توازن هورمونی راه حلی برای درمان بولیمیا


براساس يک تحقيق، بوليميا يا جوع (پراشتهايی روانی)، در برخی موارد با عدم توازن هورمون های جنسی مرتبط است.بوليميا، پرخوری و بالا آوردن عمدی غذا، اغلب به عنوان يک بیماری روانی نگريسته شده و با درمان های روانشناختی درمان می شود.با اين حال دکتر سابينه نائسن، از انستيتوی کارولينسکا، اشاره می کند که برخی از زنان مبتلا به اين بيماری ممکن است مقدار زيادی از هورمون مردانه تستسترون داشته باشند.نيمی از مبتلايان به اين بيماری که به خاطر این عدم توازن تحت درمان قرار گرفته اند کم اشتهايی و بی ميلی به مصرف غذاهای چرب يا شيرين را ابراز داشته اند.
 

فقدان عنصر سلنيوم كافي در بدن، خطر بروز آرتروز زانو را افزايش مي دهد.


محققان مي گويند فقدان عنصر سلنيوم كافي در بدن، خطر بروز آرتروز زانو را افزايش مي دهد.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ، محققان دانشگاه كاروليناي شمالي با بررسي 940 نفر دريافتند هرچه ميزان سلنيوم بدن افزايش يابد خطر ابتلا به آرتروز زانو هم كمتر مي شود.
پژوهشگران معتقدند كساني كه بيشترين مقدار سلنيوم را در بدن دارند 40 درصد كمتر به آرتروز زانو مبتلا مي شوند.
گفتني است، سلنيوم در سبزيجات و ميوه جات به وفور يافت مي شود.

آدامس - لاغری

 به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از شبكه تلويزيوني الجزيره ، اين هورمون معمولا در افراد چاق ترشح نمي‌شود.

به باور دانشمندان، به كمك اين يافته مي‌توان اشتها را در افراد چاق به حداقل و سوخت و ساز را به حداكثر رساند.
اين پژوهش هم‌اكنون زير نظر پروفسور استيو بلوم با اعتباري نزديك به 2/3 ميليون دلار در كالج امپريال و بيمارستان همراستين لندن در حال انجام است.
به گفته پروفسور بلوم، مطالعات تاكنون نشان داده كه حتي يك درصد كاهش اشتها در كاهش وزن افراد چاق در طول يك سال مؤثر است.
وي معتقد است، جويدن آدامس و تنظيم تنفس هنگام غذا خوردن مي‌تواند دو شيوه مناسب در لاغر شدن و جايگزين خوبي براي داروها باشد.

ضرورت مصرف کلسیم و ویتامین D

ضرورت توجه به كلسيم:
 كلسيم يكي از عناصر ضروري مورد نياز بدن است كه بيشترين ميزان را در مقايسه با ساير عناصر در بدن دارا است. بدن يك فرد بزرگسال حدود 1200 ميلي گرم كلسيم دارد؛ حدود 99 درصد آن در اسكلت استخواني و 1 درصد آن در مايعات بدن توزيع شده است كه هر دو شكل آن از نظر نقشي كه به عهده دارند بسيار حايز اهميت هستند.
    تأمين نياز كلسيم بدن در افراد سالم علاوه بر موادغذايي مورد استفاده به شدت تحت تأثير عوامل جوي و موقعيت جغرافيايي است. به نظر مي رسد تأمين كلسيم در فصل زمستان از اين نظر مهم است كه اولاً تحت شرايط جوي، تابش مستقيم و شدت نور آفتاب كاهش مي يابد؛ ثانياً با توجه به سرماي فصل، ميــزان پوشش افراد كاملتر مي شود و از رسيدن نور آفتاب به پوست جلوگيري مي كند و ثالثاً به دليل كاهش تحرك و فعاليت ، ميزان دفع كلسيم افزايش مي يابد. رابعاً تنوع مواد غذايي در فصل زمستان در سبد كالايي خانوار نيز كاهش مي يابد. به همين دليل انتظار مي رود كه از ذخاير كلسيم موجود در بدن به تدريج با كاهش جذب كلسيم، در طول فصل زمستان كاسته شود و عوارض كمبود آن در اواخر فصل زمستان و يا در فصل بهار بروز نمايد.

راهکارهایی برای افزایش وزن

 با وجود آنکه بسیاری از مردم به دنبال رژیم های لاغری هستند، اما در مقابل بسیاری نیز به دنبال رژیم هایی برای اضافه وزن هستند. در این مطلب به بررسی یک روش برای افزایش وزن می پردازیم.

