نبض مرگ در رژیم های لاغری می زند


معضل چاقی در عصر ماشین، افراد را به روش های خطرناک برای لاغر شدن سوق داده است

نبض مرگ در رژیم های لاغری می زندوسوسه تغییر وزن سریع، وسوسه دائمی و آرزوی رویایی بسیاری از افراد چاق یا بیش از حد لاغر است.
بیزینس و تجارت در عرصه کاهش یا افزایش وزن خیلی وقت است که از نگاه سالم و پزشکی، به فعالیتی اقتصادی و سرشار از درآمد تبدیل شده: فقط کافی است درنگی کنید بر تبلیغاتی که هر کالا و موضوع با ربط و بیربطی را به وسیله ای برای چاقی لاغرها و لاغری چاق ها مرتبط می کند تا جیب خیلی از افراد ناآگاه و بیهوش شده را خالی کند یا کافیست یک بار سر و کارتان به سالن های ورزشی اجاره شده برای درمان گروهی تعداد بی شماری آدم چاق و لاغر (توأمان!) بیفتد و به صحبت های «نماینده آقای دکتر» گوش فرا دهید و همزمان نیز نیم نگاهی به افراد ساده دل مخاطب اندازید و از خود بپرسید همین الان، آقای دکتری که وقت حضوری چند دقیقه ای را هم در این سالن نداشته در حال شمارش چه مقدار اسکناس و تراول و چک است.

چاقی نوزاد از عوامل خطر ابتلا به دیابت در بزرگسالی است



خبرگزاری فارس: یک متخصص تغذیه گفت: اکثر خانواده‌ها بر طبق یک باور غلط فکر می‌کنند که باید نوزادی چاق داشته باشند در حالی که چاقی زیاد در نوزاد یکی از عوامل خطر برای دیابت در آینده است.
خبرگزاری فارس: چاقی نوزاد از عوامل خطر ابتلا به دیابت در بزرگسالی است
شیوا فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: یک زمانی ما فقط دنبال این بودیم که چاقی را در بزرگسالان کنترل کنیم اما امروز عمده نگرانی خانواده‌ها چاق شدن کودکانشان است.

نوشابه تروا


جام جم آنلاين: فقط اسب تروا نبود كه در قالب هديه، دشمني پنهان و مرگ‌آور شد. مواد غذايي رژيمي و بخصوص نوشابه‌هاي معروف به رژيمي هم انگار چنان خاصيتي دارند.
 آزمايش روي موش‌ها نشان داده كه شيرين‌كننده‌هاي مصنوعي به كار رفته در نوشابه‌هاي رژيمي از قندهاي طبيعي هم چاق‌ كننده‌ترند؛ مواظب باشيد خودتان را با ترواي نوشابه رژيمي فريب نداده باشيد.

هر كه شود چاق رژيمش دهند


جام جم آنلاين: اين روزها طرفداران رژيم‌هاي لاغري كم نيستند، هر جايي كه باشند سراغ بهترين و موثرترين رژيم را مي‌گيرند؛ آنها دوست دارند بدانند چطور مي‌توانند زودتر و راحت‌تر لاغر شوند و صد البته سالم هم بمانند.
با اين حال متاسفانه كمتر كسي از عوارض جدي رژيم‌هاي لاغري نامناسب آگاه است؛ عوارضي كه گاه ممكن است سال‌ها بعد فرد را درگير كند.
از نظر دكتر سيدعلي كشاورز، متخصص تغذيه و مدير گروه تغذيه و بيوشيمي دانشگاه علوم پزشكي تهران، رژيم‌هاي غذايي حتما بايد توسط كارشناسان و متخصصان تغذيه تنظيم و تجويز شود.
او مي‌گويد رژيم‌هاي غذايي نامناسب مي‌تواند مشكلاتي را براي استفاده‌كنندگان ايجاد كند​ كه حتما مردم بايد از آنها آگاه باشند.
دكتر كشاورز در اين گفت‌وگو با اشاره به انواع رژيم‌هاي لاغري توضيحاتي را در اين زمينه ارائه كرده است​ .

معجزه زردچوبه در درمان آلزايمر


جام جم آنلاين: نتايج يك مطالعه جديد تائيد مي‌كند كه ادويه ارزان‌قيمت زردچوبه مي‌تواند گزينه درماني موثري براي معالجه بيماري آلزايمر باشد.
به گزارش ايسنا، در مقاله جديد نشريه انجمن شيمي آمريكا در اين‌باره آمده است كه شركت‌هاي داروسازي به ميزان گسترده و چشمگيري روي توليد داروهاي جديد براي مقابله با آلزايمر سرمايه‌گذاري كرده‌اند و ده‌ها هزار دلار را سالانه صرف درمان هر يك از مبتلايان به اين بيماري مي‌كنند. اين در حالي است كه گياه زردچوبه يا در واقع ماده مفيد موجود در آن موسوم به كوركومين مي‌تواند گزينه‌اي موثرتر و در عين حال كم‌‌هزينه‌تر از داروهاي موجود براي درمان آلزايمر باشد.
در اين مقاله جزئيات بررسي‌هاي انجام شده روي اين ادويه پرخاصيت ارائه شده كه به متخصصان داروسازي در مسير توليد داروي آلزايمر از زردچوبه كمك مي‌كند. زردچوبه اغلب براي درمان مشكلات پوستي آرتريت و حتي براي حفاظت در برابر آسيب‌هاي كبدي و قلبي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
اكنون در آمريكا بيش از پنج ميليون نفر به اين بيماري تضعيف‌كننده حافظه مبتلا هستند كه پيش‌بيني مي‌شود تا سال 2050 ميلادي، تعداد اين بيماران به 16 ميليون نفر برسد.

عوامل مانع کاهش وزن


عوامل مانع کاهش وزن
آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که با وجود ورزش کردن، تغذیه سالم و کنترل شدید ولع خود برای خوردن دسرهای خوشمزه، باز هم نتوانسته‌اید وزنتان را کاهش دهید؟ اما مشکل کجاست؟

کارشناسان بهداشت عمومی در آمریکا توصیه می‌کنند که محدود کردن الگوی غذایی و حتی ورزش کردن در چند سال اخیر زندگی، فاکتورهای کافی برای کاهش وزن نیستند بلکه تلاش برای لاغر شدن باید روندی مداوم باشد که تمام عادات روزانه زندگی را شامل شود.

