با ماساژ لاغر می‌شوم!



با ماساژ لاغر می‌شوم!
هفته گذشته وزارت بهداشت اعلام كرد كه تبلیغات مراكز ماساژدرمانی با عناوینی چون ماساژ چینی و تایلندی با وعده‌های درمان انواع بیماری‌ها همچون سیاتیك، آرتروز و... مبنای علمی‌ ندارد و بر این اساس فعالیت چنین مراكزی غیرقانونی است.

چند سالی است كه بسیاری از افراد با انگیزه‌های درمانی، كسب آرامش یا حتی لاغری به افراد یا مراكزی مراجعه می‌كنند كه مدعی داشتن تخصص در زمینه ماساژدرمانی هستند، اما نكته مهم اینجاست كه اكثر این مراكز فاقد مجوز از وزارت بهداشت است.

برنامه زندگی یک ورزشکار المپیکی چگونه است؟


برنامه زندگی دو قهرمان المپیک توجه کنید. ببینید آنها چند بار در روز غذا می‌خورند و مهم‌ترین غذای آنها را چه موادی تشکیل می‌دهد. با این کار حتما متوجه می‌شوید كه نقاط ضعفتان کجا بوده است.
برترین مجله اینترنتی ایران

 برترین ها: اگر شما هم مدت‌هاست که رژیم می‌گیرید، اما وزنتان کاهش پیدا نمی‌کند یا اگر مدت‌هاست که به باشگاه می‌روید اما تغییری در ظاهر خود احساس نكرده‌اید، در ادامه به زندگی دو قهرمان المپیک توجه کنید. ببینید آنها چند بار در روز غذا می‌خورند و مهم‌ترین غذای آنها را چه موادی تشکیل می‌دهد. با این کار حتما متوجه می‌شوید كه نقاط ضعفتان کجا بوده است.

ترفند های عجیب و غریب برای کاهش وزن


شاید شما برای اینکه وزنتان را کم کنید، دست به هر کاری زده باشید و متاسفانه از هیچکدام از روشهای رایج نتیجه مطلوب را دریافت نکرده باشید. در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با روشهای عجیب برای کاهش وزن آشنا کنیم.

1- موز، سیب و یا نعناع را بو کنید

نتایج یک تحقیق که بر روی ۳۰۰۰ نفر در شیکاگو انجام شد، نشان داد افرادی که غذا ها را بیشتر بو می کنند، کمتر گرسنه می شوند. در واقع محققین معتقدند که بویدن غذاها مغز شما را گول می زند که شما در حال خوردن آن ماده غذایی هستید.

مكمل غذايي كراتين در درمان زنان افسرده موثر است


محققان آمريکايي دريافته اند کراتين ( مکمل غذايي ماهيچه ساز ) در درمان افسردگي زنان مفيد است.
به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران، محققان دانشگاه يوتا در جديدترين تحقيقات خود دريافتند استفاده از مکمل کراتين در درمان بيماري زناني که افسردگي شديد دارند موثر و مقرون به صرفه است.

کراتين ، اسيد آمينه اي است که در کبد ، کليه ها و لوز المعده توليد مي شود اما در گوشت و ماهي نيز وجود دارد. 

چگونه به حفظ سلامت کبد کمک کنیم؟


بررسي ها نشان مي دهند رعایت نکاتی ساده، جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری کبد چرب ضروري است.
دکتر ناصری مقدم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه در بیماری کبد چرب سلامت عمومی فرد در خطر است گفت: این بیماری به علت تجمع چربی زیاد در کبد ایجادمی شود و این عارضه نشان دهنده این است که چربی در مغز، عروق قلب و کلیه هم تجمع یافته است. 

تغذیه موثر کودک در گرو آشنایی با مواد غذایی



دکتر کیمیاگر با اشاره به اینکه عادت غذایی مناسب از دوران کودکی شکل می گیرد گفت: «آشنایی کودکان با انواع غذا‌های مفید می‌تواند در روند بهبود تغذیه آنان موثر باشد.»


دکتر کیمیاگر، متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار سینانیوز با اشاره به جلوگیری از عادت بد غذایی کودکان بیان کرد: «عادت غذایی مناسب از‌‌ همان کودکی شکل می‌گیرد. کودکان وقتی وارد سال دوم زندگی می‌شوند در کلاس عملی پدر و مادر قرار گرفته و از آن‌ها تغذیه مناسب را یاد می‌گیرند.» 
وی ادامه داد: «پدر و مادر دروازه بانان تغذیه هستند و آن‌ها مسئول آشنایی فرزندان با مواد غذایی محسوب می‌شوند چرا که اگر پدر و مادرموادغذایی مفید را معرفی نکنند کودکان هیچ وقت از مفید بودن این غذا‌ها آگاه نمی‌شوند.» 

