شام ‌خوردن را كنار نگذاريد


جام جم آنلاين: «شب‌ها شام نمي‌خورم، برنج و نان را كه كاملا از وعده غذايي شب حذف كرده‌ام، شب‌ها يك ليوان شير، يك ظرف سالاد يا حتي يك عدد سيب به عنوان شام برايم كافي است». اينها جملاتي است كه اين روزها از زبان بسياري از افراد و بخصوص خانم‌ها مي‌شنويم.
بهانه‌اش هم در اغلب موارد داشتن چاقي و اضافه‌وزن است، اما در برخي موارد نيز حفظ سلامتي و تناسب‌اندام چنين الگويي را براي وعده شام افراد توصيه مي‌كند ولي نكته مهم اينجاست كه متخصصان تغذيه هرگز حذف هيچ وعده غذايي و از جمله وعده شام را توصيه نمي‌كنند و بر دريافت هر چهار گروه مواد مغذي، يعني نان و غلات، ميوه و سبزيجات، تخم‌مرغ و گوشت، چربي‌ها و روغن‌ها در سه وعده اصلي تغذيه‌اي شامل صبحانه، ناهار و شام و سه نوبت ميان‌وعده، بر محور تعادل، تناسب و تنوع تاكيد دارند.
حذف وعده‌هاي غذايي در برخي افراد حتي مي‌تواند بسيار آسيب‌زننده باشد. به طوري كه دكتر تيرنگ نيستاني، متخصص تغذيه و رژيم‌درماني و دانشيار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در گفت‌وگو با جام‌جم مي‌گويد: بي‌نظمي در وعده‌هاي غذايي و حذف برخي وعده‌ها در افرادي كه مشكل وزن، چربي خون و كبد چرب دارند مي‌تواند بشدت مشكل‌زا باشد.
به بيان ديگر، با مصرف انواع مواد غذايي طي روز مي‌توان نياز به انرژي و مواد مغذي گوناگون را تأمين كرد، ولي در اين زمينه توجه به سه اصل تعادل، تنوع و تناسب در دريافت مواد مغذي در برآوردن كامل كالري يا ميزان انرژي روزانه و حفظ سلامت براي تمام سنين داراي اهميت است.

از خواص درمانی عسل‌های گیاهی بیشتر بدانید

از خواص درمانی عسل‌های گیاهی بیشتر بدانید عسل در بسیاری از كشورهای جهان با نام طلای طبیعی معروف است. درحقیقت این خواص درمانی كم‌نظیر و شفابخش عسل‌ و انواع مختلف آن است كه موجب شده این ماده طبیعی این‌چنین مورد توجه بسیاری از مردم و پزشكان طب سنتی و مدرن در جهان قرار بگیرد.

برترین مجله اینترنتی ایران

مجله سیب سبز:   عسل در بسیاری از كشورهای جهان با نام طلای طبیعی معروف است. درحقیقت این خواص درمانی كم‌نظیر و شفابخش عسل‌ و انواع مختلف آن است كه موجب شده این ماده طبیعی این‌چنین مورد توجه بسیاری از مردم و پزشكان طب سنتی و مدرن در جهان قرار بگیرد. آنتی‌باكتری‌های موجود در انواع مختلف عسل‌های گیاهی موجب می‌شود تا این محصول طبیعی یكی از بهترین داروهای طبیعی و موثر در درمان برخی از بیماری‌ها و اختلال‌های جسمی و روحی در انسان باشد. خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه به تولید عسل‌ از شهد گل گیاهان دارویی مانند گل بابونه و گل آویشن موجب شده تا عسل‌ علاوه‌بر خواص درمانی‌ای كه دارد، خواص درمانی گیاه دارویی را نیز جذب كرده و پتانسیل بیشتری برای درمان بیماری‌ها و اختلال‌های جسمی و روحی داشته باشد.

انرژي هسته‌اي انگور !


