درمان چاقی

*بالون معده



برای افرادی که روش های کنترل وزن مثل رژیم کاهش کالری، ورزش و داروها موثر نیست استفاده می شود. بالون از جنس سیکلون نرم است از طریق اندوسکوپی از راه دهان بدون بیهوشی به صورت سرپایی در معده قرار داده می شود که پس از 6 ماه به وسیله آندوسکوپی خارج می شود که با ایجاد سیری کاذب باعث کاهش وزن می شود.

*حلقه معده


برای افراد خیلی چاق بخصوص کودکان چاق و خانم هایی که در آینده قصد بارداری دارند مناسب است که حلقه بالا پاروسکوپی دور معده قرار داده می شود بیمار معمولا یک شب بستری می شود. این روش عوارض خیلی کمی دارد. به دلیل اینکه مسیر طبیعی عبور غذا تغییر نمی کند. بیمار طی 3 سال 40 کیلوگرم کاهش وزن دارد.

زنان چندبار رژيم مي‌گيرند؟!

خانم‌ها آن قدر نسبت به تناسب اندام خود حساس هستند كه تعداد زيادي از آن‌ها تا رسيدن به 45 سالگي 61 بار رژيم مي‌گيرند. به اين ترتيب مي‌توان گفت، زنان دچار اضافه وزن، حداقل 2بار در سال رژيم‌گرفتن را امتحان مي‌كنند!
برترین مجله اینترنتی ایران

برترین ها:  خانم‌ها آن قدر نسبت به تناسب اندام خود حساس هستند كه تعداد زيادي از آن‌ها تا رسيدن به 45 سالگي 61 بار رژيم مي‌گيرند. به اين ترتيب مي‌توان گفت، زنان دچار اضافه وزن، حداقل 2بار در سال رژيم‌گرفتن را امتحان مي‌كنند اما با وجود اين فقط تعداد كمي از آن‌ها با انجام اين كار به نتيجه دلخواه خود مي‌رسند. دانشمندان با انجام نظرسنجي روي 2 هزار زن و مرد متوجه شدند، بيش از سه چهارم آن‌ها در سال گذشته رژيم گرفته‌اند ولي واضح است كه بيشتر اين افراد را خانم‌ها تشكيل داده‌اند اما اين كار نگراني‌هاي زيادي را براي دانشمندان به‌وجود آورده است. آن‌ها معتقدند، نسل بعدي به‌دليل رژيم‌هاي سخت و دشوار دچار سوء تغذيه شده و بيماري‌هاي زيادي را تجربه خواهند كرد.

نزديك به 60 درصد مردم معتقدند نبايد به كودكان غذاهايي مانند سيب‌زميني يا شكلات داد، زيرا با اين كار ممكن است آن‌ها دچار اضافه وزن شوند. اين در حالي است كه اين نوع غذاها كاملا سالم هستند و مصرف به اندازه آن‌ها براي بدن ضروري است.همچنين بسياري از افراد زير 26 سال نمي‌دانند كلسيم موجود در محصولات لبني، سبزي‌ها و ماهي اهميت بسياري براي رشد و حفظ استقامت استخوان‌هاي بدن دارند، زيرا اين بخش از بدن حتي تا 30 سالگي هم به رشد خود ادامه مي‌دهند. گرفتن 61بار رژيم در طول زندگي به اين معناست كه تعداد زيادي از مردم در مهم‌ترين دوره از تكامل بدني از كلسيم و ديگر عناصر حياتي بدن محروم بوده‌اند.

چرا هر چه بیشتر می‌خورید، سیر نمی‌شوید؟


شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که هر چه می‌خورید سیر نمی‌شوید یا چند دقیقه پس از خوردن غذا دوباره احساس می‌کنید باید غذا بخورید؛ بسیاری از افراد از چنین حالتی ناراحتند.


