خودسرانه رژیم نگیریم


خودسرانه رژیم نگیریمبرخی از رژیم های سم زدایی که استفاده از تنها یک ماده غذایی را توصیه می کنند، ممکن است منجر به مرگ افراد شوند.
از آنجا که همه موادغذایی علاوه بر موارد با ارزش و مناسب مواد مضر و سمی هم دارند که با استفاده زیاد از آن ماده غذایی پس از مدتی بدن فرد را سمی می کنند، رژیم های سم زدایی می توانند در بازیابی سلامت افراد بسیار موثر باشند.
یک ماده مغذی مثل سیب با تمام فوائدی که دارد باید به مقدار کم مصرف شود زیرا با مصرف زیاد به جای کمک به بدن موادمغذی داخل دستگاه گوارش را دفع کرده و به آن آزار می رساند و حتی ممکن است آن را زخمی کند.
رژیم های سم زدایی صحیح براساس شرایط فرد از نظر سن و سال و نیازهایش توصیه می شود که برای پی بردن به این نیازها از او آزمایش های بیوشیمیایی خاصی گرفته می شود که نشان دهنده وضعیت اسیدفولیک، کلسترول، میزان نیتروژن داخل خون و دیگر شاخص های آزمایشگاهی است.

نوشیدن چند فنجان قهوه در روز در پیشگیری از انواع سرطان ها موثر است


گرچه قهوه بهترین منبع برای دریافت آنتی‌اکسیدان در بدن نیست اما محققین می گویند قهوه در پیشگیری از انواع سرطان در  مردان و زنان موثر است .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  کارشناسان نوشیدن چندین فنجان قهوه را در روز برای جلوگیری از سرطان روده توصیه کردند.  کارشناسان توصیه کردند که با نوشیدن جندین فنجان قهوه در روز از خطر سرطان روده کاهش می‌یابد.
موارد ابتلا به سرطان روده در هر سال در حال افزایش است و بیش از ۴۰ هزار نفر در انگلستان به این بیماری مبتلا می‌شوند.
یادگیری این نکته که این بیماری میزان مرگ و میر بالایی (هر سال ۱۶۰۰۰ نفر با این سرطان می میرند) دارد برای صنعت پزشکی میتواند مفید باشد.

6 راه برای لاغری بعد از باداری


6 راه برای لاغری بعد از باداری
می‌دانیم که نورسیده حسابی وقتتان را می‌گیرد و سرتان شلوغ است. لزومی ندارد که به باشگاه بروید.

 فرزندتان را در کالسکه‌اش بگذارید و هر روز پیاده روی تند بکنید. هر هفته باید حداقل 150 دقیقه پیاده روی تند کرده باشید.
همه‌ خانم‌ها در زمان بارداری بین 11.5 تا 16 کیلو گرم و در برخی موارد بیشتر وزن اضافه می‌کنند. مسئله‌ مهمی که وجود دارد این است که وزن اضافه شده در بارداری باید بعد از زایمان کاهش پیدا کند.

دستورالعمل های راحت و سالم آبمیوه ای

برای نوزادان ،خوردن سبزیجات امری عادی ولو كمی ناخوشایند است.‌هنگامی كه آنها به سن خردسالی می‌رسند این مسئله ناخوشایند تر می‌شود

گرفتن آب ِ میوه ها و سبزیجات روشی دلپذیر برای افزودن مقدار بیشتری از آنها به رژیم غذایی است.‌

شروع

برای نوزادان ،خوردن سبزیجات امری عادی ولو كمی ناخوشایند است.‌هنگامی كه آنها به سن خردسالی می‌رسند این مسئله ناخوشایند ترمی‌شود.‌مطالعه ای كه اخیراً در كالج پزشكی بِیلر در هوستون انجام شده ،نشان می‌دهد كه كودكان هنگامی كه به سن  12 سال می‌رسند ،مصرف سبزیجات در بین آنها مشخصاً كاهش می‌یابد.‌بزرگترها نیز وضعیت چندان بهتری ندارند.‌

سالمندان اينگونه از پوستشان مراقبت كنند


سالمندان بايد به توصیه های لازم در رابطه با مراقبت از پوست خود توجه کرده و عمل کنند.
دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی آمریکا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: افراد سالمند باید مراقب پوست خود باشند و به چند توصیه در این مورد توجه داشته باشند. 

يک ليوان شير معادل يک مسکن عمل مي کند


خوردن يک ليوان شير با خوردن يک داروي مسکن برابري مي‌کند.
soybean-milk.jpgبه گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ـ منطقه خراسان و به نقل از Zee News، دانشمندان به اين نتيجه رسيده اند که يک ليوان شير مي تواند همچون مسکن و انتي بيوتيک عمل کند.
محققان در يک آزمون بسيار حساس براي درمان بيماري ها نمونه شير گاو و بز را مورد بررسي قرار دادند. در اين مطالعه به داشتن مواد دارويي هر کدام از شيرها پي برده شد و دريافتند شير داراي مواد دارويي است.
تحقيقات نشان داد شير حاوي آثاري از مسکن‌هاي ايبوپروفن و ناپروکسن، همراه با آنتي بيوتيک تريکلوزان و برخي هورمون‌ها است . اين مطالعه در مجله Agricultural and Food Chemistr به چاپ رسيده است.