قبل از مطالعه توصیه های موجود در این مطلب، توجه کنید که اگر به کمبود وزن جدی دچار هستید یا به دنبال یک برنامه غذایی صحیح هستید، باید به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید. آنچه در اینجا خواهید خواند، تنها توصیه هایی مفید و بی ضرر برای تغییر برنامه تغذیه و فعالیت شما است نه یک دستور غذا یا رژیم. عمل کردن به نکات زیر موجب میشود به تدریج وزنتان اضافه شود، اما فراموش نکنید که اضافه شدن وزن با چاقی (انباشته شدن چربی) متفاوت است، پس داشتن یک برنامه ورزشی مناسب، به قوی شدن و شکل گیری ماهیچه ها کمک میکند و برای شما اندامی متناسب به ارمغان می آورد.

روشهاي موفقيت‌آميز كاهش وزن

محققان در مطالعه‌اي جديد روشهاي موفقيت‌آميز كاهش وزن در ميان ‪ ۵‬هزار نفر كه به طور ميانگين ‪ ۳۲‬كيلوگرم از وزن خود كاسته‌اند را مورد بررسي قرار دادند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از ”لایو ساینس” ،  محققان كلينيك بهداشتي “مايو” در آمريكا در گزارشي كه در نشريه علمي همين كلينيك به چاپ رسيده است اعلام كردند افراد موفق در زمينه كاهش وزن از روشهاي مختلف براي شمردن كالري‌هاي مصرفي و كنترل آن استفاده مي‌كنند كه از جمله آنها مي‌توان به اعمال محدوديت در زمينه خوردن غذاهاي خاص و نيز مصرف وعده‌هاي كوچكتر غذا در طول روز اشاره كرد.
از ميان اين ‪ ۵‬هزار نفر، بيش از ‪ ۹۰‬درصد به صورت دايمي به ورزش روي آورده‌اند و اغلب آنها از ورزشهايي نظير يك ساعت پياده‌روي سريع در روز استفاده كرده‌اند.

“شکم چاق “، خطرش براي قلب بيشتر است

ريختن شير درون چاي خواص مفيد چاي را از بين مي‌برد

تحقيقات جديد دانشمندان آلماني نشان مي‌دهد ريختن شير درون چاي مي‌تواند خواص مفيد چاي نظير كاهش خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و سكته مغزي را از بين ببرد.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از رویترز ، تحقيقات قبلي نشان داده‌است كه نوشيدن چاي مي‌تواند جريان خون در بدن را بهبود ببخشد و سبب شل شدن شريانهاي بدن شود اما محققان دانشگاه “شاريت” در شهر برلين در مطالعه‌اي جديد متوجه شده‌اند كه ريختن شير درون چاي سبب از بين رفتن خواص پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي عروقي چاي مي‌شود.
به گفته دكتر “ورنا اشتنگل” متخصص قلب اين بيمارستان، آزمايشهاي انجام گرفته به وضوح نشان مي‌دهند كه ريختن شير در چاي خواص مفيد چاي را از بين مي‌برد.

زنان بارداري كه بيش از سه بار در هفته ماهي مصرف مي‌كنند ، سلامت نوزادرا به خطرمي‌اندازند.

طبق يك مطالعه، زنان بارداري كه بيش از سه بار در هفته ماهي مصرف مي‌كنند به دليل بالارفتن ميزان جيوه در خونشان، سلامت نوزاد خود را به خطر مي‌اندازند.
 
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از رويترز، قرار گرفتن در معرض جيوه به ويژه براي جنين در زمان رشد اعضاي داخلي بدنش خطرناك است و مي‌تواند به آسيب عصبي، كليوي و مغزي و همچنين ممانعت از رشد منجر شود.
زنان چيني هنگام بارداري معمولا ماهي بيشتري مصرف مي‌كنند زيرا معتقدند كه مصرف ماهي از گوشت قرمز و يا گوشت پرندگان سالمتر است.

باكتريهاى همزيست روده انسان در افزايش وزن موثرند

 در روده انسان به طور طبيعى ميلياردها باكترى زندگى مى‌كنند كه وظيفه‌‌شان كمك به تجزيه مواد غذايى دير هضم و سنگين است. نكته اينجاست كه نوع باكتريهاى روده بستگى به رژيم غذايى هر فرد دارد. با مصرف مداوم غذاهاى سنگين مانند خوراكی‌هاى چرب و شيرين، نوع اين باكتريها هم تغيير مى‌كند.