دکتر پژمان علوی‌نژاد در گفت‌وگو با (ایسنا) ، درباره این مشکل اظهار کرد: این مشکل یک علامت مشخص از بیماری التهاب اثنی‌عشر است. گاهی این حالت در افراد تا حدی پیشرفت می‌کند که فرد هر لحظه مجبور به خوردن غذا است و به تدریج دچار چاقی می‌شود.وی افزود: این عارضه بر اثر میکروب هلیکوباکترپیلوری که یک باکتری گرم منفی و ساکن در اثنی‌عشر و معده افراد است، ایجاد می‌شود.

علوی‌نژاد تصریح کرد: این میکروب در کشورهای جهان سوم بسیار مشاهده می‌شود، به گونه‌ای که در دستگاه گوارش 60 تا 80 درصد مردم دیده می‌شود. هلیکوباکترپیلوری از کودکی وارد دستگاه گوارش می‌شود و همان‌جا می‌ماند و بعد‌ها ممکن است بیماری‌هایی ایجاد کند ولی اگر والدین دقت داشته باشند و از کودکی بهداشت فردی رعایت شود، این مشکل ایجاد نمی‌شود.

این فوق تخصص گوارش گفت: در التهاب اثنی‌عشر به محض غذا خوردن اسید معده ترشح می‌شود که با غذای خورده‌ شده خنثی شده و اسیدیته معده کاهش می‌یابد و پس از چند دقیقه دوباره اسید معده ترشح شده و فرد احساس گرسنگی و درد می‌کند و این سیکل ادامه می‌یابد.


وی ادامه داد: این بیماری در سنین مختلف دیده می‌شود ولی در دهه دوم و سوم زندگی شایع‌تر است و بیشتر جوانان را دچار می‌کند.عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این که اگر این بیماری درمان نشود ممکن است منجر به زخم معده شود، گفت: افرادی که چنین حالتی دارند باید به پزشک مراجعه کرده و در پروتکل 4 تا 6 هفتگی تحت درمان قرار گیرند.


بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای برای مراقبت از قلب و عروق


سازمان جهانی بهداشت، چاقی و اضافه وزن را با عنوان «تجمع چربی اضافه یا غیرطبیعی در بدن» تعریف می‌کند که به سلامت فرد آسیب می‌رساند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ شایع‌ترین پیامد اضافه وزن یا چاقی بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و اساسا بیماری قلبی و سکته مغزی است. به همین تریب هر چه فرد اضافه وزن بیشتری داشته باشد بیشتر با خطر ابتلا به امراض قلبی مواجه است.متخصصان تاکید دارند که افزایش وزن یک مشخصه‌ی افزایش سطح تری گلیسیرید، افزایش سطح کلسترول بد (LDL) و کاهش میزان کلسترول خوب (HDL) در بدن است. اما خبر خوب این است که حتی اندکی کاهش وزن یعنی حدود پنج تا 10درصد نیز می‌تواند خطر ابتلای فرد به بیماری قلبی را کاهش دهد.


پزشکان همواره تاکید دارند که انتخاب مواد غذایی سالم‌تر و همچنین افزایش فعالیت و تحرک بدنی راحت‌ترین راهکارها برای کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به امراض قلبی هستند.در این مقاله فهرستی مهم و کاربردی درباره بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای برای مراقبت بیشتر از سلامت قلب و پیشگیری از بیماری‌های قلبی ارائه شده که به قرار زیر است:


چه غذاهایی برای حفظ سلامت قلب مفید هستند؟


- میوه‌ها و سبزی‌ها: این گروه از مواد غذایی منبع غنی از فیبر خوراکی هستند که به کاهش سطح کلسترول در بدن کمک می‌کنند. برای حفظ سلامت قلب از سبزیجات رنگی نظیر هویج، گوجه‌فرنگی، اسفناج، فلفل دلمه‌ای، توت‌ها و پرتقال استفاده کنید که غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند.

