غذاهايي كه گرسنگي را مهار مي‌كند


غذاهاي فيبر و آبدار مثل ميوه‌جات و سبزيجات را اصطلاحاً غذاهاي با حجم بالا مي‌گويند كه با خوردن مقدار كمي از آنها بخش عمده‌اي از معده پر مي‌شود. دكتر بارابارا رولز، دكتر و محقق دانشگاه ايالتي پنسيلوانيا با توجه به تحقيق گسترده‌اي كه در غذاهاي پر حجم انجام داده، معتقد است كه اگر در طول روز به مقدار زياد غذاهاي پر حجم و البته كم كالري ميل كنيد، تا كالري كمتري دريافت كنيد. در واقع رژيم غذايي دكتر رولز بر دو استراتژي ساده، استوار است. او به تمامي بيماران خود توصيه مي‌كند كه براي لاغري قبل از غذا، يك كاسه سوپ و يا سالاد بخورند تا حجم معده آنها پر شود و غذاي كمتري بخورند و يا اينكه غذاي اصلي خود را با آب و يا غذاهاي فيبردار پر كنند (البته نه به حدي كه مزه غذاي آنها كاملاً از بين برود). با اين دو روش كالري كمتري جذب خواهند كرد.

سبزي ‌خوردن را از دست ندهيد

جام جم آنلاين: تا چندي پيش سبزي‌خوردن پاي ثابت اكثر سفره‌هاي ايراني بود. وقتي سفره پهن مي‌شد اولين چيزي كه در مركز سفره خودنمايي مي‌كرد، يك سبد پر از انواع سبزي‌هاي تازه به همراه پيازچه و تربچه‌نقلي​ قرمزرنگي بود كه همچون گل جلوه مي‌كرد؛ سبزي‌هايي كه اشتهاي افراد را برمي‌انگيخت و ميل به خوردن غذا را دوچندان مي‌كرد، اما حالا ديگر حضور اين سمبل شادابي و طراوت سفره كمرنگ شده است.

انواع سس‌هاي سفيد، قرمز، خردل، ترشي‌هاي مختلف و انواع چيپس‌ها و اسنك‌هاي سبزيجات جايگزين اين جلوه طبيعت شده‌ است.

آشنایی با خواص طالبی


سلامت نیوز : طالبی یکی از بهترین منابع ویتامین A است و مملو از بتاکاروتن بوده که در بدن تبدیل به ویتامین A می شود. بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان بسیار عالی است که از سرطان پیشگیری می کند، کلسترول را کاهش می دهد و درصد بیماری های قلب و عروق را به طرز چشمگیری کم می کند.

این ویتامین در بهبود بینایی و حفظ سلامت و طراوت پوست، نقش ارزنده ای دارد. به علاوه بتاکاروتن بالای طالبی، مانع بروز آب مروارید در سالمندان می شود. طالبی همچنین حاوی ویتامین C و علاوه بر آن، مواد مغذی دیگری مثل پتاسیم، اسید فولیک، فیبر، منیزیم، ید و ویتامین های B6 است.وجود مجموعه‌ای از ویتامین ها، به خصوص ویتامین های گروه B در این میوه، آن را به ماده ای بسیار خوب برای تنظیم متابولیسم در بدن تبدیل کرده و از این رو میوه ای بسیار مفید برای افزایش وزن کودکان و نوجوانان و افراد لاغر است.طالبی میوه ای خنک و اشتها آور است و به دلیل دارابودن درصد بالای آب، فیبر و مواد معدنی مناسب، ادرارآور و ملین است.

غذا و دیابت رابطه سریع غذا خوردن با خطر ابتلا به دیابت


یک مطالعه کوچک و اولیه نشان داد که تند غذا خوردن می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.
رابطه سریع غذا خوردن با خطر ابتلا به دیابت به گزارش ایسنا، پزشکان لیتوانی 234 بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم و 468 داوطلب سالم را با هم مقایسه کردند و متوجه شدند افرادی که غذای خود را تند تند می‌بلعند 2،5 برابر بیشتر با خطر ابتلا به دیابت مواجهند اما در افرادی که زمان بیشتری را صرف غذا خوردن می‌کنند و آرام‌تر غذا می‌خورند، احتمال بروز دیابت کمتر است.
روزنامه محلی بلومبرگ در این باره گزارش داد: این پزشکان هم چنین تاکید کردند بیماران دیابتی به مراتب شاخص توده بدنی بیشتری داشتند و سطح تحصیلات آنها نیز به طور متوسط نسبت به افراد سالم پایین بود.
این یافته قرار است در کنفرانس هفته جاری و در کنگره مشترک بین‌المللی غددشناسی و کنگره اروپایی غددشناسی در شهر فلورانس ایتالیا ارائه شود.
دکتر لینا رادزویسین کارشناس اصلی در این مطالعه و از متخصصان مرکز علوم سلامت دانشگاه لیتوانی تصریح کرد: نرخ ابتلا به دیابت نوع دوم در سراسر جهان رو به افزایش است و این بیماری در حد یک همه‌گیری جهانی رسیده است. پزشکان در نظر دارند در آینده بررسی‌های دقیق‌تری را روی این ارتباط انجام دهند.


آشنایی با خرید و نگه‌داری لبنیات

آشنایی با خرید و نگه‌داری لبنیاتشیر و فرآورده‌های آن، از منابع غنی مواد مغذی خصوصا کلسیم هستند. کلسیم چارچوب اصلی استخوان‌ها و دندان‌ها را تشکیل می‌دهد. با این حال، دقت در خرید و نگه‌داری این محصولات به علت فسادپذیری بالای آن‌ها، از اهمیت شایانی برخوردار است.

لطفا به نکات زیر درباره‌ی خرید و نگه‌داری شیر و فرآورده‌های آن دقت کنید:
- از خرید شیر خام (غیر پاستوریزه) حتی الامکان خودداری کنید. اگر مجبور به استفاده از شیر خام غیر پاستوریزه هستید، حتما آن را جوشانده و 10 دقیقه در حال جوش به هم بزنید.

مصرف سیر و کاهش کلسترول خون



کارشناس و مشاوره علوم تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف سیر برای کاهش کلسترول خون مفید است.
مصرف سیر و کاهش کلسترول خون سمیه صمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به این مطلب که کلسترول نوعی چربی است که در تمام سلول‌های بدن وجود دارد، اظهار داشت: کلسترول از دو طریق به وجود می‌آید اولین راه که عمده‌ترین منبع تولید کلسترول است کبد انسان و راه دوم از طریق مصرف منابع غذایی که حاوی کلسترول است.
وی با بیان اینکه بالا بودن کسترول خون هیچ گونه علامت خاصی ندارد، گفت: به افراد بالای 20 سال توصیه می‌شود که هر پنج سال یک بار کلسترول خون خود را از طریق آزمایش‌های لازم بررسی کنند.
کارشناس و مشاوره علوم تغذیه و رژیم درمانی یادآور شد: چاقی و اضافه وزن، فعالیت بدنی پایین و نداشتن فعالیت ورزشی منظم سبب افزایش احتمال چاقی می‌شود.

