کافئین به درمان «پارکینسون» کمک می‌کند



خبرگزاری فارس: محققان کانادایی در تحقیقات جدید خود پی بردند کافئین به درمان بیماری پارکینسون کمک می‌کند.
خبرگزاری فارس: کافئین به درمان «پارکینسون» کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا، محققان کانادایی در تازه‌ترین تحقیقات دریافتند: کافئین می‌تواند در درمان علائم بیماری هم موثر باشد و این در حالی است که پیشتر گفته شده بود که این ماده خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می‌دهد.

ميوه بخوريد اما به اندازه


جام جم آنلاين: يادش به خير روزهايي كه مادربزرگ سفره ناهار را پهن مي‌كرد و كنار بشقاب‌ها و ديس برنج، يك كاسه انگور خوش‌آب و رنگ و يك ظرف بزرگ پر از تكه‌هاي خربزه مي‌گذاشت؛ آن روزها معمولا قبل از اين‌كه ظرف‌هاي خورش و ديس برنج از راه برسد، نيمي از خربزه‌هاي داخل ظرف تمام شده و بقيه آن هم تا پايان غذا تمام مي‌شد.
براي همين هميشه يك كاسه خربزه ديگر هم داخل يخچال بود تا بعد از غذا سر سفره بياورند. حالا اين عادت كم‌كم رنگ باخته و جاي خودش را به خوراكي‌هاي ديگري مانند بستني و شيريني داده است؛ شيريني‌هاي رنگارنگ يا بستني‌هاي جورواجور آمد‌ و ظرف‌هاي ميوه كنار رفت.
نكته جالب اينجاست كه برخي هم ادعا مي‌كنند مصرف ميوه بلافاصله پس از صرف غذا مضر است و مي‌تواند موجب بروز مشكلاتي براي سلامت افراد شود.

شير مادر قاتل اچ.آي.وي


جام جم آنلاين: بتازگي شير مادر را به عنوان مبارزي براي اچ.آي.وي شناخته‌اند. اچ.آي.وي ويروسي است كه از طريق خون و فرآورده‌هاي آن منتقل مي‌شود و از طريق تضعيف سيستم ايمني بدن كه سدي قوي مقابل عوامل بيروني است، باعث مرگ انسان حتي بر اثر عفونت‌هاي جزئي مثل سرماخوردگي مي‌شود.
راه‌هاي درمان مناسبي هنوز براي اين بيماري مهلك شناخته نشده و دانشمندان تنها به پيشگيري از انتقال اين بيماري توصيه مي‌كنند.
بتازگي محققان به وجود يك تركيب ناشناخته در شير مادر پي برده‌اند كه قادر است به تنهايي عوامل اچ.آي.وي و سلول‌هاي آلوده به اين ويروس را از بين ببرد.
شواهد اين ادعا در موش‌هايي كه سيستم ايمني مشابه انسان‌ها دارند مشاهده شده و هم‌اكنون دانشمندان اميدوارند بتوانند تاثيرات انساني آن را نيز با اطمينان ثابت كنند.
حدود 15 درصد از كودكاني كه از مادراني حامل ويروس اچ.آي.وي زاده مي‌شوند، بلافاصله پس از تولد به اين ويروس مرگبار مبتلا هستند.

دو خوراکی خوشمزه علیه پوکی استخوان


دو خوراکی خوشمزه علیه پوکی استخوان
زنان و مردان بزرگسال نسبت به پوکی استخوان یا نازک شدن و از دست دادن توده استخوانی آسیب پذیرند.

پوکی استخوان به جهت کاهش جذب کلسیم توسط بدن صورت می‌گیرد. تحقیقات می‌گوید با خوردن کلم بروکلی و ماست می‌توان به روند تشکیل استخوان سرعت بخشیده و از بروز این بیماری پیشگیری کرد.
بروکلی دارای ویتامین C، K و نیز سرشار از پتاسیم و کلسیم بوده و مانند شیر و پنیر از مواد غذایی استخوان ساز هستند.

