آشنایی با خواص چای گزنه

آشنایی با خواص چای گزنه
چای گیاه گزنه، برخلاف كرك‌های گزنده‌ای كه بر روی برگ‌ها و ساقه‌هایش دارد، دارای چندین خاصیت دارویی است.


گزنه (نام علمی: Urtica dioica) گیاهی از تیره گزنه، علفی و پایا با ساقه‌ای منشعب است. ساقه آن راست و چهارگوش بوده و برگ‌های آن پوشیده از كرك‌های گزنده‌ است.

«آمله» برای قلب مفید است


«آمله» برای قلب مفید است آمله گیاهی است درختچه ای با برگ های ریز و انبوه و گل های خاکستری و میوه کروی؛ در زبان فارسی به این گیاه آمله و در طب سنتی به آن «آملج»، (املج) می گویند.

میوه این گیاه طعمی تلخ و گس دارد و پوست نازک آن مشابه آلوچه و به اندازه گردو است.

برای از بین بردن مزه تلخ و گس آن آمله را سه روز در شیر گاو خیس می کنند و سپس می شویند و خشک می کنند که در این صورت به آن (آمله پرورده) یا «شیر آمله» می گویند. این گیاه غنی از ویتامین C است.

آشنایی با خواص پوملو یا گریپ.فروت چینی

پوملو یا پومیلو بزرگ.ترین میوه از خانواده مرکبات است. رنگ آن سبز کمرنگ و گاهی هم زرد با گوشت سفید است.

پوملو (pomelo) میوه.ای است که شاید تا به حال نام آن را نشنیده باشید، اما آن را در میادین یا مغازه.های میوه.فروشی در کیسه.های توری شکل بسیار دیده.اید. این میوه که شباهت زیادی به گریپ.فروت دارد، وزن هر عدد آن از 1 تا 4 کیلوگرم متغیر است و به دلیل وارداتی بودن قیمت بالایی دارد. پوملو چند سالی است که با نام.های مختلفی چون گریپ.فروت چینی، لیموی بزرگ و ... در کشورمان عرضه می.شود. این میوه بومی آسیای جنوب شرقی و از خانواده مرکبات است. پومیلو بزرگ.ترین میوه از خانواده مرکبات است. رنگ آن سبز کمرنگ و گاهی هم زرد با گوشت سفید است و به ندرت صورتی و قرمز است. پوست آن بسیار ضخیم و شیرین است و حدود 15 تا 25 سانتی متر قطر دارد و وزن آن به 1 تا 2 کیلوگرم می.رسد.

نسخه هاى شفابخش غازياغى

  1. اسامى گوناگون غازياغى
    به گياه غازياغى پاكلاغى نيز مى گويند . قازاياقى ، غازاياقى ، غازاياغى ، قازپا، پاقازه و كلاغ پا از اسامى ديگر اين گياه است .
    ايـن گـيـاه در زبـان عـربى به رجل الاوز، در زبان لاتين به chenopodium در زبان انـگـليـسـى بـه foot _ goos، در زبان فرانسه به anserine و در زبان آلمانى به gansefuss شهرت دارد .
    گونه هاى مختلف غازياغى
    1 - قـازايـاقـى سـفـيـد، سـلمـه سـفـيـد، آق پـازى ، فـسـا الكـلاب ، زربـيـح album chenopodium
    2 - قازاياقى قرمز rubrum chenopodium
    3 - قازاياقى كاذب hybridum chenopodium
    4 - قره پازى halimus chenopodium
    5 - اسفناج بيابانى henricus bonus chenopodium
    6 - زربيح mural chenopodium
    7 - جربوز (تيره اسفناج ) blitum chenopodium

صمغ عربی


صمغ عربی که به نام صمغ درخت اقاقیا هم در میان آسیایی ها شناخته شده, بومی سودان و سنگال است. این روزها استفاده از صمغ عربی در صنعت غذا و داروسازی کاربرد بسیاری دارد.
mihansalamat.com

ترشک برای افراد کم خون مفید است


ترشک برای افراد کم خون مفید استترشک گیاهی چندساله است که در کشورهای آمریکای شمالی و اروپا به عمل می آید. به گزارش «هلث مد» برگ این گیاه مصرف غذایی و ریشه و برگ آن نیز خاصیت دارویی دارد.خواص دارویی این گیاه به قرار زیر است:

این گیاه به دلیل داشتن مقدار فراوان آهن برای درمان کم خونی موثر است.

