توصیه های مفید برای پیشگیری از سلولیت


اگر تحت هر شرایطی، شخص قادر به دفع کامل سموم بدن از قبیل اسید اوریک،اسیدلاکتیک و اسید اکسالیک از طریق دستگاه ادراری، گوارشی و یا تعریق پوستی نباشد، بافت غبغب، ملتحمه، شانه های چاق، ساق فربه و نشیمنگاه حجیم فرد مبتلا، جایگاه لانه گزینی مواد زائد و سمی می گردد. بافت ملتحمه مبتلا به سلولیت از ماده لنفی مملو از سموم انباشته شده و مرتبا به وسیله این مواد تحریک می گردد. در نتیجه تحریکات متوالی، بافت ملتحمه منقبض و از آب میان بافتی انباشته می شود. رفته رفته آب تجمع یافته جهت خنثی سازی و کاهش اثر سموم به صورت ماده لزج و نیمه جامدی تغییر شکل می دهد و نهایتا ادامه این فرایند، موجب پرخون و دردناک شدن بافت ها خواهد شد که روز به روز شدت التهاب و دردناک شدن آن افزایش می یابد.

ابداع چسب دارویی به جای تزریق/ چسب پوستی برای بیماران دیابتی

محققان چسب پوستی ابداع کرده اند که با تزریق انسولین از طریق پوست می تواند جایگزین مناسبی برای تزریق روزانه این هورمون در افراد مبتلا به دیابت باشد.
به گزارش خبرگزاری مهر، این چسب پوستی که از فناوری پیشرفته الکترونیکی برخوردار است، حاوی انسولین کافی برای نیاز چندین روزه بیمار است. این سیستم در واقع شامل یک دستگاه صوتی می شود که بر روی این چسب قرار می گیرد و این ترکیب بر روی پوست قرار داده می شوند.

این سیستم امواج صوتی ارسال می کند که منافذی را بر روی پوست می گشاید و دارو را به سرعت وارد جریان خون  می کند.

تشنه نمانید تا خسته نشوید


 یک کارشناس و مشاوره علوم تغذیه و رژیم درمانی، معتقد است، میوه و سبزی‌ها بهترین انتخاب برای میان وعده هستند.



سمیه صمدی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار كرد: خستگی در طول روز به عنوان یک نیروی منفی می‌تواند جلوی راندمان کاری را بگیرد بنابراین باید به دنبال عامل ایجاد خستگی باشید تا جهت برطرف کردن آن اقدام شود.وی ادامه داد: گاهی اوقات تغییر رژیم غذایی به برطرف کردن خستگی کمک می‌کند در حالی که با توجه به نکته‌های تغذیه ای، برای برطرف کردن خستگی مفید است.صمدی افزود: یک صبحانه خوب برای پر کردن ذخیره انرژی بدن لازم است و بی حالی اول صبح را از بدن دور می‌کند. خوردن صبحانه به خصوص برای کودکان که متابولیسم بدنشان بیشتر ولی ذخایر انرژی کمتری دارند طبیعتاً اهمیت بیشتری دارد. همچنین باید در وعده غذایی صبحانه، کربوهیدرات‌ها نیز گنجانده شود.

خواصی چند از یک نوشیدنی بهشتی

همه عسل را به طعم شیرین و لذیذ می شناسیم اما کمتر از خواص درمانی آن اطلاع کافی داریم. این ماده غذایی ناراحتی های زیادی را درمان می کند به شرط این که طبیعی، ارگانیک، حاوی موم، شهد گرده زنبور و بره موم باشد.

استفاده دارویی از عسل :

انگل را از روده و کبد دفع می کند.

باکتری هایی را که آکنه ایجاد می کند، از بین می برد.

با استفاده از عسل به صورت موضعی می توان زخم های دیابتی را درمان کرد.

زمان طلایی شیردادن به نوزاد كی است؟


اهمیت تغذیه مطلوب شیرخواران برای رشد و تکامل آنها به خوبی، مشخص و به عنوان یک موضوع مهم بهداشت عمومی در دهه‌های گذشته پذیرفته شده است. از دهم تا هفدهم مرداد، هفته ترویج تغذیه با شیرمادر است. تغذیه با شیر مادر جان بیش از یک و نیم میلیون شیرخوار را در سال نجات می‌دهد و میلیون‌ها نوزاد، از ابتلا به بیماری‌های شایع قابل پیشگیری محافظت می‌شوند.پزشکان متخصص نوزادان بر این باور هستند که شیر مادر از لحظه نخست زندگی تا پایان شش ماهگی می‌تواند تمام نیازهای غذایی شیرخوار را که برای رشد طبیعی‌اش لازم است، تامین کند.