داشتن رژيم غذايي مناسب مي‌تواند از ابتلا به بيماري آلزايمر جلوگيري کند.


210-17.jpgداشتن رژيم غذايي مناسب مي‌تواند از ابتلا به بيماري آلزايمر جلوگيري کند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان و به نقل از Zee News، مطالعات جديد حاکي از اين است که افرادي که از رژيم‌هاي غذايي سرشار از ويتامين و حاوي اسيدهاي چرب امگا سه مصرف مي کنند کمتر احتمال ابتلا به انقباض مغزي مربوط به بيماري آلزايمر را دارند.
اين بدان معني است افرادي که به طور منظم ازغذاهاي حاوي ماهي و يا مقادير زيادي از ميوه‌ها و سبزيجات استفاده مي‌كنند مي‌توانند ابتلا به اين بيماري را متوقف و يا به تاخير بياندازند.

شير شکلات بهترين نوشيدني پس از تمرين ورزشي


MilkGlass.png
شير شکلات مي‌تواند بهترين نوشيدني پس از انجام تمرينات سخت ورزشي باشد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ـ منطقه خراسان و به نقل از Zee News، شير شکلات بهترين انتخاب براي زماني است که شما تمرين‌هاي سخت ورزشي را انجام داده‌‌ايد. شير شکلات پس از تمرين مفيد است زيرا حاوي پروتئين است. هر فنجان از اين نوشيدني بين هشت تا 11 گرم پروتئين دارد.
همچنين، يک مطالعه که در مجله Clinical Nutrition انجام شده نشان داده است زماني که بلافاصله پس از تمرين اين نوشيدني مصرف مي شود، براي بدن مفيد است.

درباره آبگوشت بيشتر بدانيد..


282-10.jpg

همه دایره‌المعارف‌هایی که درباره ایران تالیف شده‌اند، مدخل «آبگوشت» دارند. شاید باور نکنید اما آبگوشت در کنار همه نام‌ها و نامداران فرهنگ ایرانی، در دایره‌المعارف‌های تخصصی به مدخلی مفصل بدل شده اما در منوی هیچ یک از رستوران‌های تهران آبگوشت نیست!

به گزارش ايسنا به نقل از سايت سيمرغ، برای خوردن آبگوشت باید به خانه، چایخانه، قهوه‌خانه یا دیزی‌سرا رفت. آن هم فقط سر ظهر، نه قبل و نه بعد از آن. از قدیم دکان‌هایی هستند که به طور تخصصی هر کدام یک خوراک بیشتر نمی‌پزند؛ هلیمی، کبابی، چلویی، جگرکی، کله‌پزی و بریانی.

كشف بيماري جديد ناشي از كمبود ويتامين B12


b12.jpgگروهي از متخصصان بين‌المللي در يك مطالعه جديد نوعي بيماري جديد ژنتيكي را شناسايي كرده‌اند كه با كمبود ويتامين B12 مرتبط است.
به گزارش سرويس سلامت ايسنا، اين متخصصان ژني را شناسايي كرده‌اند كه در انتقال ويتامين به سلول‌هاي بدن نقش حياتي ايفا مي‌كند. اين كشف جديد به پزشكان در تشخيص يك نوع اختلال ژنتيكي بسيار نادر كمك خواهد كرد و راه را براي درمان اين بيماري هموار مي‌سازد.
به گزارش روزنامه تلگراف، دكتر ديويد روزنبلات از متخصصان اين مطالعه در دانشگاه مك گيل خاطرنشان كرد: ما در مطالعات خود يك پروتئين انتقال‌دهنده را شناسايي كرده‌ايم كه در فرآيند جذب ويتامين B12 در سلول‌ها نقش دارد و به همين دليل موفق به پيدا كردن عامل يك نارسايي‌ ارثي ناشي از كمبود اين ويتامين شديم.
شرح اين مطالعه در مجله «نيچر ژنتيك» منتشر شده است.

مبتلایان به دیابت تعادل را در مصرف فرآورده های رژیمی نگه دارند



یک کارشناس تغذیه با تاکید بر این که در مصرف شیرین کننده های رژیمی زیاده روی نشود گفت:مصرف بیش از حد و مکررشیرین کننده های مصنوعی می تواند آسیب زا باشد.
یوسف نقیایی در گفت و گو با خبرنگار وب دا در یزد اظهارداشت: شیرین کننده های  رژیمی با توجه به اینکه از مواد شیرین کننده مصنوعی و گیاهی در آنها استفاده شده است ضرری برای افراد چاق و دیابتی ندارد.
وی تصریح  کرد: درعین حال که فراورده های رژیمی برای  این افراد مناسب تر است  باید توجه داشته باشند که مصرف بیش از حد و به صورت مداوم از محصولات رژیمی می تواند عوارض نا شناخته ای را به همراه داشته باشد.
وی در پایان توصیه کرد: افراد دیابتی و دارای اضافه وزن به طور متعادل از انواع فراورده های رژیمی استفاده نمایند. 

پیامدهای احساس چاقی کردن بی دلیل در نوجوانان





نوجوانانی که مانکن‌های بیش از حد لاغر را الگوی زیبایی خود قرار می دهند، احساس می‌کنند که اندامشان بیش از حد چاق است. پژوهشی جدید نشان داده که نارضایتی از اندام در دوران بلوغ پیامدهای جبران‌ناپذیری در سنین بزرگسالی دارد.