روش عجیب لاغری با یک ماده چاق کننده

افرادی كه چند بار در هفته شكلات می‌خورند، نسبت به اشخاصی كه اصلا از این خوراكی استقبال نمی‌كنند، وزن كمتری دارند.به‌نظر می‌رسد آنتی‌اكسیدان‌های موجود در شكلات فواید زیادی برای سلامت دارد كه از جمله آن‌ها می‌توان به پایین‌آمدن فشارخون، كلسترول و مهم‌تر از همه كاهش‌وزن اشاره كرد.به همین دلیل افرادی كه 5 بار در هفته شكلات می‌خورند معمولا بین 3/2 تا 2/3 كیلوگرم از اشخاصی كه شكلات دوست ندارند، لاغرتر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ آنتی‌اكسیدان‌ها و مواد شیمیایی موجود در شكلات همچنین میزان حساسیت بدن نسبت به انسولین را هم بیشتر می‌كند كه این عامل نقش زیادی در كنترل قند خون دارد. یكی از این مواد آنتی‌اكسیدان‌هایی به نام فلاونوئیدها هستند كه به‌خصوص در شكلات‌های سیاه به وفور یافت می‌شوند. البته برای آن‌كه شما بهترین نتیجه را از خوردن شكلات بگیرید، بهتر است آن را جایگزین بخشی از غذای خود كنید تا مجموع كالری دریافتی روزانه شما تغییر نكند. همچنین بهتر است، بیشتر از شكلات‌های سیاه  استفاده كنید.

چرا باید سیب را با پوست بخورید

یك تركیب موجود در پوست سیب به نام «اسید اورسولیك» می‌تواند از شما در برابر افزایش وزن محافظت كند.

برترین مجله اینترنتی ایران


 برترین ها: یك تركیب موجود در پوست سیب به نام «اسید اورسولیك» می‌تواند از شما در برابر افزایش وزن محافظت كند.



تحقیقات نشان می‌دهد، این تركیب می‌تواند باعث افزایش حجم عضلانی و تولید چربی‌های قهوه‌ای رنگ شود كه برای بدن فواید زیادی دارد. عضلات نقش مهمی در سوزاندن كالری‌های بدن دارند و به كاهش وزن كمك می‌كنند. چربی‌های قهوه‌ای هم مانع از افزایش وزن شده و هنگام نیاز به سرعت به كالری تبدیل می‌شوند. این چربی‌ها همچنین نقش زیادی را در كنترل قند خون و كلسترول بازی می‌كنند. بافت چربى قهوه‌اى در افراد جوان‌تر و لاغرتر كه قند خون طبیعى دارند، بیشتر است و باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. مصرف سیب همچنین فواید زیادی برای سالمندان دارد، زیرا همراه با افزایش سن، آنها کم​کم عضلات خود را از دست می​دهند. این عامل می‌تواند باعث ضعف عضلانی و حتی فلج شود. تحقیقات دیگر در زنان نشان می‌دهد، میزان كلسترول مضر زنانی كه سیب مصرف كرده بودند به‌طور متوسط 23 درصد كاهش و میزان كلسترول مفید آنها 4 درصد افزایش پیدا می‌كند.

