ادویه های جادویی

ادویه های جادوییمتخصصان هندی تاکید دارند که بیشتر ادویه ها به دلیل دارا بودن خواص درمانی مفید و موثر باید به رژیم غذایی روزانه، افزوده شوند.
ترکیبات شفابخش موجود در ادویه ها و چاشنی ها از بدن در برابر سموم، باکتری ها و ویروس ها، حفاظت می کنند.
بنابر گزارش تاپ هلت ریسورس، دکتر بی. نیزانجان نائیک، مشاور ارشد انکوژی و جراح و متخصص ارشد تغذیه بالینی در یک مقاله جدید فهرست ادویه هایی را که بیشترین خاصیت ضدسرطانی را دارند ارائه کرده و معتقد است افزودن این چاشنی ها به رژیم غذایی روزانه ضروری است. این ادویه ها عبارتند از:

نوشیدن قهوه مفید است یا مضر؟

نوشیدن قهوه مفید است یا مضر؟نتایج تحقیقی که اخیرا در ایالات متحده بر روی ۱۱۰ هزار نفر در طی مدت ۲۰ سال انجام شده حاکی از آن است که مصرف بیشتر کافئین از طریق رژیم غذایی خطر کارسینومای سلولهای پایه را کاهش می دهد. لازم به ذکر است که این نوع سرطان شایع ترین نوع سرطان پوست می باشد.
محققین نتایج یافته های خود در مجله پژوهشی سرطان در ۱ ژولای ۲۰۱۲منتشرکرده اند. این در حالی است که دکتر جیل هان استاد دانشگاه پزشکی هاروارد در بیمارستان بیرگام بوستون به مطبوعات گفته بود :" من مصرف زیاد کافئین را تنها بر اساس این تحقیقات توصیه نمی کنم."

رژیم غذایی مناسب و برطرف شدن ریزش مو


ریزش مو در اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود که پیروی از یک رژیم غذایی مناسب تا حد زیادی این مشکل را برطرف می‌کند.
به گزارش وبدا، سید حسین حسینی رئیس اداره غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابوراظهار داشت: کم‌خونی یکی از علت‌های اصلی ریزش مو است که برای رفع آن، مصرف مواد غذایی غنی از آهن مانند گوشت، غلات کامل، سبزیجات برگی سبز تیره،تخم‌مرغ، خرما و کشمش توصیه می‌شود.
حسینی دیگر منبع غنی آهن را میوه‌های خشک و آب آلبالو دانست و اظهار داشت: این عامل اغلب یکی از موثرترین دلایل ریزش مو در خانم‌هاست که ممکن است نشانه‌ای از وجود اختلال در دستگاه گوارش یا ناکافی بودن اسید معده نیز باشد.

30 درصد ایرانی‌ها کبد چرب دارند


 رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: بیماری‌های کبد منشا مختلف دارند که مصرف الکل، رفتارهای پرخطر و مصرف غذاهای پرچرب از جمله آن است و می‌توان گفت ۳۰ درصد مردم کشورمان کبد پرچرب دارند.
خبرگزاری فارس: ۳۰ درصد ایرانی‌ها کبد چرب دارند


سید موید علویان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد شایع‌ترین عوامل بیماری‌های کبدی اظهار داشت: بیماری‌های کبدی انواع مختلف دارند که منشأ برخی از آنها مانند انواع هپاتیت ویروس است و کبد دچار التهاب می‌شود.

افزایش وزن، مصرف فست فود و سیگار عامل پوکی استخوان دختران



 متخصصان توصیه کردند که دختران نوجوان به توجه برای حفظ سلامت استخوان و محافظت از پوکی استخوان بیشتر نیاز دارند و افزایش وزن، مصرف فست فود و استعمال سیگار از عوامل مهم پوکی استخوان دختران در سنین بالاتر است.
خبرگزاری فارس: افزایش وزن، مصرف فست فود و سیگار عامل پوکی استخوان دختران
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا، با توجه به دستورالعمل‌های جدید منتشر شده درباره پوکی استخوان، در بین زنان، دخترهای نوجوان بیش از بقیه باید توصیه‌های پزشکی در مورد سلامت استخوانها و شیوه های زندگی که می‌تواند شکستگی و پوکی استخوان را سبب شود، مانند کشیدن سیگار، کاهش بیش از حد وزن بدن و عادات بد غذایی را دریافت کنند.

چگونه از پوکی استخوان جلوگیری کنیم ؟


مصرف زیاد لبنیات خیلی هم به نفع افراد میانسال نیست، همین‌طور مصرف مكمل‌های كلسیم ممكن است به جای سود، ضرر داشته باشد و بهتر است قرص‌های كلسیم و منیزیم خودتان را نه یك‌جا، كه با فاصله بخورید.

برترین مجله اینترنتی ایران

 برترین ها: وقتی جوان هستید احتمالا به‌جز مواقع سوانح و تصادفات یاد استخوان‌هایتان نمی‌افتید، اما خب چه بخواهید و چه نخواهید به 50سالگی خواهید رسید و آن‌وقت مجبور هستید كه به آنها فكر كنید. اما نكته مهم این است كه بدانید هرقدر استخوان‌های شما قوی‌تر باشند دیرتر به پوكی استخوان دچار خواهید شد. پس باید از همین امروز، در هرسنی كه هستید، به فكر آنها باشید.

