امگا 3، شکارچی کلسترول



امگا 3، شکارچی کلسترول
برخی اسیدهای چرب ضروری نامیده می‌شوند زیرا بدن خودش نمی‌تواند آنها را بسازد، بنابراین باید این اسیدها را از تغذیه دریافت کند.

این امر دربارۀ امگا 3 که با جمع شدن چربی های مضر و بالا رفتن کلسترول مبارزه می‌کند نیز، صادق است. و این در حالی است که بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند تغذیۀ ما تنها حدود 30% از میزان امگا 3 توصیه شده برای بدن را تأمین می‌کند.

راه هایی برای جبران آب از دست رفته بدن در ماه رمضان


حتی اگر میزان آب از دست رفته کم باشد، باز هم عملکرد شما در طول روز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و خستگی، سرگیجه، سردرد و عدم تمرکز به سراغتان خواهد آمد.

مجله اینترنتی برترین ها
 
 
 
 
برترین ها: غالبا تحمل گرسنگی در ماه رمضان آسان تر از تحمل تشنگی است. از دست دادن آب بدن، به خصوص در مناطق گرم و خشک، می تواند خطرناک باشد.

از آنجایی که حدود 70 درصد وزن بدن ما از آب تشکیل شده است، نمی توان اهمیت آن را نادیده گرفت. بدن ما برای همه فعالیت های خود به آب نیاز دارد: هضم غذا، سلامت پوست، دفع ضایعات و  غیره.

وعده سحری را با عجله نخورید


روزه داران وعده سحری را به دلیل بروز ناراحتی های گوارشی با عجله نخورند.
انوشه، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گرسنگی در طول ماه مبارک رمضان به مدت طولانی موجب سوخت وساز بدن می شود بنابراین میزان کالری دریافتی در افراد روزه دار باید رعایت شود.

وی افزود: وعده های غذایی ماه مبارک رمضان باید در سه وعده جای گیرد و وعده افطار تنها باید در حدی باشد که قند خون افراد روزه دار به حال طبیعی برگردد.

تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان


در ماه مبارک باید از همه گروه های غذایی در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنید.
دکتر سبحان ابراهیمی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگارانعنوان کرد: در ماه مبارک رمضان باید از همه گروه های غذایی در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنید.
وی در ادامه مطلب خود افزود: چرا که با رعایت برنامه غذایی درست می توانید از بروز ضعف و تشنگی در طول زمان روزه داری تا حد زیادی جلوگیری کنید.
ابراهیمی تصریح کرد: در این جا 6 گروه غذایی را به شما معرفی می کنیم.

نخوردن آب به بینایی آسیب می زند


کمبود آب باعث آسیب جدی به چشم می شود.
دکتر شمس، رئیس انجمن چشم پزشکی ایران در مصاحبه با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: کمبود آب در بدن می توانند بسیار خطرناک باشد خصوصا می تواند باعث خارج شدن مایع چشم شود و در برخی از افراد باعث شود از شبکیه کنده شود.
به گفته وی چشم افرادی که نزدیک بین هستند یادیابت دارند در اثر کم خوری آب آسیب های جدی می بینند.
دکتر شمس افزود: همه افراد باید به مقدار لازم آب بخورند تا به چشمشان آسیب نرسد.  کمبود آب می تواند باعث عود التهاب چشمی در بیماران شود.
 در پایان وی تاکید کرد: افراد می توانند با استفاده از شستشو با چای و نوشیدن آب از خستگی و آسیب به چشم ممانعت کنند.