در سفر، مایعات مصرف کنید


در سفر، مایعات مصرف کنیداز دید متخصصان، هوای گرم تابستان دوست میکروب‌هایی است که به راحتی رشد می‌کنند و انتشار می‌یابند و برای افراد به خصوص کسانی که قصد سفر دارند یا اینکه در سفر هستند دردسرهایی را ایجاد می‌کند که می‌توان با رعایت نکاتی کوچک اما بسیار مفید از این دردسرها کم کرد و از موقعیت تابستان لذت برد.علی اشرف رشیدی، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم‌های درمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که باید در طول سفر از خوردن غذاهای آماده پرهیز شود، کم بودن ارزش های غذایی در این غذاها را یادآور شد و گفت: حتی الامکان نباید از این غذاها استفاده کرد و در صورت اجبار، استفاده از کنسروهای غذایی با رعایت اصول بهداشتی و جوشاندن مناسب آن‌ها مانعی ندارد.
وی با بیان این‌که مصرف مایعات در طول سفر از دیگر توصیه‌های مهم است، گفت: مصرف به اندازه مایعات باعث می‌شود از بروز یبوست جلوگیری شده و فرد سفر راحت‌تری را بگذراند.

خارش ، شكايت شايع خانم ها در تابستان


خارش، يكي از مشكلاتي است كه با شروع فصل گرما شدت مي يابد.
به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ خارش  در خانم ها يكي از مشكلاتي است كه با شروع فصل گرما و استفاده از استخر يا در سفر ايجاد مي شود، اين مشكل  گاه غير قابل تحمل است ولي با استفاده از راهكارهاي ساده ي درماني تا قبل از رسيدن به پزشك قابل تحمل مي شود.

تأثير ويتامين D‌ در درمان افسردگي

 مصرف ويتامين D‌ به ويژه در زنان علائم افسردگي را كاهش مي‌دهد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه ساينس ديلي، محققان با بررسي مطالعات خود روي زنان 42 تا 66 سال مبتلا به اختلالات افسردگي دريافتند كه اصلاح كمبود ويتامين D‌ در زنان منجر به پيشرفت عملكرد رفتاري و خلق و خوي آنها مي‌شود.
براساس اين گزارش، محققان با استفاده از يك آزمون شناسايي افسردگي، ميزان افسردگي زنان مورد مطالعه را قبل از دريافت ويتامين D‌  و نيز پس از آن اندازه گرفتند و آنها را در چهار گروه زنان با حداقل افسردگي، افسردگي نسبتاً خفيف، افسردگي متوسط و شديد قرار دارند.
اين گزارش مي‌افزايد:  در سطح افسردگي زنان مورد آزمايش پس از درمان با دوزهايي از ويتامين D‌ به مدت 12 هفته، تغييرات محسوسي مشاهده شد و هركدام از گروه‌ها به گروهي بالاتر و بهتر از خود ارتقا يافتند.
نتايج حاصل از اين گزارش حاكي است كه غربالگري بيماران مبتلا به افسردگي و تجويز ويتامين D‌ براي آنها مي‌تواند با روشي آسان و مقرون به صرفه به درمان اصلي افسردگي كمك نمايد.
با توجه به اين گزارش، محققان افزودند: در اين راستا بايد آزمايشات ديگري نيز صورت پذيرد تا وجود يك رابطه قطعي علت و معلولي بين افسردگي و ويتامين D  ثابت شود.