مصرف نمک زیاد، برای سلامتی خطرناک است


پژوهشگران علوم پزشکی هشدار دادند که دریافت زیاد نمک، اثرات مضری بر سلامتی ما دارد . آنان عنوان کردند که با مصرف زیاد نمک در رژیم غذایی روزانه ،  انسان مستعد ابتلا به شمار زیادی از مشکلات پزشکی و امراض مختلف نظیر بیماری‌های قلبی  ، سنگ کلیه و پوکی استخوان می‌شود.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، نتایج تحقیقات جدید نشان داده است که مصرف زیاد نمک ، کلسیم را از استخوان ها می گیرد و باعث دفع آن از ادرار می شود. به همین دلیل باعث نازک شدن استخوان می شود. در نتیجه با افزایش سن، استخوان ها به راحتی می شکنند. هم اکنون توصیه می شود برای کاهش خطر پوکی استخوان،  مصرف نمک بایستی کاهش یابد.
گرچه مصرف نمک به مقدار کم در برنامه غذایی ما لازم و ضروری است. ولی ما معمولاً ۱۰ تا ۲۰ برابر مقدار مورد نیاز بدن، نمک مصرف می کنیم.

نور و موسیقی ملایم باعث کم‌خوری می‌شود


ارسال به دوستان

  افرادی که برای صرف شام به رستوران‌هایی مراجعه می‌کنند که نور و موسیقی ملایمی دارند، کمتر غذا می‌خورند.
خبرگزاری فارس: نور و موسیقی ملایم باعث کم‌خوری می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از Psychological Reports، برایان وانسیک استاد بازاریابی و مدیر آزمایشگاه غذا و برند در دانشگاه کورنل گفت: در تحقیقات خود روی رستوران‌های فست فود متوجه شدیم افرادی که برای صرف شام به رستوران‌هایی با نور و موسیقی ملایم مراجعه می‌کنند، 175 کالری کمتر غذا مصرف می‌کنند و بیشتر از غذای خود لذت می‌برند.

غذايي به نام جلبك


جام جم آنلاين: تقريبا از يك دهه پيش دانشمندان به خواص مهم جلبك‌هاي دريايي دست يافتند و در ميان اين جلبك‌ها كلرلا (chlorella) اهميت بالايي دارد كه به عنوان يك ابرماده غذايي شناخته شده است.
در حقيقت مي‌توان آنها را به عنوان يك ماده غذايي كامل در نظر گرفت، زيرا سرشار از كلروفيل، ويتامين B، ويتامين C، ويتامين E، بتاكاروتن، اسيدآمينه، منيزيم، آهن، موادمعدني، كربوهيدرات و مقدار زيادي پروتئين (بيشتراز50 درصد) است.
همچنين با سموم تركيب مي‌شود و آنها را به خارج از بدن هدايت مي‌كند. از آنجا كه پروتئين بسيار بالايي دارد يك‌گزينه خوب براي افراد گياهخوار محسوب مي‌شود.
يكي از خواص عمده جلبــك كلرلا، سم‌زدايي و پاكسازي بدن است. برخي از تحقيقات انجام شده نشان مي‌دهد اين جلبك مي‌تواند فلزهاي سنگين را از بدن دفع كند و در نتيجه ما شاهد آسيب‌پذيري كمتري در بافت‌هاي بدن خواهيم بود.

هورمونهایی که موجب لاغری میشوند!


هورمونهایی که موجب لاغری میشوند!
اغلب ما براین باوریم که میزان ذخیره چربی در بدن به میزان کالری که مصرف می شود و میزان کالری که می سوزد، ارتباط دارد.

 اگرچه این فرضیه تا حدی درست است اما عوامل دیگری مانند هورمون های چربی سوز نیز در این امر نقش مهمی ایفا می کند. اساساً سوخت و ساز بدن و متابولیسم چربی به طور گسترده ای از طریق هورمون های مختلف بدن کنترل می شود.

چگونه بدون خطر لاغر شویم؟

چگونه بدون خطر لاغر شویم؟
زمانی که هوا خیلی گرم است، این سیستم با سرعت خیلی زیادی کار می‌کند، و در نتیجه سوختن کالری های اضافه را با خود به همراه دارد. اگر ...

زمانی که حرارت تنظیم می‌شود...
دمای محیط هر قدر هم که باشد، دمای بدن انسان باید همیشه 37 درجۀ سانتی گراد بماند، چه دمای محیط 10 درجه زیر صفر باشد چه 30 درجه بالای صفر.
به این منظور یک باطری طبیعی در بدن وجود دارد که به طور دائم گرما تولید می‌کند یا گرما از دست می‌دهد (این باطری ترموژن است): این عملیات ترمولیز نام دارد.

تاثير دانه هاي گياهي بر زيبايي بانوان


كنجد گیاهی است یك ساله با ارتفاع حدود یك متر كه قسمت انتهایی ساقه آن پوشیده از كرک است. میوه این گیاه به صورت كپسول و محتوی دانه های كوچك و مسطح و بیضوی است كه دانه كنجد نامیده می شود و قسمت مورد استفاده این گیاه است که ميتواند تاثيرات معجزه آسايي بر زيبايي بانوان داشته باشد.
به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛خوردن يك قاشق غذاخوري كنجد موجب تامين 14 درصد از نياز كلسيم خانم‌ها شده و اگر آنها عادت به بلند كردن ناخن‌هايشان داشته باشند با مصرف كنجد ناخن‌هايشان محكم‌تر شده و ترك و شكنندگي بر روي اين عضو كه جزئي از زيبايي انگشتان است ديده نمي‌‌شود.