كودكانی كه اضافه وزن دارند


كودكانی كه اضافه وزن دارند
بیش از یك‌سوم كودكان امروزی با اضافه وزن و چاقی دست و پنجه نرم می‌كنند كه محدودیت‌های زیادی برای آنها به همراه داشته است.

 منع مصرف میان وعده‌های شیرین و پركالری در مدارس، تغییر برنامه غذایی در خانواده‌ها و همچنین تشویق فرزندان به فعالیت‌ بدنی در اوقات فراغت، از راهكارهایی است كه می‌تواند مهم‌ترین و بیشترین اثر‌گذاری را در كاهش وزن داشته باشد.

عسل سرفه کودکان را کاهش می دهد

نتایج یک بررسی برروی کودکان 1 تا 5 سال نشان می دهد، مصرف 10 گرم عسل قبل از خواب می تواند به کاهش سرفه و خواب آرامتر در کودکان مبتلا به گلودرد و عفونت های ریوی منجر شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، بررسی 300 کودک مبتلا به بیماری های دستگاه تنفسی نشان می دهد عسل بدلیل مقدار زیاد آنتی اکسیدان موجود در آن داروی بسیار موثری نسبت به انواع شربتهای ضد سرفه می باشد.
شربتهای ضد سرفه در صورتیکه از مقدار مورد تجویز بیشتر مصرف شوند می توانند کودکان را دچار مشکل سازند.
مصرف یک قاشق چایخوری از انواع عسل نظیر عسل گیاهی، عسل مرکبات و یا عسل اکالیپتوس قبل از خواب سرفه را کاهش داده و منجر به خواب راحت تر کودکان بیمار می شود.
لازم بذکر است که این درمان برای نوزادان به هیچ وجه تجویز نمی شود و فقط برای کودکان بالای یکسال توصیه می شود.

تأثیر گیاهان سنتی در پیشگیری و درمان سنگ کیسه صفرا

متخصصان گیاه درمانی و طب مکمل می گویند استفاده از گیاهان درمانگر نظیر نعناع، پونه سنبله ای، خار مریم و زردچوبه در درمان سنگ صفرا بسیار موثر است.
به گزارش خبرگزاری مهر، سنگ کیسه صفرا بیشتر یک مشکل گوارشی است و با علائمی مانند درد شدید و ناگهانی در قسمت راست بالای شکم، تب، تهوع و گاهی استفراغ، زرد شدن پوست و سفیدی چشمها همراه است.
مطالعات پزشکی نشان می دهد، حدود 20درصد زنان و هشت درصد مردان بالای 40سال سنگ کیسه صفرا دارند و البته این میزان با بالارفتن سن افزایش پیدا می کند.
پزشکان معمولا سنگ کیسه صفرا را با عمل جراحی خارج و بعضی از سنگهای کلسیمی را نیز با مصرف داروهای اسید صفراوی حل می کنند.

ایران دهمین کشور چاق جهان


ایران به‌عنوان دهمین كشور چاق جهان، بیشتر از آنچه باید، از منابع كره‌زمین استفاده می‌كنیم و به‌دلیل همین‌ چاقی‌های كنترل‌نشده، سهم بیشتری هم از بیماری‌ها داریم.
برترین مجله اینترنتی ایران

 برترین ها: هنوز هم فكر می‌كنید كه جمعیت ایران 70 میلیون نفر است؟ باید بگویم سخت در اشتباهید. به گفته محققان، كشور ما و خیلی از كشورهای دیگر جهان، چند برابر چنین آمارهای رسمی‌ای، جمعیت دارند یعنی چندبرابر  جمعیت رسمی‌شان از امکانات طبیعی استفاده می‌کنند.

اگر بدن خود را دوست دارید نوشابه نخورید



مطالعات اخیر نشان می دهد که حتی افرادی که یک بار در ماه نوشیدنی گازدار مصرف می کنند، دچار اضافه وزن و در دراز مدت دچار مشکلات دیگری خواهند شد.
مجله اینترنتی برترین ها
 
 
 
 
برترین ها: نوشیدنی های گازدار روزگاری جزو کالاهای لوکس محسوب می شدند. اما امروزه بسیاری از افراد به این نوشیدنی ها علاقمندند و نوشیدن آنها را حداقل یک بار در روز بدون اشکال می دانند.

اما آیا نوشیدنی های بدون الکل گازدار آنقدر خطرناک هستند که  لازم باشد روی بسته آنها هشدارهایی درج کرد؟ دانشجویان پزشکی در آمریکا به نتایج نگران کننده ای دست یافته اند.

قرص دیجیتالی

سیستم بازخورد سلامت دیجیتالی/
اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا یک قرص جدید دیجیتالی را تایید کرده است که هم می تواند وقتی بلعیده شد آن را نظارت کرد و هم در مورد چگونگی واکنش بدن به دارو به پزشک اطلاعات دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر،‌ شرکت "سلامت دیجیتال پروتئوس" ، سازنده این قرص می گوید: از این قرص دیجیتالی می توان برای درمان شیزوفرنی، ام اس ، هانتینگتون، پارکینسون ، آلزایمر و دیابت استفاده کرد.
هر قرص حاوی حسگر بسیار کوچکی است که می تواند از طریق یک سیستم بازخورد سلامت دیجیتالی با پزشک ارتباط برقرار کند و اطلاعات مهمی را در مورد رفتارهای دریافت دارو و چگونگی واکنش بدن به دارو منتقل کند.
این حسگر، نامرئی و به اندازه یک دانه شن است و برای تامین انرژی مورد نیاز برای ارتباط برقرار کردن با تلفن هوشمند با مایع معده وارد واکنش می شود.

هویج خاصیت ضد عفونی دارد


هویج، ماده مغذی مورد نیاز بدن را به طور کامل تأمین می کند. هر ۱۰۰ گرم هویج حاوی 7.6 گرم کربوهیدرات، 0.6 گرم پروتئین، 0.3 گرم چربی، ۳۰ میلی گرم کلسیم و 0.6 میلی گرم آهن است. علاوه بر آن، هویج منبع خوب فیبر، ویتامین K,C,B6,B2,B1، بیوتین، پتاسیم ویتامین است.

