مواد غذایی برای جلوگیری از آسیب های پوستی خورشید

مواد غذایی برای جلوگیری از آسیب های پوستی خورشیداگر رژیم غذایی مناسبی داشته باشید، پوست شما جوانتر به نظر می رسد. حال اگر با نور خورشید هم سر و کار داشته باشید، باید علاوه بر رعایت رژیم و پرهیز از مواد غذایی ناسالم برای پوست، سعی کنید از پوست خود در برابر آفتاب نیز حفاظت کنید.
اغلب ما سعی می کنیم با استفاده از کرم ضد آفتاب، کلاه آفتابی و لباس های آستین دار، از رسیدن اشعه خورشید به پوست جلوگیری کنیم. اما به هر حال نمی توان به طور کامل جلوی اشعه های خورشید را گرفت. برخی از مواد غذایی شامل موادی هستند که موجب ترمیم پوست شما خواهند شد. اما آیا می دانید قرار گرفتن در معرض نور خورشید، میزان آنتی اکسیدان موجود در خون شما را کاهش خواهند داد؟ به همین دلیل بهتر است تا سطح آنتی اکسیدان خون را همیشه بالا نگه دارید. مصرف موادغذایی حاوی آنتی آکسیدان، می تواند به سلامت پوست کمک کرده و از آن در برابر نور خورشید و سایر خطرات، محافظت نماید.

کنترل وزن خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد




خبرگزاری فارس: تحقیقات جدید نشان می دهد: کنترل وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش می تواند مانع از دیابت نوع 2 در زنان آمریکایی بیش از 50 سال شود.
خبرگزاری فارس: کنترل وزن خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست اطلاعات بیش از 150000 زن را پس از یائسگی مورد بررسی قرار دادند.

رژيم غذايي در دوران بارداري


جام جم آنلاين: پايه و اساس تمام توصيه‌هاي تغذيه‌اي رعايت تعادل، تنوع و اندازه در استفاده از تمام گروه‌هاي غذايي براي تامين انرژي و سلامت مادر و رشد و تكامل جنين است.
در تمام طول بارداري مادر و جنين در هر آنچه مي‌خورند، مي‌نوشند و تنفس مي‌كنند با يكديگر مشترك هستند و به همين سبب دوران بارداري و شيردهي از دوره‌هاي آسيب‌پذير زندگي به شمار مي‌آيد.
از جمله اين‌كه توجه به دريافت پروتئين كافي در دوران بارداري ضروري است. در صورت عدم دريافت پروتئين كافي، از اندوخته پروتئيني در ماهيچه بدن مادر براي رشد جنين استفاده خواهد شد.
ويژگي‌هاي ژنتيك، وضعيت سلامت مادر، فعاليت فيزيكي او، باورهاي فرهنگي و وضعيت اجتماعي ـ اقتصادي از عواملي است كه با افزايش وزن بارداري ارتباط مستقيم دارد.
آگاهي از وضعيت وزن قبل از بارداري اولين گام براي تعيين روند وزن‌گيري بهينه است. زناني كه اولين بارداري را تجربه مي‌كنند، زنان كمتر از 25 سال و زنان داراي سطح تحصيلات ابتدايي، معمولا بيش از حد طبيعي وزن مي‌گيرند.

با رعایت این نکات احتمال یبوست را به صفر برسانید



درایجاد یبوست 5 عامل کلی وجود دارد که با رعایت آنها می توان احتمال یبوست را به صفر رسانید.
برترین مجله اینترنتی ایران

برترین ها: درایجاد یبوست 5 عامل کلی وجود دارد که  با رعایت آنها می توان احتمال یبوست را به صفر رسانید.




تحرک خود را زیاد کنید

اولین عامل فعالیت فیزیکی است، یعنی کسانی که شیوه زندگی ساکن دارند و فعالیت بدنی کافی ندارند بیشتر در معرض ابتلا به یبوست هستند. اگر شرایط زندگی تان به شما اجازه نمی‌دهد به اندازه کافی فعالیت داشته باشید حداقل روزانه برای مدت کوتاهی پیاده روی کنید یا حتی در حالت نشسته در منزل نرمش کنید. تا جایی که می توانید فعالیت خود را زیاد کرده و از هر فرصتی برای ورزش کردن استفاده کنید.

این یك رژیم متفاوت پر از سبزی است

افراد با تجربه در مورد تغذیه می‌دانند كه استفاده از یك رژیم غذایی متعادل، شامل مقدار زيادي سبزی‌ و ميوه‌هاي تازه، روشی بسیار عالی برای مراقبت از پوست است.
برترین مجله اینترنتی ایران


برترین ها: افراد با تجربه در مورد تغذیه می‌دانند كه استفاده از یك رژیم غذایی متعادل، شامل مقدار زيادي سبزی‌ و ميوه‌هاي تازه، روشی بسیار عالی برای مراقبت از پوست است. افزودن سبزی‌هاي تازه به موادی كه به‌طور روزانه برای مراقبت از پوست صورت‌تان مصرف می‌كنید، می‌تواند خيلي سريع احساس صافی و نرمی به پوست داده و رطوبتی تازه به رنگ چهره ببخشد. بسیاری از زنان بومی مناطق گرمسيري سال‌هاست از آووكادوی له شده یا روغن زیتون برای طراوت بخشيدن و نرم كردن پوست صورت خود استفاده كرده‌اند اما مي‌دانيد تربچه و هویج هم می‌توانند روشن‌كننده پوست‌های كدر و مشكل‌دار شما باشند؟

کاهو تسکین دهنده و آرام بخش طبیعی است


كاهو یكی از قدیمی‌ترین سبزیجات دنیا است که منشاء آن در هندوستان و آسیای مركزی است. كاهو طبق مداركی كه به‌دست آمده از شش قرن قبل از میلاد در ایران مصرف می‌‌شد و همچنین یک قرن قبل از میلاد به روم راه یافته و غذای مهمی برای رومیان بوده است. كاهو گیاهی است یک ساله كه دارای برگ‌های پهن و دراز و سبز، با طعم كمی شیرین است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ انواع مختلف كاهو كه در حال حاضر در آمریكا كشت می‌شود حدود 16 نوع است كه در تمام طول سال وجود دارد. روی هم رفته دو دسته كاهو وجود دارد. 