آشنایی بیشتر با خواص هندوانه



آشنایی بیشتر با خواص هندوانهزادگاه اصلی هندوانه، هندوستان است به همین خاطر، وجه تسمیه آن (هند وانه) به معنای میوه هند معروف شده است.هندوانه میوه‌ای شیرین و آبدار است که نه تنها باعث رفع تشنگی در هوای گرم تابستان می‌شود بلکه اثرات بسیار مفید دیگری نیز دارد که برای ما ناشناخته است. به همین دلیل سعی کرده‌ایم طی این مطلب، فواید بی‌شمار آن را برای شما بیان کنیم.
هندوانه منبع غنی ویتامین A(به شکل بتاکاروتن) و ویتامین C است. این میوه پرفایده التهاباتی را که در بیماری‌هایی مثل آسم، تصلب شرائین، سرطان روده و التهاب مفاصل وجود دارد، از بین می‌برد.همچنین منبع خیلی خوبی از آنتی اکسیدان کاروتنوئیدی بنام لیکوپن است.

خواص معجزه آسای سیب

خواص معجزه آسای سیب (1)سیب، یکی از سلامت بخش‌ترین خوراکی‌های اطراف ما محسوب می‌شود. از زمان‌های گذشته مردم جهان علاقه‌ی فراوانی به میوه‌ها داشتند. طبق نظر مورخان، منشاء اصلی سیب مناطق سردسیر شمال اروپا بوده و از آنجا این میوه‌ی با ارزش و مفید به نقاط دیگر جهان منتقل شده است.
سیب یکی از میوه‌هایی است که قبل از دیگر میوه‌ها شناخته شد. تمدن انسان از دیر باز با سیب پیوند خورده است. سیب نشانه‌ی عشق و باروری، دوستی، زیبایی، خوش‌بختی، تندرستی، دانایی، خوشی، نیرومندی و ... می‌باشد. سیب دارای انواع بسیار متفاوتی است.

خواص غذایی و سلامتی کاهو


خواص غذایی و سلامتی کاهوکاهو از سبزی های بسیار مفیدی است که علاوه بر خواص درمانی، مصرف غذایی نیز دارد و در میان سبزی ها، تاریخی کهن دارد. كاهو یكی از قدیمی ترین سبزیجات دنیا است که منشاء آن در هندوستان و آسیای مركزی می باشد . كاهو طبق مداركی كه بدست آمده از شش قرن قبل از میلاد در ایران مصرف می شده است و یك قرن قبل از میلاد به روم راه یافته و غذای مهمی برای رومیان بوده است. كاهو گیاهی است یك ساله كه دارای برگ های پهن و دراز و سبز ، با طعم كمی شیرین می باشد.
انواع مختلف كاهو كه در حال حاضر در آمریكا كشت می شود حدود 16 نوع می باشد كه در تمام طول سال وجود دارد. روی هم رفته دو دسته كاهو وجود دارد :

رژیم افزایش وزن برای لاغرها

رژیم افزایش وزن برای لاغرها
افزایش وزن به طور سالم کار دشواری نیست و می‌توان با تغذیه درست به آن دست پیدا کرد.
بیشتر مردم در سراسر جهان نگران اضافه وزن خود بوده و درصد کمی نیز از لاغری رنج می‌برند و درصدد اضافه کردن وزن خود هستند.
همان طور که چاقی خطرناک است، لاغری زیاد هم ممکن است افراد را مستعد ابتلا به بیماری‌های متعدد کند که یکی از آن‌ها ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است و بدن را مستعد ابتلا به عفونت‌ها و مشکلات می‌کند. علاوه بر آن بیماری افراد لاغر نسبت به بقیه دیرتر بهبود پیدا می‌کند. فردی که 10 تا 20درصد زیر وزن نرمال و طبیعی متناسب با قد قرار می‌گیرد، کم وزن تلقی می‌شود.

به سالاد سلام کن


اگر مي‌خواهيد برنامه‌غذايي‌تان موردتاييد متخصصان تغذيه باشد بايد حتما سالاد نيز در رژيم‌غذايي روزانه‌تان وجود داشته باشد ...
البته نه هر نوع سالادي. جالب است بدانيد که کلمه سالاد (salade) فرانسوي و از ريشه لاتين کلمه(salata) به معني شور و نمک اندود‌شده است. در ميان ايراني‌ها، ترکيب چند سبزي خام خرد‌ و طعم‌دار‌شده با انواع چاشني‌ها سالاد ناميده مي‌شود که يا قبل از غذا، يا بعد از غذا يا به جاي غذا ميل مي‌شود. گفتيم که خوردن هر نوع سالادي را به شما توصيه نمي‌کنيم، مي‌پرسيد چرا؟ بهتر است که اين پوستر را به دقت مطالعه کنيد.

پونه ؛ آنتي‌بيوتيك طبيعي


جام جم آنلاين: طبیعت زیباست؛ بكر و دست نخورده. اگر این روزها به برخی باغات، صحرا یا دامنه كوه‌ها و تپه‌های حوالی شهر سر بزنيد، در كنار نهرها و جوی‌ها، گیاهی معطر و خوشبو همچون پونه، نظرتان را جلب می‌كند.

این گیاه نوعی نعنای جنگلی است و بوی فوق‌العاده‌ای دارد. اگر بوی شامه‌نواز آن شما را وسوسه كرد و خواستید آن را بچینید، بدانید كه شبیه نعنا ولی كوچك‌تر از آن است.

گیاهی علفی با ساقه‌ای راست و كوتاه به رنگ سبز تند با گل‌های ریز صورتی یا آبی است كه برگ‌هایی شبیه نعنا، بیضی اما كوچك‌تر و نوك تیزتر دارد.

روش تغذیه ای بهترین راه درمان یبوست بیماران مبتلا به پارکینسون است



سلامت نیوز :یک فوق تخصص پارکینسون و حرکات غیرارادی با بیان اینکه« بیماری پارکینسون منجر به بروز یبوست در بیماران می شود و ازطرفی دیگر داروهای کنترل کننده این بیماری نیز این مشکل را در بیماران تشدید می کند.» گفت:« بهترین روش برای درمان یبوست در بیماران مبتلا به پارکینسون، روش تغذیه ای است.»
دکتر حمید نورالهی مقدم در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:« درمان اصلی بیماری پارکینسون با داروی پارکینسی است اما این دارو تنها اختلالات حرکتی بیمار را درمان می کند و موجب تشدید علائم دیگر این بیماری می شود.
بیماری پارکینسون منجر به بروز یبوست در بیماران می شود و ازطرفی دیگر داروهای کنترل کننده این بیماری نیز این مشکل را در بیماران تشدید می کند.»

