خواص و طعم دلپذیر میوه ها قربانی ظاهر زیبای آنها


توجه به تولید انبوه محصولات، شکل ظاهری و کاهش کیفیت آنها دانشمندان را نگران کرده است.
به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ در جهان امروز به مقدار تولیدات کشاورزی بیشتر توجه می شود تا کیفیت آنها.
طعم دلپذیر محصولات کشاورزی مانند گوجه فرنگی در تولید انبوه آن از میان رفته است. مصرف کنندگان برای خرید محصولات خوش شکل بهای سنگینی را پرداخت می کنند.
یک کارشناس تغذیه می گوید: "مردم اغلب با چشمهایشان غذا می خورند. مثلا اگر به یک میوه نامتقارن نگاه کنند در ذهن خود می گویند طعم خوبی ندارد.
براساس پژوهش های انجام شده مردم از شکل گرد یا ظاهر متقارن محصولات کشاورزی بیشتر خوششان می آید، به منظور دستیابی به کمیت محصولات و تولید همزمان آنها باعث شده که به کیفیت این محصولات توجه نشود و در کل به ضرر سلامت افراد جامعه باشد.

خوراكي هاي جهت شفافيت پوست

آیا می دانید بعضی از خوراکی ها باعث شفافیت پوست شما می شوند؟اما چه خوراکی هایی؟
به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛اگر از میوه‌ و سبزی‌جات تازه‌ای كه حاوی كاروتنوئید بالا هستند مانند هویج و گوجه فرنگی، 5 بار در روز مصرف كنید پس از مدتی متوجه شفافیت پوست خود خواهید شد و دیگر تمایلی به برنزه كردن آن نخواهید داشت.

شما تنها با مصرف 5 بار میوه و سبزی‌جات در روز می‌توانید ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم را به بدن خود برسانید و به این طریق سلامتی خود از جمله پوستتان را تضمین كرده و آن را شفاف كنید.

با ویتامین D افسردگی را درمان کنید


ویتامینD یکی از مهم ترین ویتامین ها در بدن است که کمبود آن میتواند باعث افسردگی شدید شود.
 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن بر طبق یافته های جدید ، زنان مبتلا به افسردگی متوسط و شدید پس از درمان کمبود ویتامینD  در آنها بهودی قابل توجهی پیدا شد.

دکتر سونال پاتاک متخصص غدد در مرکز سلامت پزشکی دوور   Bayhealthاظهار می کند:  ویتامینD  می تواند بر خلق و خو اثر بگذارد و کمبود آن می تواند باعث افسردگی  شدید شود اثبات این نظریه می تواند در چگونگی درمان افسردگی موثر باشد.

تاوان سنگين كوچك ‌كردن معده

جام جم آنلاين: ايران جزو كشورهاي چاق دنياست، يعني چاقي دغدغه خيلي‌ها در زمانه ما محسوب مي‌شود. خيلي از كساني كه داراي اضافه وزن زياد هستند، به دنبال روش‌هاي آسان، سريع و موثر براي كاهش وزنشان مي‌گردند.

غافل از آن‌كه هر شيوه لاغري غير از رژيم غذايي اصولي و ورزش نرم و مداوم، خالي از عارضه نيست و حتي گاهي عوارض ناشي از كاهش وزن شديد در كوتاه‌مدت از طريق روش‌هاي متعدد لاغري مي‌تواند سلامت شخص را به طور جدي به خطر بيندازد.
يكي از اين روش‌هاي پر عارضه كه خيلي از افراد چاق هم علاقه‌مندند آن را انجام دهند، عمل جراحي معده با هدف محدود‌كردن حجم معده يا جذب كمتر مواد غذايي است.
متخصصان گوارش تاكيد مي‌كنند اين روش در لاغر شدن افرادي كه بالاي 120 كيلوگرم وزن دارند موثر است، اما به دليل تاثيرات منفي در كاهش جذب ويتامين‌ها و املاح ضروري بدن و بروز كم‌خوني و اسهال خالي از خطر نيست.

