چطور می توانیم عادت به خوردن تنقلات بی ارزش را متوقف کنیم؟


چطور می توانیم عادت به خوردن تنقلات بی ارزش را متوقف کنیم؟نیازی نیست که سرآشپزی خوراکی شناس باشید تا بتوانید نامناسب بودن خوراکی های بی ارزش را درک کنید. اما معمولا اگر به شما حق انتخاب داده شود، قبل از هر چیز دیگری تنقلات بی ارزش را برخواهید گزید. اما اجازه دهید با این مساله به طور جدی روبه رو شویم، این انتخاب ها گزینه های سالمی نیستند. در این مطلب برای جلوگیری از اعتیاد به این تنقلات بی ارزش و پرکالری که باعث چاق شدن و بالا رفتن کلسترول و فشار خون شما می شوند، چند مرحله کاربردی را به شما معرفی می کنیم.
۱ برای تصمیم تان دلیل داشته باشید
اولین گام در به حال نخست برگرداندن اعتیاد شما به تنقلات و فست فودها، پذیرفتن تاثیرات و خطرات آن بر روی سلامت بدن و جست وجوی یک دلیل شخصی برای کمک به دوری گزیدن از آن است. دلیل شما برای ترک این خوراکی ها چیست؟ آیا شما دچار تغییرات ناگهانی در میزان فشار خون، سطح بالای چربی و بزرگی اندازه دور شکم هستید؟ به محض اینکه از دلیل خود مطمئن شوید، قادر به یافتن انگیزه برای دوری از آنها خواهید بود.
۲ برای آینده نزدیک و دور برنامه ریزی کنید

رژیم غذایی شما دوست پوست شما ست؟

رژیم غذایی شما دوست پوست شما ست؟
اضافه وزن مشکل بسیاری از مردم جهان است و این باعث شده که انواع و اقسام رژیم های غذایی در جهان فراگیر شوند. در اینجا قصد نداریم به خوبی و بدی و علمی بودن یا نبودن این رژیم های غذایی بپردازیم و فقط از نگاه علمی بررسی می کنیم که این نوع رژیم های غذایی روی پوست انسان چه تاثیری می گذارند.
● رژیم مدیترانه ای
رژیم هایی که با استفاده از مواد مدیترانه ای تهیه می شوند غذاهای مردم لبنانی و ایتالیایی از این دسته غذاها هستند. ماهی، سبزی ها، روغن زیتون و میوه ها در این نوع رژیم باعث سلامتی قلب می شوند و چربی های اضافی را آب می کنند. یک تحقیق در ایتالیا به این نتیجه رسیده که این رژیم باعث جلوگیری از بیماری هایی مانند ملانوما که کشنده ترین نوع سرطان پوست است، می شود. چربی های امگا۳ در ماهی باعث تقویت بافت های زیرپوستی می شود و آن را قوی و کشسان نگه می دارد.

بهترین و بدترین نوشیدنی های ماه رمضان کدامند؟

مقابله با حس تشنگی در روزهای بلند و گرم تابستان چگونه امکان دارد؟ این مطلب را با دقت بخوانید و به جواب برسید ...
بهترین و بدترین نوشیدنی های ماه رمضان کدامند؟باتوجه به اینکه در فصل تابستان حدود ۱۵ تا ۱۶ ساعت روزه داری به طول می انجامد، قند خون پایین می افتد و آب بدن خیلی کم می شود. بنابراین باید از نظر فیزیولوژیک به این کمبودها پاسخ داده شود. باز کردن روزه با مقداری آب، شیر یا چای رقیق و گرم به اضافه ۲ تا ۳ خرمای کوچک یا حلوا و شیرینی ساده، از یک طرف کم آب بدن را پاسخ می دهد و از طرف دیگر قند خون را به حالت طبیعی بر می گرداند.
بهتر است که چای غلیظ مصرف نشود زیرا کافئین زیاد در چای ترشح اسید معده را زیاد می کند و باعث مشکلات گوارشی از جمله ریفلاکس یا بازگشت اسید به مری می شود به خصوص اگرفرد از قبل چاقی و اضافه وزن هم داشته باشد. بعد از آن نیز می توان از یک میان وعده مانند نان و پنیر و مقداری مغز گردو به اضافه خیار و گوجه فرنگی و سبزی خوردن یا کاهو استفاده کرد و نیم ساعت بعد از گروه میوه ها و سبزی های فصل به مقدار کم درحد یک تا دو واحد می توان مصرف کرد و ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بعد هم شام خورده شود.

