آنتی اکسیدان ها: خداحافظ سندروم متابولیک و چاقی


مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها می تواند باعث لاغری و مقابله با سندروم متابولیک شود. تأثیر کلی آنتی اکسیدان های غذایی روی سلامت ما هنوز به طور کامل شناخته نشده است. محققان کشورمان به مدت 3 سال روی 2000 فرد بزرگسال بین 19 تا 70 سال بررسی هایی انجام دادند تا مشخص شود چه ارتباطی بین دریافت آنتی اکسیدان های غذایی و خطر پیشرفت بیماری های متابولیکی مانندفشار خون بالا و چاقی مفرط وجود دارد. در طول این مدت شرکت کننده ها به پرسش هایی در مورد مواد غذاییمصرفیشان پاسخ دادند و وضعیت سلامت آن ها به خصوص مواردی که مربوط به سندروم متابولیک بود (مثل حالت مقاومت به انسولین، میزان کلسترول بالا، فشار خون بالا، چاقی دور شکم) به طور دقیقی بررسی شد. نتیجه این شد که از همان ابتدای پژوهش، چربی های دور شکم افرادی که آنتی اکسیدان های بیشتری مصرف می کردند کمتر بوده و کمتر به سندروم متابولیک دچار بودند.

7 ماسک طبیعی با خوراکی‌های آشپزخانه


اگرچه هر یک از این بیماری‌ها و عوارض، درمانی مخصوص به خود در طب رایج یا مکمل دارند ولی با رعایت نکات ساده بهداشتی و استفاده از گیاهان دارویی و ماسک‌های طبیعی به راحتی می‌توان از شر این عوارض راحت شد یا احتمال بروز آنها را به حداقل ممکن رساند.
برترین مجله اینترنتی ایران

 برترین ها: گرمای هوا، تابش نور خورشید و آلودگی‌های موجود در شهرها که عمده آنها ناشی از دود اتومبیل‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی است، تاثیر زیادی بر سلامت و بهداشت پوست ساکنان شهرها به ویژه کلانشهری چون تهران دارد. علاوه بر این استرس‌ها و خستگی ناشی از کار روزانه نیز از دیگر عواملی است که موجب بروز برخی بیماری‌ها و عوارض شایع پوستی میان مردان و زنان جوان می‌شود. اگرچه هر یک از این بیماری‌ها و عوارض، درمانی مخصوص به خود در طب رایج یا مکمل  دارند ولی با رعایت نکات ساده بهداشتی و استفاده از گیاهان دارویی و ماسک‌های طبیعی به راحتی می‌توان از شر این عوارض راحت شد یا احتمال بروز آنها را به حداقل ممکن رساند.

بدن شما آلوده تر از چیزی است که فکر می کنید

وقتی از پای میزتان بلند می‌شوید، 10 مرتبه بیشتر گرفتار باكتری‌ها شده‌اید اما تمام باكتری‌هایی كه در كنار شما زندگی می‌كنند و هر روز قوی‌تر می‌شوند.
 برترین مجله اینترنتی ایران

 برترین ها: وقتی از پای میزتان بلند می‌شوید، 10 مرتبه بیشتر گرفتار باكتری‌ها شده‌اید اما تمام باكتری‌هایی كه در كنار شما زندگی می‌كنند و هر روز قوی‌تر می‌شوند، از پشت میز و آلودگی هوا به بدنتان راه پیدا نمی‌كنند. حتی اگر در استرلیزه‌ترین شرایط زندگی كنید، باز هم یك دنیا میكروب و باكتری خوب و بد در بدن شما با هم می‌جنگند. همین موضوع بود كه باعث شد محققان برای تحقیقات جامعی بسیج شوند و مشخص كنند كه در چه نقاطی از بدن، باكتری‌ها بیشترین جمعیت را دارند.

دفع سموم از بدن با این میوه تابستانی


هیچ میوه‌ای مثل هندوانه شیرین در فصل تابستان نمی‌تواند عطش انسان را برطرف كند. اگرچه این میوه در فصول دیگر سال نیز وجود دارد، اما هندوانه شیرین و رسیده فقط در فصل تابستان یافت می‌شود.
هندوانه می‌تواند گرد، بیضی شكل و یا حتی مستطیل باشد و خال خال یا ساده باشد. این میوه خوشمزه سرشار از آنتی‌اكسیدان و منبع بسیار خوبی از ویتامین B6 ،B3 ،B2 ،B1 ،C و A است. همچنین حاوی كاروتنوئید و لیكوپن می‌باشد. آنتی‌اكسیدان، باعث خنثی‌سازی رادیكال‌های آزاد می‌شود. رادیكال‌های آزاد، آسیب‌های جدی به بدن می‌زنند و می‌توانند باعث اكسیده شدن كلسترول و حتی گرفتگی رگ‌های خون و در نهایت به حمله قلبی و یا سكته مغزی منجر شوند.