فواید تغذیه با شیر مادر در جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان


احمدرضا فرسار در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت:‌ در زمینه تغذیه با شیر مادر تحقیقات جدید نشان داده است که مصرف شیر مادر برای سلامت دندان‌های مادر و نوزاد برای مقاومت دندانی آنان بسیار مفید است.
وی افزود: به دلیل مواد موجود در شیر مادر پوسیدگی دندانی کاهش می‌‌یابد و در این زمینه برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها به دلیل داشتن مواد ضد پوسیدگی در شیر مادر و نشستن کلسیم روی دندان‌ها مقاومت دندان‌ها افزایش می‌یابد.این متخصص اطفال خاطرنشان کرد: در این زمینه شیر مادر موادی که باعث پوسیدگی دندان می‌شود را از نیز بین می‌برد؛‌ بنابراین به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که شیر مادر را به خاطر آسیب‌رسانی به دندان‌ها قطع شود.


چربی ها بیشتر چاق کننده هستند یا مواد قندی ؟


برای جلوگیری از چاق شدن غذای آماده به مصرف نخورید


مصرف چربی ها آنقدردرسالهای اخیر افزایش داشته که مصرف قندوشکر. چه باید کرد؟قند بیشترچاق می کند یا چربی ها ؟
اولین چیزی که باید بدانید این است که چربی ها کالری بیشتری ازمواد قندی دارند .بنابراین برای هرگرم قند مصرف شده 4 کالری تولید می شود درحالیکه یک گرم چربی 9کالری فراهم می کند.
بنابراین چربی بیش از2برابرقند کالری دارد.

كلم بروكلي مانع از رشد سرطان سينه مي‌شود


نتايج يك آزمايش جديد نشان داد كلم بروكلي حاوي يك ماده مفيد و موثر براي مقابله با سرطان سينه است.

12-151.jpgبه گزارش سرويس سلامت ايسنا، متخصصان علوم پزشكي دانشگاه ايالتي اورگون در آمريكا با انجام اين آزمايشات دريافته‌اند كه تركيب اصلي موجود در كلم بروكلي موسوم به سولفورافان مي‌تواند رشد و تكثير سلول‌هاي سرطاني سينه را سركوب كند.
به گزارش روزنامه ديلي تلگراف، سولفورافان از طريق فرآيند «متيليشن دي ان آ» عمل مي‌كند. اين فرآيند بيوشيمي براي رشد طبيعي اعضا فوقاني بدن حائز اهميت است.
دكتر اميلي هو،‌استاديار انستيتو تخصصي لينوس پائولينگ در اين باره اظهار داشت: فرآيند نامبرده در واقع ژن‌ها را غيرفعال و به مولكول وراثتي دي ان آ در ايجاد ارتباطات بين سلولي كمك مي‌كند. به نظر مي‌رسد اين فرآيند و نيز فرايند بازدارندگي Histone deacetylases هر دو تحت تاثير سولفورافان هستند و اين ماده به بهبود عملكرد سلول‌هاي سالم كمك مي‌كند.
جزئيات اين آزمايش در مجله اپي‌ژنتيك باليني منتشر شده است.

زنجبيل براي كنترل قندخون مفيد است


پزشكان مي‌گويند زنجبيل كه در برخي كشورها مانند هند يك چاشني پرمصرف محسوب مي‌شود مي‌تواند به كنترل ميزان قند خون كمك كند.
2222222.jpgبه گزارش سرويس سلامت ايسنا، متخصصان دانشگاه سيدني در استراليا در مطالعات جديد خود دريافته‌اند كه زنجبيل با استفاده از سلول‌هاي عضلاني، قدرت كنترل قند خون را دارد.
به گزارش روزنامه سيدني مورنينگ هرالد،‌ باسيل روفوگاليس استاد شيمي دارويي در اين دانشگاه كه سرپرستي مطالعات فوق را برعهده داشته خاطرنشان ساخت: عصاره زنجبيل كه در گياه زنجبيل Buderim گرفته مي‌شود مي تواند در افزايش جذب كلوگز در سلو‌لهاي عضلاني و به طور وابسته از انسولين نقش داشته باشد. اين فرآيند به كنترل قند خون كه عامل بروز ديابت و بيماري‌هاي مرتبط با آن است، كمك مي‌كند.
اين مطالعه به تفصيل در مجله پلانتا مديكا منتشر شده است.

استفاده از قطره مولتي ويتامين در سال دوم زندگي ضروري است

  
در برنامه غذايي روزانه كودك ميوه و سبزي بايد گنجانده شود تا كودك قسمتي از ويتامين هاي مورد نياز خود را از اين طريق نيز دريافت كنند و استفاده از قطره مولتي ويتامين در سال دوم زندگي ضروري است.
كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا، با بيان اين مطلب اظهار داشت: در سال دوم زندگي همزمان با كاهش آهنگ رشد، ميزان نياز به پروتئين و كالري بر اساس كيلوگرم وزن بدن نيز كاهش مي يابد ولي بايد به ميزان دريافتي مواد مغذي ديگر مانند كلسيم، آهن، ويتامين C، ويتامين A، اسيد فوليك و ويتامين B6 توجه داشت.
سعيده معاني افزود: كلسيم و آهن براي رشد كودك ضروري است