هله هوله خوری موجب بلوغ زودرس در دختران می‌شود


متخصصان در یک بررسی جدید دریافته‌اند که هله‌ هوله خوری و مصرف فست فودها موجب بلوغ زودرس در دختران می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ نتایج این بررسی‌ها تایید می‌کند دختربچه‌هایی که زیاد فست‌فود و تنقلات ناسالم می‌خورند، بیش از پنج سال زودتر به سن بلوغ می‌رسند و به همین دلیل در برخی از دختربچه‌های آمریکایی سن بلوغ حتی تا شش یا هفت سالگی کاهش یافته است.در یک مطالعه قبلی که اخیرا در آمریکا انجام گرفت نیز معلوم شد که پسربچه‌های آمریکایی نیز نسبت به قبل حداقل دو سال زودتر به بلوغ جسمی می‌رسند.


این بررسی‌ها در عین حال نشان داده است که میانگین سن بلوغ در دختران آمریکایی در سال 1860 میلادی 16.6 تا سال 1920 میلادی 14.6، در سال 1950 میلادی 13.1، در سال 1980 حدود 12.5 و بالاخره در سال 2010 میلادی به 10.5 سالگی کاهش یافته است.پزشکان و کارشناسان بهداشت عمومی هشدار داده‌اند که این روند می‌تواند موجب افزایش بارداری‌های دوران نوجوانی در دختران شود.

دکتر مارسیا هرمن – گیدنز از متخصصان علوم پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی در این باره ادعا کرده است که چاقی به دلیل اینکه عامل ایجادکننده تغییرات در هورمون‌های بدن است می‌تواند در کاهش سن بلوغ در دختران و پسران نقش بسزایی داشته باشد.


سر میز صبحانه یک خانواده ایده آل!

وقتی گیج و منگ، با چشم‌های پف كرده از رختخواب بلند می‌شوید، هیچی مثل یك میز صبحانه مفصل با انواع خوراكی‌های لذیذ و رنگارنگ سرد و گرم آدم را سر ذوق نمی‌آورد. صبحانه اصلی‌ترین وعده غذایی و سوخت بدن برای یك روز كاری سخت و موتور محركه فرزندان شماست. سعی كنید آن را جدی بگیرید و تاثیر آن را بر روند زندگی خود و خانواده‌تان مشاهده كنید.

غلات و میوه:

 غلات خیسانده در شیر باب طبع بسیاری از صبحانه‌خوران حرفه‌ای است و در سراسر دنیا طرفدار دارد. از حداقل یك تكه میوه در هنگام صبحانه غافل نشوید و اگر سنتی‌ حال می‌كنید هلیم گرم با گوشت بوقلمون و دارچین كه خاصیت آرام‌بخش دارد خوراكی بی‌رقیب روی میز و صبحانه است.

غذای گرم:

انواع نیمرو، املت، تخم‌مرغ عسلی، پوره سیب‌زمینی و غذای شب مانده سفره شما را رنگین‌تر و انرژی مورد نیاز را تامین می‌كند. كوكو، كتلت و پیتزای سرد با چای شیرین روز شما را می‌سازد.

5 دلیل خوب برای مصرف بیشتر پیاز

پیاز یكی از پرمصرف ترین و پرطرفدارترین مواد غذایی موجود در هر آشپزخانه ای است. بی خود نیست وقتی كودكی را پشت سر می گذاریم یكی از طرفداران پر و پا قرص این ماده غذایی می شویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان ؛ چون همین پیاز خودمان ضدسرطان و ضد دیابت است، باعث جریان بهتر خون می شود، با كلسترول بالا مقابله می كند و غیره. با ما همراه باشید تا بگوییم این ماده غذایی چه خواصی دارد و چگونه باید از آن استفاده كنید تا خواص بیشتری عایدتان شود.