گوشت حيوانات همتا سازی شده بی خطر است’


يک نهاد دولت آمريکا که مسئول تضمين سلامت مواد دارويی و غذايی است می گويد گوشت و شير به دست آمده از حيواناتی که همانندسازی ژنتيکی (کلونينگ) شده اند بی خطر است. 
 
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل  از بی بی سی ، سازمان نظارت بر مواد غذايی و دارويی آمريکا (FDA) در حکمی نوشت که محصولات غذايی به دست آمده از گاو، خوک و بز همتاسازی شده “به اندازه غذايی که هر روز می خوريم سالم است.”
اين توصيه که پس از انجام مطالعه ای پنج ساله صادر می شود گامی عمده در جهت مجاز کردن اين نوع محصولات برای عرضه در بازارهای آمريکاست.

رابطه بین رژیم غذایی و بیماریهای قلبی


چربي‌ها گروهي از تركيبات شيميايي حاوي اسيدهاي چرب مي‌باشند. انرژي در بدن عمدتاَ به صورت چربي ذخيره شده است. چربي‌ها در رژيم غذايي ضروري مي‌باشند تا اسيدهاي چرب ضروري را كه ماده حياتي بوده و بدن قادر به توليد آن‌ها نمي‌باشد تأمين كنند. چربي يك منبع بااهميت انرژي بدن و كمك جذب ويتامين K, E, D, A و كار تونوئيدها مي‌باشند هر دو محصولات غذايي مشتق شده و گياهي و حيواني شامل چربي‌اند و وقتي به طور مناسب خورده شوند براي رشد مناسب، بهبود و نگه‌داري سلامتي‌ حائز اهميتند. همانند يك افزودني غذا، چربي باعث هضم ، پايداري و كمك به احساس سيري مي‌شود. به علاوه والدين بايد آگاه باشند كه چربي‌ها يك منبع ويژه با اهميت از كالري و مواد مغذي براي نوزادان و كودكان (تا سن 2 سال) كه بيش‌ترين نياز به انرژي را در واحد وزن بدن در رده سني دارند، مي‌باشند. 

نکات مهم در انتخاب ، نگهداری و مصرف روغن


1- پخت و پز با روغن:
پخت و پز در درجه حرارت بالا می‌تواند به روغن آسیب برساند، اسید چرب امگا3 بالا در روغن برای سرخ کردن کمتر مناسب است، حرارت نه تنها باعث تخریب اسیدهای چرب می‌شود. بلکه می‌تواند باعث تغییر آن به مواد مضر نیز گردد. روغنهای هیدروژنه شده اغلب برای پخت و پز استفاده می‌شوند زیرا این روغنها قبلاً به وسیله فرآیند شیمیایی به ترکیباتی که کمتر در اثر حرارت آسیب می‌بینند تغییر داده شده اند. روغن‌هایی که اشباع و تک اشباع بالایی دارند بیش‌تر در برابر حرارت پایدارند مانند روغن بادام زمینی و زیتون و روغن‌های آسیب‌پذیر بهتر است در دمای اتاق مورد استفاده قرار گیرند مانند سالاد.
هیچ‌گاه روغن را تا نقطه دود حرارت ندهید. زیرا این مسأله نه تنها به محتویات اسید، چرب روغن آسیب می‌زند بلکه طعم آن‌ها را نیز تغییر می‌دهد.

رابطه روغن زیتون و سرطان


متخصصان می گويند افزودن مقدار زيادی روغن زيتون به غذا می تواند از ابعاد خسارت سلولی که در مواردی به سرطان منجر می شود بکاهد.
مطالعه به روی 182 مرد اروپايی نشان داد که ميزان يک ماده شيميايی در بدن که نشانگر خسارت سلولی است در کسانی که روزانه 25 ميلی ليتر روغن زيتون مصرف کرده اند کمتر است.
تيم دانشمندان دانمارکی گفت که اين ممکن است توضيح دهد چرا نرخ بسياری از سرطان ها در شمال اروپا بالاتر از جنوب اين قاره است، منطقه ای که روغن زيتون در آن بخش عمده ای از رژيم غذايی است.

ارتباط قوي ميان چاقي و وجود سطوحي از برخي انواع باكتري در معده وجود دارد.


احتمال دارد ميكروب‌ها عامل چاقي انسان باشند.
محققان به ارتباط قوي ميان چاقي و وجود سطوحي از برخي انواع باكتري در معده پي‌برده‌اند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از آسوشيتدپرس، بدين ترتيب روزي روش‌هاي جديدي براي درمان چاقي وجود خواهد داشت كه وراي توصيه استاندارد گرفتن رژيم و ورزش كردن است.
طبق دو مطالعه كه در مجله “نيچر” منتشر شده است، موش‌ها و انسان‌هاي چاق از يك نوع باكتري مقدار بيشتري دارند و از نوع ديگر كمتر دارند.
“جفري گوردون” رييس “مركز علوم ژنتيكي دانشگاه واشنگتن” كه رياست محققان را بر عهده داشت، گفت: به نظر مي‌رسد كه يك “عامل ميكروبي” به چاقي كمك مي‌كند. 