- از عفونت پیشگیری می کند. هویج خام رنده شده، آب پز شده یا له شده را می توان روی زخم قرار داد.

- ویتامین A هویج به کبد کمک می کند تا سموم را از بدن دفع کند. چربی و زرداب موجود در کبد را کاهش می دهد. فیبر آن، روده بزرگ را پاکسازی می کند و در تخلیه سریع ضایعات بدن موثر است.

کاهش وزن با غذاهای وسوسه انگیز

به نظر می‌آید غذاهای وسوسه انگیز همه جا در کمین هستند، مخصوصاً هنگامی‌که شخص تلاش می‌کند وزن خود را کاهش دهد. اما بسیاری از غذا‌هایی که به شدت مورد انتقاد قرار گرفته‌اند در واقع تا آن اندازه بد نیستند. باید مطلع شد کدام غذا‌های لذت‌بخش می‌توانند به واقع در کاهش دادن وزن، و حفظ نمودن این کاهش وزن، مفید باشند.

زغال‌اخته بخورید به هزار دلیل...

سلامت نیوز:گیاه زغال‌اخته به صورت درخت‌‌یا درختچه در کنار جریان آب و‌‌یا در بیشه ها می‌‌روید و از گروه گیاهان گل‌دار گلبرگ جدا محسوب می‌‌شود و در زبان انگلیسی به آن cornelian cherry گویند.

گل های زغال‌اخته، زرد رنگ و خوشه‌ای می‌‌باشد و شهد فراوانی برای زنبورهای عسل  دارد. برگ های سبز پررنگ، براق و نوک‌تیزی دارد.

میوه آن به شکل بیضی و حدوداً به اندازه آلبالوی درشت است و طعم ترش و شیرینی دارد. رنگ میوه آن قرمز بسیار خوش رنگ می‌‌باشد .

درختچه زغال‌اخته حدود 300 سال عمر می‌‌کند و در حدود 25 سالگی تا 8 متر می‌‌رسد. این درخت به‌طور کلی ارتفاعی حدود 8-4 متر دارد. چوب آن بسیار محکم است و در صنعت نیز کاربرد دارد.
زغال‌اخته در منطقه‌ وسیعی از اروپا، آسیا به خصوص ایران، ارمنستان و قفقاز می‌‌روید. محل رویش این گیاه در ایران، در جنگل‌های ارسباران، کوه‌های البرز، منطقه الموت، کوئین قزوین و در جنگل‌های بین مازندران و گیلان می‌‌باشد.

منطقه‌ قزوین و رودبار به‌ویژه در حاشیه البرز، بیشترین تولیدکننده و صادر کنندگان زغال‌اخته‌ کشور محسوب می‌‌شوند.

میوه‌‌ نرسیده‌‌ آن به علت داشتن اسید زیاد، بسیار ترش است، ولی میوه‌‌ رسیده‌‌ آن به رنگ قرمز تیره و خوشمزه و شیرین است.

این میوه در تابستان، عرضه و معمولاً به‌صورت تازه مصرف می‌‌شود، ولی به‌صورت خشک، مربا، کنسرو، ترشی، آبمیوه، سس، نکتار، ژله، مارمالاد، سرکه، لواشک و قرص‌های آنتی‌اکسیدان نیز مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.
 
ارزش غذایی زغال‌اخته


این میوه حاوی مقادیر زیادی آهن، کلسیم، اسید فولیک، ویتامین‌های E, B1, B2, C و فلاوونوئیدها است. زغال‌اخته حاوی بیش از 10 درصد تانن، قند، پکتین، اسیدهای آلی و رنگدانه است. این میوه خوشمزه کم‌کالری است و باعث اضافه وزن نمی‌شود. همچنین این میوه منبع خوبی برای فیبر است. آنتوسیانین موجود در زغال‌اخته رنگدانه‌ای از گروه فلاوونوئیدها می‌‌باشد که عامل رنگ قرمز در گوجه‌فرنگی  و دیگر میوه‌ها است. میوه‌های خانواده گیلاس (cherry) و زغال‌اخته (cornelian cherry) حاوی مقادیر بالای آنتوسیانین هستند. حدود 17 ترکیب  آنتی‌اکسیدان  از خانواده‌‌ گیلاس استخراج شده است که ویتامین‌هایC و E ‌و ملاتونین نیز جزء آنها هستند (آنتی‌اکسیدان‌ها  مقاومت بدن در برابر بیماری‌های غیر واگیر را بالا می‌‌برند و به پیشگیری از صدمه به سلول‌ها و بافت‌های بدن و در نهایت پیشگیری ازبیماری‌هایی چون بیماری قلبی، سرطان، دیابت، تصلب شرایین، آب‌مروارید، آرتروز و آرتریت کمک بسزایی می‌‌کنند).

انواع سرطان

مواد مغذی موجود در زغال‌اخته از رشد سرطان‌های ریه، کولون (قسمتی از روده بزرگ) و تکثیر سلول‌های سرطان خون بدون تاثیر بر سلول‌های سالم جلوگیری می‌کنند. خصوصیات منحصر به فرد زغال‌اخته قابلیت بالایی در جلوگیری از انتقال سرطان در بدن دارد. برای جلوگیری از سرطان باید از زغال‌اخته به‌طور کامل بهره‌مند شد، نه فقط از عصاره آن. همچنین ترکیبات موجود در آن برای جلوگیری از سرطان پروستات، پوست و شش  نیز موثر می‌باشد.

بیماری‌های قلبی
 مصرف زغال‌اخته به کاهش بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. علت این امر سطح بالای آنتی‌اکسیدان طبیعی به نام آنتوسیانین می‌‌باشد که در سبزیجات و میوه‌های با رنگ تیره ‌‌یافت می‌شود. در‌‌ یک مطالعه بلند‌مدت روی تعدادی از زنان مشخص شد، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در زنانی که رژیم غذایی مناسب با مقدار زیاد آنتوسیانین را اجرا می‌کردند به‌طور عمده‌ای کاهش ‌‌یافت.