مصرف آن برای رفع اختلالات خونی، آلرژی های بهاری، سل غدد لنفاوی گردن، اختلالات حاد پوستی و نوعی بیماری خونی ناشی از کمبود ویتامین C توصیه می شود.

دانه های این گیاه به عنوان مسکنی برای بهبود درد مفاصل استفاده می شود.

جوشانده برگ و دانه های آن به صورت موضعی برای درمان دمل موثر است.

خواص گیاه مرغ


 ( گیاهی که نام آن مرغ است)

ساقه این گیاه با ارزش شبیه گیاه گندم است ( به شکل سنبله هم می باشد این گیاه در خرداد و تیر ماه کنار جوی ها یافت می شود.
خواص گیاه مرغ ( بید گیاه ،بیدگیاه کرک، جوداش علف قوشک هم گفته اند)
خون را تصفیه می کند- دشمن سرسخت سنگ کلیه و مثانه است -
برای معالجه یرقان ونقرس توصیه می شود .
شیره ساقه این گیاه برای رفع سرفه مصرف می شود .
اختلالات معدی را ازبین می برد.
بذر این گیاه برای جلوگیری از قی و اسهال تجویز می شود .
مبتلایان به مرض قند از ساقه های زیرزمینی این گیاه استفاد کنند و نتیجه مطلب خواهند گرفت.
خواص خوب این گیاه در ساقه زیر زمینی او می باشد.
طرز تهیه " مقدار این گیاه را که قبلاً کوبیده شده باشد در یک لیوان آب جوش ریخته به مدت نیم ساعت باقی بگذارید تا دم بکشد سپس آنرا صاف کرده روزی سه بار هر بار یک فنجان میل فر مایید.

منبع: http://zabanekhorakiha.blogfa.com/post-184.aspx

خواص گیاه شاه پسند


شاه پسند درختيشاه پسند در قديم به نام گياه صليب( Herb of the Cross ) معروف بوده است زيرا گفته مي شود كه آن را روي زخم هاي مسيح ريختند و خونريزي قطع شد. در واقع داراي خاصيت ضد خونريزي است.اين گياه در نواحي جنوب آسيا، آفريقا و اروپا در حاشيه جاده ها و دشت ها و مزارع مي رويد و در ايران در مناطق شمال ايران و اطراف تهران، فارس و نواحي جنوب يافت مي شود.
قسمت مورد استفاده اين گياه، برگ ها و سر شاخه هاي سبز آن است در اثر مالش دادن بوي مطبوعي در تمام قسمت هاي اين گياه منتشر مي شود ولي طعم آن گس و تلخ است.
گياه شاه پسند که در دو نوع معمولي و آمريکاي جنوبي  موجود است، مي ‌تواند زخم‌ ها و ورم‌ ها را با التيام نسوج بدن بهبود ‌بخشد. اين گياه براي درمان نقرس نيز استعمال مي ‌شود.