روغن زيتون

طبق يك مطالعه جديد، افرادي كه در رژيم‌هاي غذايي خود مقادير زيادي روغن زيتون مصرف مي‌كنند از تخريب سلول‌هاي بدن خود كه مي‌تواند به سرطان منجر شود،جلوگيري مي‌كنند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از رویترز ، محققان با مطالعه ‪ ۱۸۲‬مرد اروپايي به مدركي دست يافتند كه نشان مي‌دهد روغن زيتون مي‌تواند تخريب اكسيدي را در ماده ژنتيك سلول‌ها - روندي كه موجب رشد سرطان مي‌شود- كاهش دهد. يافته‌هاي حاصل از اين مطالعه تاكيدي است بر اين توصيه كه چربي‌هاي گياهي به ويژه روغن زيتون را جايگزين چربي‌هاي اشباع شده غذا مانند گوشت و كره كنيد.

ايرانيان به علت مصرف بي‌رويه تنقلات و نوشابه 4 سانتيمتر كوتاه شدند

نتايج تحقيقات نشان مي‌دهد كه تغذيه در رشد قد مؤثرتر از وراثت است، همانگونه كه كشور هلند با مصرف سرانه 480 ليتر در سال بلندترين مردم دنيا شناخته شده‌اند و ژاپني‌ها با تغيير الگوي غذايي قد خود را افزايش دادند.

ژاپني‌ها قد بلندتر از گذشته
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از ایرنا ، دكتر سيد علي كشاورز متخصص تغذيه ، با تاكيد بر اين مطلب خاطرنشان كرد: در گذشته ژاپني‌ها و كره‌اي‌ها به عنوان مردم كوتاه قد شناخته مي‌شدند اما بعد از مهاجرت به آمريكا بعد از گذشت سه نسل و تغيير كامل الگوي غذايي دو تغيير عمده در اين مردم ايجاد شد.
وي در اين باره توضيح داد: ژاپني‌هايي كه در ژاپن بيشتر به سرطان دستگاه گوارش مبتلا مي‌شدند در آمريكا اين روند تغيير كرد و اين افراد مثل مردم آمريكا بيشتر به سرطان روده بزرگ مبتلا شدند. از طرفي در نسل سوم آنها افزايش قد مشاهده شد و دليل اين امر تغيير كامل الگوي غذايي اين افراد بود كه ثابت كرد تغذيه در رشد قد تاثير بيشتري از وراثت دارد.

احتمال بازگشت سرطان سينه در زناني كه رژيم غذايي كم چرب دارند كمتر است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از خبرگزاری رویترز،  محققان دو هزار و ‪ ۴۳۷‬زن را كه از سرطان سينه نجات يافته بودند بررسي كردند. گروهي از اين افراد ميزان چربي غذايي خود را ‪ ۴۰‬درصد كاهش دادند و گروه ديگر رژيم غذايي عادي خود را طبق روال قبل ادامه دادند.
اين پژوهشگران به سرپرستي “روان كلبوسكي” از موسسه تحقيقات زيست‌پزشكي لوس آنجلس در كاليفرنيا دريافتند احتمال عود سرطان سينه در گروه اول ‪۲۴‬ درصد كمتر از گروه دوم است.
نقش چربي غذايي در بروز سرطان سينه در زنان يك موضوع مورد اختلاف در بين متخصصان سرطان است.
به گفته انجمن سرطان آمريكا مطالعات انجام شده در مورد نقش چربي غذايي در بروز سرطان سينه اين نقش را تاييد نكرده است، هرچند مشخص شده است داشتن اضافه وزن در افزايش خطر ابتلا به سرطان سينه به ويژه در زنان يائسه موثر است.
اين زنان طي سالهاي ‪ ۱۹۹۴‬تا ‪ ۲۰۰۱‬وارد اين تحقيق شدند و تا سال ‪۲۰۰۳‬ تحت نظر قرار گرفتند. ميانگين چربي غذايي اين زنان ‪ ۵۷‬گرم در روز بود كه معادل ‪ ۳۰‬درصد كل كالري دريافتي است.

سبز و قرمز را با هم بخورید!

