چگونه بدون رژیم لاغر شویم؟



چگونه بدون رژیم لاغر شویم؟یکی از راههای داشتن اندامی متناسب رعایت رژیم غذایی است، اما گنجاندن تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن در وعده های غذایی کار دشواری است. علاوه بر این، ممکن است شما برای انتخاب رژیم غذایی مناسب دچار مشکل شوید. در ادامه، این مطلب نکاتی را به شما پیشنهاد می کند، که با رعایت آنها تقریباً نیازی به رعایت رژیم های سخت، ندارید.
● میوه و سبزیجات را در وعده های غذایی خود بگنجانید.
ممکن است تعجب کنید، اما یکی از راههای کم کردن وزن، خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات است. سعی کنید امشب به جای یک نوع، سه نوع سبزیجات را همراه شام خود میل کنید تا خود را به خوردن سبزیجات عادت دهید. بدین ترتیب فیبر و آب بیشتر و کالری کمتری جذب کرده اید.

اينقدر شيريني نخوريد


جام جم آنلاين: شله‌زرد و حلوا را دوست دارم چون خوشمزه هستند. زولبيا و باميه را كه نگو؛ مگر مي‌شود سفره افطار بدون آن چيده شود؟! يك فسقل آبنبات و پولكي و نقل هم كه شيريني ندارد. ميوه و شربت‌خانگي هم چون طبيعي است، چاق نمي‌كند.
اصلا من كه 17 ساعت روزه‌دار بوده‌ام چقدر و چه نوع مواد قندي را مجازم در ساعات ميان افطار و سحر بخورم تا انرژي از دست رفته‌ام را جبران كند و بنيه‌ام را براي ساعات روزه‌داري تقويت كند؟
شيريني‌هاي طبيعي هم چاق مي‌كند
به گفته كارشناسان، مصرف شيريني‌هاي طبيعي در زمان افطار باعث تامين قند خون روزه‌دار شده و اشتها را كنترل مي‌كند و از همه مهم‌تر ارزش تغذيه‌اي بالايي دارد.
به همين جهت اغلب روزه‌داران در زمان افطار يا سحر چاي، شير يا آبجوش خود را بدون قند و در عوض با تعداد زيادي خرما، مويز، انجيرخشك و... ميل مي‌كنند. غافل از آن‌كه اين شيريني‌ها در مقايسه با حبه‌هاي قند كالري زيادتري در خود ذخيره دارد.

كلسترول خوب سكته را كاهش نمي‌دهد


جام جم آنلاين: كلسترول، ماده‌اي است از جنس چربي كه در تمام سلول‌هاي بدن وجود دارد و در ساخت ديواره سلولي و برخي هورمون‌ها نقش مهمي ايفا مي‌كند.
مولكول‌هاي چربي پس از جذب از روده در سيستم گردش خون توسط كلسترول حمل مي‌شود. قسمت اعظم كلسترول در بدن و از طريق كبد ساخته مي‌شود و بقيه آن با مصرف غذاهاي پركلسترول و پرچرب وارد بدن مي‌شود.
دو نوع كلسترول در خون وجود دارد: يكي «ال‌دي‌ال» است كه از آن به عنوان كلسترول بد نام برده مي‌شود و ديگري «اچ‌دي‌ال» يا كلسترول خوب است. تاكنون تصور مي‌شد، بالابودن ميزان كلسترول خوب در خون، خطر سكته قلبي را به ميزان قابل توجهي كاهش مي‌دهد.
اما محققان آمريكايي پس از آزمايش‌هاي مكرر به اين نتيجه رسيدند برخلاف آنچه تاكنون تصور مي‌شده است، بالابودن كلسترول خوب، خطر سكته قلبي (انفاركتوس) را كاهش نمي‌دهد.

10 باور غلط درباره شیر


شیر و محصولات لبنی در طول تاریخ همیشه جزء خوراكی‌های لازم و ضروری برای حفظ سلامت آدمی به​شمار آمده‌اند. شیر تنها یك نوشیدنی نیست بلكه می‌توان آن را به‌عنوان یك غذای کامل هم درنظر گرفت.

برترین مجله اینترنتی ایران


 برترین ها:  شیر و محصولات لبنی در طول تاریخ همیشه جزء خوراكی‌های لازم و ضروری برای حفظ سلامت آدمی به​شمار آمده‌اند. شیر تنها یك نوشیدنی نیست بلكه می‌توان آن را به‌عنوان یك غذای کامل هم درنظر گرفت. با این حال برخی اوقات از گوشه و كنار اخبار و شایعه‌هایی را می‌شنویم كه ما را در مصرف این نوشیدنی گوارا و سایر لبنیات دچار تردید می‌كند. این باورها قرن‌هاست كه در میان مردم رواج پیدا كرده‌اند اما بیشتر آنها ریشه علمی ندارند. در این مطلب به10 مورد از آنها اشاره می‌كنیم و می‌بینیم درست هستند یا نه.