برای خوب پیر شدن، چه بخوریم؟


برای خوب پیر شدن، چه بخوریم؟
افسوس، حتی اگر بوتاکس عزیز هم بتواند، برای مدتی چین و چروک ها را از بین ببرد، باز هم نمی‌توان به هیچ وجه از روند پیری فرار کرد!

پیری همراه با تمام دردها و بیماری های مختلف و متفاوتش فرامی‌رسد. تأثیر تغذیه بر سلامت ما تردید ناپذیر است...
برای بیشتر زندگی کردن، باید چه بخوریم؟

هشدار در مورد شیوع بیماری تب کریمه- کنگو در ایران


دام مبتلا به ویروس تب کریمه- کنگو هیچ نشانی از بیماری ندارد
ویروس تب کریمه- کنگو از گوشت دام آلوده به انسان سرایت می‌کند. این بیماری هر سال با آغاز فصل گرما در ایران گسترش پیدا می‌کند. در پی مرگ دو نفر در مشهد، وزارت بهداشت در مورد شیوع این بیماری کشنده هشدار داد.
در پی مرگ دو نفر بر اثر ابتلا به تب کریمه- کنگو در مشهد، وزارت بهداشت در مورد شیوع این بیماری هشدار داد. به نقل از این وزارتخانه، در استان خراسان رضوی شش مورد ابتلا به تب کریمه- کنگو گزارش شده است.

کدامیک بهتر است؛ سبزی‌جات تازه یا منجمد؟



کدامیک بهتر است؛ سبزی‌جات تازه یا منجمد؟شما نیز ممکن است بر سر این تصمیم‌گیری که بهتر است سبزی تازه یا منجمد شده بخرید ،‌دچار شک و تردید شده باشید؟ تصور عموم بر این است که سبزی تازه نسبت به سبزی منجمد شده دارای خاصیت بیشتری است. ولی اینطور نیست،‌ چرا که تحقیقات اخیر نشان داده سبزی‌جات منجمد شده دارای همان مواد مغذی است که در سبزی‌جات تازه موجود است !

حتی در پاره‌ای از مطالعات نشان داده شده که برخی سبزی‌جات منجمد دارای مواد مغذی بیشتری نسبت به نوع تازه آن هستند. اما در مقابل، برخی میوه‌های تازه سرشار از ویتامین ب و ث هستند که بهتر است تازه تهیه شوند چرا در فرآیند انجماد مقداری از مواد مغذی خود را از دست می‌دهند.

چرا مایونز چاق‌کننده است؟


چرا مایونز چاق‌کننده است؟
بزرگ‌ترین آرزوی هر مادر و پدری این است كه كودكش هم رشد طبیعی داشته باشد و هم از گزند بیماری‌ها در امان بماند. با توجه به اهمیت خاص سلامت كودكان، لازم است به تغذیه آنها توجه كافی شود...

دوران کودکی از نظر علم تغذیه بسیار مهم است زیرا اگر عادت‌های غذایی نادرست در این سنین در وجود كودك نهادینه شود، تغییر آن در بزرگسالی بسیار مشكل خواهد بود.

تغذیه مناسب برای سالمندانی که دیابت دارند


تغذیه مناسب برای سالمندانی که دیابت دارند
غذا بخش مهمی از زندگی روزانه است و ابتلا به بیماری دیابت نباید به معنی چشم پوشی از لذت و رضایت در زمان صرف غذا تلقی شود.

 خوشبختانه یک رژیم غذایی پروتئینی  و با شاخص گلایسمیک پایین (میزان قند خون پس از مصرف کربوهیدارتها) برای همه افراد مفید است. اجرای یک استراتژی تندرستی در خانه که شامل یک تغذیه خوب و مناسب است از اهمیت بالایی برخوردار است.

گوجه فرنگی






ليکوپن، آنتي‌آکسيدان محافظ قلب 

به گفته محققان ليکوپن، آنتي‌اکسيدان و رنگدانه موجود در گوجه براي سلامت قلب مفيد است!
طبق مقاله‌اي که در مجله Atherosclerosis منتشر شده است پژوهش‌هاي محققان دانشگاه Yonsei در کره جنوبي نشان داده است گوجه مي‌تواند ميزان اکسيداسيون، التهاب و تخريب DNA را کاهش داده و جلوي بيماري‌هاي قلبي‌عروقي را بگيرد. محققان 126 مرد با وزن نرمال که حدود 34 سال سن داشتند را انتخاب کردند و به مدت 8 هفته روزانه به برخي از آنها 6 تا 15 ميلي‌گرم در روز ليکوپن دادند.

چه غذايي مانع زوال عقل مي‌شود



شکلات تلخ - سالمون - زردچوبه - سیب - گردو - چای سبز - مار چوبه - گیلاس

جام جم آنلاين: در حالی که گمان می‌رود آلزایمر یا دیگر اشکال دیمانس از اثرات جانبی اجتناب‌ناپذیر پیری باشند، اما برخی تحقیقات نشان می‌دهند که ملاحظات غذایی ممکن است به محافظت از بدن در برابر زوال عقل و حتی جلوگیری از بیماری‌های زایل‌کننده مغز کمک کنند.
بیماری آلزایمر شایع‌ترین علت دیمانس در افراد ۶۵ سال به بالاست. طبق گزارش آکادمی آلزایمر بیش از ۳/۵ میلیون نفر آمریکایی از این بیماری رنج می‌برند و هر ۷۰ ثانیه یک نفر به آلزایمر مبتلا می‌‌شود.

رژیم‌های کم چربی در دراز مدت باعث ریزش موها می‌شوند




یک متخصص تغذیه گفت:«موها برای رشد به مواد مغذی و ویتامین‌ها نیاز دارند تا بتوانند پیاز خوب و سالم داشته باشند.»

دکتر مسعود کیمیاگر در گفتگو با خبرنگار «سلامت نیوز»، اظهار داشت:« داشتن تغذیه مناسب در دراز مدت برای رشد موها مفید است و سلامت آن را تضمین می‌کند.»

وی افزود:«به منظور داشتن موهایی سالم و زیبا، چهار گروه اصلی باید در رژیم غذایی قرار گیرد، موها برای رشد به مواد مغذی و ویتامینها نیاز دارند تا بتوانند پیاز خوب و سالم داشته باشند، عنصر روی یا زینک در گوشت قرمز،حبوبات و جوانه گندم وجود دارد و باید به عنوان مکمل در رژیم غذایی قرار گیرند.»

