نقش ال کارنیتین در چربی سوزی

کارنیتین
کارنیتین یک ترکیب چهار تایی آمونیوم است که از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساخته شده است.  در سلولهای زنده نقش آن فرستادن اسیدهای چرب از سیتوسل به  میتوکندری در طی فرایند تفکیک چربی (یا چربی های مورد نیاز) برای سوختن است که انرژی آزاد کنند. در بدن، در کبد و کلیه ها تولید شده و در عضلات اسکلتی ، قلب ، مغز و اسپرم ذخیره شده است.
معمولا ، بدن همه کارنیتینی  که به آن نیاز دارد را می تواند بسازد. با این حال ،  برخی از افراد ممکن است دچار کمبود کارنیتین شوند زیرا بدن آنها نمی تواند به اندازه کافی کارنیتین بسازد و یا آن را به بافت ها برای  استفاده انتقال بدهد. برخی از شرایط دیگر مانند آنژین ، همچنین مصرف برخی از داروها می تواند باعث کمبود کارنیتین در بدن شود.
ال – کارنیتین چیست؟(مکانیزم)
کارنیتین در واقع مواد مغذی ضروری موجود در بدن است که در حمل و نقل چربی به میتوکندری سلول ،جایی که چربی ها میتواند به انرژی تبدیل بشوند به شما کمک می کند تا در بدن به شکل انرژی آزاد بشوند .ا ل – کارنیتین می تواند به افزایش سوختن چربی در بدن شما کمک کند ، سطح انرژی شما را بالا ببرد ،  وسلامت قلب شما ارتقاء  ببخشد.
ال – کارنیتین به طور گسترده ای به عنوان یک روش طبیعی برای کاهش وزن استفاده می شود چون قادر است چربی را در سرعت های بسیار بالاتر بسوزاند. همچنین می تواند هوس های شما را  کاهش دهد و باعث افزایش انرژی شما در طول ورزش و افزایش متابولیسم در بدن شما گردد. همچنین کارنیتین برای بالا بردن سلامت قلب و در درمان و مدیریت آنژین ، آریتمی قلبی و بیماری های دیگر استفاده می شود. همچنین توسط ورزشکاران  برای ارتقاء استقامت درورزش ها استفاده می شود.

درمان پوکی استخوان


پوکی استخوان یکی از دلایل اصلی ناتوانی در زنان مسن است؛ ناتوانی و حتی گاهی ترس از حرکت و فعالیت. چگونه می توان خطر ابتلا به مشکلات ستون فقرات و شکستگی استخوان ها را کاهش داد؟ جواب مشخص است: ورزش. اگر شما همیشه فعال بوده و فعالیت بدنی داشته اید که خوش به حالتان! اما پس از یائسگی نیز برای شروع ورزش خیلی دیر نیست.
با شروع یک برنامه ورزشی مناسب، قدرت عضلانی شما افزایش یافته و تعادل بدن تان بهبود می یابد. اینها به جلوگیری از سقوط شما کمک و همچنین استخوان های شما را از ضعیف تر شدن محافظت می کند.
از کاهش شدید وزن باید خودداری شود چون این کار باعث کاهش حداکثر توده استخوانی خواهد شد.کلسیم: یک رژیم غذایی متعادل برای سلامت استخوان ها بسیار اهمیت دارد. بخصوص مصرف کلسیم کافی به رسیدن به یک حداکثر توده استخوانی خوب کمک کرده و همچنین باعث کاهش از دست دادن استخوان در سن های بالاتر می شود.گرچه بسیاری از غذاها حاوی کلسیم هستند، اما تمام آنها بعد از خورده شدن ، کلسیم زیادی در بدن آزاد نمی کنند. بهترین منبع کلسیم ، لبنیات مثل شیر و پنیر و تخم مرغ هستند.
رژیم غذایی خاص: غیر از مصرف مقادیر زیاد کلسیم ، رژیمهای غذایی خاصی برای بیماران دچار پوکی استخوان توصیه نمی شود.در واقع مصرف مقادیر زیاد پروتئین که به صورت گوشت مصرف می کنیم ، ممکن است باعث از دست دادن کلسیم از بدن شود. با این حال ، گیاهخوارانی که از مصرف لبنیات خودداری می کنند، باید از قرصها و مکملهای کلسیمی استفاده کنند.