ندا احمدلو/دکتر محمدحسين عزيزي مي‌گويد وقتي انگور مي‌خوريد، حتما هسته‌اش را بجويد تا از روغن بي‌نظيرش بهره‌مند شويد

روغن هسته‌انگور جزو گران‌قيمت‌ترين روغن‌هاي موجود در قفسه فروشگاه‌هاي مواد‌غذايي است که تا يک سال پيش در کشور ما اصلا توليد نمي‌شد و تا سال گذشته ايران جزو واردکنندگان اين روغن به‌صورت آماده و بسته‌بندي بود...
روغن هسته‌انگور بيشتر در کشورهايي كه اين ميوه كشت مي‌شود مانند فرانسه توليد و به مصرف مي?رسد. اين روغن به دليل قيمت بالا، نتوانسته جاي خودش را بين مردم کشور ما به خوبي باز کند اما خيلي‌ها معتقدند خواص فراوان آن به قيمت بالايش مي‌چربد و به دليل همين خواص است که بايد آن را در سبد‌غذايي خانواده گنجاند. حالا اينکه چنين ادعايي تا چه حد درست است و اصلا روغن هسته‌انگور چطور تهيه مي‌شود و چه خواصي دارد، سوالي است که دکتر محمدحسين عزيزي، متخصص صنايع‌غذايي و عضو هيات علمي دانشگاه تربيت?مدرس به آن پاسخ داده‌اند.

سلامت: توليد روغن هسته‌انگور چگونه است و کار روغن‌کشي از هسته کدام انگورها انجام مي‌شود؟
به طور کلي ما دو نوع انگور داريم؛ انگورهاي بدون هسته يا با هسته‌هاي بسيار ريز که به آنها انگور «بي‌هسته» يا «بي‌دانه» گفته مي‌شود و انگورهاي درشت با هسته‌هاي نسبتا درشت. روغن‌کشي از هسته‌ انگورهايي با دانه‌هاي درشت انجام مي‌شود. براي اين كار بايد هسته اين انگورها هنگام فرآوري انگور براي تهيه انواع آبميوه‌ها از آنها جدا و جمع‌آوري و بعد با دستگاه‌ها و روش‌هاي مخصوصي روغن آنها گرفته‌ شود. اين روغن با بسته‌بندي مناسبي به بازار فروش راه پيدا مي‌کند.
سلامت: توليد روغن هسته‌انگور در کارخانه‌هاي داخلي هم انجام مي‌شود؟
در حال حاضر بله. تا يک سال پيش روغن هسته‌انگور را وارد مي‌کرديم ولي حدود يک سال است که يکي از کارخانه‌هاي توليد آبميوه، پس از استفاده از انگورهاي هسته‌دار براي توليد انواع نوشيدني، هسته آنها را جدا و روغن هسته‌انگور ايراني تهيه مي‌کند. کيفيت اين روغن مانند روغن‌هاي خارجي است و در فروشگاه‌هاي عرضه مواد‌غذايي هم مي‌توان آن را با برند ايراني پيدا کرد.

نگاهی به خواص جالب خرمالو


141-35.jpg
خرمالودارای مقادیر قابل توجهی ویتامین های ب1، ب2، ب3و ث است درضمن این میوه دارای موادمعدنی ضروری برای بدن مانندکلیسم، گوگرد، آهن، فسفر، پتاسیم و مقداری نیز سلولز است.

به گزارش ایسنا مشرق به نقل از یک متخصص تغذیه نوشت: «خرمالو» سرشار از آب و بتاکاروتن است، چنانچه این ویتامین به مقدار کافی به بدن نرسد، نه تنها قدرت بینایی کم می شود بلکه باعث خشن شدن پوست و شکننده شدن ناخن و موها و افت در میزان هوش و سلامت بدن می شود.


دکتر ناهید غلامی، افزود:خرمالو دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین های C ، ، B3 ، B2 و B1 است، در ضمن این میوه دارای مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر و پتاسیم و مقداری نیز سلولز است.


وی تصریح کرد: بخش گوشتی این میوه محتوی مقدار زیادی فیبر، مواد آنتی اکسیدانی همچون تانن، فنول، لیکوپن، لوتئین، مواد قندی، پکتین و اسید می باشد. عمده ترین اسیدهایی که در این میوه وجود دارد، اسید مالیک و اسید تارتاریک و اسید سیتریک است.