كاهش پيشرفت سرطان پستان با استفاده از يك تركيب گياهي

 يك تركيب گياهي توانست پيشرفت سرطان پستان را در مدلي از موش‌ها كاهش دهد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه ملي سرطان، محققان مؤسسه سرطان دانشگاه پيتزبورگ با استفاده از تركيبي گياهي به نام فنيتيل ايزوتيوسيانات يا PEITC‌ توانستند مانع از رشد تومورهاي پستاني در يك مدل موش مبتلا به سرطان پستان شوند. براساس اين گزارش محققان به منظور تعيين اثربخشي PEITC‌ بر روي تومورهاي پستاني موش‌ها، آنها را تحت يك رژيم غذايي همراه با PEITC‌ به مدت 29 هفته قرار دادند و سپس ارزيابي‌هاي آسيب‌شناسي، اندازه تومور و ميزان شيوع آن همراه با تكثير سلولي و آپوپتوزيس را بررسي كردند.

مصرف بادام از آلزايمر جلوگيري مي كند


بادام، سرشار از ويتامين E است و اين ويتامين از ابتلا به بيماري‌هاي مرتبط با كهولت سن مثل آلزايمر جلوگيري مي‌كند.
به گزارش خبرنگار وب دا، دكتر سعيد حسيني متخصص تغذيه و رژيم درماني ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: بادام همچنين سرشار از منيزيم است كه براي تنظيم فشار در رگ‌ها ضروري است.
وي افزود: 30 گرم بادام، 35 درصد از نياز روزانه بدن را به ويتامين E تامين مي‌كند. بادام همچنين سرشار از منيزيم است كه براي تنظيم فشار در رگ‌ها ضروري است.
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران با اشاره به اين كه بادام بيشتر از جو يا اسفناج، منيزيم دارد، افزود: هنگامي که به مقدار کافي منيزيم در بدن باشد در خون جريان مي‌يابد و اکسيژن و مواد مغذي را سريع‌تر حمل مي‌کند و از افزايش ضربان قلب پيشگيري مي‌کند.
دكتر حسيني گفت: چربي موجود در بادام از جنس همان چربي است که در روغن زيتون يافت مي‌شود و به همين خاطر براي سلامت قلب مفيد است. بادام مي‌تواند ميزان کلسترول بد خون را پايين آورده و خطر بروز امراض قلبي را کاهش دهد. همچنين يك چهارم فنجان بادام بيش از 4 گرم فيبر دارد كه براي عملكرد مناسب دستگاه گوارش ضروري است. 

مادران، شير روزهاي آغاز تولد را بيرون نريزند

  
کارشناس شير مادر گروه سلامت و جمعيت خانواده دانشکده علوم پزشکي نيشابور به مادراني که شير مي‌دهند توصيه کرد: هرگز شير روزهاي آغاز تولد را که آغوز است را بيرون نريزيد.
ثمانه سادات حسيني به‌مناسبت هفته جهاني تغذيه با شير مادر، در گفتگو با خبرنگار وب‌دا، افزود: آغوز سرشار از مواد مغذي و آنتي‌بادي‌ها(مواد ايمني بخش) است.
وي اظهار داشت: هنگام شير دادن کودک او را به سمت چپ خود نگه داريد و بازوان لخت او را در آغوش بگيريد.

ضرورت پيشگيري از تخليه ذخاير بدن مادران باردار از ريز مغذي‌ها

 پيشگيري از تخليه ذخاير بدن از ريز مغذي‌ها مادران باردار ضروری است.


به گزارش وب دا، رئيس مرکز بهداشت شهرستان رزن ضمن بیان این مطلب گفت: یکی از شاخص‌های مهم بهداشتی، میزان مرگ مادران است كه تأمين تغذيه‌اي براي حفظ سلامتي وی و پيشگيري از تخليه ذخاير  بدن از ريز مغذي‌ها ضروري است.
دكتر محمد‌حسن بيات با اشاره به اينكه تغذیه مناسب مادران باردار برای پیشگیری از سوء تغذیه، کاهش عوارض بارداری و مرگ و میر ناشی از آن ضروری است، افزود: شناسايي زود هنگام مادران در معرض سوء تغذيه اقدامي موثر در پيشگيري، كنترل و عوارض ناشي از آن است.
وي ابراز داشت: جنين براي تكثير سريع سلول‌هاي خود نياز ويژه‌اي به انواع مواد مغذي دارد كه بايد از طريق تغذيه مناسب مادر تأمین شود.
رئيس مرکز بهداشت شهرستان رزن اضافه كرد: دانش مادر در زمينه تنوع و تعادل در اين زمان و نقش آن در وزن‌گيري مناسب دوران بارداري، سهم مهمي در تأمين سلامت مادر و جنين دارد.