خواص گوشت پرندگان مختلف

خواص گوشت پرندگان امروزه بعلاوه بر گوشت گاو و گوسفند ومرغ، گوشت های دیگری همچون گوشت شترمرغ، بوقلمون و بلدرچین نیز در دسترس افراد قرار گرفته است.برخی افراد به دلیل نداشتن آشنایی با اینگونه از گوشت ها از خرید و خوردن آنها امتناع می کنند. در اینجا سعی داریم شما را با گوشت اینگونه از پرندگان و فواید و خواص آنها آشنا کنیم.
هفت صبح: امروزه به دلیل رشد و پیشرفت کشور در زمینه پرورش دام و طیور، علاوه بر گوشت گاو و گوسفند ومرغ، گوشت های دیگری همچون گوشت شترمرغ، بوقلمون و بلدرچین نیز در دسترس افراد قرار گرفته است. متاسفانه برخی افراد بنا بر عادت یا به دلیل نداشتن آشنایی با اینگونه از گوشت ها از خرید و خوردن آنها امتناع می کنند. در اینجا سعی داریم شما را با گوشت اینگونه از پرندگان و فواید و خواص آنها آشنا کنیم.

تغذیه صحیح برای استحكام استخوان‌ها

استحكام استخوان در انسان تا حد زیادی به ذخیره كلسیم در اسكلت بدن بستگی دارد. بدن از دوره جنینی تا حدود 30 سالگی در حال ذخیره كلسیم در استخوان و سفت و محكم كردن اسكلت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ تغذیه نادرست، كاهش فعالیت بدنی، افزایش عمر و جنسیت زنانه سرعت ابتلا به پوكی استخوان را افزایش می‌دهد، اما اگر می‌خواهید این روند كندتر طی شود، آگاهی‌های ذیل ممكن است مفید باشد:

تقریبا نیمی از زنان در صورت شكستگی لگن و بی‌توجهی به اقدامات پیشگیرانه نخواهند توانست حالت ایستاده قبل را بازیابند.

به طور منظم، حتی اگر شده سه تا چهار ساعت در هفته پیاده‌روی كنید. پیاده‌روی گاهی از مصرف بهترین داروها برای پیشگیری از ابتلا به پوكی استخوان بهتر و موثرتر است.

از مصرف روزانه میوه و سبزیجات تازه غافل نشوید. سیگار نكشید. زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به پوكی استخوانند و سیگار یكی از عواملی است كه روند تخریب استخوان و سیر به سوی پوكی را در آنها افزایش می‌دهد. شیر، ماست و لبنیات منابعی سرشار از كلسیم به شمار می‌رود.

خوردن روزانه یك لیوان شیر یا پیاله‌ای ماست بویژه اگر از شیر گاو تهیه شده باشد، نه‌فقط به روند تشكیل استخوان در كودكی سرعت می‌دهد، در سال‌های بعدی عمر نیز نگهدارنده و محافظی خوب و عالی به شمار می‌رود البته بهتر است لبنیات را همراه با غذاهای گوشتی نخورید و همراه آن چند عدد گردو نیز میل كنید.

خواص دارویی عسل

از گذشته تا کنون از عسل در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده شده است. مهمترین خاصیت عسل، ضد میکروب بودن آن است. در حالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب‌ها باشد، ولیکن میکروب‌ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نیز به مرور از بین می‌رود. زیرا عسل حاوی آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز است. در گذشته از این خاصیت عسل برای از بین بردن پینه‌های دست و پا سود می‌جستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مردم سالاری ؛ عسل حاوی آنتی اکسیدان است، از این رو مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید است. عسل به سلامت پوست کمک می‌کند و ضد پیری است.در قدیم هر دارویی را با عسل مخلوط می‌کردند، زیرا خاصیت بهبود بخشی داروها را چند برابر می‌کرده و امروزه هم از عسل در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنند.

• از عسل در فرآورده‌های ضد سرفه بطور مستقیم و غیرمستقیم استفاده می‌شود. مزه مزه و غرغره شربت عسل برای برطرف کردن زخم‌های دهان و ورم گلو بسیار سودمند است. عسل ضد آسم است.

• عسل با اینکه بسیار شیرین است، برای دندان‌ها و لثه مضر نیست، بلکه لثه‌ها را سالم می‌سازد و دندان‌ها را سفید می‌کند.

تغذیه و سلامت مو


گاهی موها سر ناسازگاری دارند، شکننده می‌شوند، می‌ریزند، خیلی دیر رشد می‌کنند و از همه بدتر سر و کله شوره و موخوره پیدا می‌شود. بدون شک زیبایی و سلامت مو به تغذیه ربط دارد. در این زمینه باورهای رایج زیادی وجود دارد که گاهاً اشتباه است مثل این که تغذیه چرب باعث چرب شدن موها می‌شود و غیره. در این مقاله این باورهای رایج را مرور و درست و غلطی آن‌ها را مشخص می‌کنیم. با ما باشید.

