معضل مصرف زیاد نوشیدنی‌های ورزشی در بین دانش آموزان آمریکایی


ارسال به دوستان

 مسئولان پزشکی آمریکا از مصرف گسترده نوشیدنی‌های ورزشی در بین دانش آموزان این کشور ابراز نگرانی کردند.
خبرگزاری فارس: معضل مصرف زیاد نوشیدنی‌های ورزشی در بین دانش آموزان آمریکایی

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از پایگاه خبری هلث دی نیوز آمریکا، تحقیقات جدید در آمریکا نشان می دهند: علی رغم اینکه مدارس دبیرستان و مقطع متوسطه در آمریکا کمتر امکان دسترسی دانش آموزان به نوشیدنی‌های شیرین را فراهم می‌کنند اما سایر نوشیدنی‌های شیرین به خصوص نوشیدنی‌های ورزشی هنوز به طور گسترده‌ای در دسترس هستند.

كرفس دوستدار دستگاه گوارش


جام جم آنلاين: كرفس يكي از گياهان دارويي است كه بيشتر با مصارف غذايي‌اش شناخته مي‌شود. اين گياه نه‌تنها به عنوان يك خورش كه به عنوان سبزي در سالادها، طعم‌دهنده‌هاي غذايي، سس‌ها، رب‌ها، سوپ‌ها و همچنين در عطرسازي و داروسازي مصرف مي‌شود.
كرفس انواع مختلف دارد و بسته به محل رويش آن نامگذاري مي‌شود، اما اكثر آنها حاوي مواد معدني‌اي چون منيزيم، پتاسيم، كلسيم، ويتامين K و آنتي‌اكسيدان است.
خواص درماني
كرفس علاوه بر خاصيت مدري (ادرارآوري) از توليد سنگ‌هاي كليه و مثانه جلوگيري مي‌كند. اين گياه باعث اثرات مليني شده و به تخليه روده و اجابت مزاج طبيعي منجر مي‌شود.
مصرف كرفس علاوه بر تقويت قلب و معده باعث جلوگيري از بيماري‌هاي رواني و افزايش هوش و حافظه مي‌شود.
بعضي از افراد معتقدند خوردن كرفس باعث ازدياد قواي جنسي مي‌شود. يكي از داروهاي موثر در از بين بردن بوي بد دهان نيز كرفس است. براي اين كار لازم است روزانه يك استكان آب كرفس ميل كنيد.

خوراكی های مفید برای قلب



 بیماری های قلبی عامل بسیاری از مرگ و میرها در ایالات متحده آمریكا هستند و در ضمن هر سال در سراسر جهان قربانیان زیادی برجای می گذارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان ؛ برای كاهش خطر بیماری های قلبی بهتر است از رژیم غذایی سالمی استفاده كنید كه چربی های اشباع شده كمتری دارد و بیشتر شامل میوه ها و سبزی های تازه، ماهی و فیبر می باشد.

با افزودن مواد زیر به رژیم غذایی خود می توانید قلب سالم تری داشته باشید:

نکات تغذیه ای در اسهال کودکان


در کودکان مبتلا به اسهال نباید مصرف شیر قطع شود.
دکتر غلامرضا خاتمی،‌فوق تخصص گوارش و کبد کودکان در گفتگو با خبرنگار پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به شیوع اسهال کودکان در فصل گرما گفت: عدم رعایت نکات بهداشتی از شایع ترین علل ایجاد اسهال در کودکان است.

این فوق تخصص گوارش و کبد کودکان گفت: بیماری اسهال ابتدا به صورت استفراغ شروع شده و پس از گذشت 12 تا 23 ساعت اسهال بروز می کند که ممکن است همراه با تب یا بدون تب باشد.

تاثیر استنشاق اسانس اسطوخودوس بر میزان اضطراب زایمان


نتایج یک پایان نامه حاکیست:
دانشجوی کارشناسی ارشد مامایی در قالب پایان نامه خود به بررسی تاثیر استنشاق اسانس اسطوخودوس بر میزان اضطراب مرحله زایمان پرداخت.
فاطمه زارع مبینی، دانشجوی کارشناسی ارشد مامایی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: اضطرابشایع ترین واکنش عاطفی زنان در طی زایمان است. 24 درصد زنان طی مراحل مختلف زایمان را تجربه می کنند.

اضطراب می تواند عوارض نامطلوبی بر جنین و مادر بر جای گذارد.

موز، سیب و پرتقال ميوه‌هايي مناسب براي مسافرت



 موز، سیب و پرتقال مناسب‌ترين ميوه‌ها در مسافرت محسوب مي‌شوند.
ناهید برخورداری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،منطقه يزد، در مورد نكات تغذيه‌اي در سفر، با اشاره به این که غذاهاي كاملاً داغ و تازه، ميوه‌هاي تازه پوست كنده، انواع كنسروها، بستني‌هاي پاستوريزه، غذاهاي خشك و نان تازه جزو غذاهاي سالم تلقي مي‌شوند، تصریح کرد: در مقابل غذاهايي كه دست‌فروشان عرضه مي‌كنند و ميوه‌هايي كه مدتي از پوست كندن آن گذشته است و بستني‌هاي سنتي در شمار غذاهاي پرخطر محسوب مي‌شوند.

