت كم كم غذا خوردن ، نياز هاي اضافه )
2- تاريخچه 3 يا بيشتر حاملگي در 2 سال گذشته ، مخصوصا سقط جنين .
3- تاريحچه زايمان ناموفق
قبل از بارداري يا در دوران بارداري 

مصرف روزانه بیش از ۳ فنجان قهوه باعث سقط جنین می شود

  سیگاری بودن مادر طی دوره بارداری یکی از عوامل موثر در افزایش احتمال سقط جنین است.

کارشناس ارشد مامایی گفت: سیگاری بودن مادر طی دوره بارداری یکی از عوامل موثر در افزایش احتمال سقط جنین است. محبوبه احمدی افزود: علاوه بر مصرف سیگار ، مصرف بیش از ۳ فنجان قهوه در روز توسط زنان باردار می تواند موجب سقط جنین شود. وی اظهار داشت: مصرف بیش از حد قهوه در روز باعث افزایش ورود کافئین به بدن می شود بنابراین احتمال سقط جنین دراین صورت افزایش می یابد.

مکمل‌هاي ويتامين و املاح در بارداري


ويتامين‌ها و مواد معدني از مهم ترين مواد مغذي هستند که براي سلامتي بدن لازم هستند. ديد کلي نسبت به ويتامين‌ها و مواد معدني آن قدر مثبت است که فکر مي کنيم هر چه قدر از اين مواد مغذي مصرف کنيم(مثلا در دوران بارداري) ضرري نخواهد داشت. در صورتي که استفاده‌ي بيش از حد مکمل ويتامين ها و املاح، سبب پديد ‌آمدن مسموميت در بدن مي‌شود. لذا از مصرف خودسرانه اين مکمل ها بايد خودداري کرد و فقط تحت نظر پزشک متخصص از آنها استفاده کرد.
مکمل هايي که مصرف بيش از حد آنها اثرات سمي دارد، عبارتند از: آهن، روي، سلنيوم و ويتامين‌هاي A  ، B، C  ، D .

بارداری

حاملگي بدون عارضه

تعاريف و علائم
Gravida = زن حامله ، Para = زني كه يكبار وضع حمل كرده
رشد بافت : سينه  5/0كيلو گرم ، جفت 6/0 كيلو گرم ، جنين 5/3 – 3 كيلو گرم ، مايع آمنيوتيك 1 كيلو گرم ، رحم 1 كيلوگرم ، افزايش حجم خون 5/1 كيلو گرم ، مايع خارج سلولي 5/1 كيلوگرم . افزايش وزن مناسب براي تامين رشد جنين مورد نياز ميباشد .

شیردهی

كودكان ، شير مادر را خيلي بهتر از ديگر انواع شير، جذب مي كنند. شير انسان داراي PUFA بيشتر ، سديم كمتر و نسبت مناسب پروتئين است. شير انسان 5/1 برابر بيشتر از شير گاو داراي لاكتوز است؛ در نتيجه ، پروتئين آن بهتر جذب مي شود. در مقايسه ، شير گاو نسبت به شير انسان داراي 2 برابر پروتئين و باقيمانده است.
شير انسان داراي 1 ميلي گرم آهن در ليتر با ميزان جذب 49% مي باشد. صرفنظر از دريافت بالا ، ظرفيت كلسترول شير انسان mg/dl 23-15   مي باشد.نسبت پروتئين سرم شير مادر (Whey)   به كازئين 80:20 ، خيلي مرغوب تر از بسياري از فرمولاي مخصوص كودك مي باشد. شير مادر بهتر هضم مي شود و آنتي بادي هاي بسيار زيادي نسبت به شير گاو فرمولا دارد. شير انسان باعث حفاظت معده و روده نوزاد در مقابل درد شديد ، بيماري هاي تنفسي ، عفونت گوش Beaudry et al 1995)  )  و   آلرژي ( Saaring and Kajosaari 1995)    مي شود .
فلور ميكروبي نوزادان تغذيه شده با شير مادر معمولاً  لاكتوباسيلوس است ، ولي نوزادان تغذيه شده با فرمولا اشرشيا كلي مي باشد.
زناني كه HIV مثبت هستند نبايد شير خود را به نوزادانشان بدهند. به استثناي كشورهاي جهان سوم ، كه ميزان مرگ و مير نوزادان ناشي از عدم تغذيه با شير مادر در آنجا فراوان است.