موز بخورید،خواب راحتی داشته باشید



خبرگزاری فارس: محققان در تحقیقات خود دریافتند که مصرف موز می تواند به انسان کمک کند که خواب آرام و راحتی داشته باشد.
خبرگزاری فارس: موز بخورید،خواب راحتی داشته باشید

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، محققان موسسه ملی خواب آمریکا دیدگاه جدیدی را ارایه دادند که براساس آن می توان با استفاده از شیوه های ساده و عادی شیوه و محیط خواب را بهتر کرد تا فرد از خواب شبانه آرامی برخوردار شود که این امر به نوبه خود به سلامت و طول عمر بیشتر او می انجامد.

باورهاي نادرست درباره شير مادر


جام جم آنلاين: يكي از شيرين‌ترين تجربه‌هاي مادرشدن، در آغوش‌گرفتن فرزند و شيردادن به اوست؛ اما متاسفانه برخي از خانم‌ها به اشتباه تصور مي‌كنند نمي‌توانند به كودكشان شير بدهند.
البته نبايد فراموش كنيم كه باورهاي نادرست هميشه و درباره همه موضوعات وجود داشته و دارد، اما وقتي اين اشتباهات به سلامت نوزاد و مادر مربوط مي‌شود، نبايد نسبت به آن سكوت كرد و بي‌تفاوت ماند بنابراين بايد با شناخت باورهاي غلط و آگاهي از واقعيت‌هاي تغذيه نوزاد، بيشتر و بهتر از شير مادر استفاده شود.
دكتر نسترن خسروي، فوق‌تخصص نوزادان در اين‌باره به جام‌جم مي‌گويد: يكي از باورهاي نادرست درباره آغوز است؛ برخي تصور مي‌كنند بهتر است آغوز دور ريخته شود، چراكه آن را عاملي براي زردي نوزاد مي‌دانند؛ در حالي كه بايد بدانيد آغوز نه‌تنها موجب زردي نمي‌شود، بلكه بهترين شيوه براي كاهش زردي نوزادان، تغذيه با آغوز است.
علاوه بر اين، آغوز بسيار مغذي بوده و مصرف آن براي كودكان بسيار مفيد است و مي‌تواند از آنها در برابر بيماري‌هاي گوناگون محافظت كند.

خرما داروي سوزش معده


جام جم آنلاين: خرما گل سفره افطار محسوب مي‌شود و اين روزها بازار فروش آن داغ‌تر از هميشه است؛ اين ماده غذايي به صورت خوشه‌اي يا كيلويي در انواع خارك، رطب مضافتي يا خرماي رسيده نيمه‌ خشك به فروش مي‌رسد اما چه تفاوتي ميان اين خرماها وجود دارد و چه نكاتي را بايد هنگام خريد و نگهداري آن رعايت كرد.
خارك، خرمايي كال و گس
زماني كه خرما سفت و كال بوده و رنگ آن زرد مايل به نارنجي است به آن خارك مي‌گويند. خارك به دليل مقدار زياد تانن (ماده‌اي كه در عصاره بسياري از گياهان وجود دارد)‌ طعم گسي داشته و به دليل كم شيرين بودن، كم كالري است.
نوع ديگراين ميوه كه بيشتر در سفره افطار ديده مي‌شود؛ رطب است. رطب نيمه‌رسيده و به رنگ قهوه‌اي بوده و نرم‌تر و شيرين‌تر است؛ درواقع هرچه اين ميوه بيشتر بر درخت بماند شيرين‌تر شده و در گرماي خرماپزان رسيده و نيمه خشك مي‌شود، اين خرما قند بالايي دارد و بسيار پركالري است.