خواص شکر تیغال

  unlucky shot!!!!گیاه شکر تیغال
اسم من شکر تیغال است

گیاه من تیغی است از خانواده خارخاسک به نام تیغال و تیهال و منجک آن از دسته ای قاب بالان است
به نام خزو کک طرز ساختمان من با سایر انگبین ها فرق دارد  زیرا خزوکک مرا برای تغذیه خود نمی سازد بلکه برای حفظ نوزاد خود نیکنوش گیاهان را گرفته و آنرا به صورت انگبین در آورده و مانند پیله دور اخمها و نوزاد خود می بندد و پس از چندی که نوزاد بالغ شد پیله را سوراخ کرده از آن خارج می شود .
ترکیبات گیاه
ترکیبات این پیله عبارتند از سلولز - نشا سته و قندی به نام تره ها لز - در آن یک ماده ی ضد حساسیت نیز و جود دارد و همین جهت است که بعضی از بیمارانی که مبتلا به تنگ نفس می باشند  از جوشانده ی من بهرمند می گردند . من مانند سایر انگبین ها ملین بوده و دستگاه گوارش را منظم می نمایم .
به گیاه من اعراب رعی الایل شوک الجمال - شوک الجمل - شکر تیار هم  می گویند - جهت سرفه و سوزش مری توصیه شده ام - صدا گرفته شما باز خواهم کرد و خشکی گلو را بر طرف کرده و نرم می نمایم -  زیاده روی در خوردن من تولید قی می نماید و مقدار خوراک من تا هجده گرم می باشد .

خواص دارویی گیاه حنا

حنا

اکر ریزش مو دارید ( خواص گیاه حنا )

حنا از نظر طب قدیم سر وخشک وهم گرم خشک است.

اگر ریزش مو دارید ، اگر خارش پوست ، اگر پاهایتان بوی بد می دهد از این گیاه خدا دادی استفاده کنید
۱ - جهت از بین بردن قارج های پوست سر
۲ - برای رفع اگزما گرد برگ حنا با برگ هلو مخلوط کنید و به صورا ضماد استفاده نمایید.
۳ - برای معالجه ترشحات سوزاکی مهبل از جوشانده ریشه درخت استفاده  می شود   

ویتا گنوس


گیاه جادویی زنان

گیاه جادویی زنان


گیاهی است که جناب بقراط آنرا کشف نموده ، و برای درمان بعد از زایمان ، خونریزیتجویز می نموده .
جناب بقراط جهت کنترل خونریزی بعد از زایمان از خوابانده این گیاه در شراب استفادهو تجویز می نموده است .


خواص دارویی این گیاه ( ویتا گنوس )


 اختلالات قاعدگی ،پریود دردناک ،قطع غیر طبیعی پریود ،اختلال در زمان و مقدار خونریزی ، نارسایی زودرس تخمدان وعوارض حین یایسگی موثر می باشد.

برای تقویت موی سر و جلوگیری از ریزش مو


موی سر

میوه ها برای سلامتی مو
میوه‌ها سرشار از کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیم، آهن و ویتامین‌های cوA بوده و برای رشد و استحکام پوست و مو بسیار مؤثر و سودمند هستند.
جلوگیری از ریزش مو  و بیماری های موی سر
مصرف مداوم میوه‌ها در پیشگیری از بیماری‌های مختلف خصوصاً بیماری‌های پوست و مو، مانند ریزش مو‌ها و حتی درخشندگی، استحکام و رشد و نموشان نقش چشمگیری را ایفا می‌کنند و طراوات و زیبایی را به پوست و مو می‌ بخشند.

غذاهای برای درمان بیماری های پوستی و جلوگیری از جوش زدن صورت


سلامت پوست و تغذیه مناسب برای پوستی شاداب

ضخامت پوست در نواحی مختلف بدن از ۵/۱ تا ۴ میلیم‌تر متغیر است. پوست بزرگ‌ترین اندام است؛ قادر به ترمیم خودش می‌باشد، و به گرما، نور و لامسه از طریق پایانه‌های اعصاب و عروق خونی‌ای که در لایه داخلی‌اش قرار دارد، حساسیت نشان می‌دهد. ظاهر پوست براساس سلامت جسم و روح فرد متغیر است و می‌تواند بیانگر علائم بسیاری از بیماری‌ها باشد.
رژیم غذایی برای داشتن پوست سالم

