روشهای کار آمد در لاغری


همه چیز درباره میان برهای لاغری!



 چای سبز در کل فرآیندی که فرد خواهان کاهش وزن خود است حدود 200 تا 300 گرم می‌تواند باعث لاغر شدن فرد شود.
همیشه راه‌های میان‌بر و کوتاه‌تر بیشتر انتخاب می‌شوند. این قضیه را می‌توان از رشد قارچ‌گونه تبلیغات مختلف و فریبنده برای لاغری و تناسب اندام فهمید. دیگر کمتر کسی است که نداند تنها راه درمان چاقی، رژیم‌غذایی سالم،‌ تحرک بدنی و پرهیز از پرخوری است، با وجود این، بازار پودر و ژل و چای، گن و هزاران محصول لاغری دیگر هنوز داغ‌ داغ است. تبلیغات مختلف برای لاغرشدن در ماهواره و نشریه‌ها و اینترنت این روزها زیاد شده و به راحتی افراد را فریب می‌دهد.

برای آشنایی با عملکرد آنها و ادعاهایی که در مورد محصولاتشان بیان می‌کنند، با دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی، دکتر ضیاءالدین مظهری، ‌رییس انجمن علمی غذا و تغذیه حامی سلامت و دکتر محمدرضا وفا، رییس انجمن تغذیه ایران گفت‌وگو کرده‌ایم.

کفش‌ لاغری

این محصول که قرار است مشکل اضافه‌وزن و چاقی خیلی از افراد زودباور را حل کند، هم در ماهواره زیاد تبلیغ می‌شود و هم در اینترنت و مجله‌ها. از آنجا که این کفش شبیه کتانی است،‌ خواه‌ناخواه کمی بعضی‌ها را قانع می‌کند که با دویدن با آن، شاید وزنمان کمتر شود.

در توضیحات این تبلیغ بیان شده، از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در طراحی آن استفاده شده که با فعال‌سازی ماهیچه‌هایی که تا پیش از آن استفاده چندانی از آن نمی‌شد، از پاشنه گرفته تا انگشتان، باعث حرکت پا می‌شود و هنگام هرگونه فعالیتی، بدن را وادار به سوزاندن کالری بیشتر می‌کند.

رژیم گیاهخواری

رژیم گیاه‌خواری یک نوع سلیقه و ترجیح غذایی بین افراد است.
 کلانتری متخصص تغذیه گفت: گیاهخواری ، رژیمی که بدون استفاده از منابع حیوانی و با توجه به نوع گیاه خواری افراد است.

 ما سه نوع رژیم گیاهخواری داریم که شامل افرادی که فقط گیاه می‌خورند و هیچ چیزی جز گیاه که منشا آن از خاک و نور خورشید است نمی‌خورند دسته دوم گیاه‌ خواران گروهی هستند که به جز گیاه تخم پرندگان هم می‌خورند و دسته سوم گروهی هستند که به جز گیاه و تخم پرندگان از لبنیات هم استفاده می‌کنند.

افرادی که در دسته اول هستند اگر تنوع در انواع گیاهان را رعایت کنند مثلا همه انواع گیاهان را بخورند معمولا دچار عارضه نمی‌شوند البته ممکن است دچار کمبود ویتامین B12 بشوند.

 در دسته دوم مشکلاتشان خیلی کمتر از دسته اول است ولی عوارض مربوط  کلسترول موجود در تخم مرغ را می‌توان بیان کرد.

 در دسته سوم تقریبا به طور حتم دچار هیچ نوع کمبودی نمی‌شوند.

 این نوع رژیم گیاهی برمی‌گردد به جهان‌بینی و طبیعتا بدن فرد هم با همه این موارد سازگاری دارد.