دانستنی هایی در مورد انبه

انبه میوه بیضوی شکل با طعمی شیرین و حاوی ویتامین های زیادی برای سلامت در افراد مختلف محسوب می شود.
ندا بهرام پور، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: انبه حاوی مواد غذایی مانند آب، چربی، کلسیم، آهن، انواع ویتامین ها است که علاوه بر این خواص غذایی می توانند جایگزین خوبی برای برخی داروها باشد.
وی در ادامه عنوان کرد: مصرف انبه موجب شادابی پوست می شود برای رفع بوی بد دهان مفید است یبوست ها را برطرف می کند، موجب کاهش سردرد و سرگیجه می شود و بهترین رفع کننده تشنگی است.
بهرام پور اظهار داشت: مغز هسته انبه باعث داشتن طبع خشک و سرد آن برای درمان سرفه های خشک، از بین بردن حالت تهوع و بهترین رفع کننده کم خونی در زنان است.

آبمیوه ها آب میوه اند؟!




دکتر محمدحسین عزیزی می گوید فقط آبمیوه های یکی دوکارخانه بزرگ افزودنی ندارند
آبمیوه ها آب میوه اند؟!
هوا که گرم می شود، بازار مصرف انواع آبمیوه های خنک هم رونق می گیرد، اما اینکه مصرف کدام یک از انواع آبمیوه ها می تواند برای ما مفیدتر باشد و از مصرف کدام نوع از آنها باید پرهیز کرد، نکته ای است که دکتر محمدحسین عزیزی، متخصص صنایع غذایی و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با «سلامت» درباره آن گفته اند...
▪ به تازگی آبمیوه هایی وارد بازار شده اند که عبارت «بدون افزودنی» روی بسته بندی آنها درج شده است. آیا واقعا هیچ نوع افزودنی خاصی به این محصولات اضافه نمی شود؟

خوردن بیش از 5 فنجان قهوه در روز برای زنان باردار خطرناک است


سلامت نیوز :محققان دانمارکی در تحقیقات جدید خود دریافتند که زیان خوردن قهوه با سیگار کشیدن زنان در دوره بارداری با روش های مصنوعی IVF  برابری می کند.
دکتر یولریک کسمودل از بیمارستان دانشگاهی آرهوس گفت: این موضوع که بدانند قهوه برای زنان خطرناک است اصلا تعجب آور نبود بلکه تنها چیزی که موجب تعجب آنها شد؛ درصد تاثیر آن بود.محققان به منظور رسیدن نتایج در این تحقیقات 4000 بیمار IVF و ICSI را مورد ارزیابی قرار دادند .به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ براساس این ارزیابی محققان؛ خوردن بیش از حد قهوه میزان تولد کودکان را تا 40 درصد کاهش می دهد.

براي شستن ميوه‌ها و سبزي‌ها از شوينده‌هاي صنعتي استفاده نكنيد

208-1.jpg
سبزي‌ها و ميوه‌ها مي‌توانند مخفي‌گاه انواعي از باكتري‌هاي مضر باشند و به همين دليل اگر خوب شسته نشوند، ممكن است شما را بيمار كنند.

به گزارش سرويس سلامت ايسنا، متخصصان بهداشت عمومي در همين رابطه توصيه مي‌كنند كه شستن هر نوع ميوه و سبزي پيش از خوردن آنها حتي محصولاتي كه قبل از مصرف آنها را پوست مي‌كنيد، ضروري است.

كمتر بخوريد، بيشتر عمر كنيد

45-97.jpg
متخصصان انگليسي در يك مطالعه جديد اعلام كردند كاهش 40 درصدي از كل حجم غذاي مصرفي روزانه مي‌تواند 20 سال به طور عمر شما بيفزايد.

به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، متخصصان موسسه "پيري سالم" در دانشگاه كالج لندن با انجام اين مطالعات اميدوارند كه با استفاده از روش كمتر خوردن بتوانند با مشكل پيري زودرس مقابله كنند.