 سلامت نیوز-خوردن همزمان گوجه فرنگی و بروکلی در یک وعده غذایی، به پیشگیری از سرطان پروستات در مردان کمک می کند.
مطالعات جدید حاکی ازآن است که وقتی این دو ماده غذایی با هم خورده شوند، خاصیت ضد سرطانی آنها بیشتر شده و اثر بیشتری در متوقف کردن رشد تومور نسبت به زمانی که جداجدا خورده شوند خواهند داشت.
 سرطان پروستات یکی از رایج ترین انواع سرطان در بین مردان است و یک مورد از هر 4 مورد سرطان را در انگلیس شامل می شود.
هرسال حدود 32000 مورد از ابتلا به این بیماری در مردان شناسایی می شود که بیشتر از 10000 مورد آن به مرگ منجر می شود.
دانشمندان دانشگاه لینوس، معتقدند که ترکیبات مختلف موجود در سبزیجات وقتی با هم خورده شوند به سلولهای سرطانی از راههای گوناگونی حمله می کنند، از اینرو در مهار سرطان کارآمدتر خواهند بود.
آنها همچنین توصیه می کنند که مردان به شکل منظم سه برش بروکلی خام و دو تا سه عدد گوجه فرنگی باید مصرف کنند تا اثرات ضد سرطانی آنها آشکار شود.
دکتر جان اردمان – متخصص تغذیه- می گوید: "مردان باید 3 تا 5 وعده از سبزیجات در هفته مصرف کنند چرا که مطالعات نشان داده است مردانی که به شکل منظم از گوجه فرنگی تازه در برنامه غذایی خود استفاده می کنند تا 40 درصد ریسک ابتلا به سرطان پروستات درآنها کاهش میابد.

زنان شيرده كمتر به روماتيسم مفصلي دچار مي‌شوند


احتمال ابتلا به روماتيسم مفصلي در زناني كه به كودكان خود شير مي‌دهند كمتر از ساير زنان است.


به گزارش ايسنا، طبق پژوهشي كه در دانشگاه هاروارد انجام گرفت، نشان داد كه شيوع روماتيسم مفصلي در زنان شيرده نسبت به زنان ديگر كمتر است.
طي اين بررسي مشخص شد: زناني كه در طول عمرشان بين يك يا دو سال به فرزندشان شير داده‌اند تا 30 درصد كمتر از سايرين به روماتيسم مفصلي مبتلا مي‌شوند و اين درصد با افزايش مدت شيردهي حتي به 50 درصد نيز مي‌رسد.
نتايج اين پژوهش در كنار كاهش خطر سرطان تخمدان و پستان، ارزش شيردهي را براي مادران افزايش مي‌دهد.
گفتني است، نامنظم بودن سيكل‌هاي قاعدگي و شروع زودرس آنها (در حوالي 10 سالگي) نيز با افزايش شيوع روماتيسم مفصلي ارتباط دارد.

زيتون به اندازه كافي بخوريد

افرادي كه فشار خون بالا دارند بايد از مصرف زيتون‌هاي كنسرو شده به علت نمك موجود در آنها اجتناب كنند.

به نقل از نشريه سلامت در فرانسه مصرف زيتون براي سلامتي موثر است. اين ماده فاقد قند و كلسترول بوده و سرشار از املاحي از قبيل پتاسيم، فسفر، آهن، سديم است. بنابراين گزارش محققان معتقدند زيتون سبز 15 كيلوگالري انرژي 2 گرم چربي (2 درصد چربي اشباع و 2/1 چربي غيراشباع دارد و مصرف آن را در وعده‌هاي غذايي مفيد مي‌دانند اما مصرف آنرا براي بيماران با فشار خون بالا توصيه نمي‌كنند.
زنان شيرده كمتر به روماتيسم مفصلي دچار مي‌شوند

از فوائد ادویه جات غافل نشوید!

با افزودن ادویه جاتی مانند سیر ، آویشن ، نعنا ، کاری ، و رزماری به رژیم غذایی می توانید از فوائد زیاد آنها بر سلامت خود بهره مند شوید.

به گزارش هلث دی سوزانا زیک ، یک محقق هومیوپاتی در دانشگاه میشیگان ، می گوید افزودن این گیاهان و ادویه جات به غذا به حفظ وزن سالم کمک می کند. علاوه بر اینکه درجلوگیری از ابتلا به برخی انواع سرطان ، کاهش فشار خون ، کنترل قند خون و بهبود سلامت قلب و عروق نیز موثرند.
وی جایگزین کردن مواد مضری مانند قند ، نمک و چربی را با این ادویه ها و گیاهان علفی در بهبود سلامت موثر می داند.
وی توصیه می کند به جای نمک از ادویه هایی مانند آویشن ، سیر ، جعفری ، رزماری (اکلیل کوهی) استفاده شود.
همچنین استفاده ازسیر تازه را به عنوان یک کاهش دهنده فشار خون و کلسترول مفید می داند.