كاهش سطح كلسترول
 زغال‌اخته به کاهش سطح کلسترول نیز کمک می‌کند. پلی‌فنول‌های موجود در زغال‌اخته باعث کاهش کلسترول خون می‌شوند و برای سلامتی قلب مفید هستند. زغال‌اخته در میان میوه‌های مصرفی متداول دارای بالاترین سطح پلی فنول می‌باشد. زغال‌اخته باعث کاهش کلسترول بد خون‌‌یاکلسترولLDL و حفظ کلسترول خوب خون ‌‌یا کلسترول HDL  می‌‌گردد و از این طریق باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‌‌شود.

عفونت مجاری ادراری  و سنگ كلیه
 مصرف عصاره زغال‌اخته برای پیشگیری از بروز عفونت در مجاری ادراری مفید است. علت این است که زغال‌اخته ادرار را اسیدی می‌كند كه حاوی‌‌یك عامل ضد باكتری به نام هیپوریك اسید و همچنین تركیبات دیگری (تعدادی از متخصصان تغذیه بر این باورند که اثرات دفاعی زغال‌اخته به دلیل وجود اسید تانیك است كه فقط در زغال‌اخته و سنبل كوهی‌‌ یافت می‌شود كه باعث جلوگیری از چسبندگی باکتری‌ها به دیواره‌های مثانه و بروز عفونت می‌شود، به عبارت دیگر زغال‌اخته به خروج باکتری‌ها از بدن کمک و از رشد و تکثیر باکتری و ایجاد عفونت جلوگیری می‌کند) است که از چسبیدن باکتری بیماری‌زای اشرشیاکلی به دیواره مجرای ادرار جلوگیری می‌کند و موجب دفع آن از طریق ادرار می‌شود. باکتری اشرشیاکلی عامل 90 درصد عفونت‌های مجاری ادراری است.‌‌

یکی از متداول‌ترین عفونت‌‌ها، التهاب مثانه است که به‌ویژه در خانم‌ها شایع است. به نظر می‌‌رسد اسید بنزوئیک موجود در زغال‌اخته نیز در ایجاد این خواص درمانی و پیشگیری نقش داشته باشد؛ هر چند تحقیقات اخیر نشان می‌‌دهند که این اثر احتمالاً به دلیل وجود پلیمری در زغال‌اخته می‌باشد که ماهیت آن هنوز شناخته نشده است. این ملکول ناشناخته از اتصال اشرشیا کلی، به دیواره‌‌ مثانه و مجاری ادراری جلوگیری می‌‌کند و به این ترتیب، از رشد و تکثیر باکتری و ایجاد عفونت، جلوگیری می‌‌کند. زغال‌اخته حاوی كوئینیك اسید است، تركیبی از اسید غیر معمول در بدن كه تجزیه نمی‌شود بلكه از طریق ادرار دفع می‌شود.

 آب زغال‌اخته برای افراد مبتلا به سنگ‌های کلیه و ادرار بدبو مؤثر است، زیرا با اسیدی کردن ادرار در رفع آن اثر چشمگیری دارد، بخصوص اگر سنگ کلیه از جنس کلسیمی باشد. وجود كوئینیك اسید باعث می‌شود تا مقدار اسید در ادرار كاهش‌‌یابد و همچنین از تشكیل سنگ توسط كلسیم و ‌‌یون فسفات جلوگیری می‌كند.
در بیمارانی كه سنگ‌های كلیه در آنها مجددا عود می‌كند، مصرف آب زغال‌اخته كلسیم ‌‌یونیزه شده را در ادرارشان به مقدار 50 درصد كاهش می‌دهد.


كاهش وزن


زغال‌اخته از دو طریق در کاهش وزن موثر است: نخست این که زغال‌اخته مانند تنظیم کننده‌‌ انسولین عمل می‌‌کند. این ماده‌‌ غذایی تأثیر انسولین و انباشتگی چربی‌ها را کاهش می‌‌دهد و در روند از بین بردن چربی‌ها شرکت می‌‌کند. دوم این‌که زغال‌اخته به دفع سموم و چربی‌هایی که در بافت‌های بدن تجمع می‌‌کنند ‌‌یاری می‌‌رساند. تجمع سموم و چربی‌ها در بافت‌های بدن عامل التهاب و احتباس آب محسوب می‌‌شود.

عفونت و اسهال

زغال‌اخته جزو میوه‌هایی است که از بروز عفونت جلوگیری می‌کنند. جوشانده زغال‌اخته در مداوای اسهال معمولی و اسهال خونی اثر دارد، به این صورت که باید ‌‌یک قاشق سوپخوری زغال‌اخته را با فنجانی آب سرد مخلوط کرده و آن را به مدت 5 دقیقه بجوشانید و پس از 15 دقیقه دم کشیدن، آن را صاف کرده و هر روز 2 تا 6 فنجان از آن بنوشید.


سایر فواید
 ابوعلی‌سینا، دانشمند و پزشک مشهور، آب زغال‌اخته را برای شست‌وشوی زخم‌های جلدی و گرد ریشه آن را برای التیام زخم‌ها به‌کار می‌برد.  با تمام این خواص مفید، مصرف بیش از اندازه زغال‌اخته باعث تهوع، اسهال، دل به‌ هم‌خوردگی و سردرد می‌شود.
مقدار فروکتوز و گلوكز زغال‌اخته کم است و مصرف آن برای افراد چاق و بیماران دیابتی مشکلی به وجود نمی‌آورد. حتی جوشانده‌‌ برگ آن با گل توت‌فرنگی  برای درمان دیابت (مرض قند) مؤثر است.
 هورمون ملاتونین موجود در آن خواب انسان را راحت و عمیق می‌‌کند. این عمل به‌طور طبیعی و روزمره انجام می‌‌شود. این هورمون مسئولیت تنظیم ریتم 24 ساعته روز و شب بدن را به عهده دارد. زغال‌اخته حاوی مقادیر زیادی ملاتونین است.