به گفته این متخصص تغذیه، خرمالو به دلیل دارا بودن مواد معدنی، برای رشد و نمو بسیار مفید شناخته شده است و آهن موجود در آن عنصر اصلی خونسازی و پتاسیم موجود در آن اشتهاآور و شست و شو دهنده کلیه و کبد می باشد، با وجود عناصری همچون پتاسیم و منیزیم در این میوه، خرمالو کلسترول بد و فشار خون را نیز کاهش می دهد به همین دلیل این میوه برای سلامتی بیماران قلبی و افراد دارای چربی و فشار خون بالا بسیار مفید است. از طرفی به دلیل دارا بودن پکتین که یکی از انواع فیبرهای محلول در آب است، باعث کاهش چربی های خون می شود.

صحیح خوردن به جای کم خوردن

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: بهتر است افراد به جای کم خوردن، صحیح خوردن را آموزش ببینند و افراد نیاز به سه وعده غذایی (صبحانه، ناهار و شام) و دو میان وعده (بین صبحانه و ناهار و بین ناهار و شام) دارند.
لازم نیست این وعده‌ها حذف شود بلکه باید در این وعده‌ها از مواد غذایی مناسب استفاده شود تا همان طور که مواد مغذی مورد نیاز مثل پروتئین و ویتامین‌ها به بدن می‌رسد، بدن بیش از حد انرژی دریافت نکند.
فروزان صالحی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ ضمن بیان این مطلب که برای سلامتی باید از همه گروه‌های غذایی به اندازه کافی مصرف کرد افزود: افراد حتماً باید از گروه سبزی‌جات استفاده کنند و شیر و لبنیات مثل کره، ماست و پنیر را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
وی افزود: انجام فعالیت بدنی و ورزش‌هایی مثل دویدن، دوچرخه سواری، شنا و همچنین خوردن غذاها به اندازه کافی، باعث می‌شود که افراد همیشه سالم و تندرست باشند.
کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه درباره عادت پرخوری گفت: به خوردن بیش از حد غذا در یک وعده غذایی و یا در طول یک روز، پرخوری گفته می‌شود بعضی اوقات کودکان به دلیل استرسی که دارند بیشتر از نیاز بدنشان غذا خورده و خودشان متوجه این موضوع نمی‌شوند و اگر به صورت یک عادت در بیاید خطرناک است و در نهایت منجر به چاقی می‌شود.
وی تاکید کرد: مواد غذایی چرب، شور و شیرین به سلامتی ضرر می‌رساند و مصرف بعضی از مواد غذایی مانند انواع تنقلات تنها شکم را پر کرده و عملاً نیازهای غذایی ما را برآورده نمی‌کنند.

استفاده از آب میوه طبیعی و افزایش میل به خوردن صبحانه در کودکان


استفاده از انواع آب میوه طبیعی در کنار صبحانه می‌تواند به تغییر ذائقه در زمان صرف غذا و افزایش تمایل به صرف صبحانه کمک کند.

علی اکبر کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تنوع در مواد صبحانه سبب جلب کودکان و نوجوانان به مصرف صبحانه می‌شود و این روش در سنین بالاتر هم رغبت افراد را به صرف صبحانه افزایش می‌دهد.
وی ادامه داد: در وعده صبحانه دانش آموزان، نان به عنوان منبع تامین انرژی، پنیر یا تخم‌مرغ به عنوان یک منبع پروتئین و شیر برای تامین پروتئین و کلسیم باید گنجانیده شود.
کمالی افزود: کره همراه با مربا یا عسل و یا خرما بخشی از انرژی مورد نیاز روزانه را تامین می کند، علاوه بر آن کره منبع خوبی از ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین A و D است. همچنین شیر اهمیت خاصی در رژیم غذایی دانش‌آموزان دارد.
وی با اشاره به این که شیر حاوی مواد مغذی مهم از جمله پروتئین، کلسیم، فسفر و بعضی از انواع ویتامین‌های گروه B و ویتامین A است به خانواده‌ها توصیه کرد: والدین دقت کنند حتی‌الامکان از شیرهای پاستوریزه کم چربی استفاده کنند.
این کارشناس صنایع غذایی، نان، پنیر و گردو، نان و تخم‌مرغ، نان، کره، مربا و نان، کره و خرما همراه با یک لیوان شیر را صبحانه‌هایی سالم و مغذی برای رشد و تنظیم فعالیت غدد کودکان سنین مدرسه دانست و افزود: غذاهای حاوی پروتئین میزان یادگیری را افزایش می‌دهند. همچنین زمینه لازم برای ارتباط بین سلول‌های مغز را فراهم می‌کنند.
کمالی ادامه داد: کودکان هفت تا هشت ساعت بعد از خوردن شام در ناشتا به سر می‌برند و با صرف صبحانه مغز از قند کافی به عنوان غذا و منبع انرژی استفاده می‌کند. برای اینکه کودک و دانش‌آموز اشتهای کافی برای خوردن صبحانه داشته باشند، باید شام را در ساعات ابتدایی شب صرف کنند و شبها در ساعت معینی بخوابند تا صبح زود بیدار شوند و وقت کافی برای خوردن صبحانه داشته باشند.

