مداومت در خوردن نان جو و لاغری



مسئول کلینیک تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مداومت در خوردن نان جو بر خلاف نان گندم باعث لاغری می‌شود.

مداومت در خوردن نان جو و لاغریدکتر ابراهیم خادم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود : نقش تغذیه در حفظ تندرستی افراد بسیار حائز اهمیت است چراکه برخورداری از سلامتی بدون داشتن تغذیه صحیح نیست و لازمه تغذیه درست دریافت غذا به مقدار کافی و متناسب با نیاز بدن است اما غذا در صورتی سودمند خواهد بود که سالم و به دور از آلودگی‌ها مورد استفاده قرار گیرد در این میان به نقش غلات و اهمیت آن از منظر طب سنتی می‌پردازیم.
وی گفت : از ویژگی‌های مهم غلات در مقایسه با سایر دسته‌های مواد غذایی ، هضم سریع و آسان آن است و در این رابطه از جهت مشابهت با طبیعت انسان گندم در جایگاه نخست قرار دارد طبیعت گندم گرم و از لحاظ رطوبت و خشکی ، معتدل به شمار می‌رود.

زیبایی صورت خود را با این مواد طبیعی تضمین کنید



زیبایی صورت خود را با این مواد طبیعی تضمین کنیدداشتن صورت و اندامی زیبا مستلزم تغذیه سالم است. برخی از بهترین راه حل های زیبایی، استفاده ازموادغذایی ساده ای است که در آشپزخانه یا مغازه های عطاری یافت می شود. مهم ترین نکته درباره غذاهای طبیعی این است که این غذاها فاقد مواد نگهدارنده، شیمیایی یا اسانس هایی است که در بسیاری از محصولات تجاری وجود دارد. می توان از این مواد غذایی طبیعی برای معالجه به صورت طبیعی استفاده کرد و البته این مواد غذایی راهی سریع برای رسیدن به زیبایی در خانه هم هستند.

رژيم غذايي با پوست‌تان چه مي‌كند؟



بسياري از خانم‌ها دوست دارند رژيم‌غذايي داشته باشند اما از اين‌كه اين نوع رژيم‌ها روي پوست و زيبايي آن‌ها تاثير منفي بگذارد نگران هستند، حالا بهترين متخصصان پوست به شما مي‌گويند هركدام از رژيم‌هاي غذايي معروف براي پوست و زيبايي مفيد هستند يا مضر؟



رژيم غذايي خوب باعث تناسب اندام و كاهش وزن مي‌شود اما اثرات مفيد رژيم‌هاي غذايي محدود به اين 2 نيست. غذايي كه مي‌خوريد، (از آنتي‌اكسيدان‌هاي ضد‌چروك در ميوه‌ها و سبزي‌ها گرفته تا اسيدهاي چرب مفيد و مرطوب‌كننده موجود در ماهي‌ها) به همان اندازه كه بر اندام‌تان تاثير مي‌گذارد، روي پوست‌تان هم اثر دارد. اما رژيم غذايي شما با پوست‌تان سازگار است يا اين‌كه به آن لطمه مي‌زند؟ براي جواب اين سوال از پزشكان حرفه‌اي كمك خواستيم تا در مورد اثرات 5 نوع از رژيم‌هاي متداول روي زيبايي و ظاهر شما بحث كنند. اين مطلب را بخوانيد تا ببينيد كه آيا شما نمره خوبي در آزمون زيبايي كسب مي‌كنيد يا نه و همچنين راه‌هاي بهترخوردن براي پوست بهتر را يادبگيريد.

تخم طالبی منبع فیبر غذایی



از تخمه طالبی در کشورهای خاورمیانه و چین به عنوان تنقلات استفاده می شود. براساس تحقیقی که در دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است، عصاره تخمه این میوه دارای 3.6 درصد پروتئین، ۴درصد چربی و 2.5درصد کربوهیدرات است که با ترکیب تغذیه ای شیر سویا مشابه است. محققان این دانشگاه معتقدند، شیر به دست آمده از تخمه طالبی را می توان جایگزین با ارزش شیر سویا محسوب کرد. همچنین این ماده برای نوزادان نیز مفید است.