پوست زغال‌اخته تب‌بر است و در رفع اسهال مؤثر می‌‌باشد. حتی میوه‌‌ آن نیز اثر قابض دارد، از این‌رو خوردن آن در رفع اسهال و ورم معده مؤثر می‌باشد. برای درمان اسهال بهتر است ‌‌یک قاشق سوپخوری زغال‌اخته را با ‌‌یک فنجان آب سرد مخلوط نموده و آن را به‌مدت 5 دقیقه بجوشانید و پس از 15 دقیقه دم کشیدن آن را صاف کرده و هر روز 2 تا 6 فنجان بنوشید.
محققی به نام دکتر leclerc,h نشان داده است که جوشانده‌‌ پوست زغال‌اخته در درمان بیماری مالاریا مؤثر است. جوشانده‌‌ 60 گرم پوست درخت زغال‌اخته در ‌‌یک لیتر آب اثر تب‌بر و ضد مالاریا دارد. جوشانده‌‌ فوق را باید به‌تدریج صبح و ظهر و شب به میزان 1‌‌یا 2 استکان با کمی قند میل نمود.
زغال‌اخته در بند آمدن خون مؤثر است. در این رابطه ابوعلی سینا دانشمند و پزشک مشهور اسلام، آب زغال‌اخته را برای شست‌وشوی زخم‌های جلدی و گرد ریشه آن را برای التیام زخم‌ها بکار می‌‌برد.
شربت زغال‌اخته ضد عطش است. خصوصاً در تابستان برای جلوگیری از گرمازدگی، نوشیدن شربت آن بسیار مؤثر است.
نظریه‌ای وجود دارد که زغال‌اخته برای درمان شب‌ادراری بچه‌ها هم مفید است. بدین منظور30 گرم برگ آن را در ‌‌یک لیتر آب بریزید و آن را بقدری بجوشانید تا‌‌ یک‌سوم آن بخار شود و پس از صاف نمودن آن را با شکر شیرین کنید و قبل از خواب 1 فنجان به کودک بدهید.

جدا از کلیه این نتایج فوق‌العاده‌‌یکی دیگر از فاکتورهای معمول و رایج این تحقیقات میزان زغال‌اخته‌ای است که شما باید به‌صورت روزانه استفاده کنید. بهترین مقدار مصرف روزانه نصف فنجان در نظر گرفته شده است. این مقدار زغال‌اخته را می‌‌توانید به تنهایی مصرف کنید، با میوه‌های دیگر‌‌یا ماست مخلوط کرده و میل کنید و‌‌ یا با صبحانه بخورید.
به خاطر داشته باشید که اگر می‌‌خواهید همچنان سلامت و متناسب باقی بمانید، باید بدانید که زغال‌اخته و سایر غذاهای گیاهی باید به میزان کافی در برنامه غذایی روزانه شما موجود باشد.

داستان‌های باورنکردنی پیرامون درمان چاقی

مدت‌ها بود که «لاغر شدن» برای او به رؤیایی دست نیافتنی تبدیل شده بود ... از رژیم غذایی بدش می‌آمد، ورزش را دوست نداشت. هر دوی اینها را بارها آزموده بود و هر بار که پس از چندی به بهانه‌ای آنها را کنار گذاشته بود، دوباره چربی‌های اضافی پرشتاب‌تر و بیش از پیش برگشته بود. احساس می‌کرد از همه چیز خسته شده است ... از اینکه مجبور باشد «نان و برنج» را از رژیم غذاییش حذف کند ... از اینکه مجبور باشد «حتماً» به باشگاه برود و هفته‌ای 3 روز به امید نیم کیلو کاهش وزن عرق بریزد ... از بی‌ارادگی در برابر شیرینی ... از همه چیز...
از آنچه در آینه می‌دید و از به یاد آوردن خودش در 8 سال پیش که «تازه عروس» بود، افسرده می‌شد ... و از اینها همه بدتر، درد زانو و کمر دیگر داشت امانش را می‌برید در حالی که هنوز سی و دو سال بیشتر نداشت.

یك پیشنهاد برای آنهایی كه گرفتار اضافه وزن‌اند

برطبق آمارهای سال‌های اخیر، بیش از نیمی از جمعیت بزرگسال ایران دچار اضافه وزن هستند. غذاهای پرچربی، پرنمک و پرشکر امروزی که به‌راحتی در اختیار قرار داشته و مزه آنها نیز به ذائقه اغلب مردم خوش می‌آید، انرژی بسیار بالایی را به بدن افراد وارد می‌سازند. از جانب دیگر، کاهش فعالیت فیزیکی، سریع غذا خوردن (که منجر به اضافه‌خوری نیز می‌شود)، خواب نامناسب (اغلب دیرهنگام و در ساعات متغیر) و برخی از عوامل دیگر نیز مزید علت شده و افراد را به جانب ذخیره‌سازی مقادیر بالایی چربی در بدنشان سوق می‌دهند.

درباره نقش چربی اضافی بر سلامت افراد مقالات متعددی در همین مجله (دنیای تغذیه) در طول سالیان ارائه شده است که در این مجال فرصت بازگویی آن همه عوارض خطرناک اضافه‌وزن را نداریم. چاقی و اضافه‌وزن به جسم و روان افراد لطمه زده و هزینه‌های مالی و بار بیماری و روزهای از دست رفته کاری بسیاری را به جامعه تحمیل می‌کند.
بسیاری از افراد مبتلا به چاقی، حقیقتا مایلند روش‌های مناسب تغذیه و زندگی صحیح را بیاموزند و به‌کار گیرند، لذا در این مقاله بر آن شدیم تا رژیم‌غذایی مناسب گروهی از افراد مبتلا به اضافه وزن را با شما عزیزان مرور نماییم.

وقتی دستگاه گوارش كلافه می‌شود چه بخوریم!؟

اسهال ممكن است به دلایل مختلفی از قبیل: خوردن مواد غذایی آلوده و یا تحت فشار و استرس شدید روحی قرار گرفتن (مرگ عزیزان، طلاق و ...) بروز كند. اسهال تحت هر عاملی كه باشد، علاوه بر درمان علت اولیه نیاز به رعایت رژیم غذایی خاصی دارد كه از تشدید آن جلوگیری شود. در این جا چندین مورد را توضیح می‌دهیم.