سالم ترین روغن برای سرخ کردن کدام است ؟


روغن با نقطه ی دود بالا، یعنی روغنی که قبل از اینکه سطح آن تولید دود کند، بتوان تا درجه بالایی آن را حرارت داد. وقتی روغن به نقطه ی دود می رسد، ترکیب آن شروع به تغییر می کند و کف هایی روی آن تشکیل می شود که حاوی آکرولئین است و چشم را می سوزاند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،   بعد از هر بار استفاده از روغن، نقطه ی دود آن پایین می آید و برای همین، روغنی برای چند بار سرخ کردن مناسب است که نقطه دود بالایی داشته باشد.
روغنی برای چند بار سرخ کردن مناسب است که نقطه ی دود بالایی داشته باشد.البته بهتر است همیشه فقط یک بار از روغن برای سرخ کردن استفاده کنید ، و روغن های مانده را در انتهای آشپزی دور بریزید.
روغن مخصوص سرخ کردنی جهت سرخ کردن مواد غذایی به کار می رود .
البته سالم ترین روش برای پخت غذا، روش آب پز کردن است. در صورتی که ناچار هستید غذای خود را سرخ کنید، باید از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید.
اگر قصد دارید روغنی را که یک بار برای سرخ کردن از آن استفاده کرده اید، دوباره مورد استفاده قرار دهید، باید هنگام خرید، در انتخاب نوع روغن دقت کنید.
روغن های معمول به دلیل نقطه دود پایین در اثر حرارت زیاد دود کرده و مواد سرطان زالی خطرناکی تولید می کنندکه می تواند با تنفس وارد ریه شخص شده و مشکلاتی را برای او ایجاد نماید .
نقطه دود روغن مخصوص سرخ کردنی بالاست و به راحتی دود نمی کند . همچنین جذب کمتری به سطح مواد غذایی داشته و موجب کاهش دریافت چربی خواهد شد .
نقطه دود بعضی روغن ها به ترتیب زیر است:

روغن زیتون ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد




پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه اکسفورد می گویند تحقیقات جدید آنان  نشان می‏ دهد که روغن زیتون، یک نمونه عالی از رژیم غذایی ساکنین مدیترانه، به اندازه میوه‏های تازه و سبزجات در جلوگیری از رشد سلولهای سرطانی موثر است.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز،   محققین انستیتو علوم بهداشتی لندن با مقایسه میزان رشد بیماری سرطان ۲۸ کشور من جمله کشورهای انگلیس، آمریکا، برزیل، کلمبیا، کانادا و چین  که رژیم غذایی آنها، مصرف گوشت بسیار بالا دارد ، بالاترین خطر ابتلا به بیماری‏های مختلف و از جمله سرطان را با مصرف گوشت بالا مرتبط داتستند  و عنوان کردند که استفاده از روغن زیتون باعث کاهش رشد سلولهای بیماری زا در ساکنین این مناطق می‏شود.
بر همبن اساس دکتر گلداکر در سمینار اپیدمولوژی و بهداشت عمومی بر این نکته اصرار داشت: روغن زیتون احتملا می‏تواند تاثیر مثبت و بسزایی در جلوگیری از توسعه‏و رشد سلولهای سرطانی داشته باشد.گوشت، ماهی، و روغن زیتون فاکتورهای اصلی در رژیم‏های غذایی هستند که مانع رشد سلولهای سرطانی می‏شوند.
ترکیب گوشت و ماهی در مجموع و در برخورد با سلولهای سرطانی بسیار مثبت عمل می‏ کند.
اما تا پیش از این بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف گوشت زیاد، میزان اسید صفراوی را افزایش می‏دهد.
پیش از این تحقیقات به عمل آمده بر روی حیوانات، نشان داده بود که منافع استفاده از حیوانات، نشان داده بود که منافع استفاده از روغن ماهی است.
در واقع، روغن زیتون بیش از روغن ماهی و یادیگر روغن‏های سفارش شده در این زمینه در جلوگیری از رشد تومور و سلولهای سرطانی موثر است. این در حالی است که دانشمندان ژاپنی نیز مدعی آن هستند که روغن زیتون خالص چنانچه پس از حمام آفتاب روی پوست بدن مالیده شود می‏تواند ببا کند کردن رشد سلول‏های توموری مانع بروز سرطان پوست شود.
بسیاری‌ از ‌مردم تصور‌می‌کنند که این روغن را فقط می‌توان همراه با سالاد مصرف کرد اما باید گفت که در صورت درست استفاده کردن از این روغن، حوزه‌ عمل آن به مراتب بیشتر ‌از ‌این خواهد شد.