اطلاعات تغذيه‌اي بر روي برچسب‌ها و سردرگمي مصرف كننده‌ها!



بررسي‌ها نشان مي‌دهد با وجود قرار دادن برچسب‌هاي اطلاعات تغذيه‌اي بر روي مواد غذايي، اكثر مصرف كنندگان نمي‌دانند كه چگونه اين اطلاعات را به كار برند.

به نقل از پايگاه خبري مديكال نيوز تودي: درست زماني كه در مورد قوانين برچسب‌هاي مواد غذايي در اروپا بيشتر بررسي مي‌شود، شوراي اطلاعات غذايي اروپا (EUFIC) برنامه‌اي را توليد كرده است كه ارائه دهنده نحوه به كارگيري اطلاعات تغذيه‌اي بر روي بسته بندي‌ها از سوي مصرف كنندگان در سراسر جهان است.
بنابراين گزارش؛ با وجود برچسب «بر اساس رژيم 2000 كالري» كه از سال 1994 بر روي بسته‌ها قرار داده شده است، 86 درصد مصرف كنندگان در ايالات متحده امريكا، نمي‌توانند ميزان كالري كه در هر روز بايد مصرف كنند را تخمين بزنند.
همچنين مصرف كنندگان اروپايي، از كالري‌هايي كه چربي، كربوهيدارتها، شكر و نمك را با خود به همراه مي‌آورند درك درستي ندارند.
يادآور مي‌شود؛ كانادايي‌ها معمولا از گوناگوني چربيها متحير شده‌اند و ارتباط آن با كلسترول را نمي‌فهمند.

اختلالات روحی و تغذیه ای در 50 درصد از موارد با یکدیگر همراه است

متخصصان اعلام کرده اند که اختلالات تغذیه ای که شامل بی اشتهایی و پرخوری عصبی می شود ، در بیش از 5/48 درصد از موارد در جوانان با اختلالات روحی همراه است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مدیکال نیوز تودی ، بسیاری از افراد ادعا می کنند که برای کاهش وزن یا رسیدن به وزن دلخواه چیزی نمی خورند و یا اینکه بیش از حد می خورند در صورتی که کارشناسان معتقدند چنین عارضه ای که عموما در جوانان دیده می شود در نیمی از موارد همراه با اختلالات شخصیتی است.
بنابرهمین گزارش ، عدم تعادل در غذا خوردن بیشتر در افرادی دیده می شود که رضایت چندانی از خود و زندگی ندارند و دارای عزت نفس پایینی هستند.
محققان معتقدند جوانانی که در برقراری ارتباط با اطرافیان خود دچار مشکل هستند ، بیشتر دچار عوارض آن به شکل تغذیه ای می شوند.

گياه شاهدانه

مصرف گياه شاهدانه در درمان بيماريهاي گوارشي مفيداست
براساس تحقيقات انجام شده گياه شاهدانه در درمان بسياري ازبيماري هاي گوارشي موثراست

 به نقل از هلث دي ، مصرف گياه شاهدانه اثرقابل توجهي دردرمان بيماري هاي گوارشي و خصوصا التهاب روده دارد.به گفته دانشمندان ترکيباتي که درگياه شاهدانه و موسوم به کاتابينوئيدها ست با اتصال به گيرنده هاي مخصوص درجداره روده مشکلات اين قسمت ازدستگاه گوارشي را برطرف مي کند.بنابراين محققان مصرف داروهاي ساخته شده ازاين گياه را به بيماران مبتلا به التهاب روده توصيه مي کنند

منبع:  http://fakouchaki.blogfa.com/cat-12.aspx

فلفل قلب و عروق را تقویت می کند

سلامت نیوز-فلفل قلب و عروق ,دستگاه گوارش و ریه را تقویت می کند .

کپساسین موجود در فلفل موجب می شود با وجود طبع گرم این گیاه احساس خنکی در فرد استفاده کننده ایجاد شود .
فلفل درد های مفاصل را از بین می برد و تقویت کننده دستگاه گوارش است و خاصیت ضد باکتریایی دارد .
فلفل کلسترول خون را کاهش می دهد و موجب پایین آمدن فشارخون می شود .
فلفل به پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند و مسکنی بسیار قوی است .
این گیاه درد و ورم ناشی از آرتروز و آرتریت روماتیسمی را کاهش می دهد .
فلفل خاصیت ضد احتقان دارد و تقویت کننده ریه است .