چند توصیه لازم به افراد روزه دار در ماه مبارک رمضان


افراد و همچنین والدین به چند توصیه لازم در ماه مبارک توجه کنند.
دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: توصیه ما بر این است که دریافت حجم مواد غذایی در ماه پر خیر و برکت ماه رمضان نسبت به ماههای دیگر سال کمتر باشد و افراد در هنگام صرف افطار و سحر به میزان لازم و به اندازه، غذا مصرف کرده و از استفاده بیش از حد مواد غذایی خودداری کنند تا چربیها فرصت سوخته شدن در بدن را داشته و مبتلا به چاقی در‌ آخر ماه مبارک رمضان نشوند. 

روزه التهاب چشم را تشدید می کند


یکی از بیماری های چشمی که افراد مبتلا به آن نمی توانند روزه بگیرند التهابات چشمی است که با روزه گرفتن شدید می شود.
دکتر شمس متخصص چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افراد باید توجه داشته باشند که برخی بیماری های چشمی مجاز به روزه گرفتن نیستند و برخی دیگر با مشورت پزشک می توانند روزه بگیرند.

وی افزود: در افراد مبتلا به التهاب چشمی روزه گرفتن باعث تشدید بیماری شده و وضعیت التهاب را بدتر خواهد کرد. 

خانم های باردار غذاهای سرخ کردنی نخورند


استفاده زیاد از مواد غذایی سرخ کردنی علاوه بر ناراحتی گوارشی برای مادر به جنین هم ضرر می‌رساند.
برلیانت بزرگمهر مشاور تغذیه رژیم  درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تغذیه مادران باردار اهمیت زیادی دارد و از ابعاد مختلف باید بررسی شود.
نیازهای تغذیه مادر اصولا در دوران بارداری بالا می رود ولی اگر بیشتر از مورد نیاز بدن باشد مادر دچار چاقی و عوارض قلبی و عروقی می شود بنابراین یک برنامه غذایی متعادل برای دوران بارداری باید وجود داشته باشد. 

رژیم غذایی پرنمك با ابتلا به سنگ كلیه و پوكی استخوان ارتباط دارد


تهران- یك مطالعه نشان می دهد، افرادی كه به غذاهای خود زیاد نمك می زنند بیشتر مستعد ابتلا به سنگ كلیه و پوكی استخوان هستند.

1391/05/04 - 15:11
به گزارش زی نیوز، 'تاد الكساندر' از دانشگاه آلبرتا و گروه تحقیقاتی وی در این مطالعه پی بردند سدیم و كلسیم توسط یك مولكول در بدن تنظیم می شوند.زمانی كه جذب سدیم بسیار زیاد می شود بدن از طریق ادرار از سدیم رها می شود و كلسیم را نیز همراه با سدیم دفع می كند كه به این ترتیب ذخیره كلسیم در بدن تهی می شود.
در این مطالعه كه در مجله American Journal of Physiology منتشر شده ، آمده است كه سطوح بالای كلسیم در ادرار به ابتلا به سنگ كلیه منجر می شود و از سوی دیگر سطوح ناكافی كلسیم در بدن به نازك شدن استخوان ها و پوكی استخوان منجر می شود.

پایان 6 ماهگی بهترین زمان برای شروع غذای کمکی است

 پایان 6 ماهگی بهترین زمان برای شروع غذای کمکی است.

 به گزارش وب دا، کارشناس سلامت  کودکان مركز بهداشت استان هرمزگان ضمن بیان این مطلب گفت:  تغذیه در تمام طول عمر به ویژه در ماهها و سالهای اول زندگی بسیار مهم است، تغذیه خوب و متناسب با سن کودک موجب رشد و نمو مطلوب وی می شود.
شیرین سلطانی  اظهار كرد: دو سال اول زندگی فرصتی حیاتی برای رشد و تکامل مطلوب از طریق تغذیه مناسب است لذا مادران عزیز باید اقدامات لازم و رفتارهای تغذیه ای مناسب را  مورد توجه قرار دهند.
سلطاني با اشاره به تغذيه در كودكان زير دو سال بيان كرد: تغذیه انحصاری با شیر مادر در 6 ماه اول زندگی برای رشد و تکامل کودک از اهمیت ویژه ای برخوردار است، شیر مادر باید به طور مکرر و بسته به میل شیرخوار در طول روز و شب (حد اقل 8 بار در شبانه روز) به شیرخوار داده شود.