مصرف بیش از حد سس‌ موجب بروز سرطان مری می‌شود


 مصرف سس‌ها موجب افزایش ریفلاکس بدن شده و می‌تواند سرطان مری را ایجاد کند.
مرتضی صفوی، متخصص تغذیه در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مصرف غذاهای آماده موجب کاهش کلسترول خوب بدن و افزایش کلسترول بد بدن می‌شود.

وی گفت: مصرف سس‌ها در کنار غذای آماده ریفلاکس معده را افزایش می‌دهد و موجب بروز سرطان مری می‌شود؛ می‌توان به جای استفاده از سس‌ها در کنار مصرف غذاها از گوجه‌فرنگی استفاده کرد به دلیل اینکه گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین C است و ویتامین C یکی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که موجب از بین بردن رادیکال‌های آزاد بدن می‌شود.

در طول سفر از غذاهاي نيمه خشك با رطوبت كم استفاده كنيد


يك متخصص تغذيه گفت: در فصل تابستان براي پيشگيري از بروز اختلالات و بيماري هاي گوارشي، تنفسي و پوستي در طول سفر سعي نمائيد از غذاهاي نيمه خشك با رطوبت كم و يا از غذاهاي كاملا داغ استفاده كنيد.
عماد معصومي، متخصص تغذيه در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: شيوع برخي از بيماري ها و اختلالات در فصل تابستان در مقايسه با فصول ديگر سال بيشتر مي‌شود كه بيماري هاي گوارشي و روده اي در راس آن قرار دارند.

غذا خوردن كودكان در ساعات معین اشتهای آنان را تحریك می كند

 كارشناس ارشد تعذیه و رژیم درمانی گفت: غذا خوردن كودكان در ساعات معین اشتهای آنان را تحریك و خوردن غذای های تكراری خانواده ها اشتهای كودك را كاهش می دهد.

غذا خوردن كودكان در ساعات معین اشتهای آنان را تحریك می كند
'شهزاد محمدیان' روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود : بی تحركی، كم خوابی، خستگی و بیماری، كودك را بی اشتها می كند و لازم است والدین پس از استراحت به كودكان خود غذا بدهند.

کم‌خونی یکی از علت‌های اصلی ریزش مو است

 ریزش مو در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود که پیروی از یک رژیم غذایی مناسب تا حد زیادی این مشکل را برطرف می‌کند.
به گزارش وب دا، رئیس اداره غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور ضمن بیان این مطلب گفت: کم‌خونی یکی از علت‌های اصلی ریزش مو است که برای رفع آن، مصرف مواد غذایی غنی از آهن مانند گوشت، غلات کامل، سبزیجات برگی سبز تیره، تخم مرغ، خرما و کشمش توصیه می‌شود.
دکتر سیدحسین حسینی، دیگر منبع غنی آهن را میوه‌های خشک و آب آلبالو دانست و اظهار داشت: این عامل اغلب یکی از موثرترین دلایل ریزش مو در خانم‌هاست که ممکن است نشانه‌ای از وجود اختلال در دستگاه گوارش و یا ناکافی بودن اسید معده نیز باشد.

پسته سطح كلسترول خون را پايين مي آورد

  پسته سرشار از ماده‌اي به نام فيتوسترول است كه سطح كلسترول خون را پايين مي‌آورد.


به گزارش خبرنگار وب دا، دكتر سعيد حسيني ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: روي موجود در پسته، در رشد سلول‌ها و بافت‌هاي بدن بسيار مؤثر است و وجود كلسيم و آهن در پسته به استحكام بخشيدن به استخوان و دندان‌ها همچنين درمان بيماري‌هايي مثل كم‌خوني‌هاي ناشي از فقرآهن كمك مي‌كند.
وي تصريح كرد: پسته داراي مقدار زيادي پروتئين است آن قدر كه مي‌توان آن را در كنار گوشت و حبوبات به عنوان يكي از منابع غني پروتئين به شمار آورد همچنين خوردن پسته براي بالا بردن حافظه و تقويت ذهن هم مفيد است.
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران يادآور شد: پسته همچنين منبع غني فيبر و ويتامين 6 B  نيز هست و ميزان پتاسيم موجود در هر 30 گرم پسته با پتاسيم موجود در يك عدد پرتقال برابر است. 

خوردن شکلات تلخ 'ممکن است فشار خون را کاهش دهد'



خوردن دو تکه شکلات تلخ در روز ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند
این شاید خبر خوبی باشد برای کسانی که به دنبال توجیهی برای شکلات خوردن هستند: بررسی های تازه نشان داده است که خوردن شکلات ممکن است در کاهش فشار خون موثر باشد.
تحزیه و تحلیل ۲۰ مورد تحقیقاتی در زمینه شکلات و تاثیرات آن بر بدن نشان داده است که خوردن شکلات به صورت روزانه، مخصوصا شکلات تلخ، به کاهش خفیف فشار خون منجر می شود.