افزایش میزان کلسترول در تعطیلات


افزایش میزان کلسترول در تعطیلات
باید حواستان به کلسترول تان و در نتیجه به تغذیه تان باشد. موضوعی که رعایت آن در تعطیلات چندان میسر نیست، خصوصاٌ اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را داشته باشید...

 راه حل های مناسب کدامند؟
یادآوری
به خوبی این موضوع را می‌دانید. باید تا جایی که برای تان ممکن است از خوردن خوراکی ها و فرآورده های صنعتی که حاوی چربی های اشباع هستند، خودداری کنید، خوراکی هایی مانند: کره، خامه، پنیرهای تخمیر شده، گوشت های قرمز چرب، نان های شیرینی و پیراشکی ها، شیرینی جات و... . ضمناً باید مصرف تخم مرغ تان را هم کم کنید.

تخم بلدرچین منبعی سرشار از ویتامین


سلامت نیوز:تخم بلدرچین از لحاظ وزنی یک پنجم وزن تخم مرغ را دارد، ولی نسبت به آن 5 برابر فسفر، 7برابر آهن، 6برابر ویتامینB12و 15 برابر ویتامینB2دارد.
به گزارش سلامت نیوز، این ماده غذایی سرشار از امگا3 برای تقویت هوش و حافظه می باشد و نسبت به تخم مرغ، کلسترول بسیار کمتری دارد.

مزایای استفاده از تخم بلدرچین:
1-    تخم بلدرچین سر شار از ویتامین ها ، مواد معدنی و مقادیری از پروتئین همراه با لیپید می باشد، بنابراین باعث ایجاد متابولیسم بهینه در سلول های بدن می شود.

بدون زحمت لاغر شوید!


با برملا شدن این اسرار شما می‌توانید با افزودن چند ماده غذایی خوشمزه به رژیم‌غذایی روزانه‌تان بدون زحمت چند كیلو وزن كم كنید.

1. اشك بریزید و وزن كم كنید:

ترب

اسرار: شاید با خوردن آن از شدت تندی، اشك از چشمان‌تان سرازیر شود اما این ماده‌غذایی تند مزه كه انواع و اقسام متعددی از آن در بازار وجود دارد، می‌تواند مشكل چربی‌های داخل سلولی را حل كند. تحقیقات دانشمندان دانماركی نشان داده، ترب از گرسنگی زودهنگام شما در طول روز نیز جلوگیری می‌كند.

خواص میوه ها را از رنگشان بشناسید


وقتى صحبت از ارزش غذایى رنگ‌ها مى شود، باید گفت هیچ رنگى بر رنگ هاى دیگر برترى ندارد؛ براى این كار به طیف كاملى از رنگ‌ها احتیاج داریم تا ببینیم هر رنگ چه فوایدى دارد. در ادامه خواص رنگ‌های میوه‌ها و سبزیجات را بیان می‌كنیم:

سبز:غذاهاى سبز رنگ حاوى مواد شیمیایى ضد سرطان هستند مثل انواع ایزوتیوسیانیت‌ها. در عین حال آنها حاوى لوتئین و زیزانتین هستند كه این دو آنتى اكسیدان خطر از بین رفتن شبكیه را كه یكى از علل اصلى نابینایى است، كاهش مى‌دهند.

مهمترین اشتباهات رژیمهای لاغری/ گرسنگی منجر به کاهش وزن نمی شود

محققان فهرستی از رایجترین اشتباهات را در رژیم های لاغری تهیه و اعلام کردند که برای موفقیت در برنامه کاهش وزن نباید توسط برخی اشتباهات از مسیر کاهش وزن منحرف شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، اولین و رایجترین اشتباهی که افراد در برنامه کاهش وزن خود مرتکب می شوند محاسبه غلط کالری مصرفی در برنامه رژیم غذایی است.
بدترین روش برای شروع رژیم غذایی کاهش ناگهانی میزان کربوهیدرات و در نتیجه از دست دادن مایع زیادی از بدن می باشد. کاهش مایعات به میزان مایعات دریافتی بستگی ندارد بلکه مستقیماً به توانایی بدن در نگهداری مایعات ارتباط دارد.
 
