ویتامین E خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می دهد


محققان چینی دریافتند:


خبرگزاری فارس: محققان چینی دریافتند که مصرف ویتامین E خطر ابتلا به سرطان کبد را در افراد کاهش می دهد.
خبرگزاری فارس: ویتامین E خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می دهد
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از نشریه انستیتوی ملی سرطان با نام  " Journal of the National Cancer Institute"، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه شانگهای چین به نتایج جدید و شگفت آوری درباره ویتامین E و نقش آن در کاستن از ابتلا به سرطان کبد رسیدند که سومین سرطان کشنده در جهان و پنجمین سرطان شایع در بین مردان و هفتمین سرطان شایع در بین زنان است.
محققان در تحقیقات خود دریافتند: دریافت مقادیر زیادی ویتامین E به طور منظم خواه از طریق مصرف مواد غذایی یا مکمل های غذایی حاوی این ویتامین خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می دهد.
این تحقیقات از 133 هزار فرد چینی در سالهای 1997 تا 2006 میلادی انجام شد.
ویتامین E یکی از مهمترین آنتی اکسیدانها و قویترین آنها است.
بسیاری از تحقیقات در گذشته قدرت ویتامین E را در محافظت از DNA انسان نشان داد و نقش آن در محافظت از کبد و بهبود عملکرد آن را ثابت کرد و یکی از بیشترین داروهای رایج مورد استفاده در این بیماری است.
کارشناسان تغذیه هشدار داده‌اند که سوسیس و کالباس به دلیل داشتن مواد نگهدارنده نیتریت و نیترات و تبدیل آن در بدن به نیتروزامین باعث بروز سرطان کبد می‌شود.

6 توصیه برای حفظ طراوت و نشاط طی تابستان


6 توصیه برای حفظ طراوت و نشاط طی تابستان

تابستان، فصلی که مدت هاست انتظارش را می‌کشیم بالاخره با آفتاب، گرما، تعطیلات و... فرامی‌رسد.


برای اینکه از تابستان تان به بهترین نحو بهره ببرید، توصیه هایی برای تان داریم که هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ ذهنی در عالی ترین شرایط باشید.
1) برای تابستانی بانشاط: تعادل غذایی یا رژیم سبک
برای داشتن احساسی خوب نسبت به اندام تان، رعایت تعادل تغذیه ای ضروری است:

كودكاني كه ويتامين D نخورند افسرده مي شوند


اگر مي خواهيد بدانيد چرا بچه هايي كه ويتامين D نخورند افسرده مي شوند ادامه مطلب را بخوانيد.
علي آقاخاني كارشناس ارشد تغذيه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و  درمان باشگاه خبرنگاران عنوان كرد:افسردگي كه ساكنان مناطق سردسيري و كم آفتاب گرفتارش هستند چيزي شبيه به همان افسردگي فصلي و نياز افراد به ديدن خورشيد و روزهاي روشن است.
وي در ادامه مطلب خود افزود: تحقيقات نشان داده است كه ويتامين D نقش بسيار مهم و موثري در اين موضوع بازي مي كند.
آقاخاني تصريح كرد: كودكاني كه به اندازه كافي ويتامين D مصرف نكنند در نوجواني بيشتر از ديگران دچار افسردگي مي شوند.
وي خاطر نشان كرد: متخصصان افرادي كه در مناطق سردسيري يا پر ابر زندگي مي كنند توصيه مي كنند مثل روغن ماهي، تن ماهي را به يكي از اصلي ترين انتخاب هاي خود تبديل كنند.

وعده هاي غذايي خود را كم كنيم


متخصصين تغذيه معتقدند براي اينكه در روزهاي اوليه ماه رمضان راحت تر روزه داري كنيد وعده هاي غذايي خود را كاهش دهيد.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، تنها چند روز ديگر تا آغاز ماه مبارك رمضان باقي مانده و اين روزها حال و هواي شهر و خانواده در حال تغييرات و همه براي ماه مهماني خداوند آماده مي شوند  به طوري كه مردم بلاخص خانم هاي خانه دار در حال تدارك براي اين ماه پر بركت هستند البته اين نكته نبايد فراموش كنيم كه خانم هاي خانه از هم اكنون كه چند روز به ماه مبارك رمضان مانده تغييراتي را در برنامه غذايي خود ايجاد كردند چنانچه در اين روزهاي باقيمانده رعايت چند نكته لازم است. 