جلوگیری از بوی بد دهان با مصرف لیموترش، شربت پرتقال و سبزی

 مصرف مواد غذایی مثل لیموترش، شربت پرتقال و سبزی‌های معطر مثل نعناع، مرزه و ترخون از  بوی بد دهان به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان جلوگیری می کند.
به گزارش وب دا، كارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان شبكه بهداشت و درمان آران و بیدگل ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: استفاده از قرص‌ها و اسپری‌های خوشبو كننده علاوه بر بیماری‌های ریه، باعث فرسودگی دندان‌ها به مرور زمان می شود.
دکتر عفت لامع گفت: نخ‌ كشیدن دندان‌ها روش بسیار مناسبی برای برداشتن خرده‌های غذایی از لابه‌لای دندان‌ها و حفظ سلامت دندان است كه اغلب افراد پیش از مسواك زدن آن را فراموش می‌كنند.
وی افزود: با استفاده از مواد غذایی مناسب و پرهیز از مصرف مواد غذایی مثل سیر، پیاز و ادویه در سحر می توان از بوی دهان در ماه مبارك رمضان جلوگیری كرد.
این كارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان با اشاره به اینكه بوی دهان می تواند نشانه وجود مشكلی در دهان، لثه و دندان باشد، تصریح كرد: این مشكل همچنین ممكن است به دلیل عفونت‌های تنفسی و اختلالات گوارشی برای هر فرد روی دهد. 
دکتر لامع با تاکید بر مراجعه به پزشك برای اطمینان از سلامت دهان و لثه اظهار داشت: معمولا در برخی افراد چند ساعت قبل از زمان افطار به علت گرسنگی و استفاده بدن از ذخایر چربی موجود برای تامین كالری مورد نیاز بوی خاصی از دهان استشمام می‌شود كه پس از صرف افطار این بو برطرف خواهد شد.
وی تاكید كرد: هنگام مسواك زدن حتما باید مسواك را روی زبان كشید تا باقیمانده مواد غذایی بودار كاملا از روی زبان پاك شود.

نوشيدن قهوه و كاهش ميزان مرگ و مير

 خوردن قهوه در طول روز با كاهش ميزان مرگ و مير، باعث افزايش طول عمر مي‌شود.

به گزارش وب‌دا، به نقل از ژورنال پزشكي عمومي، محققان آمريكايي با بازنگري مطالعات پيشين و تعديل فاكتورهاي مزاحم بر روي 402260 فرد فاقد بيماري‌هاي قلبي و مغزي و سرطان در طول يك دوره 10 ساله دريافتند كه مصرف قهوه ارتباط معكوسي با ميزان مرگ و مير دارد.
نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد كه مصرف قهوه به مقدار 6 ليوان به صورت روزانه با كاهش 15 درصدي ميزان مرگ و مير ناشي از ديابت، بيماري‌هاي تنفسي و سكته‌هاي قلبي و مغزي همراه است.
نتايج ديگر اين مطالعه حاكي از آن است كه اثرات مفيد نوشيدن قهوه بر روي سلامتي احتمالاً به دليل داشتن تركيبات غني از آنتي‌اكسيدان است.
به گفته محققان اثرات مثبت قهوه در كاهش ميزان مرگ و مير، هم در مورد قهوه‌هاي حاوي كافئين و هم در مورد قهوه‌هاي بدون كافئين قابل استناد است.

'برای مقابله با چاقی، رژیم غذایی از ورزش مهمتر است'



مردمان قبیله هدزا در تانزانیا به سبک انسان های ده هزار سال پیش زندگی می کنند
تحقیقات تازه دانشمندان این فرضیه را رد می کند که برای مقابله با چاقی، ورزش از رژیم غذایی مهم تر است.
مطالعه بر روی قبیله هدزا که هنوز از طریق شکار کردن، روزگار می گذرانند، نشان می دهد که مقدار کالری مورد نیاز بدن، از خصوصیات ثابت انسانی به شمار می رود.

تا سال ۲۰۱۵ از هر ۱۰ نفر یک نفر به چاقی مبتلا خواهد بود و بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، انتظار می رود که تقریبا از هر سه نفر، یک نفر دچار اضافه وزن باشد.
دانشمندان می گویند بر اساس این مطالعه، غربی ها از طریق مصرف بیش از اندازه مواد غذایی چاق تر می شوند و سبک زندگی کم تحرک آنها در این زمینه نقش کم اهمیت تری دارد.