کودک و جنسیت

تاثير ميوه و سبزيجات در تعيين جنسيت کودک

مصرف غذاهايي که منابع غني از دو ماده معدني کلسيم و منگنز هستند مثل سبزيجات سبز رنگ پيش از باردار شدن، احتمال به دنيا آوردن فرزند دختر را افزايش مي‌دهد.جنسیت
مصرف غذاهايي که منابع غني از دو ماده معدني کلسيم و منگنز هستند مثل سبزيجات سبز رنگ پيش از باردار شدن، احتمال به دنيا آوردن فرزند دختر را افزايش مي‌دهد.
متخصصان با مطالعه روي گروهي از زنان داوطلب متوجه شدند که با دنبال کردن اين رژيم غذايي، 80 درصد از آنها فرزند دختر بدنيا آوردند. از سوي ديگر زناني که بيشتر از خوراکي‌هاي حاوي پتاسيم و سديم مثل موز و سيب زميني استفاده کرده بودند، احتمال پسرزايي بيشتري داشتند البته اين مورد دوم هنوز به طور جداگانه مورد آزمايش قرار نگرفته است.
اين متخصصان معتقدند که دنبال کردن يک رژيم غذايي خاص و درست به زوج‌هاي جوان کمک مي‌کند که جنسيت کودک خود را تا حد زيادي بتوانند تعيين کنند.
به گزارش روزنامه ديلي ميل، اين رژيم غذايي بايد چندين هفته پيش از باردار شدن به کار گرفته شود. اين متخصصان براي دستيابي به نتايج فوق مدت 5 سال روي 172 زوج آزمايش کردند که تمايل داشتند فرزند دختر داشته باشند.
چه بخوريم؟
انواع معيني از ميوه‌ها و سبزي‌ها به خاطر ارزش تغذيه‌اي ويژه بايد به طور منظم در طول روز انتخاب شوند و اين‌ها انواعي هستند که حاوي ويتامين A و C و فيبرند. همچنين تنوع در انتخاب نکته مهمي است، زيرا ميوه‌ها و سبزي‌ها مواد مغذي ديگري چون فولات، پتاسيم، کلسيم و آهن را نيز فراهم مي‌کنند.
انتخاب متنوع باعث مي‌شود که ما از فوايد بيشتر ميوه‌ها و سبزي‌ها بهره‌مند شويم بر طبق توصيه متخصصين تغذيه، مصرف مکمل‌هاي رژيمي به جاي ميوه و سبزي کار اشتباهي است. زيرا مکمل‌ها فوايد تغذيه‌اي شناخته شده يا ناشناخته ميوه‌ها و سبزي‌ها را ندارند. غذاهاي غني از فولات خطر نقص‌هاي تولد را کاهش مي‌دهد. لوبياهاي خشک، کلم دکمه‌اي، مارچوبه، آب گوجه فرنگي و آب پرتقال منابع غني از فولات هستند.