مصرف میوه و سبزی می تواند 20تا 30 درصد از ابتلا به انواع سرطان را پیشگیری کند

صندوق جهانی پژوهش ˈسرطانˈ تخمین زد که با خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز می توان حداقل به میزان 20 درصد از ابتلاء به انواع سرطانها پیشگیری کرد .

به اعتقاد متخصصان تغذیه ، حدود یک سوم از کل مرگ های ناشی از سرطان با داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل به ویژه با خوردن میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و حبوبات و نیز حفظ وزن مناسب قابل پیشگیری است و باید روزانه حداقل یکی از غذاهای فوق را در رژیم غذایی گنجاند .

مصرف سبزی ها و میوه ها
سبزیجات و میوه ها حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی ، فیبر و صدها فیتوکمیکال مفید هستند که ثابت شده این مواد خاصیت ضد سرطان دارند و در پیشگیری از سرطان مفید هستند.
به عنوان مثال بعضی از فیتوکمیکال ها D NA را از آسیب حفظ می نماید و به ترمیم آن کمک می کنند .

کاهش غذاهای چرب
رژیم های غذایی غنی از چربی های اشباع پر کالری هستند و با ایجاد چاقی افزایش خطر انواع سرطان ها را می تواند به همراه داشته باشد، از این رو مصرف رژیم غذایی کم چربی ، محدودیت میزان مصرف گوشت قرمز و جایگزین کردن گوشت ماهی بسیار با اهمیت است.

ذرت مکزیکی

پختن ذرت موجب افزایش مقدار اسیدفرولیک و خاصیت آنتی ‌اکسیدانی آن می‌‌شود.

افراد چاق در خوردن زیاده روی نکنند

ذرت مکزیکی میان وعده مورد تایید متخصصان تغذیه

منیره زارع زاده

کارشناس تغذیه مرکز تحقیقاتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر این که مصرف بیش از حد ذرت مکزیکی برای سلامتی مضر است، گفت: «این در حالی است که مصرف کافی و بهداشتی آن می‌‌تواند این ماده غذایی را به یک تنقل خوب تبدیل کند.»

ناهید برخورداری کارشناس تغذیه مرکز تحقیقاتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار سینانیوز با بیان این مطلب که ذرت مکزیکی چند سالی است که در سبد غذایی مردم جای خود را باز کرده و بیشتر به ‌عنوان یک میان وعده غذایی از آن استفاده می‌‌کنند، ادامه داد: «ذرت مکزیکی در صورتی که به شکل صحیح، تهیه و مصرف شود می‌‌تواند جای مواد غذایی مضر مانند چیپس و پفک را در میان وعده‌های غذایی روزانه مورد مصرف مردم را بگیرد.»

وی ادامه داد: «بهتر است این ماده غذایی بدون نمک و یا خیلی کم نمک تهیه شود و به جای کره و روغن جامد به آن روغن مایع افزوده و مصرف شود.»