مـوز:
موز یكی از موادی است كه برای سیستم گوارشی كه به هنگام اسهال به هم ریخته، مناسب می‌باشد، زیرا میوه‌ای ملایم و سهل الهضم می‌باشد. موز به علت دارا بودن پتاسیم فراوان، می‌تواند به جایگزین كردن الكترولیت‌هایی كه دراثر اسهال از بدن دفع شده‌اند، كمك كند. از طرفی موز به علت داشتن پكتین فراوان (نوعی فیبر قابل حل) می‌تواند به جذب و حفظ مایعات در روده‌ها كمك كرده و از دفع آب و سایر مواد مورد نیاز بدن جلوگیری ‌كند.
موز همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از یك نوع فیبر قابل حل به نام اینولین می‌باشد كه به رشد و تقویت باكتری‌های مفید بدن كه در روده زندگی می‌كنند، كمك می‌كند.

آسان ترین روش های کاهش وزن

جلوی صندلیتان آینه‌ای نصب كنید. تحقیقات، حاكی از آن است كه صرف شام در جلوی آینه، باعث می‌شود غذائی كه میل می‌كنید، به حدود یك سوم كاهش می‌یابد.

یك دیس سبزی تهیه ببینید. تحقیقات، نشان می‌دهد كه صرف اغذیه‌ آبدار مثل خیار، گوجه‌فرنگی، كدو، سالاد و سوپ، از ازدیاد كالری بدن می‌كاهد. در ضمن، این نتیجه با صرف آب خالی حاصل نمی‌شود. چون بدن در ساز وكار‌های متفاوتی، مراحل رفع تشنگی و گرسنگی را انجام می‌دهد. به بیان ساده‌تر، مایعات (چای، قهوه یا انواع آب میوه) جای غذا را نمی‌گیرد و به فرد احساس سیری نمی‌دهد.

 از سبزی‌ها به عنــــــوان حجم‌دهنــــده‌ وعده‌هـــای  غذائی اســـتفاده كنید. می‌توان به سالاد ماكارونی، املت و ...، سبزی‌هائی مانند براكلی، هویج و گوجه‌فرنگی به جای افزودن مایونز یا تخم‌مرغ بیش‌تر اضافه كرد.

غذاهای آرامبخش برای عصبانی ها

سلامت نیوز:این روزها  «استرس» كلمه‌ای است كه زیاد می‌شنویم و شاید به خاطر این است كه استرس به نوعی با زندگی ما همراه شده است و هر روز آن را در محیط‌های مختلف و به درجات گوناگون تجربه می‌كنیم. داشتن استرس و مواجهه با عوامل استرس‌زا نقش مهمی در شكل گیری رفتارها و خلق و خوی ما دارد. اما آیا می‌‌دانید می‌توان با به کارگیری راهكارهای تغذیه‌ای، تاثیر این استرس‌ها را بر زندگی به حداقل رساند؟

داشتن یک رژیم غذایی نامنظم و آشفته نقش مهمی در بروز استرس دارد که معمولا شامل مصرف چای و میان وعده‌ها به طور مکرر و نامنظم است. اما با خوردن منظم وعده‌‌های غذایی، مصرف میان وعده‌های مغذی، در اولویت قرار دادن وعده‌‌های اصلی غذایی و در كنار آن انتخاب خوردنی‌های مناسب، می‌توان تا حد امکان استرس روزانه را از خود دور نگهداشت. برخی مواد غذایی تاثیر نامطلوبی بر مغز و خلق و خوی ما دارند و بهتر است در صورتی كه  افراد پر استرسی هستیم، از آنها کم تر استفاده کنیم. در پروژه‌‌ای به نام «پروژه غذا و خلق» که توسط محققان تغذیه در انگلستان به انجام رسیده است، مواد غذایی استرس‌‌زا به شرح زیر معرفی شدند. در این پژوهش كه بر اساس اطلاعات به دست آمده از تجارب شخصی ۲۰۰ نفر بود، حدود ۹۰ درصد افراد مورد بررسی گزارش كردند كه کاهش مصرف یا حذف «خوراکی‌های استرس‌‌زا» مانند شکر (۸۰ درصد)، کافئین (۷۹ درصد)، الکل (55 درصد) و شکلات (53 درصد) بیشترین تاثیر مثبت را بر بهداشت روان آن‌ها داشته است. دریافت بالای کافئین
بی‌‌قراری، تعریق زیاد، بی‌ خوابی و افزایش ضربان قلب را به همراه دارد. از این رو، توصیه می‌‌شود که  از نوشیدن بیش از ۳ تا ۴ فنجان قهوه در روز خودداری شود.


10 ماده غذايي كه چهره شما را زيباتر ميكند


در این مطلب ده ماده غذایی كه نه تنها به شما كمك می كند احساس خوبی داشته باشید بلكه كمك می كند چهره ای زيبا نیز داشته باشید معرفی می شود.
به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگارانبه نقل از بيترين؛ همان طور كه می گویند شما همان چیزی هستید كه میل می كنید درست غذا خوردن به حفظ یك زندگی سالم و در عین حال حفظ چهره ای سالم كمك می كند .وقتی احساس خوبی در مورد چیز هایی كه میل میكنید دارید و زمانی كه  موادی كه مصرف می كنید برا یشما مفید است . این شانس را دارید كه از چهره ای كه می خواهید بر خوردار باشید.

انگور بهترین میوه برای رژیم لاغری


انگور بهترین میوه برای كسانی است كه می خواهند لاغر شوند.
به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگارانبه نقل بيترين؛ این میوه خون را تصفیه كرده و بسیار مقوی و مغزی است. همچنین سینه و ریه را صاف و تمیز كرده و برطرف كننده یبوست است. انگور برای درمان ورم معده و روده مفید است و برای رفع اسهال خونی از انگور استفاده می شود.
 انگور بهترین میوه برای كسانی است كه می خواهند لاغر شوند و بدن خود را از سنگ های صفراوی و مسمومیت های مزمن (مسمومیت از سرب با جیوه) پاك كنند.

صرف نوشابه های انرژی زا موجب افزایش ضربان قلب می شود

م

تهران - مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: مصرف نوشابه های انرژی زا موجب بروز انواع اختلالات گوارشی و افزایش ضربان قلب می شود .

