كمبود ويتامين«D» از علل اصلي ريزش مو در زنان ايراني است


54-20.jpg
يك متخصص پوست و مو با بیان اینکه كمبود ويتامين D از علل اصلي ريزش مو در زنان ايراني است، گفت: جهت سنتز ويتامين D مورد نياز بدن ضرورت دارد روزانه به مدت 15 تا 20 دقيقه قسمت‌هايي از پوست بدون پوشش در معرض تابش مستقيم نور آفتاب قرار گيرد.
دكتر ريحانه مهرگان در گفت وگو با خبرنگار ايسنا منطقه دانشگاه علوم پزشكي تهران، با اشاره به اينكه كمبود ويتامين D از علل اصلي ريزش مو در زنان ايراني است، گفت: با انجام آزمايش در بيماراني كه از ريزش مو شكايت داشتند به اين نتيجه رسيديم كه كمبود ويتامين D پس از فقر آهن شايع‌ترين علت ريزش مو در زنان ايراني است.

جایگزینی نوشابه با ماءالشعیر صحیح نیست


جایگزینی نوشابه با ماءالشعیر گازدار شیرین نیز اصلا صحیح نیست، چراکه ماءالشعیر دارای خاصیت و مناسب باید تلخ مزه و بدون شکر باشد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گناباد ضمن بیان این مطلب گفت: مواد موجود در نوشابه باعث کاهش یا حتی مانع جذب آهن می‌شود و زمینه را برای بروز کم خونی آماده می‌کند.
به گفته عطار نوشابه علاوه بر عوارضی همچون پوکی استخوان، دیابت، کم خونی، چاقی، بیماری‌های قلبی عروقی و نارسایی‌های کلیوی و سرطان، در صورت مصرف زیاد در دوران شیردهی، سبب کاهش ارزش غذایی شیر مادر می‌شود.
به گزارش ایلنا ؛ وی افزود: این عارضه می‌تواند به ویژه در گروه‌های سنی که نیازمند آهن هستند مانند کودکان، زنان و دختران مشکلات جدی ایجاد کند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: همچنین آسپارتام موجود در نوشابه‌های رژیمی اشتها آور است و باعث مصرف بیشتر غذا و در نتیجه چاقی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: دوغ نیز باید کم نمک و بدون گاز باشد چرا که گاز آن مانند گاز نوشابه باعث سوء هاضمه و اختلالات گوارشی می‌شود.
تغذیه > نوشیدنی‌ها- همشهری آنلاین:

آیا تغذیه در ایجاد یا تشدید آکنه تاثیر دارد؟


برای اینکه بدانید آیا نقش رژیم غذایی و تغذیه در ایجاد یا تشدید آکنه تاثیرگذار است یا نه بهتر است مطالب زیر را مطالعه کنید.
دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاراناظهار داشت: اگر چه نقش رژیم غذایی در ایجاد یا تشدید آکنه هنوز به اثبات نرسیده است اما یک باور غلط در بین عموم مردم وجود دارد که بعضی از غذاها می تواند باعث ایجاد آکنه شود. 
Multimedia_pics_1384_11_Science_148.jpg

براي پيشگيري از آلزايمر، شكلات بخوريد

پزشكان ايتاليايي در يك مطالعه جديد معلوم شد مصرف روزانه دوز مشخصي از شكلات به بهبود ففعاليت مغز كمك مي‌كند و در پيشگيري از آلزايمر و زوال عقل موثر است.
به گزارش سرويس سلامت ايسنا، روانپزشكان در اين مطالعات دريافتند كه خوردن روزانه كاكائو در بهبود ناتواني‌هاي خفيف ذهني موثر است. اين قبيل ناتواني‌هاي خفيف ادراكي اگر به موقع تحت درمان و پيشگيري قرار نگيرند به ضعف حافظه و در نهايت آلزايمر و زوال عقل در دوران سالمندي منتهي مي‌شوند.