پیاز خواص ضدسرطانی دارد
پیاز از ابتلا به برخی از سرطان ها پیشگیری می كند و حتی می تواند جلوی رشد سلول های سرطانی را بگیرد. نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد كه پیاز می تواند باعث پیشگیری از سرطان معده و سرطان لوله گوارش شود.می پرسید چرا؟ به خاطر این كه پیاز حاوی آنتی اكسیدان هایی مثل آنتوسیانین و كرستین است كه خواص ضدسرطانی دارند. نتایج یك پژوهش فرانسوی كه روی موش های مبتلا به سرطان كولون انجام شده نشان می دهد عصاره پیاز می تواند جلوی تكثیر سلول های سرطانی را بگیرد.

«تغذیه سالم» با طعم فست فود!

سلامت نیوز : 6 سالی می شود که تغذیه بچه ها در مدرسه و آنچه در بوفه ها به خورد دانش آموزان می دهند اهمیت یافته است. برای آنکه بچه ها تغذیه سالمی داشته باشند قرار شد طرح سلامت برای آموزش توزیع تغذیه سالم در بوفه مدرسه ها اجرا شود. این طرح نه تنها اجرا شد بلکه برای استقبال بیشتر بچه ها از این طرح قرار شد غذایی با طعم فست فود در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد، اقداماتی که زیاد هم مورد تایید متخصصان نیست!

محمد چینیان، مدیر کل دفتر سلامت آموزش و پرورش در این باره به «حمایت» گفت: مدتهاست که روی مساله تغذیه بچه ها کار شده است اما از سال گذشته به طور جدی طرح سالم سازی موادغذایی در بوفه مدرسه ها اجرا می شود. امسال نیز از ابتدای مهر تلاش کردیم که این طرح در بسیاری از مدرسه ها اجرا شود. به گفته وی برای اطلاع رسانی در حوزه سلامت مطالبی مرتبط در کتاب های درسی ابتدایی کتاب علوم راهنمایی و کتاب فیزیک 1 و شیمی 1 و زیست دوره دبیرستان گنجانده شده است.چینیان با اشاره به این که نظارت بر کار بوفه ها به عهده خود مدرسه هاست از اجرای طرحی نو در مدرسه های پایتخت خبر داد و افزود: بچه ها علاقه زیادی به خوردن فست فودها دارند به همین دلیل غذاهایی را در اختیار بوفه ی مدرسه ها قرار داده ایم که طعم فست فود را دارند اما ارزش غذایی آنها بسیار بیشتر است.

این 5 خوردنی را از همین امروز ترك كنید

 اكثر ما در تمام روز تلاش می كنیم در رژیم غذایی خود تعادل را رعایت كنیم اما اگر این رژیم غذایی متعادل حاوی غذاهای مختلف فرآوری شده تصفیه شده و حاوی قند فراوان باشند آیا باز هم رعایت تعادل كافی و مؤثر خواهد بود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان ؛ این نوع از خوردنی ها در واقع مواد سمی را به تدریج وارد بدن شما می كنند. اگر رژیم غذایی شما حاوی مقادیری از فست فودها، مرغ سرخ كرده، شكلات و تنقلات بسته بندی و صنعتی باشد در مسیر چاقی یا ابتلا به بیماری قلبی قرار گرفته اید.برای جلوگیری از این روند ورود مواد سمی به داخل بدن در این مقاله 5نمونه از ناسالم ترین این مواد غذایی عنوان شده كه تأكید می شود از همین امروز آنها را از رژیم غذایی خود حذف كنید.