آشنایی با 10 ماده غذایی برای تامین پروتئین بدن

آشنایی با 10 ماده غذایی برای تامین پروتئین بدن
اگر در فکر سوزاندن چربی‌های اضافه بدن و کاهش وزن خود بوده و یا در صدد تقویت و یا افزایش عضلات خود هستید، باید بدانید که بدون مصرف پروتئین موفق نخواهید شد.
 پروتئین‌ها یکی از اصلی‌ترین عوامل تشکیل دهنده ساختار بدن هستند و مصرف آنها برای کنترل سوخت و ساز و پروسه‌های حیاتی بدن، لازم و ضروری است.
امروزه با تاکید متخصصان رژیم‌های غذایی بر خوردن غذاهای کم چرب و کم کالری، پروتئین نیز که یکی از عناصر اصلی در کاهش وزن است، از رژیم غذایی افراد حذف شده و یا مصرف آن به حداقل رسیده است. مطالعات نشان می‌دهند که کاهش یا عدم مصرف غذاهای پروتئین‌دار، منجر به پرخوری و اضافه وزن می‌گردد. علاوه بر این مصرف پروتئین برای رشد و ترمیم عضلات بدن ضروری است.

منوی عصر حجر با 77 نوع غذا

منوی عصر حجر با 77 نوع غذاپژوهشگران دانمارکی موفق به جمع‌آوری یک منو با 77 نوع غذای متعلق به انسان‌های عصر حجر شدند.



به گزارش ایسنا، برخی از این دستورها که به 16 هزار سال پیش برمی‌گردند بسیار خوشمزه بوده و به نمایش چگونگی تغذیه اقوام نوسنگی انسان از میوه‌ها و گیاهان در کنار غذاهای اصلی آنها می‌پردازد.
در میان این دستورهای غذایی می‌توان سوسیس فلفلی با خشکبار کاج، نان فلفلی حاوی پنیر بز، برگهای قرمز و تخم بادیان رومی و خیار اسکندرانی حاوی خیار ورقه شده با نعنا و سرکه را مشاهده کرد.

گردو بر هر درد بی‌درمان دواست!!


گردو بر هر درد بی‌درمان دواست!!
یكی از خوشمزه ترین راهها برای افزودن مواد مغذی، طعم و تردی به غذا، افزودن گردو به آن است. مغز گردو ساخته شده از تكه‌های ناهموار و پروانه‌ای شكل است.
  یكی از خوشمزه ترین راهها برای افزودن مواد مغذی، طعم و تردی به غذا،  افزودن گردو به آن است. گردو در ماههای  شهریور ومهربرداشت می‌شود و در همه فصول سال وجود دارد و منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است.
 مغز گردو ساخته شده از تكه‌های ناهموار و پروانه‌ای شكل است. این تكه‌ها به رنگ سفید چرك هستند و با پوستی نازك به رنگ قهوه‌ای روشن پوشیده شده‌اند. آنها كمی‌درهمدیگر گره خورده‌اند. این مغزها در پوستی گرد یا دوك مانند به رنگ قهوه ای و خیلی سفت محصور شده اند.

تداخل دارويي را جدي بگيريد


جام جم آنلاين: برخي مواد غذايي و گياهان دارويي بر عمر دارو در بدن و ميزان و شدت اثر آن تاثير خواهند داشت. براي نمونه گريپ‌فروت ميزان سوختن و تجزيه بعضي داروها را در كبد كاهش مي‌دهد.

از هنگامي كه انديشه ساختن يك دارو در ذهن دانشمندان جوانه مي‌زند تا وقتي دارو وارد بدن بيمار مي‌شود، مسيري طولاني و پر فراز و نشيب سپري مي‌شود.
در اين مسير براي عبور از هر مرحله به مرحله ديگر داروسازان متخصص و بسياري از دانشمندان علوم پزشكي و دارويي بي‌وقفه در تلاشند.
دارويي كه وارد بدن مي‌شود در حقيقت به دنيايي پيچيده پاي مي‌گذارد كه پزشك و داروساز سعي مي‌كنند براساس اطلاعات علمي موجود و تجربيات و مهارت‌هاي خود آنچه روي خواهد داد را تا حدودي پيش‌بيني نمايند.

ترک‌کردن سيگار هم مسري است!


تازه‌ترين تحقيقات دانشمندان نشان مي‌دهد همانطور که سيگار کشيدن ممکن است مسري باشد ترک کردن سيگار هم مي‌توان مسري باشد
به گزارش خبرنگار سلامتيران، افراد سيگاري زماني که در يک گروهي که سيگار را ترک کرده اند قرار مي‌گيرند احتمال بيشتري دارد تا سيگارشان را ترک کننند نسبت به زماني که تنها هستند.
به گفته محققان زماني که يک فرد تصميم مي‌گيرد سيگارش را ترک کند زماني که در ميان دوستان اعضاي خانواده و همکارانش که قبلا سيگارشان را ترک کرده‌اند قرار مي‌گيرد سريع‌تر مي‌تواند سيگارش را ترک کند و هر چه رابطه افرادي که سيگارشان را ترک‌کرده‌اند با اين فرد نزديک‌تر باشد تاثير گذاري آنها بر ترک سيگار بيشتر است.
به نوشته مجله نيواينگلند يک تحقيق 30 ساله روي 12 هزار نفر نشان مي‌دهد ارتباطات اجتماعي نقش مهم و بحراني در تصميم يک فرد براي ترک يا شروع سيگار کشيدن دارد.

خواص درمانی تربچه


تربچه از جمله سبزی‌هایی است که هم ریشه و هم برگ آن دارای خواص فراوانی است.
تربچه گیاهی است یک ساله که ارتفاع ساقه آن تا یک متر می‌رسد . برگ ‌های آن پهن ، ناصاف ، کرک‌دار و با بریدگی‌های نامنظم است.

گل‌های آن به رنگ سفید، زرد روشن، آبی روشن و بنفش است که در انتهای شاخه ظاهر می‌شود.

قهوه نوشیدنی مفید


قهوه يكي از مفيدترين نوشيدني‌هاي جهان است. كافئين موجود در قهوه، چاي، شكلات و برخي نوشيدني‌ها اثرات متعددي در بدن دارند. مطالعات اخير حكايت از ارتباط معكوس مصرف قهوه با خطر بسياري از بيماري‌هاي مزمن نظير ديابت نوع 2، پاركينسون و كبد چرب ناشي از الكل دارد. مصرف معتدل قهوه براي بيشتر افراد بجز زنان باردار، افراد مسن و بيماران قلبي – عروقي بي‌خطر است.