غذا خوردن پشت میز کار خطرناک است!

 افراد غذایشان را در محیطی عاری از استرس  و در آرامش کامل میل کنند.
به گزارش وب دا، کارشناس مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید براین که هنگام صرف غذا باید زمان کافی جهت سرو غذا اختصاص یابد، اظهارداشت: افراد باید سعی کنند هنگام غذا خوردن غذا را کامل بجوند در حالی که  اصولا هنگام کار کردن به خصوص هنگام کار با کامپیوتر این مهم صورت نمی گیرد.
رضا مورکیان با تاکید بر این مطلب که هنگام غذاخوردن باید توجه و دقت لازم به غذا داشت، گفت: افراد هنگام غذاخوردن باید توجه کافی به مقدار و نوع غذایشان داشته باشند و از پرخوری بپرهیزنند چرا که غذا خوردن هنگام کار باعث می شود که فرد متوجه سیر شدن نشود و همچنان به خوردن ادامه دهد.

مصرف ماست، نفخ معده را کاهش می دهد


درمان‌های طبیعی می‌توانند سبب برطرف شدن ناراحتی‌ها و بیماری‌هایی شوند که در بسیاری از موارد با داروهای شیمیایی خودسرانه درمان می‌شوند.
به گزارش وب دا، کارشناس اداره غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی نیشابور ضمن بیان این مطلب گفت: زمانی که فرد عصبانیت و استرس بالایی دارد، به هم ریخته است، موز می‌تواند توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب را افزایش دهد.
دکتر سمیرا صدیقی افزود: تحقیقات نشان داده است یک موز متوسط 105 کالری و فقط 14 گرم قند دارد، که همین مقدار فرد را سیر کرده و قند خون را به شکل ملایمی بالا می‌برد.
وی اظهار داشت: موز 30 درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند که این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده در مغز افزایش یابد.

كاهش بروز بيماري‌هاي متابوليكي با بهره‌گيري از گياه پسيليوم

 پسيليوم يا اسفرزه گياهي از خانواده پلانتا جيناسه مي‌تواند پيامدهاي ناشي از سندروم متابوليك را كاهش دهد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از مطالعات آنلاين منتشر شده با عنوان پيشگيري و درمان چاقي، محققان دانشگاه كورتين استراليا، با بررسي تأثيرات اسفرزه يا پسيليوم بر روي عوامل خطرزاي بروز سندروم متابوليك و بازنگري مطالعات سال 2012 – 1980 دراين خصوص دريافتند كه اين ملين گياهي نقش مهمي در كنترل مضرات چاقي و اضافه وزن حاصل از بيماري‌هاي متابوليكي دارد.
براساس اين گزارش محققان افزودند: مصرف مكمل فيبري پسيليوم يا اسفرزه گياهي باعث ايجاد منافع بسياري بر سطح گلوكز خون، واكنش و حساسيت بدن به انسولين، فشارخون و همچنين بهبود وضعيت چربي در انسان‌ها و حيوانات مي‌شود.

استفاده از نمك يددار از سقط جنين پيشگيري مي كند

 قابل توجه مادران باردار؛
  
استفاده از نمك يددار به ميزان لازم در دوران بارداري،‌ احتمال سقط خود به خود را كاهش داده و در هوش،‌ شنوايي و بينايي نوزاد تاثير گذار خواهد بود.
كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا،‌با بيان اين مطلب اظهار داشت: مادراني كه به اندازه كافي انرژي دريافت نمي كنند، در معرض خطر زايمان نوزادان كم وزن و كوتاه قد قرار دارند و موفقيت آنان در تداوم شيردهي كمتر است.
سعيده معاني افزود: اگر مادران در دوران بارداري افزايش وزن مناسب نداشته باشند، روابط عاطفي بين مادر و شيرخوار در بدو تولد و دو سال اول زندگي با اشكال و به سختي برقرار مي شود.