گیاهی سرشار از "ویتامین کا"


 کلم کیل (Kale) یک سبزی سبزبرگ (با نام علمی Bracica oleracea) است. این گیاه با کاهو، کلم بروکلی، کلم برگ و کلم فندقی خویشاوندی دارد. با خواص و فواید آن در ادامه مطلب بیشتر آشنا شوید.
اریته‌های کلم کیل در سراسر جهان، در آب و هواهای متفاوت کشت می‌شوند، و این گیاه می‌تواند حتی تا ماه‌های سرد‌تر زمستان رشد کند. به علاوه، برگ‌ها کلم کیل یخ‌زدگی را به خوبی تحمل می‌کنند، و برخی از منابع مدعی هستند که اگر پس از یخ‌زدگی آن‌ها را برداشت کنند، مزه شیرین‌تری خواهد داشت. کلم کیل در سال‌های اخیر به خاطر منافع تغذیه‌ای فراوانش (به همراه بلوبری، اسفناج، لوبیا‌ها و برخی گیاهان دیگر) توجه زیادی را به خود جلب کرده است و یکی از به اصطلاح «ابرغذا‌ها» شمرده می‌شود.

یک فنجان کلم کیل خرد شده ۲۰۶ درصد نیاز روزانه به ویتامین A و ۶۸۴ درصد نیاز به ویتامین K را دارا است. این مقدار کلم کیل همچنین به اندازه یک فنجان شیر حاوی کلسیم است، و از یک پرتقال ویتامین C بیشتری دارد؛ همچنین حاوی مواد معدنی مهم، از جمله مس، پتاسیم، آهن، منگنز و فسفر است.

کلم کیل همچنین منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا-۳ است، و همچنین حاوی فیبرهای پایین‌آورنده کلسترول و کاروتنوئید‌ها و فلاوونوئیدهای ضدسرطان است.

درمان دیابت با ترکیب مواد داروی سرفه

تیمی از محققان سراسر جهان دریافته‌اند نوعی ماده‌ موجود در داروهای سرفه می‌تواند در درمان افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کارآمد باشد.