افزايش هوشياري
قهوه علاوه بر كافئين، حاوي مواد مغذي ديگر نظير آنتي‌اكسيدان‌ها، منيزيم، پتاسيم و نياسين مي‌باشد. اگر چه قهوه تا حدودي اعتيادآور است، اما سازمان غذا و داروي امريكا (FDA)مصرف قهوه را بي‌خطر مي‌داند. قهوه مي‌تواند با تأثير بر سيستم عصبي مركزي باعث افزايش هوشياري و كاهش خستگي گردد. قهوه به سرعت در بدن جذب و بالاترين ميزان قهوه در سرم پس از 90 دقيقه مشاهده مي‌شود.

آووکادو؛ سوپراستار میوه‌ها



سلامت نیوز: آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که با انواع بیماری‌ها مقابله می‌کنند. حتماً می‌گویید این جور میوه‌ها مال از ما بهتران است و این روزها با قیمت سر به فلک کشیده‌ی آن‌ها چه کسی می‌تواند به آنتی اکسیدان و ویتامین فکر کند؟ شاید حق با شما باشد. اما اگر می‌توانید به شکرانه‌ی عظمت الهی از تمام نعمت‌هایش استفاده کنید. تک تک این نعمت‌ها پرده‌ای از قدرت بی‌کران پروردگاری است که با عشق برای بندگانش خلق کرده تا از آن‌ها «بخورند و بیاشامند و اسراف نکنند». آووکادو نیز جزو همان نعمت‌هایی است که در عین خوشمزگی فواید شگفت انگیز زیادی برای سلامت بدن دارد. برای آشنایی بیشتر با این میوه با ما همراه شوید.

مصرف سویا و کاهش علایم بیماری کبد چرب


متخصصان تغذیه و سلامت در دانشگاه ایلینویز آمریکا می‌گویند یک رژیم غذایی حاوی پروتئین سویا می‌تواند به میزان قابل توجهی از تجمع چربی و تری گلیسیریدها در کبد افراد چاق بکاهد.
به گزارش ایسنا، این متخصصان حتی دریافته‌اند که پروتئین سویا چطور این تاثیر را بر جای می‌گذارد. آنها می‌گویند سویا در واقع بخشی از عملکرد مسیر سیگنال‌دهی اصلی در این عضو حیاتی را دوباره بکار می‌اندازد.
مصرف سویا و کاهش علایم بیماری کبد چربدکتر هونگ چن،‌ استادیار علوم غذایی و تغذیه انسان در این دانشگاه می‌گوید: تقریبا یک سوم از بزرگسالان آمریکایی به بیماری کبد چرب مبتلا هستند و بدن بسیاری از آنها با وجود ابتلا، علائم بیماری را نشان نمی‌دهد. چاقی یک فاکتور خطرزای اصلی برای این بیماری است که می‌تواند منجر به نارسایی کبدی شود.
به نوشته روزنامه واشنگتن پست، چن توضیح داد: وقتی چربی در عضوی که وظیفه ذخیره چربی را ندارد مانند کبد به طور غیرعادی تجمع می‌کند فعالیت حیاتی آن عضو به شکل خطرناکی دچار اختلال می‌شود.
در این آزمایشات معلوم شد سویا و محصولات آن می‌توانند تا حدی از فشار وارده بر کبدهای چرب بکاهد.

منبع:http://www.hamshahrionline.ir/news-168233.aspx

۹ چیزی که باید در مورد نمک بدانید

۹ چیزی که باید در مورد نمک بدانید
این روزها نمک در همه غذاهای ما دیده می شود. غذاهای آماده، فست فود ها و تنقلاتی که مصرف می کنیم، همه حاوی مقادیر زیادی نمک در خود هستند؛

 و نمک، یکی از منابع اصلی سدیم. تخمین زده می شود که هر فرد، روزانه نزدیک به ۳۵۰۰ میلی گرم سدیم مصرف می کند. البته گفته می شود اگر شما در معرض بیماری های قبلی و فشار خون هستید، بهتر است این میزان را به ۱۵۰۰ تا ۲۳۰۰ میلی گرم در روز کاهش دهید. اما برای این کار، قدم نخست، افزایش آگاهی ها و فراموش کردن برخی تصورات غلط در خصوص نمک است.

توت‌فرنگی، نوبرانه‌ای خوشمزه

توت‌فرنگی، نوبرانه‌ای خوشمزه
درباره توت‌فرنگی کمتر می‌توان کسی را یافت که از خوردنش امتناع کند، به طوری که بدغذاترین بچه‌ها هم آن را دوست دارند.

تاریخچه
حتما می‌‌دانید که این میوه در خانواده بزرگ توت‌‌ها جای دارد.
این توت همان‌ طور که از نامش پیداست، زادگاه اروپایی دارد و در قرن چهاردهم به طور وحشی در فرانسه می‌روییده و مصارف دارویی داشته تا این که کم‌‌کم به مزارع راه یافت.
در جنگل‌های شمال ایران نوع وحشی آن به وفور یافت می‌‌شود، زیرا توت‌فرنگی برای رویش به هوای خنک و آب فراوان نیاز دارد و نواحی شمالی کشور این شرایط را فراهم می‌‌کند.

نوشابه‌هاي انرژي‌زا بي‌اثر هستند


بسياري از جوانان نوشابه‌هاي انرژي‌زا را براي افزايش ميزان انرژي، تمركز و عملكرد بدني‌شان مي‌نوشند.
نوشابه‌هاي انرژي‌زا سرشار از كافئين نه تنها تاثير مثبتي بر بدن انسان نمي‌گذارند بلكه عوارض پزشكي فراواني نيز همراه دارند.به گزارش روزنامه لس‌آنجلس تايمز، شركت‌هاي توليد نوشابه انرژي‌زا در واكنش به انتقادات فراواني كه به محصولات‌شان مي‌شود، اعلام كردند ميزان كافئين اين‌گونه نوشابه‌ها تقريبا با يك فنجان قهوه‌اي كه نوجوانان مي‌نوشند برابراست. دكتر ايتسون ليپ‌شولت، متخصص اطفال در مدرسه پزشكي دانشگاه ميامي و همكارانش اطلاعات 121 گزارش رسانه‌اي درباره نوشابه‌هاي انرژي‌زا را بررسي كردند. آنها پي بردند اين‌گونه نوشابه‌ها حاوي 70 تا 80 ميلي‌گرم كافئين،‌نوعي گياه به نام گارانا، تائورين – نوعي اسيد آمينه – ويتامين و افزودني‌هاي شيرين‌كننده هستند.دكتر ليپ شولت گفت: «بررسي‌ها نشان داده به رغم استفاده 30 تا 50 درصد نوجوانان و جوانان از نوشابه‌هاي انرژي‌زا هيچ نشانه‌اي از كاهش وزن، افزايش انرژي و بنيه و بهبود عملكرد ذهني بدني در آنها ديده نشده است. او افزود: كودكان و نوجوانان مبتلا به بيماري‌هاي قلبي، كليوي، كبد، حملات صرع، ديابت و ترشح بيش از حد غده تيروييد كه نوشابه انرژي‌زا مصرف مي‌كنند بيشتر در معرض خطر آسيب‌هاي جسمي قرار دارند. به همين دليل پزشكان اطفال و والدين بايد كودكان و نوجوانان را از نوشيدن اين نوشابه‌ها برحذر دارند.اما مائورين استورلي از انجمن توليدكنندگان نوشابه آمريكا گفت: اين‌گونه تحقيقات چيزي جز اطلاعات گمراه‌كننده درباره نوشابه‌هاي گازدار، عناصر تشكيل‌دهنده و سيستم نظارت بر توليد آنها نيست. او در پايان خاطرنشان كرد: نتايج تحقيقات نشان مي‌دهد ميزان كافئين موجود در اين‌گونه نوشابه‌ها كمتر از نوشابه‌هاي گازدار، قهوه و چاي است. منبع: losanglestimes 12 فوريه 2011