قطع ناگهانی شیر، کودک را مستعد بیماری عفونی می کند

 هر کودک باید تا پایان دو سالگی با شیر مادر تغذیه شود چرا که قطع ناگهانی شیر، کودک را مستعد بیماری های عفونتی می کند.
به گزارش وب دا، کارشناس مادر و کودک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص ضرورت شیر دهی کودک تا دو سالگی اظهار داشت: تغذیه با شیر مادر از نظر تغذیه‌ای، ایمنولوژیکی، روانی اجتماعی و اقتصادی حائز اهمیت است.
گیتی قوچانی ادامه داد: از نظر تغذیه‌ای شیر مادر تضمینی جهت تغذیه شیر خوار است و هنگامی که بعضا به لحاظ مسائل سیاسی، اقتصادی و حوادث طبیعی با کمبود مواد غذایی مواجه می‌شویم کودک می تواند از یک منبع غذایی برخوردار باشد و از آنجا كه‌ شیر مادر غذایی سهل الهضم برای کودک است کودک بیشتر راغب به تغذیه آن می‌باشد.

نوشيدن قهوه به بهبود علائم حركتي مبتلايان به بيماري پاركينسون کمک می کند

 كافئين موجود در قهوه مي‌تواند موجب بهبود سرعت حركت در اندام افراد مبتلا به بيماري پاركينسون شود. 
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه آكادمي پزشكي و نورولوژي آمريكا، محققان دانشگاه مك گيل با انجام تحقيقات خود دريافتند كه نوشيدن قهوه مزاياي قابل توجهي را در كندي حركت و خشكي اندام افراد مبتلا به بيماري پاركينسون به ارمغان مي‌آورد.
براساس اين گزارش محققان با تجويز قرص حاوي 100 ميلي‌گرم كافئين به صورت دوبار در روز به مدت 3 هفته و سپس با تجويز همين قرص‌ها به ميزان 200 ميلي‌گرم در مدت 3 هفته ديگر كه در مجموع معادل 2 تا 4 فنجان قهوه در روز بود، پس از 6 هفته مشاهده كردند كه اين مكمل‌هاي كافئيني شدت علائم پاركينسون در نقاط بدن را كاهش داده و تا حدودي باعث بهبود آنها مي‌شود.

نوزادان مادران چاق، رشد آهسته‌تري دارند

 چاقي در دوران بارداري مي‌تواند باعث كند شدن رشد نوزادان شود.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه طب اطفال، تيمي از محققان ايالت آيووا با انجام مطالعه بر روي 97 مادر كه 38 نفر آنها مبتلا به اضافه وزن و چاقي بودند، دريافتند كه كودكان متولد شده از مادران چاق تا 3 ماه پس از تولد وزن و قد كمتري نسبت به نوزادان زنان با وزن طبيعي داشتند.
براساس اين گزارش محققان همچنين افزودند كه چاقي مادران در دوران بارداري منجر به كاهش توده چربي نوزادان مي‌شود و در واقع توده چربي در نوزادان شاخصي بسيار مهم براي ميزان رشد و توسعه مغز آنها در نظر گرفته مي‌شود.

پيشگيري از چاقي با مسدود كردن گيرنده‌هاي اوپيوئيدي

 مسدود كردن گيرنده‌هاي اوپيوئيدي دلتا مي‌تواند منجر به درمان چاقي و يا پيشگيري از آن شود.


به گزارش وب‌دا، به نقل از مجله فاسب، محققان دريافتند كه با مسدود كردن يكي از سه گيرنده اوپيوئيدي (گيرنده‌هاي مواد مخدر) در بدن مي‌توان به استراتژي از دست دادن وزن كمك كرد.
براساس اين گزارش محققان با بررسي موش‌هاي فاقد گيرنده‌هاي اوپيوئيدي يا DOR‌ مشاهده كردند كه اين موش‌ها حتي اگر با رژيم‌هاي غذايي سرشار از چربي و شكر تغذيه شوند بازهم لاغر مي‌مانند و حذف DOR‌ در آنها باعث تحريك واكنش ژن‌هاي ديگر به ترويج حرارت در بافت چربي قهوه‌اي مي‌شود.
نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد كه موش‌هاي فاقد گيرنده‌هاي اوپيوئيدي به دليل افزايش فرآيندهاي متابوليكي كالرژنيك قادرند گرماي بيشتري توليد كنند و اين افزايش دمايي در نزديكي ذخاير بافت چربي قهوه‌اي توانايي موش‌ها را براي حفظ دماي بالاتر بدن در پاسخ به بودن در يك محيط سرد افزايش مي‌دهد
به گفته محققان اين تحقيق با شناسايي ژن DOR، بافت چربي قهوه‌اي بدن را براي افزايش سوختن كالري ترغيب مي‌كند و ممكن است از اين كشف در قالب يك قرص براي داشتن رژيم غذايي سالم در آينده استفاده كرد.