در این برنامه ها چربی بدن کاهش نمی یابد بلکه در واقع تنها پروتئین از دست می رود که برای کلیه ها بسیار خطرناک است. هنگامی که این نوع رژیمها موقتا قطع شوند فرد مجدداً با افزایش وزن به صورت چربی مواجه می شود و اغلب میبینیم که فرد حتی چاقتر از زمان قبل از رژیم شده است.

روغن زیتون قند خون را تنظیم می كند


متخصص تغذیه گفت : نتایج مطالعات نشان می دهد كه روغن زیتون قند خون را تنظیم می كند و افرادی كه در رژیم غذایی خود از روغن زیتون طبیعی به جای سایر روغن ها استفاده می كنند ٬ كمتر به دیابت مبتلا می شوند.

1391/05/15 - 11:22
دكتر 'محمد صادق كرمانی ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود :در حال حاضر روغن زیتون ازجمله روغن هایی است كه در رژیم های غذایی افراد دیابتی تجویز می شود و این در حالی است كه تاثیر روغن زیتون در جلوگیری از سرطان نیز ثابت شده است .

شیر گاو برای نوزادان مناسب نیست

تهران- محققان با انجام مطالعاتی دریافتند كه شیر گاو برای نوزادان مناسب نیست زیرا از لحاظ مواد مغذی فقیر است.

1391/05/15 - 11:22
به گزارش زینیوز، 'دبنات گودهوری' رییس موسسه بهداشت و سلامت عمومی هند گفت: دادن شیر گاو به نوزادان آنها را از تغذیه مناسب محروم می كند چرا كه شیر گاو حاوی سطوح زیادی از پروتئین است كه برای كلیه های نابالغ نوزادان مناسب نیست.

سبزيجات، ژن‌هاي سرطاني را نابود مي‌كنند


6-380.jpg
متخصصان علوم پزشكي در انستيتو لينوس پائولينگ در آزمايشات جديدي مشخص كردند كه چگونه مصرف سبزيجات سبزرنگ فاكتوري موثر براي مقابله با بيماري‌ها است.
به گزارش سرويس سلامت ايسنا، مطالعات مختلف همواره نشان داده است كه اين نوع سبزيجات مانند كلم بروكلي،‌ گل كلم و كاهو حاوي مواد مغذي ضدسرطاني هستند.
در مطالعه جديد متخصصان دريافتند يك ماده كليدي در كلم بروكلي وجود دارد با عنوان سولفورافان كه به سركوب كردن فرايند تكثير و رشد سرطان سينه به ويژه از طريق انجام مكانيزمي موسوم به «متيليشن دي ان آ»، كمك مي‌كند.

دارويي براي تبديل چربي‌هاي اضافي به عضلات


getty01-87.jpg
پزشكان به منظور مقابله با معضل چاقي موفق به توليد داروي جديدي شده‌اند كه مي‌تواند چربي‌هاي اضافي بدن را به عضله تبديل كند.
به گزارش سرويس «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پروفسور سر استفان بلوم از متخصصان كالج لندن در اين باره تشريح كرد كه داروي جديد درواقع سلول‌هاي بافت چربي سفيد و مضر را به سلول‌هاي چربي قهوه‌اي و مفيد كه سازنده بافت‌هاي عضلاني هستند، تبديل مي‌كند. سلول‌هاي چربي قهوه‌اي بدن انسان را وادار مي‌سازد كه بيش از كالري ذخيره‌ شده در بدن، كالري بسوزاند.

۱۰ فایده هویج برای سلامتی


237.jpg

قرص‌های ویتامین A را فراموش کنید. این میوه نارنجی رنگ، ویتامین A مورد نیاز شما را تامین کرده و فواید بیشمار دیگری نیز برای سلامت پوست، پیشگیری از سرطان و مقابله با پیری دارد. اگر می‌خواهید بدانید چطور بیشترین استفاده را از این سبزیجات فوق‌العاده ببرید، با ما همراه باشید.

فواید هویج
۱. تقویت بینایی
تصور قدیمی که هویج برای چشم‌هایتان خوب است کاملاً درست است. هویج سرشار از بتا-کاروتین است که در کبد به ویتامین A تبدیل می‌شود. ویتامین A در قرنیه چشم به رودوسپین تبدیل می‌شود که رنگدانه‌ای بنفش رنگ لازم برای بینایی است.