منبع:http://salamatiran.com/NSite/FullStory/?Id=43821&type=1

راهكارهاي متدوال رفع بوي بد دهان


ويروسى كه پنهان مى شودبوی بد دهان یکی از مشکلات متداول در جامعه است که میتواند علتهای مختلفی داشته باشد. دلیل عمده و اصلی آن وجود یک باکتری غیرهوازی در بیوفیلمی است که روی زبان شکل می گیرد. این باکتری پروتئین موجود در غذاها را شکسته و گازهایی مثل سولفیدهیدروژن و اسکاتول تولید میکند.
بوی بد دهان در اول صبح تقریباً در همه افراد شایع است. این مشکل را می توان با بهداشت و نظافت دهان، کنترل کرد. اما خیلی افراد حتی پس از تمیز کردن دهان نیز ممکن است به خاطر برخی مشکلات دهانی، همچنان دچار این بو باشند. برخی از بیماری ها نیز می تواند موجب بدبو شدن دهان شود. علت اصلی این بیماری باید شناخته شده و درمان برطبق آن صورت گیرد.

غذاهاي كاهش‌دهنده كلسترول خون


جام جم آنلاين: كارشناسان انجمن قلب آمريكا تاكيد دارند كه شما مي‌توانيد با انتخاب برخي از مواد غذايي خاص و مناسب، سطح كلسترول بد خون‌تان را كاهش دهيد.
به گزارش ايسنا، اين انجمن، فهرستي از بهترين مواد غذايي را كه مي‌توانند كلسترول مضر خون را پايين بياورند ارائه كرده كه عبارتند از:
* جو: اگر در وعده غذايي صبحانه، جو را بگنجانيد، ميزان كلسترول خوب در خون‌تان افزايش پيدا مي‌كند. همچنين مصرف 2 نوبت جو در روز تنها پس از 6 هفته مقدار كلسترول بد را 3 تا 5 درصد كاهش مي‌دهد.

چای معجون شفا بخش


در بسیاری فرهنگ‌ها در سراسر تاریخ، چای به عنوان یک معجون شفابخش تلقی شده است. بیش از هزار سال قبل راهبان بودایی به دلایل مذهبی چای می‌نوشیدند و معتقد بودند که در زمان درون‌پویی به بیدار ماندن آنها کمک می‌کند.
راهبان بودایی همچنین معتقد بودند چای دارای نیروهای شفا بخش است. یکی از بزرگان ژاپنی قرن سیزدهم بنام «شوگون» در اثر پرخوری درآستانه مرگ قرار گرفته بود که یک راهب به او رژیم چای توصیه کرد و او بهبود پیدا کرد، بعد از آن مردم ژاپن بیشتر به دم کردن چای روی آوردند.

تأثیر رژیم غذایی در خوش اخلاقی یا بد اخلاقی

تأثیر رژیم غذایی در خوش اخلاقی یا بد اخلاقییک کارشناس ارشد تغذیه عنوان کرد: تغذیه علاوه بر اینکه تأثیر شگرفی در وضعیت فیزیولوژیکی و فیزیکی افراد دارد روح و روان آنها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.
خسرویانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران افزود: متخصصان تغذیه به تمام افراد توصیه می‌کنند که در وعده‌های غذایی خود نظم داشته باشند چرا که یک برنامه غذایی مناسب تأثیر مستقیم بر روی خلق و خوی افراد دارد.
وی اظهار کرد: به طور مثال افرادی که عادت به خوردن صبحانه دارند اگر یک روز صبحانه نخورند حتماً رعایت نکردن برنامه روزانه در اخلاق کاری آنها دخالت خواهد داشت.
خسرویانی تصریح کرد: کمبود ریزمغذی‌ها به خصوص ویتامین‌های گروه B بر روی خلق و خوی افراد تأثیرگذار است و سبب بی‌خوابی آن‌ها می‌شود.

منبع:http://www.hamshahrionline.ir/news-169096.aspx

"کی اف سی" محکوم به پرداخت غرامت ۸ میلیون دلاری شد

بر اساس حکم دادگاه شرکت رستوران‌های زنجیره‌ای "ک اف سی" موظف به پرداخت ۸ میلیون دلار غرامت به یک دختر استرالیایی شد. این دختر در هفت سالگی پس از خوردن یکی از غذاهای این رستوران دچار آسیب مغزی شدید شد.
مونیکا سمان در اکتبر ۲۰۰۵ زمانی که تنها هفت سال داشت، پس از خوردن غذا در یکی از شعبه‌های رستوران "کی اف سی" که به عرضه مرغ‌های سوخاری (کنتاکی) شهرت دارد، به مسمومیت غذایی، نوعی آسیب مغزی و شوک سپتیک (نوعی بیماری که باعث رواج عفونت در خون و آسیب اعضای بدن می‌شود) دچار شد.

تغذیه زودهنگام با شیر 'برای نوزادان نارس مفید است'




سه چهارم نوزادان نارس در این آزمایش به جای شیر خشک کمکی با شیر مادر تغذیه کردند
بنابر تحقیقی تازه، تغذیه زودهنگام با شیر برای نوزادان نارسی که در معرض خطر هستند، مفید است.
مطابق این تحقیق که در دانشگاه آکسفورد صورت پذیرفته است، قطع زودهنگام لوله‌های تغذیه، برخلاف پنداشت پیشین برای نوزاد خطر مشکلات روده‌ای به دنبال ندارد.