این خوردنی ها عبارتند از:

سودا
شاید تاكنون درباره این نوشیدنی مطالب زیادی مطرح نشده است. سودا حاوی ماده نگهدارنده ای موسوم به سدیم بنزوئات است كه در نوشابه های بدون گاز یافت می شود و یك عامل محرك بسیار قوی در بروز آلرژی ها، آسم و اگزما است. اسید فسفریك نیز كه طعم تند و تیز مطلوبی سودا می دهد موجب پوكی استخوان و پوسیدگی دندان ها می شود. برخی كارشناسان ادعا می كنند آسیبی كه از این اسید به استخوان ها وارد می شود شدیدتر از اسید باتری است. این اسید كلسیم و سایر املاح معدنی را از بدن دفع می كند و به استخوان ها و دندان ها آسیب جدی وارد می كند. اسید فسفریك همچنین در بروز مشكلات كلیوی نقش دارد. بعلاوه اكثر سوداها حاوی غلظت بالایی از شیرین كننده های قندی هستند كه به نوبه خود خطر بروز سندرم متابولیك، چاقی، دیابت و امراض قلبی را تشدید می كند.

دلایل مهم بی اشتهایی دانش آموزان در وعده صبحانه

همه متخصصان تغذیه معتقدند که صبحانه نقش مهمی در تامین انرژی و حفظ سلامت دارد اما بعضی از دانش آموزان تمایلی به خوردن صبحانه ندارند. دکتر درستی، متخصص تغذیه در این باره به خراسان می افزاید: دانش آموزانی که ساعت خواب مناسبی ندارند و دیر از خواب بیدار می شوند، به علت عجله برای مدرسه رفتن، فرصت کافی برای صرف صبحانه ندارند.دلیل دیگر صرف شام در ساعات پایانی شب است. خوردن غذاهای سنگین، چرب و گوشتی در آخر شب باعث بی اشتهایی در صبحگاه می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ در حالی که باید تا ساعت ۷ شب دانش آموز شام خود را میل کند. وی علت سوم بی علاقگی دانش آموزان را تکراری بودن صبحانه می داند و می افزاید: با افزودن غلات، کره بادام زمینی و عسل، کره پسته ای، ارده شیره، حلوا، کره کنجد، کرم فندق، عدسی و حلیم در وعده صبحانه می توان تنوع ایجاد کرد.غیر از این ۳مورد، دلیل بی اشتهایی ممکن است مربوط به انگل باشد که یکی از علایم آن تلخ و بدمزه بودن دهان در اول صبح است.اگر کودک شما دچار این علایم است، او را برای معاینه نزد پزشک ببرید، اگر هم کودک کاملاً سالم است اما میل به صبحانه خوردن ندارد، ناشتا به وی آب میوه از جمله آب سیب، پرتقال و... یا میوه کوچک مانند گیلاس و زردآلو بدهید.


برنج قهوه ای، از بروز سرطان کولون پیش گیری می کند

غلات سبوس دار، بخش عمده و مهمی از برنامه غذایی ما انسان ها را تشکیل می دهد. یکی از این غلات، برنج قهوه ای است که تصفیه شده است. اغلب افرادی که به سلامت خود اهمیت می دهند، در برنامه غذایی خود به جای برنج سفید، از برنج قهوه ای استفاده می کنند. اما این برنج چه خاصیتی دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ به گفته محققان دانشگاه هاروارد مصرف حداقل ۲ وعده برنج قهوه ای در هفته، خطر بروز بیماری دیابت را کاهش می دهد.

برنج قهوه ای ۱۴ درصد فیبر روزانه لازم را تامین می کند و در پیشگیری از سرطان کولون و سینه مفید است.

هر یک پیمانه برنج قهوه ای، ۸۸درصد نیاز روزانه بدن به منگنز را که نقش مهمی در مقابله با رادیکال های آزاد دارد، تامین می کند.

هر یک پیمانه برنج قهوه ای بیش از ۲۷ درصد نیاز بدن به سلنیم را تامین می کند. این ماده مغذی سلول های سرطانی را از بین می برد.

با مصرف این برنج، می توان وزن طبیعی بدن را حفظ کرد.

روغن موجود در آن، کلسترول مضر را ۷درصد کاهش می دهد و میزان کلسترول مفید را افزایش می دهد.