تعيين جنسيت فرزند قبل از بارداری


Mother Cuddling with Her Baby

انتخاب جنسيت فرزند به دلخواه ،از دير باز، يکی از آرزوهای بشر بوده است.چه بسا خانواده هايي که به علت نداشتن يکی از دوجنس ( خصوصا فرزند پسر) دچار مشکلات فراوان شده اند و يا خانواده هايی که سالها به اميد داشتن يکی از دوجنس تعداد زيادی بارداری را يکی پس از ديگری و با فاصله کم داشته اند ولی نتيجه مطلوب بدست نيامده است و نه تنها سلامت مادر را به خطر انداخته است بلکه هزينه زيادی را برای خانواده به دنبال داشته است در جوامع امروز هم که تنظيم خانواده به خوبی رعايت می شود اهميت تعيين جنسيت بيشتر خود را نشان می دهدو خانواده ها اکثرا می خواهند دو فرزند و از هر دو جنس داشته باشندو اين اهميت تعيين جنسيت را در تنظيم خانواده و کاهش هزينه های مربوط به تعداد فرزندان نشان می دهد. اما
تعيين جنسيت چگون امکان پذير است ؟

خصوصیات درمانی مواد غذایی



فهرست زير شامل فعاليت فارماكولوژيكي گياهان ، مواد غذايي غني از مواد مغذي ، و اسيد هاي چرب   مي باشد. اطلاعات بيشتر در اين زمينه را مي توان از اداره كشاورزي امريكا و هشدارـ NAPR  يا Natural Products Alert    بدست آورد  كه شامل اطلاعات پايه از صد هزار مطالعه در دانشگاه ايلينويز شيكاگو می باشد .

فعاليت فارماكولوژيكي

كاهش دهنده درد
 فلفل قرمز دارچين ميخك قهوه سير زنجبيل - شيرين بيان پياز نعناع بياباني peppermint .

اسرار مربوط به غذاهاي فست فود


در آمریکا بیش از 300 نوع رستوران زنجیره ای فست فود وجود دارد و این رستوران ها بیش از 40 درصد فروش کل رستوران های آمریکا را دارند.
مثل اینکه باید علاقه ی این ملت به برگرها و سرخ کردنی ها را کاهش داد. از طرف دیگر، دولت برای مبارزه با چاقی و بیماری های مربوط به آن دست به عملیات های مختلف زده است و مردم را تشویق می کند تا بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنند. اما حال که آمریکایی ها سالانه بیش از 110 بیلیون دلار برای غذاهای فست فود خرج می کنند، فکر نمی کنم که این طرح ها کارآمد باشند.
بله، این غذاها ارزان است و اندازه اش هم می تواند هر گرسنه ای را سیر کند. اما کمی صبر کنید. این راهنمایی ها و اسرار را در مورد غذاهای فست فود بخوانید و بعد قضاوت کنید.
ببینید رستوران فست- فود مورد علاقه ی شما چطور غذایتان را آماده می کند: 

كاربرد تغذيه در سلامتي انسان



دستورالعمل هاي تغذيه يكي از قديمي ترين مقررات پزشكي تمام ملت هاست . اين گونه دستورالعمل هاي غذائي در كتابهاي مقدس چيني ها ، مصري ها ، هندي ها و همچنين در كتابهاي مذهبي مسلمانان وكشورهاي غربي نيز يافت مي شود. دانشمند انگليسي«توماس سيد نهام » كه در سالهاي 1689-1624 مي زيست ، جمله اي را بيان مي كرده است كه در زمان وي قابل توجه است: « بسياري از بيماريها فقط از طريق رژيم غذائي قابل درمان است » . با وجود اينكه درحدود 300 سال از اين اظهار نظر ميگذرد ، در زمان حاضر نيز كه از گرفتگي عروق قلب بسياري از بيماران مي ميرند هنوز اين جمله كاملاً معتبر است .