زرشک در درمان عفونتها تاثير به سزايي دارد


سلامت نیوز-زرشک با تحريک خاصيت ضد عفوني کنندگي بدن , درمان مناسبي براي از ميان بردن عفونتهاي گلو و ريه است .


مصرف طبي زرشک به دوره مصر باستان مي رسد در اين دوره , اين گياه پس از مخلوط شدن با تخم رازيانه براي درمان طاعون استفاده مي شد.
زرشک درد مفصلي و روماتيسم را کاهش مي دهد و به درمان عفونتهاي گلو , مجاري ادراري , دستگاه گوارش , ريه و عفونتهاي مخمري و اسهال کمک مي کند .
سبوس , ريشه و ساقه اين گياه خاصيت درماني دارد .
سبوس و پوسته اين گياه با داشتن الکالوئيد خاصيت آنتي بيوتيکي دارد وموجب تحريک ويژگي ضدعفوني غشاي مخاطي بدن مي شود .

سبزي هاي پررنگ تر بايد بيشتر مصرف كرد


به گفته پزشكان ومتخصصان تغذيه مصرف مكمل هاي غذايي حاوي اسيد فوليك و ويتامين B12 باعث ايجاد تعادل در رژيم غذايي افراد مي شود و اين درحالي است كه سبزي هاي سبز رنگ حاوي مقادير زيادي اسيد فوليك هستند.

 به نقل از پايگاه خبري بي بي سي؛ وجود اين دو ماده مفيد بهداشت تغذيه افراد را تضمين مي كند.
بنابراين گزارش، تحقيقات برخي دانشمندان از تأثير مثبت اسيد فوليك در جلوگيري از ريزش مو خبر مي دهد.
اين گزارش حاكي است؛ سبزي هاي سبز رنگ به عنوان منابع سرشار از اسيد فوليك شناخته شده هستند و تخم مرغ و گوشت را پزشكان به عنوان منابع غني ويتامين B12 معرفي كرده اند.
يادآور مي شود: مصرف اسيد فوليك و ويتامين B12 باعث ايجاد تعادل در رژيم غذايي افراد مي شود.

مصرف زردآلو براي كم خوني مفيد است


مصرف زردآلو به همراه مغز آن ضد نفخ بوده و هضم آن را آسان مي‌نمايد و براي كم خوني نيز مفيد است.

دكتر زارعي متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: زردآلو خواص درماني بسياري دارد كه از جمله مي‌توان به تصفيه خون، باز كردن عروق، رفع بوي بد دهان، پايين آوردن تب، برطرف كردن ورم مفاصل اشاره کرد.
وي ادامه داد: زردآلو حاوي آب، كلسيم، سديم، پتاسيم، فسفر، آهن، ويتامين B3 ،B2 ،B1 و مواد نشاسته‌اي و چربي است.
وي اظهار داشت: روغن مغز هسته زردآلو براي نرم كردن پوست مفيد بوده و همچنين روغن تلخ مغز زردآلو ميكروبهاي معده و روده را از بين مي‌برد .
وي خاطر نشان كرد: زردآلو سنگين و دير هضم است و كودكان و سالخوردگان نبايد در مصرف زردآلود زياده‌روي كنند.
اين پزشك توصيه كرد، كه به همراه زردآلو هسته آنرا نيز مصرف كنيد، چرا كه از نفخ معده جلوگيري مي‌كند.

مصرف فیبر و کاهش ابتلا به سرطان

سلامت نیوز-تحقیقات نشان می دهد خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی که تا قبل از رسیدن به مرحله یائسگی مقادیر زیادی فیبر مصرف می کنند ، به نصف تقلیل می یابد.

به گزارش BBC ، محققان دانشگاه لیدز دریافتند این خطر در میان زنانی که روزانه 30 گرم فیبر می خوردند در مقایسه با زنانی که روزانه کمتر از 20 گرم در روز فیبر مصرف می کردند ، 50 درصد کمتر بود.
به گفته این محققان زنان باید سعی کنند دریافت فیبر را افزایش دهند.
برای دریافت 30 گرم فیبر در روز ، هر فرد باید برای صبحانه غلات با محتوای فیبر بالا بخورد ، به جای نان سفید یا قهوه ای نان سبوس دار مصرف کند و مطمئنا پنج وعده میوه و سبزی تازه در روز مصرف کند.