زنان شیرده باید روزانه 2.5 لیتر مایعات بنوشند


نیاز مادران به مایعات در دوره شیردهی به طور خاص افزایش می‌یابد لذا آنکه فایسین بورن متخصص تغذیه و عضو شبکه سلامت راه زندگی در شهر بن آلمان گفت: مادران شیرده لازم است که مقادیر زیادی آب به طور منظم در دوره شیردهی مصرف کنند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: مادر شیرده به روزانه بین ۲ لیتر تا 2.5 لیتر مایعات نیاز دارند.فایسین بورن درباره چگونگی دستیابی به این مقدار مایعات گفت: بهتر است که مادر لیوانی از آب را آماده داشته باشد و با هربار شیردادن به کودک آن را بنوشد.
وی درباره نوع مایعات مناسب برای زنان در دوره بارداری گفت: آب، آبمیوه‌های رقیق، چای گیاهی شیرین نشده برای زنان در این دوره مناسب است.این متخصص تغذیه افزود: زنان باید در دوره شیردهی از مصرف همه نوشیدنی‌های حاوی کافئین مثل قهوه، چای سیاه یا سبز یا نوشابه خودداری کنند و در صورت دوست داشتن مقدار بسیار اندکی از آنها را بنوشند.


كشف جديدي در كنترل واكنش‌هاي حساسيتي به بادام زميني

كنترل حساسيت به بادام زميني با مسدودكردن فعاليت يك آنزيم امكان‌پذير شد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه آلرژي و ايمونولوژيباليني، گروهي از محققان با انجام بررسي‌هاي خود در مدلي از موش‌ها دريافتند سطوح آنزيم كينار PIM1  در روده كوچك موش‌هايي كه به بادام زميني حساسيت دارند افزايش مي‌يابد و مهار فعاليت اين آنزيم، ميزان آلرژي به بادام زميني را به طور قابل توجهي كاهش مي‌دهد.
براساس اين گزارش محققان افزودند PIM1  و عامل نسخه‌برداري مرتبط به آن به نام Runx3‌ نقش مهمي در ايجاد واكنش‌هاي حساسيتي به بادام زميني ايفا مي‌كنند و افزايش سطوح كيناز PIM1  در روده موش‌هايي كه به بادام زميني حساسيت دارند با افزايش بروز سلول‌هاي مختلف التهابي و سيتوكين‌ها مرتبط است.
نتايج حاصل از اين گزارش حاكي است با مسدود كردن فعاليت اين آنزيم در موش‌هاي مورد مطالعه، موش‌ها ديگر تجربه اسهال وساير علائم بيماري مرتبط به داشتن آلرژي به بادام زميني را نداشتند.
به گفته محققان اين نتايج اهداف و فرصت‌هاي جديدي را براي درمان بروز عكس‌العمل‌هاي حساسيتي به بادام زميني و نيز غذاهاي ديگر را به ارمغان مي‌آورد و مي‌تواند واكنش‌هاي آلرژيك ناشي از مواد غذايي ديگر را نيز كنترل كند.