روغن نارگيل از پوسيدگي دندان جلوگيري مي‌كند


6.gifتحقيقات محققان ايرلندي نشان مي‌دهد كه روغن نارگيل مي‌تواند باكتري‌هاي مسبب پوسيدگي دندان را از بين ببرد.
به گزارش سرويس سلامت ايسنا، محققان ايرلندي در مطالعات خود دريافتند روغن نارگيل اين قابليت را دارد كه از رشد باكتري مخرب دندان جلوگيري كند و در توليد محصولات مراقبت از دندان استفاده شود.
محققان با هشدار نسبت به افزايش موارد پوسيدگي دندان اظهار داشتند كه بيش از 60 تا 90 درصد از كودكان در كشورهاي صنعتي با مشكل پوسيدگي دندان روبرو هستند.

افراد مسن به مکمل‌ها نیاز دارند


918-1.jpgبر اساس آمار ارایه شده بیش از نیمی از افراد میانسال از انواع مولتی ویتامین ها یا سایر مکمل های غذایی استفاده می کنند که خانم ها در این میان گوی سبقت را از آقایان ربوده اند.
 البته متخصصان تغذیه معتقدند غذا هنوز هم باید مهم ترین منبع دریافت مواد مغذی باشد اما دریافت روزانه مکمل ها به خصوص در سنین بالا ضامن سلامت طولانی مدت است. در واقع مکمل های غذایی برای پر کردن شکاف های تغذیه ای مناسب هستند.

سبزي شاهي را با احتياط مصرف کنيد!


زياده روي در مصرف سبزي شاهي براي روده بزرگ و مثانه ضرر دارد.

shahi.jpgبه گزارش سرويس سلامت خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان، به نقل از Destination santé، مصرف روزانه دو تا سه فنجان دم نوش سبزي شاهي در افزايش اشتها و رفع مشکلات گوارشي و کيسه صفرا مفيد است.
به گفته متخصصين داروهاي گياهي، براي هر فنجان دم نوش 1 تا 2 قاشق شاهي کافي است و نبايد در مصرف اين گياه زياده روي کرد.
متخصصان دريافتند سبزي شاهي سرشار از ويتامين هاي C و A, E است. امروزه مصرف اين سبزي در زمينه گياه پزشکي، توليد گياهان دارويي و در آشپزي براي تهيه انواع سالادها، آش‌ها در تمام دنيا به کار مي رود.

قبل از ۹شب شام بخورید

 شام باید قبل از ساعت ۹ خورده شود و هنگام شام از مصرف غذاهای حاوی چربی و کربوهیدرات زیاد خودداری شود.

به گزارش وب دا، کار‌شناس تغذیه مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن بیان این مطلب ادامه داد: با توجه به ریتم‌های زیستی و فعالیت‌های هورمون‌های مختلف بدن توصیه می‌شود برای جلوگیری از اخلال در روند سوخت چربی‌ها باید شام باید قبل از ساعت ۹ شب مصرف شود و از میل کردن شام‌های حاوی چربی و کربوهیدرات زیاد خودداری شود و به میل کردن سبزیهای پخته یا خام با مقداری غذاهای پروتئینی در وعده شام قناعت شود
ناهید برخورداری با اشاره به اینکه به هرنوع اختلال خواب در طول شب، واژه بی‌خوابی اطلاق می‌شود، تصریح کرد: قبل از درمان بی‌خوابی باید مسائلی از قبیل مشکلات تیروئید، دیابت، وجود افسردگی، عفونت و همچنین سطح هموگلوبین خون باید بررسی شود، زیرا وجود هریک از این عوامل می‌تواند منجر به ایجاد بی‌خوابی شود.

آبلیموی خانگی را در محل تاریک یا یخچال نگهداری کنید


آبليموهاي دستي در بطري‌هاي تيره يا در محل‌هاي تاريك از جمله كابينت و يخچال نگهداري شوند، چرا كه ويتامين C موجود در آن به نور و حرارت حساس بوده و از بين مي‌روند.
به گزارش وب دا، مدیرگروه تغذيه مرکز بهداشت استان یزد ضمن اشاره به تركيبات و اجزاي تشكيل دهنده ليمو اظهار کرد: يك عدد ليمو ترش حاوي30 كيلو كالري انرژي، 5/10گرم كربوهيدرات، ‌7/0 گرم پروتئين، 2/0 گرم چربي، ‌5/0 گرم فيبر خوراكي،‌ 6/0ميلي‌گرم آهن، ‌يكRE ويتامين A و 1/29ميلي‌گرم ويتامين C است.
يوسف نقيايي ادامه داد:‌ بيشترين ماده تشكيل دهنده موجود در ليمو، كربوهيدرات‌ها هستند كه نوع كربوهيدرات‌هاي آن از نوع فروكتوز مي‌باشد، بنابراين براي بيماران ديابتي مشكلي ايجاد نمي‌كند و مي‌توانند به راحتي از اين ماده غذايي استفاده كنند.

مصرف فست فود ها به کبد کودکان آسیب می رساند


فست فودها از نظر مواد مغذي بسيار ضعيف هستند و فقط كالري بالايي دارند و از طرف دیگر زياده روي در مصرف آنها به كبد آسيب مي رساند.
به گزارش وب دا، کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص این که چه غذاهايي به كودكانمان داده نشود، اظهار داشت: غذاهاي فرآوري شده از دسته غذاهایی است که به هیچ عنوان نباید کودکان مصرف کنند. اغلب غذاهاي فرآوري شده كه از سوپرماركت ها خريداري مي كنيد، حاوي نمك، چربي و شكر زياد بوده و جزء غذاهاي ضعيف هستند. اين نوع غذاها، طعم طبيعي ندارند و حتي گاهي اوقات حاوي تركيباتي هستند كه روي برچسب شان عنوان نمي شود.