6 روش طبیعی برای افزایش وزن !



افراد اندكی را می‌توان در سالن انتظار پزشكان و درمانگران طب‌های طبیعی دید كه برای افزایش وزن به مطب این گروه از متخصصان مراجعه كرده باشند. گروهی نیز كه برای افزایش وزن مراجعه می‌كنند مقصودشان رسیدن به تناسب‌اندام است و نمی‌خواهند وزنشان افزوده شود.

برترین مجله اینترنتی ایران

 برترین ها:  در جامعه امروز ایران كمتر افرادی را می‌بینیم كه به‌دنبال چاق شدن و افزایش وزن باشند. شاید دلیل اصلی آن موجی است كه نه تنها در جامعه ایران بلكه در میان مردم بسیاری از كشورهای جهان برای كاهش وزن و لاغری وجود دارد. از این روست كه افراد اندكی را می‌توان در سالن انتظار پزشكان و درمانگران طب‌های طبیعی دید كه برای افزایش وزن به مطب این گروه از متخصصان مراجعه كرده باشند. گروهی نیز كه برای افزایش وزن مراجعه می‌كنند مقصودشان از مراجعه، رسیدن به تناسب‌اندام است و نمی‌خواهند بر وزنشان افزوده شود.  این گروه از مردم به دلایل مختلفی دچار لاغری می‌شوند كه از میان آنها می‌توان به رژیم بد غذایی، بی‌اشتهایی عصبی و اختلال‌های گوارشی اشاره كرد. برخی از این عوامل و شیوه‌های درمان آنها برای دستیابی به تناسب‌اندام را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

شیر مادر از لحاظ ایمنی برتر است


شیر مادر، در مقایسه با سایر پستانداران، چربی بیشتر و پروتئین کمتری دارد که این توازن برای میلین دار شدن سریع دستگاه عصبی ایده آل است.
سید حمید حسینی توان مشاوره در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگارانگفت: مادری که با شیر خود فرزندش را تغذیه می کند باید مراقب رژیم غذایی خود باشد چرا که ویتامین ها و پروتئین ها بدن نوزادش را تأمین می کند و روزه داری می تواند در بعضی موارد که مادران رژیم غذایی مناسبی ندارند مواد مغذی شیر مادر را کاهش دهد و به دنبال آن نوزاد دچار مشکلاتی می شود.

وی افزود: شیر مادر حاوی آهن است و بدن نوزاد به راحتی آن را جذب می کند بنابراین اگر در ایام روزه داری برای شیر مادر جایگزینی باشد باید غذایی برای نوزاد در نظر گرفته شود که با اهن تقویت شده باشد. 

هندوانه اثرات ناشی از آلودگی هوا را خنثی می کند


مصرف هندوانه به خصوص در آلودگی هوا برای خنثی کردن اثرات مضرر آن مفید است.
میترا زراتي کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگارانگفت: با شروع فصل گرما به خصوص تابستان یکی از دغدغه های مردم فراهم كردن آب موردنیاز بدنشان است که با وجود گرما حفظ آب بدن از اهمیت بسیاری برخودار است و پیش تر ذهن مردم را در لیگ می کند.

وی افزود: بیشتر مردم به دنبال مواد غذایی هستند که مقدار آب بدنشان را در طول روز و طی فعالیتی که دارند فراهم کند. 

گیاهان تراریخته در درمان بیماری دیابت بکار گرفته می شوند


گیاهان تراریخته گزینه مناسبی برای تولید ترکیبات دارویی و پروتئین های انسانی همانند انسولین از طریق مهندسی ژنتیک می باشند.
مختار جلالی جوران، دانشیار دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران از انتقال ژن پروا انسولین انسانی به توت فرنگی جهت امکان سنجی خوراکی نمودن، خبر داد.

