پوست خوب غذای خوب می خواهد

پوست خوب غذای خوب می خواهدهمه مردم دوست دارند پوستی شاداب، شفاف و جوان داشته باشند، برای همین هم شیوه های مختلفی را امتحان می كنند تا به این هدف برسند، از روش های مختلف تزریق و جراحی گرفته تا استفاده از كرم ها و ماسك های مخصوص پوست.
در این میان، گروهی هم بر این باورند كه با مصرف مواد غذایی خاصی می توان سلامت پوست را حفظ كرد و شفافیت و شادابی بیشتری به آن بخشید. خیلی ها هم ترجیح می دهند میوه ها و سبزیجات را به صورت موضعی روی پوست شان بگذارند تا سلامت و لطافت آن افزایش یابد. اما آیا واقعاً مصرف مواد غذایی با سلامت پوست و مو در ارتباط است؟

10 فایدۀ چای سبز را بشناسید


بسیاری از ویتامین‌ها در چای سبز وجود دارند، مثل: C، P، B1، B2، PP و کاروتن . ویتامین C در چای سبز پس از دم کردن نیز باقی می‌ماند.
1. چای سبز موجب بهبود عملکرد تمام اعضای بدن می‌شود و به جلوگیری از ابتلا به روماتیسم و هپاتیت کمک می‌کند، همچنین موجب تنظیم ضربان قلب می‌شود.
2. دانشمندان معتقدند که کاتچین موجود در چای سبز پوست را جوان تر می‌کند.
3. چای سبز به کاهش وزن کمک می‌کند و چربی‌های ذخیرۀ بدن را کاهش می‌دهد و از بروز بیماری‌های متابولیک و رسوب چربی‌های مضر بر دیوارۀ رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند و میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد.
4. چای سبز باکتری‌های مضر روده را از بین می‌برد.

محققان چگونگی افزایش خطر سرطان در الکلی‌ها را دریافتند


ارسال به دوستان

خبرگزاری فارس: محققان سرنخهای جدیدی را برای اینکه چطور الکل خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد،کشف کردند.
خبرگزاری فارس: محققان چگونگی افزایش خطر سرطان در الکلی‌ها را دریافتند

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا، محققان گفتند: زمانی که بدن الکل را متابولیسم - یا تجزیه- می‌کند، ماده‌ای به نام استالدئید تشکیل می‌شود که می‌تواندبه DNA آسیب برساند.

داروهاي گياهي هم عوارض دارد


جام جم آنلاين: برخلاف باور بسياري از مردم، گياهان دارويي، طب مكمل و سنتي نيز مي‌تواند در شرايطي كه درست استفاده نشود، داراي عوارض جانبي باشد.

درست است كه سازمان جهاني بهداشت طب فراگير، يعني استفاده از طب مكمل را در كنار طب رايج توصيه مي‌كند و همواره از سياستگذاران سلامت كشورها مي‌خواهد رشته‌هاي مختلف طب مكمل را به مردم عرضه كنند، اما نكته بسيار مهم، استفاده بجا، صحيح و علمي از اين نوع درمان است. در ستون امروز اشاره‌اي به عوارض جانبي احتمالي رشته‌هاي مهم طب مكمل خواهيم داشت.
طب سوزني روش درماني بي‌خطر و بسيار كم‌عارضه است، ولي اين به شرطي است كه توسط متخصصي كارآزموده و در شرايط استاندارد انجام شود.

در باره مصرف ويتامين و املاح


جام جم آنلاين: متخصصان تغذيه مي‌گويند خوردني‌ها و نوشيدني‌هاي روزانه خود را با آگاهي و دقت بيشتري انتخاب كنيد تا بدانيد چقدر و از چه منابعي مي‌توانيد به ويتامين‌ها و املاح ضروري بدن دسترسي يابيد. برخي از آنها را گرد آورده‌ايم تا كمكي اندك به افزايش اطلاعتان در اين زمينه باشد.
ويتامين A: براي تقويت بنيه دفاعي، بينايي، سلامت پوست، رشد دندان‌ها و كيفيت استخوان‌ها ضروري است. نياز روزانه: 0.8 تا 1.1 ميلي‌گرم. منابع: ميوه‌ها و سبزيجات نارنجي و زرد رنگ، لبنيات، زرده تخم مرغ، ماهي، جگر، سبزي‌هاي داراي برگ پهن و سبز تيره
ويتامين B1: بيشترين كاربرد آن كمك به متابوليسم و سوخت و ساز است. بخصوص در كاركرد بهينه دستگاه عصبي نقشي مفيد دارد. نياز روزانه: يك تا 1.3 ميلي‌گرم. منابع: انواع گوشت، غلات سبوسدار، لوبيا و...