خوردن صبحانه بر یادگیری تاثیر مستقیم دارد

مطالعات دهه اخير نشان داده است كه تغذيه صحيح در قدرت يادگيري كودكان مؤثر است و نخوردن صبحانه مي تواند اثرات منفي بر يادگيري آنها داشته باشد.
کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا با بیان اینکه در شرايط ناشتايي كوتاه مدت طبيعي، مكانيسم هموستاتيك، گلوكز خون را در سطحي ثابت نگه مي دارد كه بر عملكرد طبيعي مغز لطمه وارد نشود، اظهار داشت : اگر مدت زمان ناشتايي طولاني تر باشد، نگهداري قند خون در سطحي كه مغز قادر به فعاليت طبيعي خود باشد، دشوارتر شده ويادگيري وتمركز حواس مختل مي شود .
محترم تشکر افزود: بررسي سالهاي اخير نشان داده است كه افزايش نسبي قند خون موجب بهبود عملكرد مغز و يادگيري كودكان مدرسه اي مي شود. يكي از دلايل افزايش يادگيري به علت بالا رفتن قند خون، ساخته شدن استيل كولين است كه بعنوان يك نوروترانسميتور نقش آن در تقويت حافظه به اثبات رسيده است كودكاني كه از خوردن صبحانه امتناع مي ورزند، در انجام تكاليف رياضي كارايي كمتري دارند و قدرت خلاقيت وابتكار آنها كاهش مي يابد.
وی گفت: نخوردن صبحانه در صورتي كه تداوم يابد و تبديل به عادت شود، خود علاوه بر عوارض فوق موجب كمبود دريافت مواد مغذي روزانه مورد نياز فرد مي شود كه در وعده هاي ديگر جايگزين نخواهد شد و در نتيجه موجب كمبود كالري و ويتامين ها واملاح مي شود.
این کارشناس مسئول اظهار داشت: براي اينكه كودكان سنين مدرسه اشتهاي كافي براي خوردن صبحانه داشته باشند بايد شام را در ساعات ابتداي شب صرف كنند و حتي الامكان شب  در ساعت معيني بخوابند تا صبح ها بتوانند زودتر بيدار شده و وقت كافي براي خوردن صبحانه داشته باشند.
وی در پایان گفت: اگر والدين صبحانه را بعنوان يك وعده غذايي مهم تلقي كنند وهر روز دور سفره صبحانه بنشينند خود مشوق كودكان براي صرف صبحانه خواهند بود.

كودكان چاق نسبت به تبليغات مواد غذايي آسيب‌پذيرترند


در مقايسه با كودكان با وزن نرمال، كودكان چاق كمتر مي‌توانند نسبت به تبليغات مواد غذايي از خود مقاومت نشان دهند.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه طب اطفال، تيمي از محققان با نشان دادن 60 آرم مواد غذايي و 60 آرم متفرقه به تعدادي از كودكان 10 تا 14 ساله چاق و همچنين كودكان با وزن متعادل و بررسي اسكن مغز آنها با بهره‌گيري از تصويربرداري عملكردي رزونانس مغناطيسي (FMRI)‌ دريافتند كودكان چاق در برخي از مناطق مغز خود عكس‌العمل بيشتري نسبت به بقيه كودكان نشان مي‌دهند.
نتايج حاصل از اين گزارش حاكي است به طور كلي در اين شرايط خاص افراد با وزن طبيعي بيشتر مي‌توانند فعاليت‌ها و واكنش‌هاي مغزي مرتبط با اين موقعيت‌ها را در خود كنترل كنند.
نتايج ديگر اين مطالعه مي‌افزايد نرخ چاقي در دوران كودكي نسبت به 30 سال گذشته 3 برابر شده است كه در اين ميان بازاريابي مواد غذايي به عنوان عاملي بسيار مهم در اين روند افزايش دخيل است و طبق آمارهاي به دست آمده 98 درصد از محصولات غذايي تبليغ شده براي كودكان در تلويزيون داروي مقادير زيادي چربي، شكر و يا نمك است.
به گفته محققان با توجه به اين كه كودكان چاق نسبت به كودكان طبيعي وزن بيشتر در معرض خطر عوارض ناشي از آگهي‌هاي محصولات غذايي پركالري و مضر قرار مي‌گيرند، يكي از عواملي كه مي‌تواند در ايجاد تصميم‌گيري‌هاي مرتبط با سلامتي در آنها مؤثر واقع شود. تقويت توانايي آنها در بهبود بخشيدن به شرايط كنترلي و آموزش‌هايي در اين زمينه است كه اميد است اين مداخلات سلامت رفتاري بتواند باعث موفقيت بيشتري در كاهش وزن و ايجاد منافعي براي چاقي در آنها باشد.