کودکانی که با شیر تغذیه می شوند 20 برابر کمتر اسهال می شوند

 کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند نسبت به کودکان تغذیه شده با شیر مصنوعی 20 برابر کمتر به اسهال و بیماریهای روده ای مبتلا می شوند.
به گزارش وب دا، عضو مرکز تحقیقات کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه شیر مادر به دلیل وجود منابع سرشار از آنتی اکسیدان موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نوزاد شده و بدن وی را در برابر بیماریها مقاوم می سازد، اظهار داشت: شیر مادر در زمان ابتلا نوزاد به اسهال ، مانند داروی او آر اس عمل کرده و نیازهای تغذیه ای و مایعات از دست رفته وی را تامین می کند.
دکتر محمد جواد پریزاده خاطر نشان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند 4 برابر کمتر به عفونتهای تنفسی مبتلا می شوند.
فوق تخصص کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تغذیه با شیر مادر موجب افزایش بهره هوشی کودک نیز می شود، تصریح کرد: تغذیه با شیر مادر علاوه بر جلوگیری از بسیاری از بیماریها در سنین کودکی از ابتلا به بیماریهایی همچون سرطان، مشکلات گوارشی و دیابت نیز در سنین بزرگسالی جلوگیری می کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه نوزادان تا شش ماهگی به هیچ ماده غذایی دیگر به جز شیر مادر نیازی ندارند و پس از آن تا دو سالگی همراه دیگر مواد غذایی باید به شیردهی ادامه داد، گفت: مادر و کودک از نظر فیزیولوژیک وابسته به یکدیگر هستند و نیازهای رشد و تکامل جسمی نوزاد به طور کامل با تغذیه شیر مادر تامین می شود.
دکتر پریزاده خاطر نشان کرد: علاوه بر مزایای جسمی، کودکانی که با شیر مادر تغذیه شده و بیشتر در آغوش مادر بوده اند کمتر دچار بزهکاریهای اجتماعی در سنین بزرگسالی می شوند.

غذاهای مفید برای حفظ تندرستی

 توصیه های  تغذیه ای به زنان؛
 
شکلات حاوی ترکیبات مفیدی برای زن‌ها می‌باشد هر چه میزان کاکائوی شکلات بیشتر باشد خانم‌ها را خوش اخلاق‌تر و سرحال‌تر می‌کند.
به گزارش وب دا، یک کارشناس تغذیه در یزد با اشاره به این که معمولاً خانم‌ها شکلات دوست دارند، در خصوص نقش تغذيه در سلامت زنان گفت: تحقیقات علمی گسترده در کشورهای مختلف جهان، این واقعیت را به اثبات رسانده که تغذیه نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت ، پیشگیری از بیماری ها و طول عمر انسان دارد. البته عوامل دیگری هم در این مورد موثر هستند، ولی تغذیه در این ارتباط اهمیت ویژه ای به خصوص در حفظ سلامت زنان می تواند داشته باشد.
ناهید برخورداری با بیان این که تغذیه سالم در عمل کار دشواری است، ادامه داد: این سختی، بیشتر مربوط به کنار گذاشتن عادت های کهنه و شیوه تغذیه نادرست است. تغذیه سالم به معنای صرف نظر کردن از خوردنی های دوست داشتنی و لذیذ نیست. اصل مطلب، رعایت حد و مرز در خوراک است.
وی در ادامه افزود: در ميان مسائل تغذيه‌اي مربوط به زنان، حفظ وزن مناسب و داشتن بدن سالم، بسيار مهم است. مراحل مختلف زندگي مانند بارداري، شيردهي و دوران يائسگي بر وزن زنان تأثير  دارد. بنابراين برنامه غذايي مناسب با فعاليت‌هاي ورزشي به زنان كمك مي‌كند تا وزن خود را در محدوده سلامتی حفظ کنند كه اين امر به كاهش مشكلات قلبي و سرطان سينه كمك مي كند.
برخورداری با بیان این که بدن خانم‌ها به دلیل مکانیسم خاصی که دارد، نیازمند تغذیه‌ی مناسب و سالمی است، افزود:  شیر، ماست، سویا و هویج جزو مواد غذایی است که خانم‌ها باید در اولویت برنامه‌ی غذایی خود قرار دهند.