افزايش سنگ‌هاي نوجواني



ميزان ابتلاي نوجوانان به سنگ كليه در حال افزايش است. 
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه ارولوژي، محققان با بررسي نوجوانان 12 تا 17 ساله در مينه‌سوتا دريافتند كه تعداد افراد نوجوان مبتلا به سنگ كليه در سال‌هاي اخير نسبت به گذشته افزايش 3 برابري داشته است.
براساس اين گزارش علت مشاهده تعداد زياد مبتلايان ممكن است استفاده از روش‌هاي دقيق‌تر و سيتي‌اسكن‌هاي پيشرفته براي تشخيص ميزان سنگ كليه‌ها باشد كه در گذشته دقت كمتري داشته است.
اين گزارش مي‌افزايد: علاوه بر دستگاه‌هاي جديد، سبك زندگي و ميزان تحرك و رژيم غذايي نيز از عوامل ابتلا به سنگ كليه مي‌باشد كه در اين صورت ما با افزايش واقعي اين سنگ‌ها در نوجوانان مواجه هستيم.
گفتني است : نوشيدن آب فراوان و استفاده از رژيم‌هاي غذايي كم چربي و حاوي ميوه‌ها و سبزيجات از عوامل پيشگيري به ابتلاي سنگ كليه مي‌باشد.

گیاهان دارویی جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی است




گیاهان دارویی با انجام مراحل علمی و تحقیقات لازم می‌تواند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی باشد.
به گزارش وب دا، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن بیان این مطلب گفت: گیاهان دارویی از منابع مهم تولید دارو در جهان است و در ایران نیز امروزه بیشتر از گذشته به استفاده از این منبع توجه می‌شود.
دكتر فاطمه زراعتی اظهار داشت: گیاهان دارویی نیز مانند داروهای شیمیایی اگر به میزان مناسب و در افراد واجد شرایط تجویز نشوند می‌توانند عارضه‌هایی را به دنبال داشته باشند.

پايان تزريقات دردناك



 تزريقات دردناك انسولين با كشف قرص اولتراسوند به پايان رسيد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه نيوساينتيست محققان موسسه تكنولوژي ماساچوست و شركت مهندسي پزشكي زتروز به تازگي توانستند با ساختن كوچكترين سيستم اولتراسوند جهان در قالب يك قرص، روشي مؤثر و بدون تزريق براي سرعت بخشيد به جذب داروها ابداع نمايند.
براساس اين گزارش، قرص اولتراسوند (upill)‌ مي‌تواند انسولين و برخي داروهاي بيماران سرطاني و يا واكسن‌هايي كه برپايه پروتئين هستند را به صورت خوراكي به بدن بيماران برساند و جانشين روش‌هاي تزريقي شود.
اين گزارش مي‌افزايد: در اين روش، داروهاي مورد نياز به صورت پوششي براي قرص اولتراسوند به كار گرفته مي‌شود و اين دستگاه اولتراسوند كوچك با ارسال امواج سونوگرافي از طريق روده بيمار ميزان جذب داروها را افزايش مي‌دهد و در نهايت از دستگاه گوارش دفع مي‌شود. 
گفتني است روش‌هاي درماني با قرص‌ها، بسيار راحت‌تر از تزريق‌هايي است كه به صورت روزانه به بيماران تحميل مي‌شود. 

خزه دریایی برای سلامت دندان ها مفید است


محققان بریتانیایی می گویند مصرف خزه دریایی می تواند برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها موثر باشد.
به گفته محققان دانشگاه نیوکاسل، بعضی از میکروب های موجود در سطح خزه دریایی آنزیمی ترشح می کند که می تواند جرم دندان را از بین ببرد.
این محققان در حال تحقیق درباره نحوه به کارگیری از خزه دریایی برای تمیز نگه داشتن بدنه کشتی ها بودند که به دیگر خواص آن پی بردند.
به گفته آنها از خزه دریایی می توان برای اهداف دیگر درمانی مانند تمیز نگه داشتن سطح مفاصل مصنوعی هم استفاده کرد.
منبع: BBC فارسی

امیدهای تازه در درمان برخی سرطان‌ها و پوکی استخوان


یک شرکت فرانسوی با نام «فن آوری‌های پیشرفته گیاه» پیشگام در فن آوری موسوم به «استخراج از گیاه» است. گیاهان بدون خاک رشد می‌کنند و سپس از ریشه‌هایشان مولکول‌های با ارزش گرفته می‌شود.
ژان پل فور، مدیر عامل شرکت فن آوری‌های پیشرفته گیاه می گوید: «ما مولکول‌هایی از گیاهان تولید می‌کنیم که تولیدشان به روشی دیگر بسیار دشوار است. این مولکول ها در لوازم آرایشی و بهداشتی و دارویی بسیار مفیدند.»
مولکولهای با ارزش با خواص قدرتمند از گیاهان نادر استخراج می‌شود.