چه عواملی باعث تشدید جوش صورت می شود ؟

چه عواملی باعث بدتر شدن جوش صورت می شود ؟

آکنه ٬ جوش صورت یا غرور جوانی بیماری شایع و مزمنی است که باعث ایجاد جوشگاه دایمی روی صورت ٬ بازو ها و سایر نواحی مهم از نظر زیبایی می شود . به همین علت شناخت علل تشدید کننده ی آکنه و پرهیز از آن ها اهمیت دارد . اگر از آکنه رنج می برید٬ هرگز :

۱- موهای خود را از ریشه نکنید .
بند انداختن باعث بدتر شدن جوش صورت می شود
روش های مو زدایی مثل بند انداختن یا استفاده از دستگاه اپی لیدی باعث تشدید آکنه می شوند .

کاهش وزن و سوزاندن چربی شکم با ماست کم چرب در رژیم لاغری برای افراد چاق


ماست کم چرب

کوچک کردن شکم با اثر ماست در لاغری 
محققان توصیه می‌کنند، برای کاهش وزن باید ماست در رژیم غذایی گنجانده شود.
بسیاری از افرادی که برای لاغر شدن رژیم غذایی دارند، فرآورده‌های لبنی را از فهرست مواد غذایی حذف می‌کنند. این در حالی است که محققان دریافتند ماست در واقع توانایی بدن را برای سوزاندن چربی‌های زائد تقویت کرده و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می‌کند.
رژیم لاغری
سلامت خود را با رژیم لاغری صحیح حفظ نمایید.

عوامل تاثیرگذار در مصرف غذا ، عامل مهم در کاهش وزن


کاهش وزنعاملی مهم در کاهش وزن
 کنترل مقدار مصرف غذا، عامل مهمی در کاهش وزن است
مکانیسم های فیزیولوژیکی و روان شناختی متعددی در کنترل مقدار خوردن ما تاثیر دارند. اغلب این مکانیسم ها از طریق هماهنگی و سازگاری سیستم های گوناگونی از بدن مانند بخش هایی از مغز، معده، کبد، هورمون ها و سایر مواد شیمیایی موجود در خون با هم هماهنگ می شوند که برای درک کامل عملکرد آنها، به تحقیقات بیشتری در این باره نیاز داریم.
در فهرست ذیل، بعضی از مکانیسم های کنترلی ساده را که به خوبی می شناسیم، مشاهده می کنید؛ البته بعضی از آنها تحت کنترل ما هستند، اما برخی دیگر به صفات موروثی ما بستگی دارند.

خواص هندوانه ابوجهل ( حنظل)



http://up.vatandownload.com/images/910ew9mpvslycq08k0mq.jpg
هندوانه ابوجهل ، خیار تلخ ، تاک فاسد، ( از نظر طبع قدیم خیلی گرم و خشک است)
خواص این گیاه
ضد بیماری بلغم ، مسهل بسیار قوی ، درمان کننده کبد ، آنتی بیوتیک قوی ، ضد نقرس، درمان کننده صدای گوش ، ضد سردرد و درد شقیقه ، درمان کننده سیاتیک
درمان بیماری سرع ، ضد بیماری قند ، ضد خارش پوست ، درمان کننده سفید شدن مو
جلو گیری از سکته مغزی . قاعده آور ، ضد کرم معده و کرم کدو، پادزهر سم عقرب و مــــار است .

منبع:http://zabanekhorakiha.blogfa.com/


ظروف گیاهی درسایه مافیای پلاستیک!


سرو غذای داغ در فومهای شیمیایی و سرطان زا درحالی ادامه دارد که دولت استفاده از ظروف یک بارمصرف بر پایه گیاهی را اجبار کرده است اما همچنان تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف پلیمری از بی‌تفاوتی مسئولان در ارائه تسهیلات و حمایت از این صنعت بی‌بهره‌اند.

شاید چربیهایی را که روی مایعات داغ داخل لیوان های یکبار مصرف پلاستیکی قرار می گیرد بارها و بارها دیده اید. این چربی همان پلی استایرن سمی خارج شده از پلاستیک است که روی سیستمهای عصبی، قلب و گوارش انسان تاثیر منفی می گذارد. کم اشتهایی، عصبانیت و بروز بیماریهایی اعم از سرطان، جهش ژنتیکی در جنین و بیماریهای ریوی از مهمترین تاثیرات استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی است.