ادويه‌هاي مفيد براي پيشگيري از سرطان

9-145.jpg

چند عادت غذايي براي مقابله با سرطان


متخصصان هندي تاكيد دارند كه بيشتر ادويه‌ها به دليل دارا بودن خواص درماني مفيد و موثر بايد به رژيم غذايي روزانه، افزوده شدند.
به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، تركيبات شفابخش موجود در ادويه‌ها و چاشني‌ها از بدن در برابر سموم، باكتري‌ها و ويروس‌ها، حفاظت مي‌كنند.

از گرفتن رژيم‌هاي خودسرانه بپرهيزيد


عوارض و فوايد سم‌زدايي بدن چيست؟


45-97.jpg
يك متخصص تغذيه گفت: برخي از رژيم‌هاي سم‌زدايي كه استفاده از تنها يك ماده غذايي را توصيه مي‌كنند، ممكن است منجر به مرگ افراد شوند.
دكتر احمدرضا درستي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: از آنجا كه همه مواد غذايي علاوه بر مواد با ارزش و مناسب مواد مضر و سمي هم دارند كه با استفاده زياد از آن ماده غذايي پس از مدتي بدن فرد را سمي مي‌كنند، رژيم‌هاي سم‌زدايي مي‌توانند در بازيابي سلامت افراد بسيار موثر باشند.

درمان سردرد به سادگي آب خوردن


پزشكان در يك مطالعه جديد ادعا كرده‌اند كه نوشيدن منظم آب در طول روز از شدت انواع سردردها از جمله سردردهاي ميگرني مي‌كاهد.

0059.jpg
به گزارش سرويس سلامت ايسنا، متخصصان علوم پزشكي دانشگاه مستريچ در هلند در مشاهدات اخير خود دريافتند كه نوشيدن حدود هفت ليوان آب در روز براي كاهش درد و بهبود كيفيت زندگي بيماراني كه زياد دچار سردرد مي‌شوند، كافي است.
به گزارش ديلي ميل، دكتر مارك اسپيگت و دستياران وي با مطالعه و آزمايش روي بيش از 100 بيماري كه به سردردهاي مكرر خفيف يا شديد مبتلا مي‌شدند، به اين نتايج دست يافتند. اين متخصصان در آزمايشات خود متوجه شدند احتمال ابتلا به سردرد و ميگرن در افرادي كه در طول روز بيشتر آب مي نوشند به ميزان قابل توجهي كاهش مي‌يابد.
اين مطالعه به تفصيل در مجله Family Practice منتشر شده است.

گیاهخواری مطلق؛ هرگز


ویتامین "ب 12 "را گیاهخواری تامین نمی‌کند


گیاهخواری پدیده‌ای است که سابقه بسیار طولانی دارد و بساری از بزرگان علمی گیاهخوار بودند، در جوامع امروز هم بسیاری افراد گیاهخوارند و حتی برخی متخصصان افراد را به گیاهخواری مطلق دعوت می کنند در صورتی که گیاهخواری مطلق برای بدن مشکل ایجاد می کند.

در این راستا به سراغ یک متخصص گوارش رفتیم تا از زبان او فوائد و ضررهای گیاهخواری را بشنویم.

هنگام استرس و فعاليت بدنی شديد، آزمايش قند خون ندهيد

 انجام آزمايش در هنگام استرس شديد باعث عدم صحت آزمايش قند خون مي شود.
به گزارش وب دا، دکترای علوم آزمايشگاهی و عضو هئيت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ضمن بیان این مطلب گفت: اگر فردی با ناراحتی شديد ناشی از خبری بد برای آزمايش مراجعه کند ممکن است بطور طبيعی قند خون وی بسيار بالا و حتی تا 300ميليگرم درصد گزارش شود در حاليکه قند خون طبيعی وی ممکنست مثلاً 90ميليگرم درصد باشد.
دکتر عليرضا احمدی به بيماران توصيه کرد: قبل از انجام آزمايش از انجام ورزش شديد و هر گونه فعاليت شديد بدنی و مصرف مواد مخدر و کافئيندار و الکل خوداری کنند زيرا در نتيجه آزمايش تاثير می گذارد.

نوشیدن آب سرد ناشتا و بعد از حمام ممنوع!

  
 از خوردن آب سرد بعد از حمام، خوردن آب سرد بعد از خوردن میوهای تر و خوردن آب سرد در حالت ناشتا بپرهیزید.
به گزارش وب دا، دکتر مجید امتیازی اظهارداشت: طب سنتی ایران زمین به عنوان یک مکتب طبی پویا درای قدمتی چندین هزارساله در این سرزمین می باشد.
وی افزود: مهمترین ویژگی این میراث گرانبها اصول، دستورات، شیوه ها و توصیه های پیشگیری و روش های درمانی است که برگرفته از اصل عقلانیت متکی بر اخلاق و ادب است.
دکتر وکیلی عنوان داشت: برای اینکه انسان بدن سالمی داشته باشد نیاز به رعایت مسایلی است که بیشتر موارد آنها ساده و قابل انجام است و در نهایت نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد. بنابراین لازم است که این موارد که متاسفانه در جامعه امروزی به دلیل نوع زندگی کمتر مورد توجه قرار گرفته است به زبانی ساده بیان شود تا اکثر افراد جامعه بتوانند آنها را به عنوان شیوه رفتاری صحیح در روش تغذیه روزانه خود و خانواده خویش به کار برند.