پیشگیری از سرطان در زنان


  راهنمایی های غذایی جهت پیشگیری از سرطان برای زنان

 رژیم غذایی خود را پاکسازی کنید
به نقل از متخصصین  سازمان بهداشت جهانی، به نظر می رسد حول و حوش 30% از سرطان ها با رژیم غذایی و نوع تغذیه  مرتبط باشد. بعد از رژیم غذایی دومین عامل خیلی مهم ، تغییر در روش زندگی بعد از ترک سیگار می باشد.
سالم غذا خوردن نه عوارض دارد و نه گران است 

الف) یخچال و گنجه های خودتان را با  غذاهای گیاهی مانند سبزی ها و صیفی ها، میوه ها، غلات ودانه های کامل و حبوبات پر کنید. خانم ها باید تلاش کنند تا بیشتر بشقاب خودشان را با این نوع مواد غذایی پر کنند ،

منوی ویژه برای مغز کودک


● حواس پنج گانه را امتحان کنید
منوی ویژه برای مغز کودک شماما، معمولا بیش تر از یکی از حواس پنج گانه مان را به کار می گیریم تا محیط پیرامون مان را درک کنیم. با این حال، به کار انداختن عمیق دو یا سه حس از این حواس، در کودکان، مثل گوش دادن به موسیقی، وقتی مشغول گِل بازی یا خمیربازی هستند، در بهبود عملکرد مغزی شان نقش مهمی دارد. برای این کار، بازی های متعددی وجود دارد. مثلا می توانید چشم شان را ببندید و از آن ها بخواهید چیزهایی را که دور و برشان هست، با استفاده حس بویایی مثل بو کردن انواع میوه ها یا لامسه مثلا دست زدن به سکه شناسایی کنند.
● با هم قدم بزنید
شاید به نظر شما، پیاده روی، ورزش ساده ای باشد که بر سلامت جسمی تاثیر می گذارد، اما محققان دانشگاه کلمبیا در آمریکا، اعلام کرده اند که پیاده روی باعث رشد سلول های مغزی جدید می شود.

شیر آغوز ارتباطی با زردی نوزاد ندارد



 ‌خوردن نخستین قطرات شیر مادر (آغوز) توسط نوزاد ارتباطی با بیماری زردی در نوزاد ندارد.
خبرگزاری فارس: شیر آغوز ارتباطی با زردی نوزاد ندارد

احمدرضا فرسار در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس با اشاره به اهمیت خوردن نخستین قطرات شیر مادر به نوزادان  در زایشگاه اظهار داشت:‌خوراندن این شیر توسط مادران پس از تولد نوزاد باید در کمترین زمان ممکن رخ دهد.
وی با رد باورهایی که عنوان می‌شود خوراندن نخستین شیر مادر به نوزاد باعث زردی می‌شود افزود: این مسئله یک باور غلط است و باید برای تحکیم قوای جسمانی نوزاد در همان ساعت نخست تولد به نوزاد شیر داده شود.
فرسار خاطرنشان کرد:‌نخستین شیر به نوزادان باید کمتر از 45 دقیقه پس از تولد توسط مادر به نوزاد خورانده شود و این شیر به دلیل دارا بودن مواد مغذی و بسیار حیاتی می‌تواند نقش بسیار مهمی در حفظ و ارتقای سلامت نوزاد به خصوص برای پیشگیری از بیماری‌ها در دوران نوزادی داشته باشد.

غذاهای نشاط آور تابستان كدامند ؟


هیچ زمانی بهتر از تابستان برای به وجد آمدن درمورد " سالم ترین غذاهای جهان " وجود ندارد.این فصل با انواع مختلف و رنگارنگی از غذاهای فصلی پربركت می‌شود.

 به سختی می‌توان زمانی لذت بخش تر از تابستان را برای خوردن پیدا كرد ! این فصل-كه به انقلاب تابستانی معروف است و خورشید در شمالی ترین وضعیت خود نسبت به زمین قرار دارد و روزها در آن در بلندترین حالت خود هستند –با انواع مختلف و رنگارنگی از غذاهای فصلی پربركت می‌شود. میوه ها و سبزیجات از هر رنگی كه تصورش را بكنید در تابستان یافت می‌شوند. گاهی اوقات كشتزارها و باغ‌ها سرشار از مواد غذایی هستند .برنامه غذایی ما باید بر اساس سلیقه خودمان باشد و بشقاب هایمان را باید با انواع میوه ها و سبزیجات رنگارنگ، زیبا و پر زرق و برق كنیم .