گوجه سبز- چغاله بادام - توت فرنگی

نوبرانه‌هاي بهاري را‌ با ‌احتياط مصرف كنيد
جام جم آنلاين: كارشناسان بهداشتي تاكيد مي‌كنند كه گوجه‌سبز و چغاله بادام را از فروشندگان دوره‌گرد نخريد؛ مرطوب نگه‌داشتن اين ميوه‌ها در چنين شرايطي با آبي كه معلوم نيست از نظر بهداشتي چه وضعيتي دارد، امكان بروز آلودگي‌هاي ميكروبي در دستگاه گوارش، مسموميت‌هاي غذايي و حتي حصبه را چند برابر مي‌كند.همچنين مصرف گوجه‌سبز در دوران بارداري بايد با احتياط صورت بگيرد، اما در دوران شيردهي منع مصرفي براي آن وجود ندارد.

خرما و هزار خاصيت

خرما هم نوعي ميوه به حساب مي‌آيد؛ ميوه‌اي كه در ايران و خاورميانه بخوبي شناخته شده ‌است ولي در كشورهاي غربي به صورت ميوه و به شكلي كه ما آن را مصرف مي‌كنيم، استفاده نمي‌شود. در آن كشورها معمولاً فقط از شيره آن در تهيه شيريني‌ها و كيك استفاده مي‌كنند.

البته خرما در ايران طرفداران زيادي دارد و هم به تنهايي و همراه چاي مصرف مي‌شود و هم در تهيه كيك و شيريني و نان و... از آن استفاده مي‌كنند. در ضمن بايد بدانيم خرما يكي از مواد مغذي و خوشمزه‌اي است كه معمولاً مصرف آن در رژيم غذايي روزانه افراد توصيه مي‌شود. خرما سرشار از انواع ويتامين‌ها و مواد معدني مانند كلسيم، منيزيم، آهن و... است. در واقع فوايد خرما آنقدر زياد است كه مي‌گويند اگر هر روز يك خرما بخوريد و يكي از خواص آن را بشماريد، در پايان سال باز هم روزها كم مي‌آيد و خواص خرما به پايان نمي‌رسد.

ماهی ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد


ماهی ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهدمصرف ماهی و سایر غذاهای دارای اسیدهای چرب امگا-3 خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد
به گزارش مهر، ترکیبات چرب امگا-3 که با التهاب مقابله می‌کنند می‌توانند سطح پروتئین مربوط به بیماری آلزایمر را در خون کاهش دهند.
محققان آمریکایی برای اثبات فرضیه خود روی بیش از 1200 مورد از افراد بالای 65 سال که به بیماری آلزایمر مبتلا نبوده‌اند مطالعاتی را انجام داده‌اند.
از شرکت کنندگان خواسته شد درباره رژیم غذایی خود توضیح دهند و پس از آن خون آنها برای بررسی میزان پروتئین «آمیلوئید بتا» آزمایش شد.
این پروتئین در مغز افراد مبتلا به آلزایمر جمع می‌شود و یکی از نشانه‌های اصلی ابتلا به این بیماری است.

ماهی بخورید تا سالم بمانید



گوشت ماهي سرشار از پروتئين، ويتامين ها و مواد مورد نياز بدن است. به عقيده کارشناسان و صاحبنظران، آبزيان مي توانند به عنوان يک منبع مطمئن و کاهش دهنده اثرات سو»تغذيه مورد استفاده قرار گيرند.
پروتئين حيواني به ويژه ماهي به دليل داشتن اسيدهاي آمينه لازم و عوامل محرک رشد اثر مهمي در ترميم بافت ها و سلامتي و شادابي انسان و به طور کلي رشد بدن دارد و کمبود اين پروتئين سبب عدم تعادل دستگاه عصبي گشته و عقب ماندگي فکري و رنجوري و ضعف جسماني را در انسان پديد مي آورد و مقاومت بدن را در برابر بيماري هاي عفوني کاهش مي دهد.

خواص گوشت بوقلمون



سلامت نیوز: گوشت بوقلمون بدون پوست، به طور طبیعی چربی كمی دارد كه معادل 1گرم چربی در هر 30گرم گوشت است، لذا كسانی كه دارای رژیم غذایی كم چربی هستند، می توانند از آن استفاده كنند.

150گرم گوشت بوقلمون حدود نیمی از اسید فولیك موردنیاز روزانه را تأمین می كند. همچنین منبع خوبی از پروتئین، سلنیوم، روی و پتاسیم و ویتامین های B1 B3 B6 و B12 و اسیدآمینه تریپتوفان است.

بوقلمون كلسترول بد خون را كاهش می دهد، آرامش و سرحالی ایجاد می كند، از سرطان جلوگیری می كند، ترشح هورمون تستوسترون را افزایش می دهد، سیستم ایمنی را تقویت می كند.

مصرف روزانه گوشت قرمز خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را افزایش می دهد


پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج یک مطالعه گسترده در آمریکا نشان داده است که مصرف روزانه گوشت قرمز به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را افزایش می دهد.کارشناسان بهداشتی دانشکده بهداشت عمومی هاروارد بزرگترین مطالعه ای را که تا این تاریخ در زمینه تاثیر گوشت قرمز در بروز دیابت انجام شده سرپرستی و نتایج آن را در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر کرده اند. این کارشناسان تاکید کردند: مصرف 50 گرم گوشت قرمز فرآوری شده در روز احتمال ابتلا به دیابت را 51 درصد افزایش می دهد و همچنین مصرف 100 گرم گوشت قرمز فرآوری نشده در روز احتمال بروز این بیماری را 19 درصد تشدید می کند.

خواص تخم‌مرغ

آشنایی با خواص تخم‌مرغتخم‌مرغ و پروتئین تخم‌مرغ به‌عنوان یکی از مواد ثابت و اساسی در تغذیه افراد بدن‌ساز به شمار می‌رود.
 پروتئین تخم‌مرغ به‌عنوان پروتئین حقیقی تلقی می‌شود؛ یعنی پروتئین‌های تخم‌مرغ به‌عنوان مرجعی برای مقایسه پروتئین‌های سایر مواد خوراکی با آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
معمولاً کیفیت پروتئین از دو طریق اندازه‌گیری می‌شود:
1- قابلیت هضم پروتئین تصحیح شده براساس اسید آمینه
2- ارزش بیولوژیکی
روش ارزش بیولوژیکی، مقدار پروتئین ابقا شده در بدن را نسبت به پروتئین جذب شده اندازه‌گیری می‌کند. امتیاز پروتئین تخم‌مرغ براساس روش ارزش بیولوژیکی 100 است؛ به این معنی که تمام پروتئین خورده شده، در بدن ابقا شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر پروتئین تخم‌مرغ حاوی تمامی اسیدآمینه‌های ضروری و مورد نیاز بدن است.
پروتئین دیگری که دارای امتیاز100 براساس روش ارزش بیولوژیکی است پروتئین آب‌پنیر است.روش PDCAA، تمامیت و جامعیت پروتئین را اندازه‌گیری می‌کند و بالاترین میزان آن عدد یک است. بر این اساس پروتئین سفیده، پروتئین جدا شده از سویا،  پروتئین آب پنیر و پروتئین کازئین شیر همگی دارای امتیاز برابر با عدد یک هستند.