1391/05/17 - 12:32
به گزارش دانشگاه علوم پزشكی مشهد ، دكتر 'زهرا اباصلتی ' یادآور شد كه نوشیدنی های انرژی زا حاوی كافئین،تائورین،گلوكورونولاكتون،اینوزیتول،مالتودكسترین،ویتامین ها و عصاره های گیاهی مانند جین سینگ و شیزاندرا است كه تاثیرات منفی بر سلامتی انسان می گذارد و اختلالات گوارشی یا عوارض قلبی را موجب می شوند.
وی افزایش وزن و چاقی، اسهال ، تهوع ، دل درد ، بی خوابی ، اعتیاد ، اختلال در الكتولیت های بدن و افزایش فشار خون را از دیگر عوارض مصرف نوشابه های انرژی زا دانست و گفت این عوارض زمانی بیشتر می شوند كه این نوشیدنی ها در حجم زیاد مصرف شوند.
اباصلتی خاطر نشان كرد :‌ نوشابه های انرژی زا همچنین باعث از دست رفتن آب بدن درصورت مصرف در حجم بالا می شوند. این موضوع برای ورزشكارانی كه فعالیت بدنی بسیار سنگین دارند ،خطرناك است.

عصاره توت فرنگی پوست را درمقابل اشعه فرابنفش محافظت می‌كند


تهران – دانشمندان ایتالیایی و اسپانیایی امروز اعلام كردند كه عصاره توت فرنگی پوست را دربرابر اشعه خطرناك فرابنفش محافظت می‌كند

1391/05/17 - 12:32
به گزارش 'هلث'، پوششی از عصاره این میوه بر روی پوست یك سلاح كاملاً محافظ در برابر اشعه زیان‌بار خورشید است و همچنین صدمات وارده به DNA را به‌طور كلی كاهش می‌دهد.

مصرف زیاد زرده تخم مرغ خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد

تهران- نتایج یك مطالعه كه به تازگی انجام شده است نشان می دهد كه مصرف زیاد زرده تخم مرغ تاثیر بسیار بدی بر رگ های خونی دارد و خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد.

1391/05/17 - 12:32
به گزارش پایگاه اینترنتی زینیوز، نتایج این مطالعه كه توسط محققان كانادایی انجام شده است نشان می دهد كه مصرف زیاد زرده تخم مرغ موجب تجمع پلاك كاروتید در رگ های خونی می شود.

مواد غذایی كه از پیری مغز جلوگیری می‌كنند شناخته شدند

 محققان تغذیه امروز مواد غذایی ای را كه موجب بهبود و تقویت عملكرد مغز می‌شود و از پیری مغز جلوگیری می‌كنند اعلام كردند

1391/05/17 - 12:32
به گزارش 'هلث'، مصرف روزانه این مواد به همراه انتخاب الگوی مناسب زندگی باعث می‌شود كه فرد با صرف انرژی كمتر در تمام امور روزانه از رابطه شخصی و اجتماعی گرفته تا كار و تحصیل موفقیت های بیشتری كسب كند

گامي جديد در مهندسي بازسازي استخوان

10-525.jpg
محققان ژاپني در مطالعاتشان نشان دادند كه يك پروتئين جديد با رويكرد ارتقا كارآمد بازسازي استخوان مرتبط است.

به گزارش سرويس سلامت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درمان‌هاي جاري براي نارسايي‌هاي استخوان و بازسازي بافت استخوان با محدوديت‌هاي شايان توجهي روبرو هستند.
هم‌اكنون شيوه نوين استفاده از فيوژن پروتئين واقع در داربست حمايتي و تركيبي پليمر- كلاژن بيان‌گر اميدهاي جديدي در حوزه مهندسي بافت استخوان است. اين فيوژن پروتئين موسوم به BMP4-CBD در يك داربست اسفنج طبيعي كلاژن و يك پليمر مصنوعي قوي تحت عنوان PLGA به كار مي‌رفت كه اين داربست فضا و پشتيباني لازم براي رشد سلول استخوان را فراهم مي‌كند.

خوردن غذاي چرب شما را افسرده مي‌كند

Multimedia_pics_1386_4_Health_35.jpg
متخصصان تغذيه هشدار دادند خوردن غذاي چرب نه تنها به جسم آسيب مي‌رساند بلكه روي روان هم تاثير سوء دارد.

به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، نتايج يك مطالعه جديد كه شرح آن در مجله بين‌المللي «چاقي» منتشر شده، نشان داد كه خوردن غذاهاي چرب خطر ابتلا به افسردگي را تشديد مي‌كند.

بستن محكم موها باعث ريزش آن مي‌شود/مصرف ويتامين B12 در رشد موها موثر است

b12.jpg
به گفته يك متخصص پوست و مو، دختراني كه موهايشان را محكم مي‌بندند بيش از ديگران دچار ريزش مو مي‌شوند.

دكتر يزدان بخش نجفيان در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين رابطه اظهار كرد: دختران جوان براي بالا بردن ابروهايشان، موهايشان را محكم مي‌بندند كه اگر كشش موها طولاني باشد باعث از بين رفتن پياز مو و در نتيجه ريزش مو مي‌شود.

افزایش اعتماد به نفس کودک با تغذیه شیر مادر


مادر نباید هنگام شیردادن به نوزاد هیچگونه دردی در ناحیه مربوطه احساس کند.

قطع شیردهی قبل از ۱ سالگی کودک را ترسو و افسرده می‌کند

منیره زارع زاده

کار‌شناس مادر و کودک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: «کودکانی که ۲ سال تمام با شیر مادر تغذیه شوند از استقلال و اعتماد به نفس بیشتری در آینده برخوردار می‌شوند و برعکس کودکانی که در یک سالگی از شیر گرفته می‌شوند کودکانی ترسو و افسرده بار می‌آیند.»

گیتی قوچانی در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار سینانیوز در یزد، در خصوص ضرورت شیر دهی کودک تا دو سالگی اظهار داشت: «تغذیه با شیر مادر از نظر تغذیه‌ای، ایمنولوژیکی، روانی_اجتماعی و اقتصادی حائز اهمیت فراوان است.» 
وی ادامه داد: «از نظر تغذیه‌ای، شیر مادر تضمینی جهت تغذیه شیر خوار است و هنگامی که بعضاً به لحاظ مسائل سیاسی، اقتصادی و حوادث طبیعی با کمبود مواد غذایی مواجه می‌شویم کودک می‌تواند از یک منبع غذایی برخوردار باشد و از آنجا که‌ شیر مادر غذایی است که به راحتی هضم می‌شود،کودک بیشتر راغب به تغذیه از آن می‌باشد.» 