خواص دارويي پنيرک


پنیرک گیاهی است علفی، به ارتفاع تا 60 سانتی متر و پایا. به صورت خودرو، در بسیاری از نقاط می روید و برای استفاده نیز کشت می گردد.
به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ پنیرك از نظر گیاه پزشكی در گروه گیاهان تسكین دهنده طبقه بندی می شود. پنیرك به خاطر داشتن موسیلاژ خاصیت تسكین دهنده دارد؛ هرچند كه سایر تركیبات موجود در این گیاه از جمله فلاوونوییدها و آنتوسیانیدین ها نیز در این خاصیت نقش دارند. خواص دیگر این گیاه شامل خاصیت ادرار آور، تب بر و ملین می باشد. این گیاه در درمان عفونت های خفیف می تواند مفید باشد. تأثیر آن در درمان سرماخوردگی تأیید شده است، كه بدین منظور به صورت چای و یا دمكرده می تواند مصرف شود.

چند توصيه لازم در مورد مصرف پياز


پياز با آنكه داراي خواص مفيدي است اما بهتر است به چند نكته لازم در مورد مصرف آن توجه شود.
دكتر داود كاظمي صالح در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار كرد: پياز هم يك نوع ماده غذايي است كه ممكن است در درمان بيماري هاي قلبي عروقي يا بيماري خوني به علت اثر آنتي اكسيدان آن، هيپرگليسمي قندخون بالا و لخته خون به كار رود.
وي تصريح كرد: در موارد زير بهتر است كه قبل از مصرف درماني پياز با پزشك خود مشورت كنيد. 

ویتامین«D» از سرماخوردگی کودکان جلوگیری می‌کند


54-20.jpg
با توجه به یافته‌های یک مطالعه جدید، مصرف مکمل‌های ویتامین D می‌تواند خطر عفونت‌های تنفسی در کودکان را کاهش دهد.
به گزارش سرويس سلامت ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، محققان معتقدند مصرف ویتامین D از سرماخوردگی کودکان در زمستان جلوگیری می‌کند.
در این مطالعه نزدیک به 250 دانش آموز در مغولستان با سطوح خونی پایین ویتامین D در زمستان، مورد بررسی قرار گرفتند. محققان دریافتند مصرف روزانه مکمل ویتامین D خطر عفونت تنفسی را در آنها به نصف کاهش داد.

تغذيه انحصاري با شير مادر، مرگ‌ومير كودكان را كاهش مي‌دهد


7468.jpgرييس مرکز بهداشت استان خراسان رضوي كاهش مرگ‌ومير كودكان را از مزاياي تغذيه با شير مادر برشمرد و گفت: تغذيه كودك با شير مادر طي 6 ماه اول پس از تولد، موجب كاهش مرگ و مير سالانه كودكان به ميزان يك ميليون نفر در سطح جهاني مي‌شود.
دكتر رضا سعيدي در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه خراسان، شير مادر تا پايان 6 ماهگي تامين‌ كننده تمام نيازهاي تغذيه‌اي كودك حتي نياز به آب دانست و اظهار كرد: شير مادر ابتلا به بيماري‌هاي دوره شيرخوارگي از جمله انواع عفونت‌هاي تنفسي، گوارشي و ادراري را به شدت كاهش مي‌دهد.

خطر ابتلا به بيماري هاي عروق كرونر قلب با مصرف گوشت هاي پرچرب


 
در تعدادی از مواد غذایی موجود در گروه گوشت ها، کلسترول بد( LDL ) در سطح بالایی قرار دارد که شامل گوشت هاي پرچربي گاو و گوسفند، فرآورده های گوشتی مثل سوسیس، هات داگ، کالباس می باشد.
كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان وآموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: در سومین ردیف راهنمای غذایی، گروه گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها قرار دارد و این گروه برای رشد، خون سازی و سلامت دستگاه عصبی لازم است.