چرا همیشه به دنبال غذاهای خوش طعم هستیم؟


حتی اگر شما بعد از خوردن یک وعده غذایی احساس گرسنگی نکنید بازهم برای خوردن دسر آماده هستید.
چرا همیشه به دنبال غذاهای خوش طعم هستیم؟ به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، مطالعات جدید توضیح می‌دهد که چرا ما همیشه به دنبال لذت غذا خوردن حتی بعد از بدست آوردن کالری کافی برای نیازهای انرژی بدن خود هستیم.
محققان اظهار کردند: نتایج نشان می‌دهد زمانی که ما برای لذت بردن غذا می‌خوریم، بدن مواد شیمیایی آزاد می‌کند که باعث احساس تشویق به خوردن می‌شود و این ممکن است به پرخوری منجر شود.

میوه و سبزی ضددیابت است

 محققان انگلیسی در پژوهش خود دریافتند که مصرف میوه و سبزیجات خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در افراد را کاهش می‌دهد.
‌میوه و سبزی ضددیابت استبه‌گزارش فارس به نقل از نشریه مراقبت بیماران دیابتی انگلیس، محققان انگلیسی در این پژوهش دریافتند که مصرف میوه و سبزیجات اندکی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد و مصرف متنوع آنها نیز عاملی اصلی در پیشگیری از این بیماری است.
این پژوهش روی بیش از 3700‌ انگلیسی صورت گرفت و روشن شد خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در افراد مصرف‌کننده بیشترین مقدار میوه و سبزیجات در طول هفته در مدت 11سال- نسبت به افرادی که مقادیر کمی از آنها مصرف کرده اند- اندکی کم شده است.
این پژوهش همچنین نشان داد که خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم در بین افرادی که بیشترین تنوع مصرف را در میوه و سبزیجات دارند، کاهش می‌یابد. پژوهشگر نیتافور از دانشکده علوم متابولیسم دانشگاه کمبریج با اشاره به نتایج این پژوهش گفت که مردم نباید خود را فقط به مصرف چندبار میوه و سبزیجات در روز محدود کنند.

منبع:http://www.hamshahrionline.ir/news-169722.aspx

تنقلات سودمند


ميوه هايي كه پوست سخت دارند مانند بادام ، گردو ، فندق و … بيشتر به عنوان تنقلات در برنامه غذايي مردم مصرف مي شوند.
اين ميوه ها ويتامين هاي فراواني دارند و از اين رو غالبا در برنامه غذايي گنجانده مي شوند. از گذشته هاي دور ، جنگل هاي استراليا ، در سواحل رودخانه مي سي سي پي و سواحل درياي مديترانه ، اين ميوه ها به عنوان يك منبع غذايي مهم و اصلي در برنامه غذايي مردم اين مناطق محسوب مي شده است. مدتي قبل از كاشت و برداشت محصولات كشاورزي ، اين ميوه ها جمع آوري ، انبار و براي سرخ كردن و پختن مصرف مي شوند. اين ميوه ها در فصولي از سال در صورت كمبود مواد و منابع غذايي ، مصرف مي گردند .

رژیم بدون گرسنگی !


این ویدیو چند نکته بسیار خوب در مورد رژیم گرفتن بدون داشتن احساس گرسنگی رو بیان می کنه.

خلاصه نکات به این شرح است:
1. پرهیز از غذاها و اسنک هایی که باعث تحریک اشتها می شن مثل غذاهای آماده، کلوچه ها و چیپس ها
2.استفاده بیشتر از سبزیجات و میوه جات چون با داشتن کالری کم حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که حس سیری بیشتری ایجاد می کنن.
3. افزودن روغن های سالم و رژیمی به غذاها. چون چربی ها سبب افزایش ترشح هورمون سیری در مغز می شن. غذاهای بدون چربی حس سیری خیلی کمتری دارن در نتیجه به میزان بیشتری مصرف می شن.
4. و نوشیدن آب زیاد.


منبع: http://www.livestrong.com/video/3770-beginners-guide-dieting-without-feeling/

رژیم آناناس

گفتنی‌ها و ناگفتنی‌ها در مورد آناناس

آناناس یکی از میوه‌های مغذی و سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. به باور عده‌ای رژیم غذایی آناناس می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. اما آیا این تصور واقعا درست است؟ گفتنی‌ها و ناگفتنی‌ها در مورد آناناس.
بازار تنوع در رژیم‌های لاغری به دلیل محبوبیت فراوانی که به ویژه میان خانم‌ها دارند، بسیار داغ است و اغلب نام یک ماده ‌غذایی یا میوه به دلیل خواصی که در از بین بردن چربی‌های بدن دارد، بر سر زبان‌ها می‌افتد.

آناناس یکی از این میوه‌هاست و آنطور که کارشناسان تغذیه تأیید می‌کنند، می‌توان آن را با غذاهای مختلف ترکیب کرد و معجونی خوش طعم و سالم از دل آن بیرون آورد.

نقش مروارید سفید در سبد غذایی خانوار



سلامت نیوز :  برنج حاوی مواد مغذی متعددی است که هر یک نقش ارزشمندی در سلامت مصرف کننده ایفا می‌نمایند،

دکتر احمد رضا درستی متخصص تغذیه و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌و‌گو با سینانیوز در این‌باره گفت: «از بین این مواد، کلسیم، ‌فسفر، پتاسیم، منگنز، آهن، مس، روی، سلنیم و برخی دیگر از مواد معدنی را می‌توان نام برد که همگی به تندرستی انسان کمک می‌کنند. همچنین ویتامین‌هایی از قبیل تیامین (B۱)، ریبوفلاوین (B۲)، نیاسین (B۳)، اسید پانتوتنیک (B۶)، فولات و ویتامین E نیز به مقادیر متفاوت در برنج یافت می‌شوند که هر یک نقش ویژه‌ای در تامین نیازهای تغذیه‌ای انسان ایفا می‌کنند و عدم دریافت مقادیر کافی این ویتامین‌ها برای انسان خطرناک است.»