تغذیه نامناسب مهم ترین عامل در کاهش شیر مادر است

به گزارش وب دا، کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: دوره ی شیردهی یک دوره ی حساس برای مادر و کودک تلقی می شود و تغذیه مادر در این دوران از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا از طرفی تأمین کننده نیاز های کودک می باشد و از طرفی برخلاف تصور عمومی که تنها دوران بارداری را  دوره ی افزایش نیاز بدن مادر می دانند. در زمان شیردهی نیز مادر نسبت به حالت معمول نیازمند انرژی، ویتامین ها و املاح بیشتری است.
معصومه مشهدی، استراحت کافی، مصرف مایعات، تغذیه مناسب، مصرف شیر افزاهایی از جمله  زیره، رازیانه، ریحان، شبدر، شیر بادام، كنجد، شاهدانه، شیر، ماست و دوغ ، ماهی، كاهو و غلات پرك شده مخصوصاً جوی‌ پرك شده، دم کرده رازیانه و بذر شوید را از جمله راهکارهای افزایش شیر مادر برشمرد.
کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان بردسکن با اشاره به اینکه مواد غذایی مختلفی که مادر شیرده در طول شبانه روز مصرف می کند بر روی شیر او نیز بی تاثیر نیست، تصریح کرد: دل درد، نا آرامی و كولیت كه برخی از شیرخواران دچار آن می ‌شوند، می ‌تواند بر اثر غذایی كه مادر خورده است، به وجود آمده باشد. همچنین بو و طعم مواد غذایی وارد شده در شیر مادر ممكن است، شیرخوار را نسبت به خوردن شیر بی‌ میل كند.
معصومه مشهدی  افزود: از جمله برخی مواد غذایی که می‌ تواند طعم و بوی شیر مادر را تغییر دهد و احتمال ایجاد دل‌ دردهای 24 ساعته شیرخوار را به دنبال دارد؛ می ‌توان به سیر، پیاز، كلم، شلغم، لوبیای سبز، حبوبات، ریواس و زردآلو اشاره كرد.
وی گفت: مصرف زیاد هندوانه، خربزه، هلو و دیگر میوه‌ های نوبرانه، نرسیده و كال در ایجاد اسهال و دل ‌درد كودكان تأثیر می ‌گذارند.کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در بعضی خانواده ‌ها مصرف برخی مواد غذایی مانند: شیر گاو، تخم‌ مرغ، فرآورده‌ های گوشتی، بادام ‌زمینی و فرآورده ‌های سویا توسط مادر، در فرزند شیرخوار ایجاد حساسیت و آلرژی می ‌كند، كه بهتر است از برنامه غذایی حذف شوند.
وی گفت: مادران با توجه به نوع مواد غذایی مصرفی و عكس‌العمل فرزند شان، می ‌توانند تصمیم بگیرند كه كدام ماده غذایی را حذف كنند یا از میزان مصرف‌ شان بكاهند.

صبحانه نقش کلیدی در تمركز و پيشرفت درسی دانش آموزان دارد

 
صبحانه به عنوان اصلی ترین وعده غذایی نقش موثری در افزایش تمرکز و پیشرفت درسی دانش آموزان ایفاء می کند.
به گزارش وب دا، مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن با اشاره به اینکه وعده صبحانه بسيار مهم است و بايد به شدت مورد توجه دانش آموزان، والدين و آموزگاران قرار گيرد، اظهار داشت: کاهش تمرکز، کاهش قند خون، اختلال در فعالیت طبیعی مغز، بیحالی و بروز مشکلات تغذیه ای از عوارض بی توجهی به این وعده غذایی به شمار می رود.
دکتر حسین زاده به والدين توصيه كرد: كه صبحانه را به عنوان يك وعده غذايي مهم تلقي كنند و با حذف عادات غذایی نادرست، روش های مناسب تغذیه ای را به منظور تامین سلامتی آینده فرزندانشان جایگزین کنند.
وی افزود: صرف میان وعده های مفید مانند خشکبارها (توت خشك،انجير خشك،كشمش،برگه ها) حذف تنقلات مضر، صرف غذاهای آبدار، استفاده از نان های سبوس دار، مصرف غذاهاي آهن دار شامل گوشت ها ( به ويژه ماهي، گوسفند و مرغ) و سبزيجات (به ويژه تره و جعفري و اسفناج) و حبوبات( عدس ، لوبيا و نخود) از جمله راهکارهای داشتن یک الگو تغذیه ای مناسب به شمار می رود.

آیا شما فرزندان‌تان را چاق می‌کنید؟



خیرخواهی‌های شما می‌تواند به افزایش وزن کودکتان منجر شود.

چیپس و پفک و شکلات را در کابینت پنهان کرده اید تا فرزندانتان به آنها دسترسی نداشته باشند. دخترتان را در کلاس ژیمناستیک و پسرتان را در کلاس فوتبال ثبت نام کرده اید. اما هر دو آنان در حال چاق شدن هستند و شما نمی دانید چرا. ممکن است کودکانتان در خوردن شیرینی جات و خوراکی ها زیاده روی کنند اما وقت آن است که ببینید اعمال و رفتار شما بر افزایش وزن آنان چگونه تأثیر می گذارند. آیا شما دارای عادت های زیر هستید؟

نقش پدر و مادر در چاقی کودکان