تأثیرات مثبت روزه برسلامت بدن/ فواید روزه برای دیابت و فشارخون


روزه گرفتن در ماه رمضان یکی از احکامی است که علاوه بر فواید معنوی، دارای فواید پزشکی و روانشناختی بیشماری برای بدن است که علم امروز تنها بخشی از آنها را مورد اشاره قرار داده است و تحقیقات درباره آثار مثبت آن همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، به طور کلی روزه داری برای علل پزشکی در علم طب به کرات مورد استفاده قرار گرفته است که در آن میان می توان به مدیریت وزن بدن، کاهش چربی ها و استراحت دستگاه گوارش اشاره کرد. برای برخی روزه ها مضراتی هم شمرده شده است و بسیاری از آنها در زمره رژیمهای سختی دسته بندی می شوند که نه تنها برای بدن هیچ منفعتی در پی ندارد بلکه به آن صدماتی را وارد می کند و چه بسا که این صدمات جبران ناپذیر هم باشند.

آبغوره لاغر می‌كند؟


این روزها بیشتر غوره‌ها آبدار شده‌ و آماده آبگیری‌ است. غوره میوه نارس انگور است و علاوه بر آبگیری، گرد، رب و ترشی آن را نیز تهیه می‌كنند.

غوره به دلیل اسیدهای فراوان، طعم ترش و طبع سردی دارد و استفاده از آن در سالاد و برخی غذاها از حرارت درون می‌كاهد و عطش را رفع می‌كند.

برخی با این تصور كه آبغوره كاهنده چربی خون است، آن را جایگزین داروهای كاهش‌دهنده چربی می‌كنند و بعضی دیگر به گمان آن كه با خوردن آبغوره لاغر می‌شوند و از چربی دور شكم‌شان كاسته می‌شود، آن را ناشتا می‌نوشند. اما آیا این تصورات واقعیت دارد؟

چندپیشنهاد تغذیه ای برای «روزه اولی ها»

ماه مبارک رمضان در پیش است و همه مسلمانان جهان برای ورود به این ماه پرفیض تدارک لازم را می بینند تا هرچه بیشتر از رحمت و مغفرت خداوند برخوردار شوند. دختران و پسران نوجوانی هم که به سن تکلیف رسیده اند، همراه با خانواده در این ضیافت الهی شرکت می کنند. از آن جا که ممکن است آنان تجربه گرسنگی و تشنگی کشیدن را نداشته باشند و یا عده ای از خانواده ها نگران روزه داری فرزندشان در روزهای گرم و طولانی تابستان باشند، با یکی از متخصصان تغذیه گفت وگویی انجام داده ایم که در ادامه می آید.
دکتر مجید غیور مبرهن متخصص تغذیه و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این باره می گوید: روزه داری برای افراد سالم فواید بسیار زیادی دارد و از بروز بسیاری از بیمار ی ها پیشگیری می کند. روزه گرفتن برای دستگاه گوارشی و دستگاه گردش خون بسیار مفید است و باعث کاهش وزن می شود.

تاثیر رژیم غذایی نادرست بر فشار خون


بیماری فشار خون شایع‌ترین علت نارسایی قلبی و سکته‌های مغزی در جهان است.

فشار خون بیماری فاقد علامت؛

یک متخصص داخلی گفت: «بیماری فشار خون شایع‌ترین علت نارسایی قلبی و سکته‌های مغزی در جهان به شمار می‌رود؛ که عوارض فراونی همچون اختلال عروقی اندام‌ها و نارسایی کلیوی را به دنبال دارد.»

دکتر بهروز صادقی متخصص بیماری‌های داخلی در گفتگو با خبرنگار سینانیوز در لرستان گفت: «به طور کلی تعریف فشار خون در تمامی جوانب از سال ۲۰۱۰ تاکنون تاحدودی تغییر کرده است. بیماری فشار خون به معنای فشار خون بیشتر از ۱۴۰ روی ۹۰ تعریف شده است.» 
وی علل مهم ایجاد فشار خون را رژیم‌های غذایی نامناسب، عوامل ژنتیکی، بیماری‌های متابولیک مانند دیابت، بی‌تحرکی و زندگی ماشینی دانست و افزود: «بیماری فشار خون شایع‌ترین علت نارسایی قلبی و سکته‌های مغزی در جهان است و عوارض فراوانی همچون اختلال عروقی اندام‌ها و نارسایی کلیوی را به دنبال دارد.»