اين جويدني زيان‌آور


جام جم آنلاين: ما پر از تصورات اشتباهيم. مثلا برخي گمان مي‌كنند خوردن آدامس نه تنها ضرر ندارد، بلكه سبب هضم بهتر غذا هم مي‌شود. برخي پا را فراتر گذاشته، وقت و بي‌وقت آدامسي در دهانشان مي‌گذارند و شروع مي‌كنند به جويدن و باد كردن.
دسته‌اي هم با رديف كردن برخي فوايد ديگر از قبيل تقويت ماهيچه‌هاي فك و دهان، تحريك بخش جلويي مغز براي پردازش بهتر اطلاعات، احساس آرامش در مواجهه با شرايط ناراحت‌كننده و... مضرات گسترده چون افزايش پلاك دندان، رشد باكتري‌هاي مستعد ايجاد عفونت در بدن، فشار مضاعف بر غضروف‌هاي دهان و مفاصل آرواره و ايجاد سردردهاي مزمن، تحريك دستگاه گوارش ، اختلال در هضم، تشديد سندرم روده و نفخ و تورم آن در پي وارد شدن هواي اضافي حاصل از جويدن به مجاري گوارشي، افزايش بي‌خوابي، ايجاد سرطان زبان در برخي آدامس‌هاي طعم‌دار چون دارچيني، تشديد بيماري‌هاي قلبي، ابتلا به تپش قلب و... را ناديده مي‌گيرند و از لطماتي غفلت مي‌كنند كه با عادت به جويدن آدامس به سلامت خود مي‌زنند.
بگذاريد يك نگاه كلي به منشا آدامس، محتوياتش و عمل جويدن بيندازيم.

ترفند های عجیب و غریب برای کاهش وزن


ترفند های عجیب و غریب برای کاهش وزن
شاید شما برای اینکه وزنتان را کم کنید، دست به هر کاری زده باشید و متاسفانه از هیچکدام از روشهای رایج نتیجه مطلوب را دریافت نکرده باشید.
 در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با روشهای عجیب برای کاهش وزن آشنا کنیم.
1- موز، سیب و یا نعناع را بو کنید
نتایج یک تحقیق که بر روی ۳۰۰۰ نفر در شیکاگو انجام شد، نشان داد افرادی که غذا ها را بیشتر بو می کنند، کمتر گرسنه می شوند. در واقع محققین معتقدند که بویدن غذاها مغز شما را گول می زند که شما در حال خوردن آن ماده غذایی هستید.

پروتئین ها و تعادل غذایی


پروتئین ها و تعادل غذایی
ضروری است که هر روز گوشت یا تخم مرغ یا ماهی مصرف کنیم تا سهمیۀ روزانۀ بدن به پروتئین خصوصاً اسیدهای آمینۀ ضروری تأمین شود.

 اما نکتۀ بسیار مهمی که نباید از آن غافل شد، این است که این مواد خوراکی (به جز ماهی ها) حاوی چربی نیز هستند و زیاده روی در مصرف آنها باعث اختلال تغذیه ای می‌شود.
چگونه به درستی نیازهای بدن مان به پروتئین را تأمین کنیم؟

با این راهکارها به جنگ تلخ ترین قند دنیا بروید!



دیابت شدیدترین بیماری متابولیک انسان است که معمولا با افزایش قند خون و عوارض ناشی از آن شناخته می‌شود. به طور طبیعی، قند خون انسان در حالت ناشتا زیر 100 است و اگر این میزان حداقل در 2 نوبت از 126 بالاتر رود به این معناست که فرد دیابت دارد

برترین مجله اینترنتی ایران

دیابت يا همان بيماري قند همیشه جزء خبرسازترین موضوعات دنیای پزشکی است.شاید از نظر یک فرد سالم، دیابت تنها یک بیماری ساده به نظر بیاید. اما واقعيت اين است كه اين بيماري اگر شما هم مبتلا به آن هستید یا حداقل یکی از اطرافیان‌تان با آن دست و پنجه نرم می‌کند، حتما تاکنون مواردی در مورد آن به ذهنتان رسیده که بی‌پاسخ مانده‌اند. به همین علت سراغ دکتر محمدرضا مهاجری، فوق تخصص غدد، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران رفتیم تا با این بیماری و زوایای مختلف آن بیشتر آشنا شویم.  