طبخ ذرت باعث آزاد شدن مواد مغذی آن می شود

 ذرت به دليل دارا بودن خواص تغذيه ای مفيد برای تقويت سلامت بدن و مبارزه با بيماری های قلبی و سرطان سودمند است.
کارشناس تغذيه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بر اساس تحقیقات جدید به عمل آمده، طبخ ذرت باعث آزاد شدن مواد مغذی و مفيد آن شامل، کاروتنوئيدها (نسخه گياهی ويتامين A) می شود که اين مواد تاثير به سزايی در کاهش خطر ابتلا به بيماری های قلبی و سرطان دارند.
فرشته کيقبادی افزود: ذرت پخته حتی پس از کاهش ذخيره ويتامين C خود، خاصيت آنتی اکسيدانی اش را حفظ می کند. علاوه بر آنتي اکسيدان ها، اين ماده غذايی مهم پس از طبخ، ترکيبی موسوم به اسيد فروليک آزاد  می کند که خواص فوق العاده ای دارد.
وی در ادامه افزود: اين خواص در ذرت شيرين به مراتب بيشتر است. ذرت در عين حال منبع مفيدی از املاح و ويتامين ها شامل پتاسيم، فسفر، آهن و تيامين است

انار خاصيت ضد سرطانی قوی به ويژه برای سرطان پروستات دارد

انار و رب انار خنثی‌کننده سموم کبدی، محافظ کبد و آنتی‌اکسيدانی قوی و تا حدی کاهنده کلسترول و فشارخون است.
به گزارش وب دا، کارشناس تغذيه مرکز بهداشت شهرستان آزادشهر استان گلستان افزود: انار سرشار از ترکيبات پلی‌ فنولی است که باعث پايين آمدن کلسترول بد خون ( LDL ) شده و اجازه نمی ‌دهد صفحات چربی در عروق توليد شوند. انار، مواد مغذی بسياری دارد. در هر 100 گرم از اين ميوه 240 ميلی‌ گرم پتاسيم، 3 گرم فيبر، 13 ميلی‌ گرم ويتامين C، 80 درصد آب و 50 کيلوکالری انرژی يافت می ‌شود.
زهره کاوسی افزود: در انار آهن نیز یافت می شود، ولی از انار نمی توان به عنوان منبع آهن یاد کرد. ميزان قند این میوه نيز به حدی نیست که مانع مصرف بيماران ديابتی ‌شود.
وی تاکيد کرد: وقتی رُب اين ميوه تهيه می ‌شود، پلی ‌فنول و اسيد آلارژيک آن در اثر حرارت از بين نمی‌ رود ولی مقداری از ويتامين c آن کاهش پيدا می کند. با این وجود رُب انار نيز ارزش، غذايی بسيار دارد، البته اگر از انار مرغوب و طی فرآيند بهداشتی تهيه شده باشد.

نمك، شكر، ادويه به غذاي كودك اضافه نكنيد

 يك متخصص كودك:
لازم نيست به غذاي كودك نمك، شكر يا ادويه اضافه شود شايد فقط اضافه كردن كمي آب ليمو ترش اشكالي نداشته باشد.
به گزارش خبرنگار وب دا،‌ متخصص كودكان با اشاره به تغذيه تكميلي كودكان گفت: تغذيه تكميلي يعني اين كه كودك به تدريج با طعم ها و غذاهاي مختلف آشنا شود تا كم كم بتواند غذاي سالم را جانشين شير مادر كند زيرا زماني مي رسد كه ديگر نياز هاي كودك فقط با شير مادر تأمين نمي شود.
دكتر احمدرضا فرسار با بيان اين كه اگر در تهيه غذاي كودك اصول مناسب رعايت نشود كودك را در آينده با مشكلاتي مواجه مي كند،‌ افزود: بيشتر طعم دهنده ها در سنين زير يك سال براي شيرخوار مشكل آفرين است و هر چه قدر طعم دهنده ها و ادويه ها ديرتر به غذاي كودك اضافه شوند به نفع او است.
وي در پاسخ به اين پرشس كه تا چه ميزان لازم است غذاي كودك رقيق شود،‌ گفت: در اوايل كه هدف ما آشنايي كودك با غذا است بهتر است از غذاهاي نرم استفاده كرد تا دستگاه گوارش كودك هم كم كم به غذا عادت كند اما هر چه كودك بزرگتر شود غذا بايد به غلظت واقعي خودش نزديك شود تا بتواند نيازهاي تغذيه اي كودك را تأمين كند.