۱۰ راهکار سلامت سیستم عصبی



۱۰ راهکار سلامت سیستم عصبیمغز یکی از مهم ترین اجزای حیاتی انسان محسوب می شود که نقش مهمی در سلامت کل بدن دارد، اما متاسفانه اغلب افراد به سلامت آن کمتر توجه می کنند.
بد نیست بدانید مغز مانند سایر بخش های بدن با افزایش سن دستخوش تغییر شده و دچار تحلیل و فرسودگی می شود بنابراین اگر برای حفظ و مراقبت آن در طول زندگی کاری نکنیم، ممکن است رو به زوال برود.
یکی از مشکلاتی که معمولا با افزایش سن و آغاز دوران پیری با آن روبه رو هستیم، بیماری دمانس یا زوال مغز است که آلزایمر یکی از موارد شایع آن است.
تغییرات آسیب شناختی این بیماری برای نخستین بار سال ۱۹۰۷ توسط پزشک آلمانی به نام آلوپس آلزایمر شرح داده شد و به افتخار او، نام این بیماری را آلزایمر گذاشتند.

انـدک انـدک ارگـانـیـک هـا مـی رسـنـد



انـدک انـدک ارگـانـیـک هـا مـی رسـنـدتعریف محصولات ارگانیک در کشورهای مختلف کمی با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی، محصول ارگانیک به محصولی گفته می شود که در فرآیند رشد، پرورش، کاشت، داشت و برداشت آن هیچ نوع ماده یا کود شیمیایی ای استفاده نشود...
در برخی کشورها، همین که به محصولی سموم دفع آفات نباتی یا کودهای شیمیایی نزنند، برای ارگانیک دانستن محصول کافی است. متخصصان برخی از کشورها هم معتقدند اگر در صورت آنالیز کردن محصول، هیچ نوع ماده شیمیایی اضافی ای در آن مشاهده نشود، می توان گفت آن محصول ارگانیک است.
از آنجا که اساس تولید محصولات ارگانیک، معمولا بر پایه آزمایش نیست، بنابراین مسوول اصلی نظارت بر تولید و تامین فرآورده های ارگانیک در ایران، وزارت جهاد کشاورزی است. اساس این محصولات، فرآیند تولید است. یعنی باید نظام تولید محصول ارگانیک در یک مزرعه یا دامداری اجرا شود.

آب دوغ خيار غذايي براي تابستان


جام جم آنلاين: وقتي هوا گرم مي‌شود خوردن غذاهاي ساده و سبك حاضري هم دلچسب‌تر مي‌شود. نان و پنير و هندوانه، نان و پنير و انگور، آب دوغ خيار، ماست و خيار و... از غذاهايي است كه به حرارت طبخ نيازي ندارد، طبع خنكي دارد، زود حاضر مي‌شود و خيلي از خانواده‌ها در وعده شام كه بايد غذاي ساده‌تري بخورند از آن استفاده مي‌كنند.

اين غذاي سالم خودماني، نه عوارض گوارشي دارد، نه ضرري به قلب مي‌رساند و نه در ميانه شب نفس ما را در سينه حبس مي‌كند.
تازه حسن ديگري هم دارد و آن اين كه بعد از يك خواب شيرين شبانه، صبح گرسنه از خواب بلند مي‌شويم و با اشتها به دور همان سفره پرمهر مي‌نشينيم. بنابراين براي آن كه از مزيت‌هاي يك غذاي سبك حاضري بيشترين نفع را ببريد به شما آب دوغ خيار را پيشنهاد مي‌كنيم.