اثرات آلرژی های غذایی مادر بر جنین

سلامت نیوز:مواد غذایی که بیشتر از همه باعث ایجاد حساسیت ویا همان الرژی میشوند شامل:ماهی "شیر گاو" گندم"بادام زمینی "تخم مرغ" سویا"ومیگوو بسیاری از مغزها می باشند.قبلا فکر میکردند اگر یک خانم باردار از مصرف این مواد پرهیز کند جنین نیز از ابتلا به حساسیت به این مواد غذایی مصون میماند ولی امروزه ثابت شده است که پرهیز از این مواد بسیار مقوی غذایی نه تنها مانع الرژی در نوزاد نمی شود بلکه بعلت عدم آشنایی بدن نوزاد به این مواد حساسیت در نوزاد افزایش نیز خواهد داشت.

منابع غنی از کلسیم به غیر از لبنیات



سلامت نیوز :محصولات لبنی منبع عمده کلسیم هستند . کلسیم یک عنصر اساسی درتمام مراحل زندگی برای بسیاری ازعملکردهای مختلف بدن من جمله ساخت و ساز و نگهداری ازاستخوان است .
به گزارش سلامت نیوز افرادی که شیر نمی نوشند به سادگی می توانند دچار کمبود کلسیم شوند .

بوی بددهان،افسردگی و کاهش وزن ناشي از کمبود ویتامین B12 است

b12.jpg

ویتامین B12 موثر در شکل‌گیری سلول‌های جنینی و نوزادی

یک متخصص تغذیه ورژیم درمانی درباره خواص ویتامین B12 گفت: این ویتامین خواص متعددی دارد که می‌تواند در چرخه شکل‌گیری سلول‌های جنینی و نوزادی نقش موثری داشته باشد.
دکتر سید ضیاء الدین مظهری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار داشت: کمبود ویتامین B12 می‌تواند موجب کم خونی، احساس ضعف، افسردگی، زخم دهان و زبان، اختلالات روحی، کاهش حافظه، کاهش وزن، اختلال در راه رفتن و بوی بد دهان شود.

از زردچوبه و خمير دندان براي درمان آكنه استفاده كنيد

abc.jpg

تقريبا همه ما اين تجربه را داريم كه يك روز صبح از خواب بيدار شويم و در حالي كه استرس يك قرار مهم را داريم، ناگهان در مقابل آيينه متوجه شويم كه يك جوش بزرگ و وقت‌ناشناس با ظاهري ناخوشايند روي بيني‌مان بيرون زده كه شايد حتي بتواند موجب كاهش اعتماد به نفسمان در طول آن روز شود.

به گزارش سرويس «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، متخصصان بهداشت عمومي پوست در كانادا در مقاله‌اي به چند راهكار خانگي ساده و درعين حال موثر براي مقابله با اين آكنه‌هاي بي‌موقع و ناخوشايند اشاره كرده‌اند كه به كار بردن آنها تقريبا براي هر فردي ميسر است.

چقدر و چگونه برنج بخوريم تا دیابت نگيريم؟

99-16.jpg
در حال حاضر میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان از بیماری دیابت نوع ۲ رنج می‌برند و عده زیادی نیز هستند که از ابتلای خود به این بیماری مطلع نیستند. برای همین محققان مطالعات زیادی در این زمینه انجام می‌دهند.

در همين راستا اخیراً پژوهشگران آمریکایی نشان داده‌اند که مصرف زیاد برنج سفید خطر بیماری دیابت نوع ۲ را بالا می‌برد.
به گزارش ايسنا به نقل از سايت تبيان، پژوهشگران آمریکایی نتایج دو پژوهش انجام شده در چین و ژاپن و همچنین دو پژوهش انجام شده در آمریکا و استرالیا را بررسی كردند.
آن‌ها در اين بررسي‌ها به این نتیجه رسیدند افرادی که برنج سفید بیشتری مصرف می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ قرار می‌گیرند.

