خواص شگفت آور روغن شترمرغ


موارد استفاده از روغن شترمرغ:
پسوریازیس - ورم مفاصل – ترک پا – کوفتگی و کبودی – سوختگی – پینه – ترک لب – آماس پوست – ترک ایجاد شده بعد از حاملگی و چاقی و لاغری – بریدگی ها – خشکی مو – خشکی پوست – اگزما – حالت دهنده و تقویت کننده مو – درد زانو و مفاصل – نیش حشرات – خارش پوست – رفع برآمدگی زخم- مرطوب نمودن پوست – دردهای عضلانی – التهاب پوستی – سوختگی ناشی از تشعشعات جوش ها – رماتیسم – جلوگیری از گسترش زخم – جای زخم یا سوختگی یا خراشیدگی و ساییدگی – طراوت پوست – تحریکات پوستی – دردهای ماهیچه ای و رگ به رگ شدن – آفتاب سوختگی – چین و چروک پوست و رفع پیری پوست – بهترین روغن برای ماساژ بدن

استفاده از روغن شتر مرغ به صورت خوراکی


خواص فیزیکی و شیمیایی روغن شتر مرغ با سایر چربی ها ی حیوانی نظیر گاو، گاو میش، گوسفند و مرغ مقایسه شده است. روغن شتر مرغ به طور طبیعی به دو فاز مایع و جامد تقسیم می شود که خواص هر یک از لایه ها به تفکیک مورد بررسی قرار گرفته است. جالب توجه اینکه پایداری روغن های سرخ کردنی نظیر روغن آفتابگردان در برابر حرارت را می توان با افزودن فاز مایع روغن شتر مرغ بهبود بخشید . از قسمت جامد روغن شتر مرغ نیز می توان در پخت کیک و شیرینی استفاده کرد.
عموماٌ روغن شتر مرغ معروفیت خود را مدیون خواص معجزه آسای آن در تسکین دردهای مفصلی و عضلانی، ترمیم ضایعات پوستی مثل سوختگی، زخم، آفتاب سوختگی، چروکیدگی پوست و ... می باشد ولی در سالهای اخیر توجه ویژه ای به استفاده از روغن شتر مرغ به صورت خوراکی شده است.




همه نکاتی که درباره شیوه رنگ‌درمانی باید بدانید


رنگ‌درمانی از جمله تکنیک‌های درمانی طب مکمل و جایگزین است که گفته می‌شود برای درمان بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی، کاربردهای چشمگیری دارد.

برترین مجله اینترنتی ایران


 برترین ها: رنگ‌درمانی از جمله تکنیک‌های درمانی طب مکمل و جایگزین است که گفته می‌شود برای درمان بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی، کاربردهای چشمگیری دارد. این شیوه از جمله قدیمی‌ترین شیوه‌های درمان‌های طبیعی در جهان است که در کنار تکنیک‌های دیگری چون نوردرمانی و سنگ‌درمانی در کشورهای مختلف جهان از جمله مصر باستان، یونان، هندوستان و چین برای درمان انواع بیماری های جسم و روح به کار می‌رفته است. به اعتقاد متخصصان رنگ‌درمانی، رنگ‌ها تاثیرات متفاوتی بر ذهن و جسم انسان‌ها  دارند و استفاده صحیح و نادرست از آنها تاثیرات مثبت یا منفی‌ای در زندگی ما خواهد داشت. درمانگران و متخصصان رنگ‌درمانی با کمک رنگ‌ها درمان‌های منحصربه‌فردی را در حوزه سلامت به وی‍ژه سلامت روح و روان و ایجاد تعادل فکری و روحی بیمارانشان ارائه  می‌کنند. طبیعتا ممکن است این روش‌ها مورد تایید دانشمندان کلاسیک نباشد، اما امتحان کردن آنها هم ضرری ندارد.

فريز شدن غذا باعث از بين رفتن ميكروب ها نمي شود


فريز كردن غذا و استفاده از يخ در بين غذا به تنهايي كافي نيست و باعث از بين رفتن ميكروب ها نمي شود.
دكتر حسين فقيهي متخصص گوارش در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگارانافزود: غذاهاي مانده يكي از علل ايجاد مسموميت هاي غذايي است برنجي كه بعد از 5 ساعت مي‌ماند و به ويژه وقتي مردم آن را پشت شيشه ماشين قرار مي‌دهند باعث رشد باكتري ها در آن مي شود.
وي گفت: همچنين فريز كردن غذا باعث از بين رفتن ميكروب ها نمي شود و اين فرضيه غلطي است كه از يخ براي باكتري زدايي استفاده مي‌كنند زيرا همان يخي كه غذا را در آن نگه مي دارند اگر بيش از 6 يا 8 ساعت از آن بگذرد باعث مشكل مي شود.
دكتر فقيهي تصريح كرد: به مردم توصيه مي‌كنم در حين سفر از يخ هاي غير بهداشتي كه در كنار جاده ها فروخته مي‌شود به هيچ عنوان استفاده نكنند.