نقش ريزمغذي ها در سلامتي

مقدمه‌:
تأثيرات‌ سؤ تغذيه‌ انرژي‌ و پروتئين‌ دركودكان‌ با افزايش‌ مرگ‌ و مير، ابتلا به‌بيماريها، نقص‌ در عملكرد سيستم‌ايمني‌ و تأخير در رشد و نمو حركتي‌ ورواني‌ مشخص‌ مي‌شود. حدود 30 سال‌قبل‌ سؤتغذيه‌ فقط مفهومي‌ معادل‌كمبود دريافت‌ پروتئين‌ و انرژي‌داشت‌، اما امروزه‌ نگرش‌ جهان‌ به‌ معني‌سؤ تغذيه‌ تغيير كرده‌ است‌; علاوه‌ برپروتئين‌ و انرژي‌ گستره‌ وسيعي‌ ازكمبود ريزمغذيها را نيز شامل‌ مي‌شود.كمبود يد در دوران‌ بارداري‌ و اثر آن‌در ايجاد كريتنيسم‌ و تأخير در نموذهني‌ نوزاد، كمبود آهن‌ و تأثيرات‌ آن‌در ايجاد كم‌ خوني‌ و نقص‌ تكامل‌مغزي‌ و كمبود ويتامين‌ A و ايجادشبكوري‌ و كمبود روي‌ در دوران‌بارداري‌ و شيرخوارگي‌ و تأثيري‌ كه‌ به‌صورت‌ كاهش‌ وزن‌ هنگام‌ تولد، تأخيردر رشد كودكان‌ و كاهش‌ تركيبات‌ايمني‌زا افزايش‌ بار ابتلا به‌ بيماريهاي‌عفوني‌ و حتي‌ احتمال‌ افزايش‌ مواردمرگ‌ و مير كودكان‌ دارد،

الگوي غذايي روزانه مناسب برای سالمندان

مقدمه:    سالخوردگان در هر جامعه اي اعم از جوامع پير يا جوان وجود دارند و درصدي از آن را تشكيل مي دهند. به طوري كه جمعيت سالخوردگان در جهان رو به افزايش است و اين گروه توجه خاص مي طلبند.
    پيــــــري واقعيتي است اجتناب ناپذيرپس چه بهتر كه به جاي تسليم شدن خود را تجهيز كنيم تا بتوانيم بيشترين بهره را از اين دوره عمر ببريم و براي اين كار كافي است كه نظر واقع بينانه به آن داشته باشيم. يعني پيري را به عنوان دوره اي از مراحل گذراندن عمر بدانيم كه بايد همچنان از آن بهترين استفاده ها را برد. سلامتي افراد سالمند ارزش اقتصادي زيادي براي جامعه دارد چرا كه دولتها براي مراقبتهاي بهداشتي افراد مسن هر سال مبالغي را هزينه مي كنند كه خود مي تواند رقم قابل ملاحظه اي باشد و اين در حالي است كه پيشگيري و درمان در مقايسه با روشهاي درماني مقرون به صرفه است. از مشكلات شايع دوران سالمندي مشكلات تغذيه اي است. درآمد كم همراه با ساير عوامل اجتماعي، رواني و فيزيولوژيكي كه در سنين بالا بوجود مي آيند. احتمالاً از عوامل مؤثر در جذب ناكافي و عدم كفايت رژيم غذايي در برخــي از افراد مسن محسوب مي گردد.

سبزي هاي پررنگ تر بايد بيشتر مصرف كرد

به گفته پزشكان ومتخصصان تغذيه مصرف مكمل هاي غذايي حاوي اسيد فوليك و ويتامين B12 باعث ايجاد تعادل در رژيم غذايي افراد مي شود و اين درحالي است كه سبزي هاي سبز رنگ حاوي مقادير زيادي اسيد فوليك هستند.