منابع سرشار از ویتامین ها در تهیه نان دور ریخته می شوند

 منابع سرشار از ویتامین ها از جمله سبوس های نان دور ریخته می شوند.
به گزارش وب دا، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي ايلام ضمن بیان این مطلب گفت: تغییر شیوه زندگی همراه با تغییر و شیوع بیماری ها در جامعه بوده است و امروزه نيز بر اساس اين تغييرات نابهنگام، بسياري از بیماری های غیر واگیر در جامعه اثرات منفي خود را بر جاي گذاشته اند.
دکتر رسول دشتی ابراز کرد: در بررسی های انجام گرفته بیشتر بیماری ها ارتباط مستقیم با امنیت غذایی، رژیم های غذایی و شیوه زندگی دارد كه در پاره اي از اوقات براي انسان بسيار گران تمام شده و سلامتي وي را به خطر انداخته است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي ايلام با اشاره به اين كه انسان بر اساس نیاز خود به مواد غذایی ضروری نیاز دارد، خاطرنشان ساخت: امروزه نان که عمده مواد غذایی است  زیاد استفاده می شود و ویتامین ها و املاحی که در پوسته گندم و نهايتا نان توليدي از آن وجود دارد، باعث جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری هاست كه متاسفانه در شرايط كنوني اين منابع سرشار از ويتامين ها دور ریخته می شوند.
دکتر دشتی تصريح كرد: باید برنامه هایی در ارتباط با تأثیر مثبت در این زمینه داشت و تمام دست اندركاران در زمينه تغيير مصرف نان از سفيد به سبوس دار باید با هم همکاری کنند تا بدون افزایش قیمت، نان سبوس دار در اختیار مردم قرار داده و فرهنگ مصرف آن در جامعه نهادينه شود.

بخارپزی بهترین شیوه پخت موادغذایی است


به دلیل ارتباط نزدیک نوع تغذیه و بروز سرطان گوارش، افراد جامعه باید میزان استفاده از سبزیجات، غذاهای بخار پز و روغن‌های گیاهی را افزایش دهند و همچنین غذاهای آماده و کباب پز شده را به حداقل برسانند.
به گزارش وب دا، کارشناس تغذیه مرکز تحقیقات درمانی دیابت یزد ضمن بیان این مطلب گفت: امروزه استفاده از غذاهای کم چرب، کم کالری و روغن‌های گیاهی در عدم ابتلا به سرطان گوارش سودمند است.
ناهید برخورداری ادامه داد: در اثر کباب شدن، چربی‌ها شکسته و هیدروکربن ایجاد می‌شود و هرچه قدر زمان پخت گوشت به صورت کبابی بیشتر باشد، سرطان زا بودن آن بیشتر می‌شود.

عادات غذايي مناسب، اثرات بيماري هاي غير واگير را كاهش مي دهد


ايجاد عادات غذايي مناسب در مصرف مواد خوراكي توسط افراد، اثرات ناشي از بيماري هاي غير واگير را كاهش مي دهد.
به گزارش وب دا، رييس دانشگاه علوم پزشكي ايلام ضمن بیان این مطلب گفت: در گذشته مرگ و میرها وبسياري از بیماری هاي مهلك كه اتفاق می افتاد، به عقيده مردم منشاﺀ ماوراﺀالطبیعه داشتند اما در قرن 18 معلوم شد که موجودات ریز میکروبی باعث شیوع انواع بیماری بوده اند. بعد از تحولاتی که در رابطه با شناخت بیماری ها به وجود آمد متوجه شدند که بیماری ها به دو دسته بیماری های واگیر و بیماری های غیر واگیرتقسيم می شوند.
دكتر اسدالهي خاطرنشان ساخت: بیماری های واگیردار از راه انتقال موجودات میکروبی شیوع پیدا می کنند که با مداخلات بشر شناسایی شدند و بسیاری ازآنها خوشبختانه با پیشرفت علم کنترل و یا حذف شدند.