وی گفت: دیابت بیماری است که بدن نمی تواند هورمون انسولین را تولید و به درستی استفاده کند، بنابراین افراد مبتلا نیاز به مصرف روزانه انسولین دارند که تاکنون مصرف انسولین با تزریق تنها راه موثر برای درمان بوده است.

 جلالی در ادامه اظهار داشت: روبرو شدن با تقاضای بالای انسولین الزام بکار گیری روشهای ارزان و با ظرفیت تولید بالا را در آینده موجب می شود.

 محقق کشورمان در ادامه گیاهان تراریخته را گزینه مهمی برای تولید ترکیبات دارویی و پروتئین های انسانی همانند انسولین از طریق مهندسی ژنتیک عنوان کرد، وی همچنین از پژوهشی که با هدف امکان سنجی خوراکی کردن انسولین، از گیاه توت فرنگی به علت وجود ویتامین های مختلف و مواد ارزشمند و مضر نبودن قند لولوز، توت فرنگی برای بیماران دیابتی به عنوان بیوراکتور خبر داد.

كودكی چاق، مقدمه ای برای بیماری در آینده


 در فرهنگ عامه، نوزادان و كودكان چاق، دوست داشتنی و زیباتر تلقی می شوند اما نباید فراموش كرد كه چاقی مقدمه بیماری است و این موضوع در آینده فرد را دچار چالش های متعددی می كند.

1391/05/11 - 15:42
به گزارش ایرنا كودكان چاق بیمار نیستند و اختلالات هورمونی ندارند، آنها معمولا ‌هنگام تماشای تلویزیون مقدار زیادی غذای محتوی شیرینی و تنقلات می‌خورند و كم كم چاق و چاق تر می شوند.
كارشناسان سلامت هشدار داده‌اند تعداد كودكان چاق هر روز در حال افزایش است. نتایج تحقیقی كه دانشگاه هاروارد در این باره انجام داده نشان می دهد نوزادانی كه تا شش ماهگی دچار اضافه وزن می‌شوند و به سرعت وزن اضافه می‌كنند با احتمال بسیار زیادی تا سن سه سالگی كودكان چاقی خواهند شد كه روند اضافه وزنشان نیاز به مراقبت و نظارت پزشك دارد.

مصرف زياد چربي زمينه‌ساز تشكيل سنگ‌هاي كيسه صفرا است


/سنگ كيسه صفرا در زنان شايع‌تر است

250px-Illu_pancrease_svg.png
یك متخصص جراحی عمومي معتقد است: سنگ كيسه صفرا مي‌تواند علل مختلفي داشته باشد عدم تعادل بين كلسترول و نمك‌هاي صفرايي مي‌تواند يكي از دلايل تشکیل این سنگ‌ها باشد.
دكتر ماهرخ دائمي در گفت وگو با خبرنگار ايسنا منطقه دانشگاه علوم پزشكي تهران، با اشاره به علل تشكيل سنگ كيسه صفرا گفت: كلسترول بالا يا نمك پايين باعث مي‌شود كه محتویات كيسه صفرا حالت بلوري پيدا كند و اين مواد درداخل آن رسوب كند البته اگرعفونت وارد كيسه صفرا شود سنگ كيسه صفرا ايجاد مي‌شود.

تغذیه با شیر خشک احتمال ابتلای کودک به بیماری‌های عفونی را افزايش مي‌دهد


34-82.jpg
یک فوق تخصص تغذیه و رژیم‌های درمانی گفت: تغذیه با شیر خشک احتمال ابتلای کودک به بیماری‌های عفونی و اسهال را افزايش مي‌دهد.
دکتر «کیومرث دانشور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)،منطقه کرمانشاه، افزود: اسهال، مشكلات دستگاه تنفسي تحتاني (ريه‌ها) و بیماری‌های عفونی در كودكاني كه از شير مادر تغذيه مي‌كنند كمتر رخ می‌دهد و حتي در صورت ابتلا شدت كمتري دارند، اما در کودکانی كه با شیرخشک تغذیه می‌شوند شيوع بيماري‌ها بیشتر دیده می‌شود.

