6 توصیه برای لاغری بعد از بارداری


همه ی خانم ها در زمان بارداری بین 11.5 تا 16 کیلو گرم و در برخی موارد بیشتر وزن اضافه می کنند. مسئله ی مهمی که وجود دارد این است که وزن اضافه شده در بارداری باید بعد از زایمان کاهش پیدا کند. اگر بعد از زایمان کاری برای کاهش وزنتان نکنید امکان دارد که بعد از 15 تا 20 سال دیگر دچار اضافه وزن بیش از حد یا چاقی مفرط شوید. اما باید توجه داشته باشید که برای کاهش وزن بعد از بارداری حداقل 9 ماه زمان لازم است. پس باید صبور باشید. در این مقاله ما 6 توصیه برایتان داریم تا شما را به تدریج به وزن اولیه تان برگرداند. دور رژیم های لاغری را خط بکشید شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما رژیم های سفت و سخت می تواند تمام نقشه های شما را برای لاغری نقش بر آب کند. شما خودتان را از غذاهای مورد علاقه تان محروم می کنید و در عین حال به دلیل وظایف مادرانه ای که به دوشتان افتاده استرس زیادی دارید.

تنقلات ناسالم؛ دشمن هوش کودکان


محققان هشدار دادند که مصرف مواد غذایی دارای چربی و قند فراوان نظیر چیپس و نوشابه‌های گازدار ضریب هوش کودکان را کاهش می‌دهد.

به گزارش فارس ، گروهی از محققان بهداشت سلامت دانشگاه آدلاید در استرالیا در جریان تازه‌ترین تحقیقات خود دریافتند: کودکانی که رژیم غذایی سالمی را در سنین پایین دنبال می‌کنند، چه بسا از هوش و ذکاوت بیشتری - هرچند اندک - در مقایسه با هم سن و سالان خود برخوردارند که رژیم غذایی سرشار از چربی و قند دارند.
این تحقیقات از بیش از 7 هزار هزار کودک انجام شد و محققان در آن نقش رژیم غذایی بر میانگین هوش کودکان را بررسی کردند.
محققان در تحقیقات خود ارتباط بین رژیم های غذایی کودکان در شش ماهگی، 15 ماهگی و دو سالگی را با میانگین هوش و ذکاوت آنها در سن 8 سالگی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

سبوس گندم، برای سیستم گوارشی مفید است

 سلامت نیوز: سبوس گندم، فیبر غذایی است که در آب حل نمی شود بلکه آب را جذب می کند و در سیستم گوارش به عنوان حجم دهنده عمل می کند.

* با افزودن حجم مدفوع، روده ها را نرم می کند و باعث می شود مواد دفعی به آسانی عبور کند.
* به نقل از سایت «هلث مد» سبوس گندم، سموم بدن را دفع می کند و میزان ماده شیمیایی سمی را در بدن کاهش می دهد.
* از بواسیر پیش گیری می کند.
* نتایج بررسی ها نشان می دهد، مصرف سبوس گندم میزان ابتلا به کلسترول، سرطان سینه، بیماری کیسه صفرا و دیابت نوع۲ را کاهش می دهد.
* سبوس گندم غنی از پروتئین است.
* ویتامین B موجود در آن، نقش مهمی در حفظ سلامت سیستم عصب و تولید هورمون، آنزیم، پروتئین و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.
* میزان قندخون را کنترل می کند.
* با ترکیب شدن با آب، حجم مواد موجود در روده ها را افزایش می دهد و باعث احساس سیری می شود.

منبع : خراسان


مصرف گوشت قرمز خطر ابتلاء به سرطان روده را افزایش می دهد



 نتایج تحقیقات جدید دانشمندان حاكی از آن است كه مصرف زیاد گوشت قرمز می تواند به خاطر داشتن مقادیر فراوان آهن خطر ابتلا به سرطان روده را افزایش دهد.

1391/05/22 - 14:21
به گزارش 'دیلی میل'، این كشف جدید می تواند راه را برای ارایه درمانهای جدید برای پاكسازی آهن در روده افرادی كه حامل ‍ژن معیوب APC هموار می سازد.
موش های تحت ر‍ژیم غذایی كم آهن حتی با وجود داشتن این ‍ژن معیوب به سرطان روده مبتلا نشدند.
اما در صورتی كه این ژن سالم باشد حتی میزان زیاد آهن نیز موجب ابتلا به سرطان روده نمی شود.
با این حال موش های دارای ژن معیوب كه میزان زیادی آهن مصرف كرده بودند، دو تا سه برابر بیشتر احتمال دارد به سرطان روده مبتلا شوند.
'اوون سانسوم' معاون موسسه تحقیقات سرطان انگلیس در 'گلاسكو' و مجری این تحقیقات گفت: گام مهمی را به سوی شناخت چگونگی بروز سرطان روده برداشته ایم.
از 10 مورد سرطان روده هشت مورد دچار نقص در این ژن هستند اما تاكنون نمی دانستیم چه چیزی موجب بروز سرطان روده می شود.
مشخص است كه آهن نقش مهمی را در كنترل رشد سرطان روده در افراد دارای ‍ژن معیوب APC ایفا می كند.
این تحقیقات نشان می دهد حتی میزان بالای آهن در رژیم غذایی به خودی خود موجب سرطان نمی شود بلكه این وجود ژن APC است كه در بروز این سرطان نقش مهم را بازی می كند.