احتمال ابتلا به تب مالت با مصرف بستني سنتي غيرپاستوريزه


در سفرهايتان مراقب باشيد؛
استفاده از بستنی سنتی غیر پاستوریزه محلی یکی از مهم ترین عوامل ابتلا به تب مالت در سفرهای تابستانی است.
دکتر حمید عمادی متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: تب مالت یک بیماری هزار چهره است که یک علامت ندارد بلکه از یک تب خفیف آغاز می شود و حتی ممکن است علائم مننژیت، عفونت مغزی، درد مفاصل، درد کمر و تورم زانو را هم نشان دهد. 

غذاهایی كه موجب شادی می‌شوند

 محققان 'موسسه روانپزشكی بریتانیا' فهرستی از مواد غذایی تهیه كردند كه موجب شادی می‌شوند.

 
به گزارش 'هلث'، احساس شاد بودن و رضایت یكی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در سلامتی افراد جامعه است. در ادامه مواد غذایی كه منجر به احساس شادی در فرد می‌شود بیان شده است.
•لوبیا سبز – بررسی‌ها نشان می‌دهد كه سطح منیزیم در افراد افسرده بسیار پایین است؛ بنابراین مصرف مواد غذایی كه در افزایش منیزیم بدن نقش دارند به افراد افسرده توصیه می‌شود. یكی از این مواد غذایی لوبیا سبز و سبزیجات سبزرنگ است.
•ماهی سرخو – یكی از مهمترین دلایل بروز افسردگی كمبود ویتامین ب 12 است. ماهی 'سرخو' این كمبود را جبران می‌كند.
•كدو تنبل – كدوتنبل باعث می‌شود كه سلولهای عصبی زنده نگه داشته شوند. علاوه بر این این ماده غذایی یك پروتئین مخصوص در بدن را به 'سروتونین' یعنی هورمون شادی تبدیل می‌كند.

اگر مبتلا به ديابت هستيد اين گزارش را بخوانيد


Multimedia_pics_1387_8_Science_63.jpg
ابتلاء به ديابت با بيشترين اختلال متابوليسم بدن و افزايش قند خون همراه است كه ممكن است بر اثر كاهش ترشح انسولين از غده لوزالمعده و يا كاهش فعاليت بيولوژيكي آن و يا هر دو ايجاد شود.
ديابت به دو دسته تيپ يك، نوع وابسته به انسولين و ديابت تيپ دو يا ديابت غيروابسته به انسولين تقسيم مي‌شود ديابت تيپ يك غالباً در جوانان و گاهاً در افراد مسن غيرچاق بروز مي‌كند. سلول‌هاي مترشحه انسولين در اين گروه از ديابتي‌ها به هيچ محركي پاسخ نمي‌دهند و الزاماً براي كاهش قند خون به انسولين خارجي نياز است.

توليد داروي ضد سرطان پوست از عصاره چاي سبز


66-34.jpgپزشكان ابراز اميدواري كرده‌اند كه به زودي با استفاده از عصاره چاي سبز موفق به توليد داروهاي جديد و قوي‌تري براي مقابله با سرطان خواهند شد.
به گزارش سرويس سلامت ايسنا، اين پزشكان در يك آزمايش جديد دريافته‌اند كه نوعي تركيب موجود در اين نوشيدني مي‌تواند تقريبا نيمي از تومورهاي سرطاني را نابود سازد.
متخصصان علوم پزشكي دانشگاه استرتكليد در بررسي‌هاي آزمايشگاهي متوجه شدند كه حدود 40 درصد از تومورهاي سرطاني پوست در انسان با استفاده از اين ماده موجود در چاي سبز از بين مي‌روند. اين ماده «اپي گالوكاتكين گالات» نام دارد.

روغن زيتون استخوان‌ها را تقويت مي‌كند


پزشكان اسپانيايي در يك مطالعه جديد تاكيد كردند رژيم غذايي غني شده با روغن زيتون براي حفاظت از استخوان‌ها و تقويت آنها مفيد است.

72-45.jpgبه گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، اين پزشكان در بررسي‌هاي اخير خود دريافته‌اند كه يك رژيم غذايي مديترانه‌اي كه حاوي مقادير زيادي از ميوه‌ها و سبزي‌ها است و با روغن زيتون غني شده است اگر به مدت دو سال مداوم استفاده شود، تاثير چشمگيري در حفاظت از استخوان‌ها دارد.
به گفته متخصصان ارتوپدي، كاهش تراكم استخواني ناشي از افزايش سن و ضعف بيشتر استخوان‌ها هم در زنان و هم در مردان سالمند بروز مي‌كند و شاخص مهمي در افزايش خطر بروز پوكي استخوان و شكستگي‌هاي استخواني است.