کاهش عفونت هاي گوارشي و تنفسي از مزاياي تغذیه با شير مادر


سلولهاي زنده و مواد مختلف ايمني بخش در شير مادر ، عفونتهاي گوارشي و تنفسي كودك را كاهش مي دهد .
به گزارش وب دا، کارشناس مسئول مادر و کودک مرکز بهداشت استان یزد ضمن بیان این مطلب گفت: شيرمادر به تنهائي مي تواند از لحظه اول تولد تا پايان شش ماهگي تمام نيازهاي غذائي شيرخوار را تامين كند.
گیتی قوچانی ادامه داد: آغوز يا شير روزهاي اول كه زرد رنگ و غليظ است اولين و بهترين واكسن براي حفظ كودك بر ضد بيماريهاي عفوني است .
وی یادآورشد: مادراني كه فرزندان نارس به دنيا مي آورند، تا حدود دو هفته تا 21 روز آغوز ترشح مي كنند. در حالي كه مدت ترشح آغوز در كودكان غير نارس 4 روز است.
قوچانی تصریح کرد: آغوز يا شير ماك با تركيبي از فاكتورهاي ايمني بخش (نظير گلبول هاي سفيد، ايمونوگلوبولين ‏A‏ ‏، آنتي باديها همراه با فاكتور آنتي تريپسين كه مانع تجزيه آنها مي شود) ترشح مي گردد كه مصونيت را در حساس ترين و آسيب پذيرترين دوره زندگي كودك فراهم مي سازد.

نقش موثر شیر مادر در پیشگیری از دیابت

  بر اساس تحقیقات انجام شده شیر مادر نقش موثری در پیشگیری از بیماری دیابت در سنین بزرگسالی دارد.
 به گزارش وب دا، مدیر گروه تخصصی سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تغذیه با شیر مصنوعی موجب اختلال در عملکرد پانکراس نوزاد و ابتلا به دیابت در کودکان می شود، اظهار داشت: تغذیه با شیر مادر به ویژه از ساعات ابتدایی تولد نقش مهمی در پیشگیری از دیابت در سنین بزرگسالی دارد.
دکتر محمد احمدیان با اشاره به اینکه وجود آنتی آکسیدان در شیر مادر همچنین از ابتلا به بیماریهای عفونی، انگلی، عفونتهای تنفسی در سنین نوزادی پیشگیری می کند، اظهار داشت: با تغذیه با شیر مادر امکان پیشگیری از مرگ سالانه یک میلیون کودک در سطح جهان فراهم می شود.

كودك زير 6 ماه با هيچ ماده غذايي حتي آب تغذيه نشود

 شیرخوار زير 6 ماه فقط با شیر مادر تغذیه شود و هیچ نوع ماده غذایی و آشامیدنی دیگر از جمله آب به او داده نشود.
به گزارش وب دا، كارشناس مسئول مادر و كودك مركز بهداشت استان يزد در خصوص تغذيه كودك زير 6 ماه اظهار كرد: شیر مادر از لحاظ تغذیه ای یک غذای کامل است چرا كه با داشتن مواد غذایی اصلی و ریز مغذی ها، ترکیبات دفاعی (آنتی کورها)، آنزیمها، هورمون های مختلف و اسیدهای چرب غیر اشباع به عنوان کامل ترین غذا برای شیرخواران تا پایان 6 ماهگی شناخته شده است.
گيتي قوچاني ادامه داد: تغذیه کودک با شیر مادر علاوه بر رشد و نمو کودک، وی را در مقابل بسیاری از بیماریهاي عفونی، تنفسی و گوارشی ایمن می کند.
وي افزود: شیرخوار در 6 ماهه اول زندگی به هیچ چیز به جز شیر مادر نیازی ندارد بنابراین مادران باید شیردهی را هرچه زودتر شروع نمایند به طوري كه شروع شيردهي در زایمان طبیعی حداکثر نیم ساعت پس از تولد و در سزارین بلافاصله پس از به هوش آمدن مادر انجام شود و تا پایان 6 ماهگی تغذیه انحصاری با شیر مادر را رعایت کنند.