 به نقل از پايگاه خبري بي بي سي؛ وجود اين دو ماده مفيد بهداشت تغذيه افراد را تضمين مي كند.
بنابراين گزارش، تحقيقات برخي دانشمندان از تأثير مثبت اسيد فوليك در جلوگيري از ريزش مو خبر مي دهد.
اين گزارش حاكي است؛ سبزي هاي سبز رنگ به عنوان منابع سرشار از اسيد فوليك شناخته شده هستند و تخم مرغ و گوشت را پزشكان به عنوان منابع غني ويتامين B12 معرفي كرده اند.
يادآور مي شود: مصرف اسيد فوليك و ويتامين B12 باعث ايجاد تعادل در رژيم غذايي افراد مي شود.

گلابی را از دست ندهید


گلابی حاوی میزان قابل توجهی آنتی‌اکسیدان‌های محافظ سیستم قلبی عروقی بدن است.
گلابی منبع فوق‌العاده‌ی فیبری به نام پکتین است که به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد کولون (روده‌ی بزرگ) کمک می‌کند.
این میوه‌ی خوشمزه همچنین حاوی میزان زیادی ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، مقدار کمی ویتامین A و E و املاح معدنی به ویژه پتاسیم است.
گلابی سرشار از املاح معدنی، پتاس و تانین است و می‌تواند اسید اوریک خون را پایین بیاورد. برای این کار بهتر است که گلابی را با پوست میل کنید. از این گذشته گلابی برای افراد روماتیسمی و افرادی که از آرتریت رنج می‌برند مفید است.
به عقیده‌ی متخصصان، گلابی اعصاب را آرام می‌کند، عملکرد غدد داخلی را بهبود می‌بخشد، فشار خون را تنظیم می‌کند، خون را تصفیه و کلیه‌ها را تمیز می‌کند. در صورت تنبلی روده‌ها، بیماری‌های گلو و بیماری‌هایی مانند سل، ضعف بدن و کم خونی نیز گلابی کمک زیادی می‌کند.

آشنایی با 6 ماده غذایی موثر در کنترل چربی خون


باداممتخصصان 6 ماده غذایی را برای کمک به بهبود کلسترول خوب و بد پیشنهاد می‌کنند.

به گزارش ایسنا ، بهترین غذا برای هر کسی که نگران سطح کلسترول خود است یک وعده غذایی کم چرب (چربی‌های اشباع شده به میزان کم) است که دارای میوه وسبزیجات به میزان فراوان باشد.
- بادام
مواد موجود در پوست بادام از اکسیده شدن ال دی ال یا همان کلسترول بد جلوگیری می‌کند. فرایند اکسیده شدن کلسترول بد می‌تواند منجر به صدمه زدن به دیواره رگ‌های خونی و افزایش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی شود. بادام را می‌توانید به همراه سالاد و یا دیگر غلات مصرف کنید و یا برای میان وعده‌ی بعدازظهر تعداد چند دانه میل کنید.

نشاط و هوشیاری با روغن کنجد


کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، استفاده از روغن کنجد را در درمان اختلالات عصبی و افزایش نشاط و هوشیاری مؤثر دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ لیلا شورورزی،کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اظهار داشت: روغن کنجد علاوه بر دارا بودن چربی‌های غیر اشباع مانع اختلالات عصبی، افزایش نشاط و هوشیاری، کاهش دردهای مزمن و گرفتگی غضلات می‌شود.
وی افزود: ویتامین E موجود در روغن کنجد خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را در افراد کاهش می‌دهد.