بهترین زمان صرف صبحانه

بهترین زمان صرف صبحانه بین ساعات ۶ تا ۸ صبح است
سلامت نیوز-بهترین زمان صرف صبحانه بین ساعات ۶ تا ۸ صبح است كه دستگاه گوارشی و دستگاه ادراری از مواد زائد روز و شب گذشته پاك شده است.

انصاری، متخصص تغذیه، اظهار داشت: « به منظور پاك شدن دستگاه ادراری از مواد زائد شب و روز گذشته توصیه می‌شود كه در فاصله زمانی ۳ تا ۵ بامداد، یك لیوان آب آشامیدنی نوشیده شود.»
وی افزود: « بی‌اشتهایی به ساعت صبحانه و مقدار ناهار روز قبل و نیز مقدار و نوع غذای شب قبل و عواملی نظیر دیر خوابیدن، زود بیدار شدن ( به علت اینكه شخص كاملا به خواب نرفته )، و فاصله زمانی كم میان بیدار شدن و خروج از منزل بستگی دارد.»

عسل ، بادام ، پسته و فندق

افرادي که تصميم دارند کلسترول خود را کاهش دهند بايد عسل ، بادام ، پسته و فندق را هم به ميوه ها و سبزي هاي رژيمي خود اضافه کنند.
تحقيقات نشان داده که عسل حاوي مقادير زيادي آنتي اکسيدان است و
مانند اسفناج ، سيب ، پرتقال و توت فرنگي مي تواند با راديکال هاي آزاد توليد شده در بدن که به سلولها آسيب مي رساند، مبارزه کند.
در يک بررسي ، 25مرد 18تا 68ساله در مدت پنج هفته آزمايش شدند و در اين مدت هر يک از آنها روزانه 4قاشق غذاخوري عسل که در يک ليوان آب حل شده بود، مي خوردند.

ميان وعده هاي مناسب مدرسه


با شروع فصل تحصيل و مدرسه دادن ميان وعده هاي سالم به دانش آموزان بسيار مهم است.
به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛سال‌هايي كه كودك در مدارس ابتدايي مي‌گذراند، از نظر تغذيه دوره مهمي است؛ زيرا رشد كودك در اين سنين ادامه دارد اگرچه سرعت رشد آنها كمتر از سال‌هاي اول زندگي است، ولي بايد توجه داشت كه هر مرحله از رشد متكي بر روند مرحله قبل بوده و مرحله بعد را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

بهترین مواد خوراکي برای محل کار!


پشت میز نشستن همیشه خطراتی برای سلامتی انسان داشته است.محققان در تلاشند به طرق مختلف این خطرات را کاهش دهند.
به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگارانبه نقل از بيترين؛ ما همیشه از مضرات پشت میزنشینی و کارهای که باید به صورت ساکن و برای مدت زیاد انجام بدیم شنیده ایم. وقتی که شما نمی توانید شغل خود را ترک کنید میتوانید کاری انجام دهید که به سلامتی شما لطمه وارد نشود.

كاهش مصرف گوشت قرمز در پيشگيري از ديابت موثر است


images-5.jpgكارشناسان سلامت و تغذيه در انگليس ادعا كرده‌اند كه كاهش مصرف گوشت قرمز در پيشگيري و كاهش خطر ابتلا به بيماري‌هاي مزمن مانند ديابت و بيماري قلبي موثر است.
به گزارش سرويس سلامت ايسنا، اين كارشناسان در مطالعه جديدي كه در مجله "طب انگليس" به چاپ رسيده تاكيد كردند كاهش مصرف گوشت قرمز و فرآوري شده نه تنها خطر ابتلا به بيماري‌هاي مزمن را كاهش مي‌دهد بلكه در عين حال از اثرات نامطلوب ناشي از توليد كربن زياد بر روي زمين مي‌كاهد.

داستان شکلات، این خوراکی محبوب


سارا بوینتون، طنز نویس و ترانه سرای آمریکایی می گوید: شکسپیر بزرگترین تراژدی های بشر را نوشت زیرا که شکلات ندیده بود.
مهم نیست که به چه زبانی حرف می زنید، اهل کجای این کره خاکی هستید، چه نژادی دارید یا چه مذهبی، شما شکلات می خورید. شکلات یکی از فراگیرترین مواد خوراکی در سطح جهان است و به طبع جنگ هم بر سر این ماده غذایی کم نیست، جنگ هایی که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند و پایان ناپذیرند اما خوشبختانه این جنگ های شکلاتی کم تلفات اند و در بدترین حالت با گریه یکی از دو کودک طرف دعوا به پایان می رسند.