چاقي، خطر ابتلا به سنگ كيسه صفرا را افزايش مي‌دهد


47-12.jpgپزشكان آمريكايي در آزمايشات جديد خود نشان داده‌اند كه نوجوانان چاق در مقايسه با نوجواناني كه وزن طبيعي دارند، بيشتر در معرض ابتلا به بيماري سنگ كيسه صفرا هستند.
به گزارش سرويس سلامت ايسنا، گروه متخصصان كايسر پرفنت، در اين آزمايشات 510 هزار نوجوان بين 10 تا 19 ساله را تحت بررسي قرار دادند.
طبق اين برسي‌ها كه شرح آن در مجله تغذيه و امراض معده‌اي و روده‌اي كودكان، منتشر شده از بين نوجوانان شركت كننده در اين مطالعه، 766 نفر مبتلا به سنگ كيسه صفرا بودند. اين مطالعات نشان مي‌دهد نوجواناني كه داراي اضافه وزن هستند دو برابر بيشتر از نوجواناني كه وزن طبيعي دارند، در معرض خطر ابتلا به سنگ كيسه صفرا هستند. هم چنين اين خطر در نوجواناني كه مبتلا به چاقي مفرط هستند تا شش برابر افزايش پيدا مي‌كند.

اثبات اثرات درمانی گیاه زعفران مندرج در کتاب قانون بوعلی سینا


محققان دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مقاله ای اثرات درمانی ادعا شده گیاه زعفران در کتاب قانون بوعلی سینا را توضیح و به اثابت رسانده اند.
 به گزارش وب دا، برای نگارش این مقاله که توسط دکتر حسین حسین زاده استاد دانشکده دارو سازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همکارش دکتر مرجان نصیری اصل تهیه و در مجله معتبر fhytotherapy Research از مجموعه مجلات Wiley به چاپ رسیده است از کتاب دوم قانون بوعلی سینا (مجموعه 5 جلدی ) و بیش از 80 مقاله و کتاب استفاده شده است .
در بخشی از این مقاله آمده است: زعفران که در واقع قسمت کلاله این گیاه می باشد دارای مواد کارتنوئیدی (کروسین ، کروستین ،a-کارتنولیکوپن )منوترژنالدئید(پیکروکروسین و سافرانال )، فلاونوئید و مواد دیگر می باشد.

کاهش وزن و ورزش بهترین روش درمانی کبد چرب است

 فوق تخصص گوارش و کبد:

یک فوق تخصص گوارش و کبد کاهش وزن و ورزش را بهترین روش درمانی کبد چرب دانست و افزود: مصرف یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌تواند به کاهش خطر بروز چربی کبدی کمک کند.
دکتر محسن آخوندی در گفت و گو با خبرنگار وب دا، با بیان این که بیماری کبد چرب از 60 سال پیش مورد توجه قرار گرفته است، اظهارداشت:  از سال 1980 کبد چرب همراه با التهاب به نام استاتوهپاتیت تعریف شده است.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش چاقی در جوامع انتظار می رود کبد چرب به همراه التهاب در ایران و دنیا افزایش یابد به طوری که بر اساس آمار موجود در امریکا و اروپا بین 20-14 درصد افراد به کبد چرب مبتلا هستند.

آب‌ چشمه‌ و دریاچه‌ها را ننوشيد

 توصیه هاي بهداشتی هنگام سفر؛
 
در صورت استفاده از غذا در رستوران‌هاي بين راه، غذا را به صورت كاملاً داغ يا كاملاً سرد مصرف كرده و از مصرف سالاد اولويه به عنوان غذاي مسافرتي اكيداً خودداري كنيد.
ناهید برخورداری کارشناس تغذیه مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت يزد در گفت و گو با خبرنگار  وب دا، اظهارداشت: تا حد امكان غذا را شخصاً آماده و از مصرف مواد غذايي در رستوران و غذاخوري‌هاي نامطمئن و يا خريد مواد غذايي از دستفروشان خودداري كنید.
وی ادامه داد: هنگام سفر، بهترين غذايي كه مي‌توان همراه داشت، غذاهاي خشك و يا انواع كنسرو است. همچنین در مسافرت بهتر است قاشق، چنگال، كارد و ليوان شخصي خود را همراه داشته باشيم. ضمناً همراه داشتن دستمال كاغذي مرطوب با مواد ضد عفوني كننده براي تميزكردن قاشق و چنگال توصيه مي‌شود.