راهنمای خرید زولبیا و بامیه


ماه رمضان در ذهن بسیاری از مردم با نام زولبیا و بامیه گره خورده و گویا مختص این ماه شده است.

اگر قصد خرید یا مصرف آن را دارید، به دو نكته مهم در این باره توجه كنید:

1‌ـ اثرات مصرفی:


وقتی زولبیا و بامیه می‌خورید، جرمی پُرچگالی از قند و چربی را وارد بدنتان كرده‌اید! تركیبات قندی راه یافته به خون، سبب ترشح انسولین، سپس كاهش میزان قند خون، و آن‌گاه ضعف، بیحالی، خستگی و گرسنگی زودرس می‌شود. مصرف مواد قندی بیش از نیاز بدن، به چربی تبدیل می‌شود.

تاثیر میوه و سبزیجات، در تعیین جنسیت جنین



مصرف غذاهایی كه منابع غنی از دو ماده معدنی كلسیم و منگنز هستند مثل سبزیجات سبز رنگ پیش از باردار شدن، احتمال به دنیا آوردن فرزند دختر را افزایش می‌دهد.

 متخصصان با مطالعه روی گروهی از زنان داوطلب متوجه شدند كه با دنبال كردن این رژیم غذایی، ۸۰ درصد از آنها فرزند دختر بدنیا آوردند. از سوی دیگر زنانی كه بیشتر از خوراكی‌های حاوی پتاسیم و سدیم مثل موز و سیب زمینی استفاده كرده بودند، احتمال پسرزایی بیشتری داشتند البته این مورد دوم هنوز به طور جداگانه مورد آزمایش قرار نگرفته است.

استفاده از پروبيوتيك‌ها در كاهش عوارض عفونت در كودكان دچار سوختگي موثر است


یك فوق تخصص بيماري هاي عفوني كودكان گفت: استفاده از پروبيوتيك ها علاوه بر آنتي بيوتيك هاي سيستميك و موضعي و پانسمان زخم و دبريدمان در كودكان دچار سوختگي در كاهش مرگ و مير و عوارض ناشي از سپسيس (عفونت منتشر در بدن) در كودكان موثر است.
دكتر بهنام ثبوتي در گفت‌وگو با خبرنگار «سلامت» ايسنا ـ‌ منطقه دانشگاه علوم پزشكي تهران، با بيان اينكه نقش پروبيوتيك ها در افزايش ميزان شانس زندگي كودكان دچار سوختگي بيش از 40 درصد به اثبات رسيده است گفت: سازمان بهداشت جهاني بر اهميت نقش لاكتوباسيل ها و بيفيدوباكترها در كنترل بيماري هاي كودكان به ويژه درمان سوختگي ها در كودكان تاكيد دارد.

تغذیه با شیر مادر از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند


هزاران سال همه نوزادان با غذای سالم انسان یعنی شیر مادر تغذیه می شوند.
غفار رمضانی مشاور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: تغذیه با شیر مادر به اجتناب از بدبسته شدن دهان نوزاد کمک می کند حالتی که طی آن آرواره های پایین و بالا درست روی هم قرار نمی گیرند.
وی افزود: نوزادانی که در حال مکیدن سر شیشه به خواب می روند در نتیجه باقی ماندن مایع شیر در دهان دچار پوسیدگی دندان می شوند.
وی در ادامه گفت: نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند غذاهای جامد را راحت تر از نوزادانی که با شیشه تغذیه می شوند می پذیرند.
وی در پایان افزود: نوزدانی که از شیر مادر تغذیه می کنند در برابر پوسیدگی دندان محافظت می شوند و به دلیل تجربه کردن طعم های مختلف غذا که از طریق شیر مادر به آنها منتقل می شود راحت تر غذای کمکی را هضم می کنند.

بین وعده های غذایی از "خرده خواری" به شدت بپرهیزید

 غذا خوردن باید در حالت گرسنگی واقعی انجام گیرد و از طرف دیگر بین وعده های غذایی از به اصطلاح "خرده خواری" باید به شدت پرهیز شود.
به گزارش وب دا، یک متخصص طب سنتی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ماه مبارک رمضان مزایا و فواید زیاد معنوی و مادی را برای انسان به همراه دارد. نکته مهم در این میان آن است که بدانیم چگونه می توان زمینه مناسب برای استفاده از این همه نعمات بی کران الهی را در خود فراهم نماییم.
دکتر مجید امتیازی ادامه داد: اثرات روزه داری در دو بعد جسمی و روحی است. برای اینکه بتوان از این مواهب به نحو احسن بهره برداری نمود باید انسان مسلمان قاعده اصلی و مهم اخلاق و ادب را در حد والای خود رعایت نماید.