موهای چرب
به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ چربی‌هایی که مصرف می‌کنیم الزاماً تأثیری روی چربی موها ندارد. شما افراد زیادی را می‌بینید که تغذیه سالمی دارند و کم چرب می‌خورند اما همیشه‌ موهایشان چرب است. موها و شوره‌های چرب نتیجه عوامل هورمونی است و ربطی به مصرف غذاهای چرب ندارد.برای این که نگذارید موهایتان چرب شود حواستان باشد که برخی از مواد مغذی مانند ویتامین B6 و ویتامین A یا اسید آمینه سیستئین در غذاهایتان باشد. این مواد مغذی مفید تولید سبوم را کنترل می‌کنند. مخمر آب جو، سیر، جوانه گندم، تخم مرغ، لوبیا و غیره سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی‌اند.

مکمل‌های غذایی
اگر ریزش موها نتیجه مشکلات هورمونی باشد مصرف مکمل غذایی هیچ نقشی در جلوگیری از این مشکل ندارد. اما اگر کمبود مواد مغذی و ویتامین‌ها دلیل ریزش مو باشد مصرف مکمل‌ها می‌تواند به حل مشکل کمک کند. تشخیص کمبود ویتامین را به عهده آزمایش خون بگذارید و خودتان سرخود مکمل نخورید. مصرف مواد غذایی سالم بهترین و بی‌خطرترین راه برای تأمین ویتامین‌های بدن است.

مصرف کالری زیاد در شير خواران با چاقی بزرگسالی همراه است

یک فوق تخصص غدد کودکان گفت: میزان شیوع چاقی در پسران 5 تا 13 درصد ،در دختران 5 تا 9 درصد است.
دکتر ایرج ایران زاد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه افرادی که به علل ارثی دچار چاقی می شوند گفت: افزایش مصرف کالری در شیرخواران کمتر از یک سال، موجب چاقی در بزرگسالی می شود.

این فوق تخصص غدد کودکان با تاکید براینکه وزن شیرخواران باید در حد متعارفی باشد افزود: در پرخوری و مصرف کالری بیش از حد نیاز ، سلولهای بتاي پانکراس تحریک شده ،انسولین بیشتری در بدن ترشح می شود که منجر به تجمع چربی و افزایش انسولین خود، زیاد شدن ترشح گلوکوکورتیکوئیدها در بدن می شود.

وی با اشاره به شیوع چاقی در 5 تا 13 پسران گفت: این افزایش وزن در دختران 5 تا 9 درصد است .

کودکان چاق با خطر ابتلا به نارسایی کلیه مواجه هستند

محققان می گویند: نوجوانان چاق و آنهایی که اضافه وزن دارند ، در معرض خطر ابتلا به نارسایی کلیه در سال های آتی زندگی خود قرار دارند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از دیلی میل، محققان با انجام یک مطالعه متوجه شدند که خطر ابتلا به بیماری پیشرفته نارسایی کلیه در نوجوانان چاق و دارای اضافه وزن بسیار بیشتر از نوجوانانی است که وزن عادی دارند.

بیماری پیشرفته کلیه زمانی بروز می کند که کلیه ها نمی توانند سموم و ضایعات خون را به طور مناسب تصفیه کنند.

افرادی که به بیماری نارسایی کلیه مبتلا می شوند ، اغلب لازم است که تا زمان انجام پیوند کلیه تحت دیالیز قرار گیرند.

کودکان و نوجوانانی که از شاخص جرم بدنی (بی.ام.آی) بالایی برخوردار هستند اغلب در دوران بزرگسالی چاق می شوند و در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری های مزمن مختلف مانند دیابت قرار می گیرند.

چـاقـي زيـربنـاي ابتـلا بـه بيمـاري‌هـاي غيـرواگير است

به گزارش وب دا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه بـيـش از 80 درصـد از بيماري‌هاي غير واگـيــر مــانـنــد ديــابــت، بـيـمـاري‌هـاي قـلـبـي، سكته‌هاي قلبي و مغزي قابل پيشگيري است، افزود: مي توان با انجام اقدامات و تغذیه مناسب احـتـمــال ابـتــلا به اين بيماري ها را كاهش داد.
به گفته دکتر محسن تقی زاده رژيــم غـذايـي نامنـاسـب، كـم‌تـحـركـي، چـاقـي و اسـتـعـمـال دخانيات باعث افـزايـش آمـار ابتلا به بيماري‌هاي غيرواگير شده است.
 وی تصریح کرد: در كشورهاي در حال توسعه آمار مـرگ و مـيـر بـر اثر ابتلا به بيماري‌هاي غير واگير افزايش يافته و بسیاری از اين افراد در سنين فعاليت مـفـيــد ناتوان شده و یافــوت مــي‌كـنـنــد.
این متخصص تغذیه یادآور شد: بـا انجام مداخلات ارزان ‌قيمت مي‌توان از وقوع اين مرگ و مير‌ها پيشگيري كرد.
به گفته دکتر تقی زاده، بيماري هاي قلبي عروقي ناشي از اضافه وزن و چاقي يکي از علل اصلي مرگ به خصوص در مردان ايراني مي باشد.
وی با اشاره به افزایش سوء تغذيه و چاقي در ايران به ویژه در میان زنان اذعان داشت: روند چاقي و سوء تـغــذيــه كــودكــان ایرانی طــوري اســت كــه بـاعـث ايجـاد نگراني‌هايي براي آينده آن‌ها شده است.