غذاهای هوشمند با مغز حرف می‌زنند


پژوهشگران ادعا می‌کنند خوراکی‌های هوشمندی که به مغز می‌گوید شما دیگر به اندازه کافی خورده‌اید می‌تواند کلید چیرگی بر پرخوری و فربهی را در خود داشته باشد. تیمی از دانشمندان هلندی هم اکنون کار بر روی چنین غذاهای هوشمندی را آغاز کرده است. 

به گزارش خبرگزاری سینا به نقل از دیلی میل، آن‌ها اظهار امیدواری کردند که این خوراکی‌ها حاوی مواد شیمیایی ویژه‌ای خواهد بود که از پیام‌هایی که معده، هنگامی که سیر شده است، به مغز می‌فرستد تقلید می‌کند. با فرستادن زود‌تر این پیام، مغز می‌تواند فریب داده شود تا از پرخوری بپرهیزد. 
«ینس هولست»، متخصص غدد از دانشگاه کپنهاگ دانمارک، گفت: «ما می‌دانیم که غذا‌ها با سلول‌های معده تعامل می‌کنند، که در برابر معده، پیام دهنده‌های شیمیایی (هورمون‌هایی) را به مغز می‌فرستد تا پیغام دهد که معده پر است. 
اکنون این پیام رسانی غذا‌هایمان از معده به مغز در حال رمزگشایی است تا با پرخوری و فربهی مقابله شود. 

«هولست» یک مولکول کوچک در معده، با نام گلوکاگن-لایک پپتاید-۱ (GLP-۱) را کشف نمود که بر روی بخش‌هایی از مغز که اشتها را تنظیم می‌کند عمل می‌نماید. 

شناسايي يك پروتئين زيست فعال براي مبارزه با سرطان ملانوم

 يك پروتئين زيست فعال از گياهان دارويي دوره باستان مي‌تواند با سرطان ملانوم و ساير سرطان‌ها مبارزه كند.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه مؤسسه پلوس، دانشمندان دانشگاه پزشكي و دندانپزشكي نيوجرسي نشان داده‌اند كه يك پروتئين استخراج شده از دانه‌هاي درخت لگوم در بخش‌هاي بومي آسيا مي‌تواند گسترش سرطان بدخيم ملانوم كه نوع كشنده سرطان پوست است را متوقف كند.
براساس اين گزارش جزء خاصي از دانه گياهان لگوم (بنشن‌ها) به نام MASL‌ قادر است با گيرنده‌هاي PDPN‌ كه توسط بسياري از سلول‌هاي سرطاني ابراز مي‌شود، مبارزه كند.

بروز اختلال گوارشی و بی نظمی ضربان قلب از عوارض نوشابه های انرژی زا

 مصرف نوشابه های انرژی زا موجب بروز انواع اختلال گوارشی و بی نظمی و افزایش ضربان قلب می شود.
 به گزارش وب دا، مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نوشابه های انرژی زا نوشیدنی است که انرژی فراهم کرده و محرک اعصاب است، اظهار داشت: ترکیبات موجود در این نوشیدنی ها حاوی کافئین، تائورین، گلوکورونولاکتون، اینوزیتول، مالتودکسترین، ویتامین ها و عصاره های گیاهی مانند جین سینگ و شیزاندرا است که تاثیرات منفی بر سلامتی می گذارد.
دکتر زهرا اباصلتی افزایش وزن و چاقی، اسهال، تهوع، دل درد، بی خوابی، اعتیاد، اختلال در الکتولیت های بدن و کم آبی بدن و افزایش فشار خون را از دیگر عوارض مصرف نوشابه های انرژی زا برشمرد و افزود :‌ این عوارض زمانی بیشتر می شوند که این نوشیدنی ها در حجم زیاد مصرف شوند.
مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد :‌ نوشابه های انرژی زا همچنین باعث از دست رفتن آب بدن درصورت مصرف در حجم بالا می شوند. این موضوع برای ورزشکارانی که فعالیت بدنی بسیار سنگین دارند خطرناک است./

اثرات سوء مصرف کورتون ها برای افزايش وزن


متاسفانه علي رغم هشدارهاي مكرر ستاد مركزي اطلاع رساني داروها و سموم ،شاهد بسياري از موارد سوءمصرف كورتيكو استروئيدها جهت افزايش وزن و بدنسازي هستیم.
به گزارش وب دا، كارشناس نظارت بر غذا و داروي شبكه بهداشت درمان شهرستان كهگيلويه در اين باره گفت: داروهاي مربوط به خانواده كورتيكو استروئيدها كه به كورتون معروف مي باشند، با ايجاد اثرات سوء بسياري مانند تجمع آب و مايعات در بدن، سبب ظاهر پف آلود و شبه چاق در افرادي كه به اشتباه اين داروها را براي افزايش وزن مصرف مي كنند، مي شود.
دكتر فرهاد نظري افزود: علاوه بر اين عارضه، مصرف كورتيكواستروئيدها مي تواند منجر به بروز اختلالات خطرناكي در عملكرد غدد فوق كليوي، اختلال آب و الكتروليت هاي بدن و بروز پوكي استخوان شود.
وی در ادامه تاکید کرد: از مصرف داروهايي مانند: دگزامتازون، بتامتازون، پردنيزلون و ديگر داروهاي اين دسته، جهت دستيابي به اضافه وزن خودداري شود.

خبرنگاران ویتامین روحشان را تامین کنند

 شاغلان در حرفه‌های خبرنگاری و سایر شغل‌های استرس زا، به دلیل اینکه زمان مشخصی برای صرف غذا ندارند، مصرف دانه‌های روغنی از جمله انواع بادام، گردو، پسته، فندق و خشکبار را نیز بایستی در برنامه غذایی خود بگنجانند.
به گزارش وب دا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد در روز 17 مرداد روز خبرنگار با اشاره به مخاطرات حرفه خبرنگاری، با بیان این مطلب که شغل خبرنگاری به عنوان یکی از مشاغل سخت و زیان آور محسوب می‌شود، اظهار داشت: فشارهای روحی و روانی و استرس‌های شغلی در حرفه خبرنگاری یکی از مخاطرات مهم این حرفه است.