به خاطر پوستتان خوب بخوريد


جام جم آنلاين: فكر نمي‌كنم بتوانيم كسي را پيدا كنيم كه دوست نداشته باشد  پوستش صاف، شفاف و خوشرنگ باشد . انسان ذاتا و بر اساس فطرت از زيبايي لذت مي‌برد و پوست كه گسترده‌ترين عضو بدن است نقش مهمي در زيبايي ما دارد .
اين نكته در مورد پوست صورت اهميتي دوچند ان مي‌يابد  چرا كه همه ما در برخورد  نخست با ديگران، تصويري از چهره و صورت آنها در بايگاني ذهن‌مان ذخيره مي‌كنيم و اين تصوير د ر برد اشت كلي ما نسبت به آنها بسيار موثر است.
علاوه بر اين موارد ، هميشه بايد يادمان باشد ، پوست نخستين و مهم‌ترين سد دفاعي بدن ناميده مي‌شود ؛ پس مهم‌تر از زيبايي، سلامت آن است.
خيلي از خانم‌ها فكر مي‌كنند  مصرف كرم‌هاي گران‌قيمت، مواد لازم و حياتي را به پوست‌شان مي‌رساند ؛ پس چندان نيازي ندارند به فكر غذاي ديگري براي پوست‌شان باشند .
اين از آن دست تصورات غلطي است كه آنها را با مشكلاتي د ر سلامت و زيبايي مواجه مي‌كند . پس لازم است به فكر پوست‌تان باشيد اما قدري منطقي‌تر.

بعد از سرطان چه بايد كرد


جام جم آنلاين: «وقتي كه مجبور شدم هر ماه زمانی را به شیمی‌درمانی اختصاص دهم، تقریباً همه كار‌های دیگرم را تعطیل كرده بودم. وقتی شیمی‌درمانی تمام شد، این سوال پیش آمد كه حالا با زندگی‌ام چه كنم؟» اینها جملات بسیاری از كسانی است كه از سرطان جان سالم به‌ در برده‌اند.
اين افراد با این‌كه در دوره درمان از حمایت و اطلاعات كافی برخوردار بوده‌اند، ولی پس از پایان آن وارد مرحله‌ای نو از زندگی مي‌شوند كه سرشار از پرسش‌هاي گوناگون است.
اما واقعا نجات‌یافته از سرطان كیست؟ منظور از اصطلاح «نجات‌یافته از سرطان» فردی است كه بیماری سرطان در او تشخیص داده و درمان شده است.
البته اين روزها با پیشرفت تجهیزات و امكانات، بسیاری از افراد مبتلا به سرطان از اين بيماري خلاص می‌شوند، اما چه تعداد از آنها می‌دانند برای اين‌كه دوباره در دام سرطان نیفتند، سبك زندگی خود را چطور باید اصلاح كنند؟

جایگزین‌هایی برای مواد پروتئینی گران‌قیمت


روزهای آخر ماه كه فرا می‌رسد، كفگیر برخی از حقوق‌بگیران به ته‌ دیگ می‌خورد و روزهای نه گفتن به همسر و فرزند و وعده اول ماه دادن است البته خانواده‌های كم ‌درآمدی هم هستند كه بیشتر روزها همین حكایت كفگیر و ته دیگ را دارند و هزینه‌های زندگی، این فرصت را برایشان باقی نمی‌گذارد كه به فكر یك برنامه غذایی مفید و كامل باشند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ در سبد خرید خانوارهای كم‌درآمد  تنقلات كم‌ارزش و مواد  نشاسته‌ای حرف اول را می‌زند و اغلب این افراد به مصرف كم مواد  پروتئینی قناعت می‌كنند ، اما باید  بدانید با كمی برنامه‌ریزی و توجه می‌شود  مواد  پروتئینی ارزان‌تری را وارد  سبد  غذایی كرد  و به نیازهای تغذیه‌ای بدن پاسخی مطلوب د اد .

غذای ضد استرس هم داریم؟!


بررسی رابطه تغذیه و استرس در گفت و گو با یک متخصص تغذیه


مدیریت استرس برای برخی افراد آسان است اما در برخی دیگر عامل بروز بسیار ناراحتی ها ازجمله یبوست، بی اشتهایی و پراشتهایی عصبی می شود.