ژن های موجود در گوجه فرنگی به بازگشت طعم آن کمک می کند


ژن مسئول رسیده شدن گوجه فرنگی که کنترل واحدهای فتوسنتزی را به عهده دارد بر رنگ و طعم گوجه تاثیر می گذارد.
به گزارش خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران، رسیده شدن گوجه فرنگی به وجود یک ژن در آن بر می گردد که این ژن احتمال رسیده شدن و سطح قند آن را کنترل می کند.

بر اساس کشف انجام شده ژن مسئول رسیده شدن گوجه فرنگی GLK2 نام دارد و کنترل واحد های فتوسنتزی (کلوروپلاستی) که نور خورشید را تبدیل به قند و ترکیبات دیگر که بر رنگ و طعم گوجه فرنگی تاثیر می گذارند را به عهده دارد. 

مصرف این سبزی باعث آرامش اعصاب می‌شود


اگر دچار تشویش و استرس هستید و می خواهید آرامش اعصاب خود را به دست آورید ، از این سبزی میل کنید.
مصرف این سبزی باعث آرامش اعصاب می‌شودبه گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بيترين مسعود کیمیاگر افزود: کرفس سرشار از ویتامین A و C است و می‌تواند تأمین کننده بخشی از نیازهای بدن به این ۲ ویتامین باشد.و به دلیل داشتن منیزیم و پتاسیم موجب آرامش اعصاب و کاهش فشارخون و کلسترول خون می‌شود.
وی گفت: در بین مردم رایج شده است که کرفس یا آب آن انسان را لاغر می‌کند ولی اشتباه است. در کرفس ترکیبی وجود ندارد که لاغر کننده باشد.

 این متخصص تغذیه اضافه کرد: کرفس سبزی زیبا خوش عطر و پرخاصیتی است و در تغذیه مردم می‌تواند، جا داشته باشد. یک وعده غذای کرفس دار بوی بد دهان را از بین می‌برد. احتمالاً موادی که در معده تولید می‌شوند با مواد معطر کرفس ترکیب شده و از بوی بد دهان جلوگیری می‌کند. ۲ تا ۳ درصد آن اسانس یا عطر خوش بو کننده دهان است.

وی افزود: کرفس دارای مواد معدنی منیزیم و پتاسیم است که برای آرامش اعصاب مفید است. کرفس تقویت کننده معده، تقویت کننده اعصاب، ضد التهاب مفاصل، ضد باکتری، ضد افسردگی، ضد نفخ، هضم کننده، کاهش دهنده فشار خون، کاهش دهنده چربی خون و ادرار آور است.

تغذیه صحیح موثر در پیشگیری و درمان سرطان

6696.jpg

کارشناس و مشاوره علوم تغذیه و رژیم درمانی گفت: سرطان از جمله بیماری هایی است که تغذیه صحیح در پیشگیری و حتی درمان آن نقش مهمی دارد.

سمیه صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ايسنا - منطقه مازندران، اظهارداشت: نقش تغذیه صحیح در درمان بسیاری از امراض انسانی از بیماری های قلبی عروقی ، سرطان و آلرژی مورد تایید است وسرطان نیز از جمله بیماری هایی است که تغذیه صحیح در پیشگیری و حتی درمان آن نقش مهمی دارد.
وی ادامه داد: درصد قابل توجهی از موارد بروز سرطان ارتباط نزدیکی با نحوه زندگی و عادات غذایی افراد دارند و می توان از بسیاری از سرطان ها با تغییر تغذیه ، کنترل وزن، فعالیت فیزیکی و ترک دخانیات پیشگیری کرد.