هیچ جایگزینی برای شیر وجود ندارد


شیر و لبنیات اولین قربانیان تورم

دانشيار انستيتو تحقيقات تغذيه كشور با بیان اینکه آمار بیماری های ناشی از غذا در کشور ما بالا است خاطرنشان کرد:« وقتی درآمد افراد یک جامعه کم می شود خرید و مصرف بعضی از غذاها از جمله شیر و لبنیات فدا می شود وهیچ ماده غذایی وجود ندارد که بتواند نیاز بدن به کلسیم را در حجمی که لبنیات تامین می کند، برطرف سازد.»

مادران شیرده مبتلا به پوكی استخوان شیردهی نوزاد را قطع نكنند


'احمد لنكرانی' به ایرنا گفت: این دسته از مادران باید در نوع تغذیه خود تجدید نظر كرده و با رژیم غذایی مناسب به شیردهی خود ادامه دهند.
وی تصریح كرد: قطع شیردهی نوزادان بستگی به میزان پوكی استخوان مادران شیرده دارد كه البته میزان پوكی استخوان مادران عموما به حدی نیست كه منجر به قطع شیردهی شود.لنكرانی اضافه كرد: این دسته از زنان باید مواد غذایی پروتئینی بسیاری در طول روز مصرف كرده و بیشتر در معرض نور آفتاب قرار گیرند.مدیرعامل بیمارستان آریا اضافه كرد: همچنین این دسته از بیماران باید ورزش‌های خاصی را انجام داده و داروهای لازم را مصرف كنند.

چه افرادي نبايد چاي سبز بنوشند؟


چه فرادی که داروهای ضدانعقاد مثل وارفارین استفاده می‌کنند و یا افرادی که عادت به مصرف آسپرین دارند باید از مصرف این نوشیدنی خودداری کنند.
به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛‌ یوسف نقیایی مدیرگروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: چای سبز همانند چای و سایر نوشیدنی‌ها در گروه متفرقه قرار می‌گیرد و مقدار انرژی آن بسیار ناچیز و به مقدار یک کیلوکالری است.

بیماران سرطانی برای بهبودی از این گیاهان استفاده کنند


همواره گیاهان از دیرباز برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد توجه واقع شد که حتی با گذشت ایام استفاده از گیاهان در علم پزشکی مثمر اثر واقع شده است.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر محمد حسین صالحی سورمقانی معتقد است این گیاه از زمان امپراطوری روم، به عنوان نوش دارو عملا برای درمان هر دردی مصرف می شده و در قرون و سطحی نیز آن را دارای قدرت جادویی می دانستند امروزه این گیاه در طب سنتی کارایی فراوان داشته و به طوریکه به عنوان قابض برای درمان اسهال، به صورت دهان شویه یا چای برای زخم های دهان یا گلو به کار می رود. برای دلشوره و سردرد نیز به صورت تنتور استفاده می شود کلمه بتونی که مترادف با bewton به معنی سر و خوب هست برای مریم گلی استفاده می شود.

غذاي كمكي كودكان بايد در حجم كم و داراي كالري مطلوب باشد


غذاي كمكي بايد در حجم كم، داراي كالري مطلوب بوده و حاوي پروتئين و ريز مغذي هاي لازم باشد.
به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگارانبه نقل از وبدا؛ دكتر زهرا عبداللهي،‌سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اين مطلب اظهار داشت: غذاي كمكي بايد با قوام مناسب براي سن شيرخوار تهيه شود،‌ كاملا پخته و نرم باشد تا كودك بتواند آن را به راحتي هضم كند، متناسب با عادات غذايي خانواده و مورد علاقه و ميل كودك باشد و نمك، ‌شكر و ادويه تند به آن اضافه نشود.

مصرف زیاد استیك خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌دهد


 بررسی كارشناسان سرطان كالیفرنیا نشان می‌دهد كه مصرف استیك پخته‌شده در ماهیتابه با شعله زیاد خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا 40 درصد افزایش می‌دهد.

مصرف زیاد استیك خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می‌دهد
به گزارش 'هلث'،مضرات گوشت قرمز بارها به طرق مختلف تاكید شده است ولی این اولین باری است كه تاثیر مستقیم گوشت قرمز بر سرطان پروستات بیان می‌شود.
البته نحوه پخت غذا نیز بسیار موثر است و می‌توان خطرات ناشی از گوشت قرمز را با رعایت اصول سلامت در هنگام طبخ به حداقل كاهش داد.