نقش چیتوسان به عنوان چربی سوز

چیتوسان چیست ؟

چیتوسان یک ماده آمینو پلی ساکارید است، که به طور طبیعی بوجود می آید و از نظر شیمیایی شبیه به فیبر گیاهی سلولز است. بر خلاف فیبر گیاهی سلولز، چیتوسان دارای بار مثبت یونی است که میتواند نتایج قابل توجهی به بار بیاورد. برای مثال گزارش شده که پس از مصرف این مکمل چربی ذخیره، کلسترول، فلزات سنگین و مواد سمی که به شکل یک توده بزرگ در آمده اند، درحین ورود به گردش خون جذب و به طور کلی حذف شده اند. این ماده به شکل کاملا طبیعی، از پوسته سخت پوستانی چون خرچنگ و میگو بدست می آید. چیتوسان یک مکمل بسیار امن است به طوری که در طول بیش از ۲ دهه مصرف آن هیچگونه عوارض جانبی گزارش نشده است.

اثر چربی سوزی چیتوسان:

در واقع چیتوسان از ورود و ذخیره شدن  چربی های غیر فعال و کلسترول از طریق جذب آنها جلوگیری می کند. تحقیقات مختلف نشان داده اند که چیتوسان ۵۵٪ بیشتر از هر فیبر دیگری در به تله انداختن و از بین بردن چربی ها موثر است. به همین دلیل چیتوسان سالهاست که به عنوان یک ماده طبیعی برای کاهش وزن و همچنین برای پاکسازی روده بزرگ استفاده میشود. زمانی که این مکمل به همراه یک برنامه غذایی کامل و یک برنامه تمرینی مناسب همراه شود میتواند به عنوان یک چربی سوز، بسیار موثر واقع شود.

جعفری پیری را به تاخیر می اندازد


تحقیقات دانشگاه کیشو در ژاپن نشان داد: ترکیب ایپزنین سطح آنتی بادی هایی را که باعث افزایش حساسیت می شود، کاهش می دهد و همچنین فعل و انفعالات مرتبط با علائم حساسیت را کم می کند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ ترکیب ایپزنین یک آنتی آکسیدان قوی از مجموعه فلاونوئیدها است که به عنوان ضد التهاب و ضد اسپاسم عمل می کند و از ابتلای انسان به سرطان های مختلف محافظت می کند و تولید اسید اوریک را متوقف می نمایند که این امر به معنای مبتلا نشدن افراد به بیماری نقرس است.
براساس این تحقیقات، ایپزنین همچنین از تخریب شدن کدهای وراثتی محافظت می کند و پیری و بیماری های مزمن را به تاخیر می اندازد.فلاونوئید ها ترکیبات پلی فنول فعالی هستند که تقریباً در تمام میوه ها و سبزی ها یافت می شوند.
تمام میوه ها و سبزی ها به خصوص بخش پررنگ آنها، توت ها، گیاهان دارویی و گیاهان طعم دهنده، ادویه ها، لوبیا و باقالی خشک حاوی فلاونوئیدها هستند و در این میان جعفری، کرفس، سیب و پرتقال حاوی ترکیب ایپزونین است.


علل بالا رفتن كلسترول در خون، كشف شد

 ترشح پروتئيني به نام رزيستين توسط بافت چربي منجر به افزايش LDL‌ در بدن مي‌شود.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه ساينس ديلي، محققان كانادايي با انجام بررسي‌هاي خود دريافتند پروتئين رزيستين، توليد LDL‌ را در سلول‌هاي كبدي انسان افزايش داده و همچنين با تخريب گيرنده‌هاي LDL در كبد، قابليت كبد را در از بين بردن كلسترول بد خون (LDL)‌ كاهش مي‌دهد.
براساس اين گزارش محققان افزودند: پروتيئن رزيستين ضمن افزايش تجمع LDL  در شريان‌ها احتمال وقوع بيماري‌هاي قلبي را افزايش داده و نيز با ايجاد تأثيراتي منفي روي استاتين‌ها (داروهاي پايين آورنده كلسترول خون) منجر به ناتواني آنها در كاهش سطوح LDL‌ در بيماران مي‌شود.
نتايج حاصل از اين گزارش افزود: اين كشف، انقلابي در داروهاي جديد درماني به ويژه داروهايي كه با هدف قرار دادن و مهار رزيستين، اثرات استاتين‌ها را افزايش مي‌دهند، ايجاد كند.
به گفته محققان هرگونه احتمالاتي براي ايجاد درمان‌هاي پيشرفته در مهار بيماري‌هاي قلبي عروقي بسيار مهم است و طبق اين تحقيق حدود 40 درصد از كانادايي‌ها، سطح كلسترول خون بالايي دارند كه اين نگراني قابل توجهي در كاناداست.