خوردن چای زعفران باعث هضم غذا می‌شود

 عضو مركز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشكی یزد با اشاره به خاصیت ضدافسردگی زعفران گفت: خوردن چای زعفران باعث هضم غذا می‌شود.
دكتر علی بابایی در گفت و گو با خبرنگار وب دا در یزد با بیان این مطلب که زعفران در درمان اختلالات مغزی ناشی از پیری مثل آلزايمر و پارکينسون موثراست اظهار داشت: اثر زعفران در مطالعات امروزی هم به اثبات رسیده و مصرف آن در این موارد بسیار گسترده و مورد تائید مراجع علمی معتبر است.
وي با اشاره به خواص درمانی زعفران عنوان داشت: زعفران از نظر طب قديم ايران گرم و خشك است و مهمترين خاصيت زعفران كه از قديم از آن استفاده می شد، درمان افسردگی است.
بابایی ادامه داد: زعفران، صفرا آور و اشتها آور است، باعث تسکین درد معده شده و آنتی اسپاسمودیک است همچنین دردهای کولیک کلیوی را برطرف می کند سرفه را رفع و اثر مفید روی درمان برونشیت دارد.

مبارزه با بيماري‌هاي قلبي و عروقي با عصاره نوعي جلبك


نوعي جلبك دريايي در آب‌هاي شيرين مي‌تواند كليدي براي رهايي از بيماري‌هاي قلبي عروقي باشد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه‌ي تغذيه و مكمل رژيم‌هاي غذايي، محققان دانشگاه ايالتي وين دريافتند كه پروآلگازايم يا مايع شگفت‌انگيز ساخته شده از نوعي جلبك با افزايش كلسترول خوب يا HDL‌ مي‌تواند خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي را كاهش دهد.
براساس اين گزارش محققان با قرار دادن پروآلگازايم بعنوان بخشي از مايع نوشيدني در رژيم غذايي همسترهاي هايپركلسترولميك به مدت 4 هفته مشاهده كردند كه اين مايع علاوه بر افزايش HDL، واكنش ژن‌هاي دخيل در مكانيسم معكوس كلسترول هم تغيير مي‌دهد كه اين براي افراد با استعداد ژنتيكي ابتلا به كلسترول بالا بسيار مهم است.
براساس اين گزارش محققان افزودند: در حال حاضر داروهايي مانند استاتين‌ها كه براي كنترل سطح پلاسماي كلسترول بالا مورد استفاده قرار مي‌گيرد، عمدتاً به كاهش پلاسماي كلسترول بد يا LDL‌ مي‌پردازد.
گفتني است: پروآلگازايم يا پاز، مايع ساخته شده از اين جلبك دريايي با حمايت از عملكرد سيستم ايمني بدن، علاوه بر كاهش بيماري‌هاي قلبي عروقي، در حفظ وزن سالم و نگهداشتن سطح قند خون در محدوده طبيعي نيز مؤثر است.

استفاده از مواد شیمیایی در دوران بارداری ،خطر ابتلا به اگزما در کودکان را افزایش می دهد

  
قرار گرفتن مداوم در معرض مواد شيمايي و آرايشي حاوي فتالات در دوران بارداري، ميزان ابتلا به اگزما در فرزندان را افزايش مي‌دهد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه‌ي ملي بهداشت و محيط زيست، محققان كلمبيا با انجام مطالعه روي 407 زن باردار و كودكان آنها پس از تولد دريافتند كه استفاده زياد از مواد شيميايي متداول خانگي حاوي بوتيل بنزيل فتالات در دوران بارداري منجر به ابتلا به بيماري اگزما در فرزندان مي‌شود.
براساس اين گزارش محققان از طريق آزمايش ادرار ميزان سطح بوتيل بنزيل فتالات را در طول 3 ماهه سوم بارداري اين زنان اندازه‌گيري كردند.
نتايج حاصل از اين گزارش پس از بررسي كودكان متولد شده حاكي است: امكان ابتلا به اگزما در كودكاني كه مادران آنها در معرض غلظت‌هاي بيشتري از فتالات قرار داشتند، نسبت به بقيه گروه افزايش 52 درصدي داشته است.
گفتني است: فتالات‌ها نوعي از اسيد فتالات‌ها هستند كه در کف‌پوش‌هاي وينيل و چرم مصنوعي و نيز به عنوان حلال در محصولات آرايشي به ويژه عطرها يافت مي‌شوند كه مي‌توانند به آرامي در هواي خانه آزاد شوند.