تغذيه كودكان در حال رشد را جدي بگيريد


695-2.jpg
موضوع تغذيه كودكاني كه دوران مدرسه را مي گذرانند يكي از دغدغه‌هاي والدين است. كودكان در اين دوران كمتر از زمان نوزادي رشد دارند اما همچنان به دريافت مواد خوراكي مغذي احتياج دارند به همين دليل نوع تغذيه‌شان حائز اهميت است.
به گزارش سرويس سلامت ايسنا، كودكاني كه سنين مدرسه و رشد را مي گذرانند ضروري است تمامي مواد غذايي را كه در طي روز دريافت مي‌كنند سرشار از مواد مغذي و انرژي‌زا باشد. همچنين نوع غذاي انتخابي در دوران كودكي مي‌تواند در سلامتي و عادات غذايي آنان در سنين بزرگسالي تاثيرگذار باشد.

توليد پودر ضدگرسنگي براي مقابله با چاقي


images-5.jpgمتخصصان آلماني به تازگي موفق به توليد يك افزودني مجاز ضد گرسنگي شده است كه به مواد غذايي مثل ماست و دسر اضافه مي‌شوند و با ايجاد احساس سيري كامل در مصرف‌كنندگان به حفظ تناسب اندام و مقابله با چاقي كمك مي‌كند.
به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، متخصصان شركت آلماني «Pow Wolff Cellulosics» كه توليد‌كننده اين پودر ضد گرسنگي هستند، مي‌گويند:

چرا مردها كمتر سبزيجات مي‌خورند؟


guy-veggies-120824.jpg
روانشناسان در يك مطالعه جديد دريافته‌اند كه چرا مردان در مقايسه با زنان، تمايل خيلي كمتري به خوردن سبزيجات دارند و كمتر از اين مواد غذايي سالم و حياتي مصرف مي‌كنند؟
به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، در اين مطالعه معلوم شد مردها به طور كلي كمتر از زن‌ها نسبت به ارزش‌هاي غذايي ميوه‌ها و سبزي‌ها، ديد مثبتي دارند و به علاوه مردها خيلي كمتر به ميزان مصرف روزانه ميوه‌ها و سبزي‌ها اهميت مي‌دهند و اين فاكتور مهم تغذيه‌اي را چندان در كنترل ندارند.

مايعات رايكساعت قبل ياپس ازغذاميل كنيد/نفخ معده درمان قطعي ندارد


غذا را تند تند نخوريد!

89-29.jpgيك متخصص گوارش با بيان اينكه خوردن چاي پررنگ، نوشابه گازدار و قهوه باعث نفخ معده مي‌شوند، افزود: افراد بايد مايعات را يك ساعت قبل يا پس از غذا استفاده كنند و هنگام غذا خوردن چيزي ننوشند.
دكتر همايون واحدي در گفت‌وگو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه نفخ معده يكي از بيماري‌هاي شايع است و 30 تا 40 درصد مردم به آن دچارند، گفت: نفخ معده به احساس سنگيني معده بعد از غذا گفته مي‌شود كه عوارض خاصي نداشته و با آروغ زدن‌هاي (باد گلو) بسيار همراه است.

احتمال ابتلا به دیابت در سالمندی سه برابر افزایش می یابد


بر اساس اعلام مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی مشهد بروز ديابت در سنين70-60سالگي افزايش مي يابد.در اين سنين شيوع ديابت 3 برابر بيش از سنين متوسط عمراست وحدود 8درصد تخمین زده می شود.

به گزارش وب دا ، يكي از مشكلات ديابت در افراد مسن آن است كه شخص ممكن است مبتلا به بيماري ديگري نيز باشد كه كنترل قند خون را مشكل تر می سازد.به علاوه ممكن است بيمار به علت بالا بودن قند خون درطي چند سال قبل ازتشخيص دچار عوارض ديابت شود و اين عوارض در سنين كهنسالي بروز كند.

گیلاس میوه مناسب دیابتی‌ها

 گیلاس به علت داشتن شاخص پایین گلایسمی به طور موثر میزان قند خون را کنترل می‌کند و در نتیجه میوه مناسبی برای بیماران دیابتی به حساب می‌آید.
زینب یزدان پناه کار‌شناس تغذیه مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار وب دا در یزد گفت: گیلاس میوه‌ای لذیذ و مغذی، متنوع در رنگ‌های زرد قرمز وسیاه است که سرشار از ویتامین‌ها، ماده مغذی و ترکیبات مفید است.
وی افزود: تحقیقات متعدد نشان داده‌اند به علت آنتی اکسیدان‌های فراوانی که در گیلاس موجود است این میوه خاصیت ضدسرطانی دارد.