هفته نامه سلامت : اسباب کشی، کنکور، فوت نزدیکان، کار فشرده و تمام مسایلی که در طول روز باعث استرس و تنیدگی های ذهنی ما می شوند، کم نیستند. در این میان، مدیریت استرس برای برخی افراد آسان است اما در برخی دیگر عامل بروز بسیار ناراحتی ها ازجمله یبوست، بی اشتهایی و پراشتهایی عصبی می شود. 

بهداشتي ترين تخته گوشت!


با شناخت انواع تخته گوشتهای موجود و بررسی مزایا و معایب آن.ها، انتخاب بهتری داشته باشید.
به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ معمولا در هر آشپزخانه ای از تخته گوشت برای خرد کردن سبزی و گوشت استفاده می شود اما اگر از این وسیله درست استفاده نشود، باکتری های مضر از جمله ایی-کولای و سالمونلا که منجر به مسمومیت غذایی می شود، در تخته گوشت جمع می شود. 

مواد غذايي زيستي مضرات كمتري دارند


مواد غذايي زيستي(بيو) مضرات کمتري دارند اما در مقايسه با مواد غذايي معمولي مغذي تر نيستند.
به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران، مواد غذايي زيستي همان طور که از آنها انتظار مي رود، کمتر به آفت کش ها و ديگر آلاينده ها آلوده اند اما نفع بيشتر آنها براي سلامتي مصرف کنندگان هنوز ثابت نشده است.

محققان دانشگاه استنفورد کاليفرنيا، با تحليل نتيجه هفده تحقيق بر روي انسان و دويست و بيست و سه مورد تحقيق در مورد سطح مواد مغذي و آلاينده در مواد غذايي به اين نتيجه دست يافتند.  

مصرف مكمل‌هاي رژيمي «روموفان» خطر خونريزي را تشديد مي‌كند


سازمان غذا و داروي امريكا هشدار داد:

5525.jpgسازمان غذا و داروي امريكا (FDA) در بيانيه جديدي نسبت به عوارض شديد مصرف مكمل‌هاي رژيمي «روموفان» هشدار داد.
به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، اين سازمان اعلام كرد كه مصرف اين مكمل‌ها خطر خونريزي،‌ سكته و در نهايت مرگ را تشديد مي‌كند. داروهاي «روموفان پلاس» و «روموفان پلاس پريميوم» به عنوان مكمل‌هاي طبيعي براي كنترل آرتريت و درد عضلاني در بازار عرضه مي‌شوند.

انگور علائم سندرم متابوليك در مردان را كاهش مي‌دهد


9-203.jpg
مطالعات جديد نشان مي‌دهد مصرف انگور مي‌تواند در سلامت قلب مرداني كه مبتلا به سندرم متابوليك هستند، موثر باشد.
به گزارش سرويس سلامت ايسنا، در مطالعات اين محققان آمريكايي آمده است مصرف انگور مي‌تواند عوامل خطرزا در سلامت قلب مردان مبتلا به سندرم متابوليك را كاهش دهد.
محققان دانشگاه «كانتيكت» آمريكا با بررسي مردان 30 تا 70 ساله كه مبتلا به سندروم متابوليك بودند، دريافتند تركيبات طبيعي موجود در انگور مي‌تواند فشار خون را كاهش داده و در جريان خون نقش مهمي داشته باشد.

غذاهاي پرچرب و سرخ كرده سبب ضعف سيستم ايمني مي شود

 مصرف غذاهاي حاوي چربي هاي اشباع مانند چربي هاي گوشت،‌ غذاهاي سرخ كرده و پرچربي سبب ضعف سيستم ايمني بدن مي شود.
سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا، با بيان اين مطلب اظهار داشت: کلسترول زیاد در بدن باعث افزایش چربی شده و خطرات زیادی از جمله چاقی را به دنبال دارد بنابراین برای سلامت بدن باید از غذاهایی که سطح کلسترول بالایی دارند پرهیز شود همچنين چربي بالا از علل ابتلا به سرطان سينه،‌ روده بزرگ و پروستات است.