يك متخصص پوست و مو: رژيم‌ گياه‌خواري باعث ريزش مو مي‌شود


كم‌خوني و فقر آهن مهم‌ترين عامل ريزش مو در زنان

45-97.jpg
به گفته يك متخصص پوست و مو، رژيم‌ گياه‌خواري باعث ريزش مو مي‌شود.
دكتر يلدا صداقت در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين رابطه، افزود: رژيم‌ گياه‌خواري باعث مي‌شود بعضي از مواد غذايي كه تنها با مصرف غذاهاي حيواني به دست مي‌آيد مانند ويتامين B12 كه بدن انسان قادر به توليد آن نيست، كاهش پيدا كند و در نتيجه چند سال پس از آغاز رژيم، فرد دچار ريزش مو مي‌شود.

آغوز شير مادر نوزاد را از ابتلا به زردی محافظت مي‌كند


یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم‌های درمانی گفت: شیر مادر حدود 300 عامل ضد بیماری دارد.
568-2.jpgعاطفه نادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، افزود: تغذیه با شیر مادر باعث می‌شود که کودک از بسیاری از بیماری‌های عفونی، عفونت گوش، اسهال، اگزما و آلرژی و دیگر بیماری‌ها مصون نگه داشته شود.
وي توضيح داد: آغوز نیز که در ابتدای شیردهی مادر ترشح می‌شود از عوامل محافظتی خیلی بالایی برخودار بوده و به دلیل آنتی بادی‌های موجود در آن، نوزاد از بیماری‌های زیادی درامان می‌ماند و سیستم ایمنی بدن وی قوی می‌شود.

رژیم غذایی مناسب، ضریب هوشی کودکان را بالا می برد

 دادن غذاهاي سالم و مقوي، منجر به افزايش IQ‌ در كوكان مي‌شود.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه آنلاين اپيدميولوژي اروپا، محققان دانشگاه آدلايد با مشاهده رژيم غذايي بيش از 7000 كودك در 6 ماهگي، 15 ماهگي و 2 سالگي و بررسي ضريب هوشي آنها در 8 سالگي دريافتند كه داشتن الگوهاي غذايي مانند استفاده از غذاهاي سنتي، غذاهاي آماده و يا غذاهاي بي‌ارزش و فاقد منابع مهم در خوراك كودكان با ضريب هوشي آنها مرتبط است.
براساس اين گزارش محققان افزودند: نوزاداني كه تا شش ماهگي فقط با شيرمادر تغذيه شدند و يك رژيم غذايي سالم و منظم با حبوبات، پنير، ميوه‌ها و سبزيجات را در 15 ماهگي و 24 ماهگي دريافت كردند، تا 2 امتياز ضريب هوشي بالاتري در سنين 8 سالگي نسبت به كودكان هم سن خود داشتند.

كمبود آهن ضريب هوشي كودكان را تا 10 امتياز كاهش مي دهد

 ضريب هوشي كودكان مبتلا به كمبود آهن و كم خوني تا 10 امتياز كاهش مي يابد. توانايي يادگيري در اين كودكان كمتر است و در دوران تحصيل با افت تحصيلي مواجه مي شوند.
سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: آهن يك ماده بسيار ضروري براي سلامت بدن است و نياز روزانه به اين ماده مغذي بسيار اندك و در حد ميلي گرم است اما گاهي همين مقدار كم نيز از طريق رژيم غذايي روزانه تامين نمي شود و در نتيجه در طولاني مدت، كمبود آهن سبب بروز بيماري، ناتواني و كم خوني مي شود.
دكتر زهرا عبداللهي افزود:‌ مبتلايان به كم خوني فقر آهن زود خسته مي شوند و قدرت و توانايي انجام كارها در آنها كاهش مي يابد.

احساس چاقی هم منجر به چاقی می شود


نوجوانان به ويژه دختران با وزن طبيعي كه مدام احساس چاقي مي‌كنند ممكن است در بزرگسالي در معرض خطر ابتلا به چاقي و اضافه وزن قرار گيرند.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه ساينس ديلي، تيمي از محققان دانشگاه علم و صنعت نروژ با انجام مطالعات خود روي سلامت 1196 نوجوان با وزن طبيعي در سال 1997 – 1995 و پيگيري نتايج در سال‌هاي 2008 – 2006 در سن 24 تا 30 سالگي آنها و اندازه‌گيري BMI‌ آنها دريافتند كه 78 درصد از كل نوجواناني كه از خود باور يك فرد چاق و داراي چربي اضافه را داشتند، در بزرگسالي با توجه به اندازه‌گيري دور كمر بعنوان معيار چاقي، دچار اضافه وزن شدند.