مصرف کنندکان آسپرین از نوشیدن چای سبز بپرهیزند

 افرادی که داروهای ضدانعقاد مثل وارفارین استفاده می‌کنند و یا افرادی که عادت به مصرف آسپرین دارند باید از مصرف این نوشیدنی خودداری کنند.
یوسف نقیایی مدیرگروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفت ‌وگو با خبرنگار وب دا یزد افزود: چای سبز همانند چای و سایر نوشیدنی‌ها در گروه متفرقه قرار می‌گیرد و مقدار انرژی آن بسیار ناچیز و به مقدار یک کیلوکالری است.
وی ادامه داد: چای سبز بسیاری از ترکیبات چای سیاه از جمله کافئین بالا، تانن‌ها، تئوبورومین، اسیدگالیک و غیره را دارا می‌باشد.

رژيم غذايي مناسب، بهترين راه براي مقابله با بيماري آرتروز است


بيمار مبتلا به آرتروز بايد به حد كافي مواد مورد نياز بدن خود را از طريق غذا تأمين كند زيرا اگر تغذيه نامناسب باشد،‌ بدن نيز ضعيف مي شود و به تبع آن مقابله با بيماري دشوارتر مي شود.
به گزارش خبرنگار وب دا، دفتر آموزش و ارتقا سلامت جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد:‌ آرتروز شايعترين بيماري از دسته التهاب مفاصل است و در اين بيماري غضروف مفصل آسيب ديده و كم كم از بين مي رود  همچنين آرتروز ممكن است هر مفصلي را درگير كند اما مفصل بزرگ كه وزن بدن را تحمل مي كنند مثل مفاصل زانو، ران و ستون فقرات بيشتر در معرض ابتلا هستند.

سیگار موجب كاهش دوران شیردهی مادران می شود


کارشناس کودکان مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: سیگار کشیدن مادران شیرده موجب کوتاه شدن دوره شیردهی وکاهش حجم شیر آنان می شود.
دکتر اورنگ در گفتگو با خبرنگار وب دا خوزستان گفت: رابطه ی استعمال دخانیات توسط مادران شیرده وشیوع دردهای قولنجی شیر خوار، مرگ ناگهانی شیر خوار، عفونت های گوش میانی وتنفسی ثابت شده است وباید ماداران سیگاری را به ترک دخانیات تشویق کرد.
وی بیان کرد: مادرانی که نتوانسته اند سیگار را ترک کنند باید سعی کنند در حضور نوزاد شیرخوار خود از استعمال دخانیات خودداری کنند وهمچنین دو ساعت ونیم قبل از شیردهی از کشیدن سیگار خودداری کنند.
وی اظهار داشت: مصرف الکل مانع رفلکس جهش شیرشده وحجم شیر مادر را کاهش می دهد. در صورتی که مادر از داروهای محرک ومخدر استفاده می کند باید از شیردهی به نوزاد توسط مادر جلوگیری شود.

چاقی احتمال ابتلا به بیماری سنگ کیسه صفرا را افزایش می‌دهد


تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان می دهد نوجوانانی که چاق هستند در مقایسه با نوجوانانی که وزن نرمال دارند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری سنگ کیسه صفرا هستند.

خواص شگفت انگیز گلابی


گلابی سرشار از ویتامین‌های C،B2،B1،A و عناصری مانند فسفر، سدیم، کلسیم، منیزم، گوگرد، پتاسیم، کلر، روی، مس، آهن، منگنز، ید و ارسنیک است.

 به گزارش جام‌، خواص مفید گلابی دارای 76 تا 83 درصد آب، 6 تا 12 درصد مواد قندی مانند دکستروز ولوز(غالبا عاری از ساکارز)، یک تا 2 درصد اسیدهای آلی آزاد مانند اسید مالیک و سیتریک، تانن، پکتین، انورتین آسپاراژین (خصوصا در میوه‌های جوان) است، برگ درخت گلابی در رفع عفونت مجاری ادراری مؤثر است و با مصرف آن اسید اوریک دفع می‌شود.

پوست درخت گلابی اثر قابض دارد و برگ آن اثر مدر و آرام کننده دارد و از آن در موارد ورم مثانه، وجود باکتری در ادرار و وجود سنگ در مجاری ادراری استفاده می شود. برگ درخت گلابی در رفع عفونت مجاری ادراری مؤثر است و با مصرف آن اسید اوریک دفع می‌شود.