رژیم غذایی متفاوت در آخرین تعطیلات تابستانی


با رعایت این نکات تغذیه ای آخرین تعطیلات تابستانی را با سلامت و شادابی پشت سر بگذارید.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،بسیاری از خانواده ها برای آخرین تعطیلات خود در تابستان 91 برنامه های ویژه ای در نظر گرفته اند، از رفتن به سفر گرفته تا جشن و مهمانی های خانوادگی و یا حتی استراحت مطلق!
اما شاید یکی از نکاتی که تعطیلات را بیش از روزهای عادی دلچسب می کند، خوردن تنقلات و خوراکی های رنگانگ مانند کیک، شیرینی و آجیل و نیز غذاهای آماده باشد.
ما در این گزارش، صرف نظر از تصمیمی که شما برای تعطیلات خود گرفته اید، نکات تغذیه ای را جمع آوری کرده ایم که به شما کمک می کند آخرین روزهای تابستان را به سلامت پشت سر بگذارید.

با فواید باکتری های پروبیوتیک آشنا شوید


باکتری های پروبیوتیک دارای فواید زیادی هستند که با آن ها آشنا شوید.
میترا زراتی، کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: به طور طبیعی در دستگاه گوارش ما و در روده باکتری هایی زندگی می کنند که برای بدن مفید هستند که به آن ها باکتری های پروبیوتیک (باکتری هایی که برای حیات ضرورت دارند.)

وی افزود: در بسیاری از مواقع عواملی سبب از بین رفتن این باکتری های مفید می شود که از آن جمله می توان به چاق شدن افراد، مصرف آنتی بیوتیک ها غذاهای سرخ کردنی را نام برد.

تنها 10 درصد از مردم كشور، گیاهان دارویی مصرف می‌كنند


 دبیر علمی همایش ملی گیاهان دارویی گفت كه تنها 10 درصد از مردم كشور، گیاهان دارویی مصرف می‌كنند.

تنها 10 درصد از مردم كشور، گیاهان دارویی مصرف می‌كنند
به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی،'حسین صادقی' در گفت و گویی با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس آمارها، قریب به 70 درصد مردم اروپا برای پیشگیری، درمان و یا به عنوان مكمل، از گیاهان استفاده می‌كنند كه این آمار در كشور در سطح 10 درصد بوده و سودآوری این صنعت نیز، تنها شامل یك درصد برآورد شده است.
وی با اشاره به همایش ملی گیاهان دارویی كه در حال برگزاری است، تصریح كرد: آشنایی با روش‌های استخراج گیاهان دارویی، بوم‌شناسی این گیاهان در استان و كشور، تاثیرات فارماكولوژی گیاهان، زمینه‌های تجاری‌سازی و جایگاه گیاهان دارویی در كشور، محورهای عمده برگزاری این همایش و پذیرش مقالات بوده است.
دبیرعلمی همایش ملی گیاهان دارویی، یادآور شد: دست‌اندركاران اجرای این همایش، از سال گذشته تاكنون، مراحل برگزاری را پیگیری كرده و با بررسی‌های لازم، موفق به كسب امتیاز بازآموزی، برای شركت‌كنندگان در همایش ملی گیاهان دارویی شدند.
بر پایه این گزارش، از آغاز مهلت ارسال مقالات همایش ملی گیاهان دارویی، مجموعا 1200 مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال شده است كه از این میان، 350 مقاله به صورت پوستر و 60 مقاله دیگر نیز به صورت سخنرانی از تاریخ پنجم تا هشتم شهریورماه در دانشگاه علوم پزشكی یاسوج ، محل برگزاری همایش، ارایه خواهد شد.
بوم شناسی گیاهان دارویی كشور و استان، طب سنتی و گیاهان دارویی، روشهای استخراج و عصاره گیری گیاهان دارویی، بررسی فیتو شیمیایی گیاهان دارویی، اثرات فیزیولوژیك ، فارماكولوژیك و توكسیكولوژیك گیاهان دارویی،
اثرات گیاهان دارویی بر ژنتیك و بیوشیمی موجودات زنده، تداخلات تغذیه ایی و گیاهان دارویی، میكروبیولوژی و گیاهان د ارویی، سیاست های پژوهشی و تجاری سازی گیاهان دارویی ، جایگاه گیاهان دارویی در صنعت داروسازی و
ملاحظات اخلافی در بكارگیری گیاهان دارویی محورهای برگزاری این همایش است.

نوشیدنی‌های انرژی زا عملکرد قلب را افزایش می‌دهد


نتایج پژوهش محققان دانشگاه "سیه نا" ایتالیا حاکی از آن است که مصرف نوشیدنی‌های انرژی زا می‌تواند اثرات مثبتی را بر عملکرد میوکارد قلب داشته باشد.

26-101.jpgبه گزارش سرويس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، دکتر "متیو کاملی" سرپرست این پژوهش در این رابطه چنین عنوان داشته است که "بازار نوشیدنی انرژی زا در سالهای اخیر گسترش زیادی یافته است، افراد زیادی برای بیدار ماندن و شب زنده داری جهت مطالعه در تمام طول شب و یا کسب برتری در ورزش بیش از پیش به سوی این محصولات به عنوان گزینش‌های فوری روی آورده‌اند. هر دو ماده کافئین و تائورین موجود در نوشیدنی‌های انرژی زا نگرانی‌ها را در خصوص تاثیرات معکوسشان بر روی قلب افزایش می‌دهد.