گيلاس موجب تقويت سيستم ايمني بدن و سلامت پوست مي‌شود


‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏ گيلاس ميوه‌اي است كه به عنوان يك آنتي‌اكسيدان قوي شناخته مي‌شود و آنتي‌اكسيدان نيز فرد را در برابر ابتلا به سرطان و بيماري‌هاي ديگر محافظت مي‌كند.
به گزارش وب دا، دكتر دردانه حسين ضمن بیان این مطلب اظهار كرد: گيلاس سرشار از ويتامين‌هاي Aو Cاست؛ البته ويتامين‌هاي ديگري مانند E نيز به مقدار كم در اين ميوه وجود دارد. اسيد فوليك، كلسيم، آهن، فسفر و پتاسيم نيز به مقدار كم در گيلاس وجود دارد.
وي تصريح كرد: گيلاس سرشار از فيبر است و در هر واحد آن كه شامل 140 گرم است، 3 گرم فيبر وجود دارد. فيبر موجود در ميوه‌ها فرآيند دفع را تسهيل مي‌كند و مانع تجمع چربي در بدن مي‌شود. مصرف ميوه‌هاي داراي فيبر مانند گيلاس به افراد داراي يبوست توصيه مي‌شود.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز خاطرنشان كرد: گيلاس در رده‌ ميوه‌هاي قرمز رنگ قرار دارد كه اين نوع ميوه‌ها سرشار از كراتين هستند و كراتين نيز پيش‌ساز ويتامين Aاست. اين نوع ويتامين ضدعفونت است و موجب تقويت بينايي، تقويت سيستم ايمني بدن و سلامت پوست مي‌شود.
دردانه گفت: تنها مشكل اين ميوه اين است كه ميزان قند موجود در آن زياد است و نوع اين قند نيز گلوكز است. 22 گرم از هر واحد اين ميوه را كربوهيدرات تشكيل مي‌دهد، بنابراين افراد مبتلا به ديابت كمتر از ديگران بايد از اين ميوه استفاده كنند. در مصرف گيلاس بايد تعادل رعايت شود، در غير اين صورت مشكلات گوارشي بروز مي‌كند.

ظروف غذا را در آب رودخانه نشوئید


مسافران از مسواك زدن دندانها با آب غير آشاميدني بپرهيزند و همچنین ظروف غذا را در آب رودخانه نشویند چراكه آلودگي را بيشتر مي‌كند.
به گزارش وب دا، کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد خطاب به مسافران ضمن اشاره به رعایت نکات بهداشتی در سفر اظهار داشت:  جوشاندن، بهترين راه براي از بين بردن باكتري هاست.
مهدیه سادات حاجی میرزاده همچنین توصیه کرد:  آب را جوشانده و بگذاريد تا 1 دقيقه به شدت قل بخورد و سپس بگذاريد تا اين آب در دماي اتاق سرد شود اين روش باكتريها و انگلهايي را كه باعث اسهال مي شوند را از بين مي برد.
وی ادامه داد: در ارتفاعات بالاتر (بيشتر از 2000 متر )، آب در دماي كمتري به جوش مي آيد و بنابراين احتمال كشته شدن ميكروبها كمتر می شود در اين حالت آب را حداقل 3 تا 5 دقيقه در حال جوش نگه داريد.
این کارشناس یادآور شد:  افزودن مقدار جزئي نمك به هر ليتر آب يا چندين بار ريختن آن از ظرف تميزي به ظرف ديگر ،باعث مي شود مزه آن بهتر شود.
وی توصیه تاکید کرد:  از اضافه كردن يخ به آب به خصوص در جاهايي كه از سلامت آب مطمئن نيستيد، بپرهيزيد.