۵ کمبود شایع مواد مغذی در آقایان

نگاره: ‏5 کمبود شایع مواد مغذی در آقایان</p>
<p>۷۷ درصد مردان دچار کمبود منیزیم، ویتامین D و ویتامین B12 هستند. طبق مقاله‌ای که در مجله health منتشر شده است خوردن ۵ ماده غذایی برای مردان ضروری است.</p>
<p>ویتامین D:<br />
مصرف ویتامین D برای داشتن اسکلت و استخوان‌های سالم ضروری است. طبق تحقیقی که در مجله Circolation منتشر شده است افرادی که دچار کمبود ویتامین D هستند احتمال بروز سکته قلبی در آن‌ها ۸۰ درصد بیش از سایرین است.<br />
به گفته محققان دانشگاه بوستون باید در هر میلی‌متر از خون ۳۰ نانوگرم ویتامین D وجود داشته باشد. اگر ویتامین D خون از این مقدار پایین‌تر بود باید UI1400 مکمل ویتامین D مصرف کرد.</p>
<p>منیزیم:<br />
بررسی‌ها نشان داده است که مردان معمولاً دچار کمبود منیزیم هستند و تنها ۸۰ درصد از ۴۰۰ میلی‌گرم منیزیم مورد نیاز روزانه را دریافت می‌کنند. مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم مانند لوبیا سفید یا ۲۵۰ میلی‌گرم مکمل آن برای مردان توصیه می‌شود.</p>
<p>ویتامین B12:<br />
برخی داروها مانند داروهای ضددیابت مانع از جذب این ویتامین می‌شوند. این ویتامین در مواد غذایی حیوانی وجود دارد و ممکن است به برخی مواد غذایی مانند انواع غلات صبحانه نیز اضافه شده باشد.<br />
طبق تحقیقی که در مجله Circolation منتشر شده است افرادی که دچار کمبود ویتامین D هستند احتمال بروز سکته قلبی در آن‌ها ۸۰ درصد بیش از سایرین است<br />
پتاسیم:<br />
بررسی‌ها نشان داده مردان تنها ۶۰ تا ۷۰ درصد از پتاسیم مورد نیاز روزانه خود را که حدود ۴۷۰۰ میلی‌گرم است مصرف می‌کنند. یک موز حدود ۴۰۰ میلی‌گرم و نصف آووکادو نیز ۵۰۰ میلی‌گرم پتاسیم دارد.</p>
<p>ید:<br />
بهترین راه به جای این که برای دریافت ید، نمک بیشتری بخورید این است که مصرف شیر یا ماهی را بالا ببرید. خوردن تخم‌مرغ و ماست هم کمک‌کننده است.‏
77 درصد مردان دچار کمبود منیزیم، ویتامین D و ویتامین B12 هستند. طبق مقاله‌ای که در مجله health منتشر شده است خوردن ۵ ماده غذایی برای مردان ضروری است.
ویتامین D:
مصرف ویتامین D برای داشتن اسکلت و استخوان‌ها
ی سالم ضروری است. طبق تحقیقی که در مجله Circolation منتشر شده است افرادی که دچار کمبود ویتامین D هستند احتمال بروز سکته قلبی در آن‌ها ۸۰ درصد بیش از سایرین است.
به گفته محققان دانشگاه بوستون باید در هر میلی‌متر از خون ۳۰ نانوگرم ویتامین D وجود داشته باشد. اگر ویتامین D خون از این مقدار پایین‌تر بود باید UI1400 مکمل ویتامین D مصرف کرد. منیزیم:
بررسی‌ها نشان داده است که مردان معمولاً دچار کمبود منیزیم هستند و تنها ۸۰ درصد از ۴۰۰ میلی‌گرم منیزیم مورد نیاز روزانه را دریافت می‌کنند. مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم مانند لوبیا سفید یا ۲۵۰ میلی‌گرم مکمل آن برای مردان توصیه می‌شود.
ویتامین B12:
برخی داروها مانند داروهای ضددیابت مانع از جذب این ویتامین می‌شوند. این ویتامین در مواد غذایی حیوانی وجود دارد و ممکن است به برخی مواد غذایی مانند انواع غلات صبحانه نیز اضافه شده باشد.
طبق تحقیقی که در مجله Circolation منتشر شده است افرادی که دچار کمبود ویتامین D هستند احتمال بروز سکته قلبی در آن‌ها ۸۰ درصد بیش از سایرین است

بهترین میان وعده برای دانش آموزان

میان وعده
یک متخصص تغذیه گفت: میوه ‌هایی همچون سیب و پرتقال بهترین میان وعده برای دانش آموزان است، چرا که سبب تامین انرژی آنها می شود.
 
مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه و رژیم درمانی و استاد انستیتو تحقیقات تغذیه کشور در گفت‌وگو با برنا با بیان این مطلب افزود: دانش‌آموزان قبل از رفتن به مدرسه بهتر است صبحانه کامل که حاوی مواد پروتئینی است، مصرف کنند.
 
این متخصص تغذیه ادامه داد: همچنین از بهترین میان وعده ها برای دانش آموزان می توان به نان و پنیر، گردو، کشمش، انجیر خشک، پسته، بادام و فندوق اشاره کرد.

چاقی افراد موثر در اختلالات خواب

اختلالات خواب در گروه هایی که مشکلاتی نظیر نارسایی قلبی، عروقی کنترل نشده دارند، افرادی که وزن کنترل نشده دارند، بیش از سایرین است.
نسرین واحدی، فوق تخصص ریه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خواب نامناسب در طی روز در ساعات سه به  بعد ، قیلوله محسوب نمی شود و خواب شب را مختل می کند.

وی در ادامه ساعت یازده شب تا پنج صبح را ساعات مفید برای تنظیم مکانیسم داخلی بدن عنوان کرد.

واحدی همچنین عنوان کرد: بچه هایی که خرخر شبانه دارند ، با استرس از خواب می پرند، اختلال یادگیری دارند، شب ادراری و بیش فعالی روزانه دارند در مقایسه با سایر کودکان، مشکوک به اختلال خواب هستند.

وی شیوع این اختلال را در مردان بیش تر از زنان عنوان کرد.

واحدی مصرف داروهای مزمن آرامبخش ، استعمال دخانیات و مشروبات الکلی و وزن بیش از حد را از دیگر علل ابتلا به این اختلال عنوان کرد.

آیا می دانید کمبود منگنز در بدن چه بیماری هایی ایجاد می کند؟

عنصر منگنز نقش مهم و ضروری در بدن دارد که کمبود آن اختلالات و بیماری های مختلفی را ایجاد می کند.
مهندس محمد امین احمدی فقیه، عضو هیئت مدیره انجمن عناصرکمیاب ایران و عضو کمیته روابط بین الملل و عضو پژوهشکده علوم هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: منگنز به عنوان عنصر فوق العاده کمیاب و ضروری در بدن طبقه بندی می شود.

وی تصریح کرد: قابل ذکر است که عامل تغذیه ای مانند آهن، کلسیم، فسفاتها، و فیبرها روی جذب منگنز تأثیر دارند.

احمدی فقیه گفت: منگنز در بسياری از آنزیم ها و در میتوکندری سلول ها شرکت دارد و نقش مهمی را بازی می کند.

عضو هیئت مدیره انجمن عناصر کمیاب ایران متذکر شد: منگنز نقش اساسی را در سوخت و ساز و رشد استخوانها، تولید مثل و تکامل گوش انسان دارد و همچنین نقش آنتی اکسیدانی را در پیشگیری از سرطان ها دارد.

آيا درمان لاغری با گوشواره لاغری صحت دارد؟

سند علمی ای که اثبات کند گوشواره لاغری به پیشرفت لاغری کمک می کند وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از نیو نیوز استفاده از گوشواره های لاغری ممکن است از نظر روحی و روانی برای شخص مصرف کننده دردسر ساز شود.

گفتنی است، تمام این دستگاه ها تنها یک مارک تجاری برای فروش بوده .

گاهی مقالات ساده در چین یا کشورهای جنوب شرقی آسیا در مورد این دستگاه ها منتشر شده این در حالی است که هیچ کدام پایه علمی ندارند.

بررسی ها نشان می دهد تمام تبلیغاتی که در این باره در ماهواره می شود هیچ کدام استاندارد جهانی ندارند.

فرد ممکن است با استفاده از این دستگاه ها دچار مریضی روحی روانی شود زیرا با استفاده از این دستگاه،  لاغری ممکن نیست.