مخلوط آب لیمو و آب گرم؛ ضامن سلامت بدن


اگر این مخلوط را به طور منظم مصرف کنید شاهد تاثیرات مثبت آن بر سلامت بدنتان خواهید بود.
برای استفاده از این روش فقط آب یک عدد لیمو را درون یک لیوان آب گرم بچکانید و از منافع آن بهره ببرید.
اگر مخلوط اب لیمو با آب گرم را هر روز میل کنید شاهد اثرات مثبت آن به شرح زیر خواهید بود:
لیمو سرشار از ویتامین C و پتاسیم است. ویتامین C می‌تواند سیستم دفاعی بدن را در برابر حملات ویروس آنفلوآنزا افزایش داده و تقویت کند و پتاسیم نیز به نوبه خود به عملکرد مغز و اعصاب کمک کرده و فشار خون را کنترل کند.

سلامت قلب و عروق گیاه خواران با مصرف ویتامین B12


مصرف مکمل ویتامین B12 به سلامت قلب و عروق گیاه خواران کمک می کند. معمولا این احتمال وجود دارد که گیاه خواران با کمبود ویتامین B12 مواجه شوند. برای همین مکمل های این ویتامین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در این افراد کاهش دهد. در حالت کلی قلب و عروق گیاه خواران در وضعیت مناسب تر وسالم تری از مردم عادی قرار دارد اما برخی از این افراد در معرض کمبود ویتامین B12 قرار دارند. این ویتامین در محصولات حیوانی وجود دارد و برای سلامتی قلب و عروق لازم است. نتایج پژوهش ها نشان می دهد که مصرف مکمل ویتامین b12 به سلامت قلب و عروق این افراد کمک می کند.

6 قرص لاغري و دليل رواجش


برليانت بزرگمهر/مشاور تغذيه و رژيم درماني/عضو هيأت علمي انستيتو تغذيه/چرا بازار داروهاي ضد چاقي گرم است؟

در اين روزها شاهد گرايش و استقبال فراوان افراد به خصوص خانم‌ها به مصرف قرص‌ها و داروهاي لاغري هستيم...

اين گروه از افراد بر اين باورند كه بهترين و موثرترين راه براي كاهش وزن و رسيدن به وزن نرمال براي اشخاص چاق، استفاده از قرص‌هاي لاغري است. اين گروه، اعتقادي به رژيم‌هاي لاغري ندارند و معتقدند كه با سلاح تغذيه نمي‌توان به جنگ چاقي رفت. اين مطلب، شما را با انواع رايج داروهاي ضدچاقي و علل رواج مصرف آنها آشنا مي‌کند.
قرص‌ها و داروهاي لاغري را مي‌توان از نظر مكانيسم تاثير بر لاغري به 6 گروه زير تقسيم كرد.

10 خوردنی معجزه‌گر برای کاهش وزن



اگر می‌خواهید وزنتان را کاهش دهید بهتر است بدانید که فقط با کم خوردن این کار میسر نمی‌شود بلکه می‌توانید با افزودن برخی از مواد خوراکی موثر، وزن خود را بیش‌تر و سریع‌تر کم کنید. 
 کارشناسان تغذیه در این مقاله جدید 10 ماده خوراکی را معرفی کرده‌اند که اگر آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید موفق می‌شوید تا چند کیلو اضافه وزن خود را کاهش دهید و زودتر لاغر شوید.

در این مقاله که در مجله تغذیه به چاپ رسیده، فهرست این 10 ماده معجزه‌گر منتشر شده است: 

تغذیه سالم در مدارس


تغذیه سالم در مدارس
تامین انرژی و مواد لازم برای فعالیت های ذهنی کودکان علاوه بر اینکه سلامت جسم آنها را تامین می کند بلکه به آنها کمک می کند تا از ساعات حضور در کلاس ها بهترین بهره را ببرند و یادگیری مطالب درسی به بالاترین حد ممکن خود برسد .
این انرژی هم از طریق صبحانه که مهمترین وعده غذایی دانش آموزان است و هم از طریق میان وعده هایی که در زنگ تفریح دانش آموزان تهیه می شود بایستی تأمین گردد.
مصرف مواد غذایی مثل پفک ، چیپس ، انواع شکلات و .. امروزه در مدارس بسیار معمول است . در حالیکه این مواد نه تنها هیچ نوع انرژی و مواد مغذی به بدن دانش آموز نمی رساند بلکه حاوی رنگها ، اسانس ها و روغن مضر هستند و با ایجاد سیری کاذب ، دانش آموزان را از خوردن مواد غذایی لازم و ضروری باز می دارند . علاوه بر اینها با داشتن چربی های مضر زمینه ابتلا انواع بیماری ها را ایجاد می کند .

مهم ترین اشتباهات رژیم های لاغری


مهم ترین اشتباهات رژیم های لاغریمحققان فهرستی از رایجترین اشتباهات را در رژیم های لاغری تهیه و اعلام کردند که برای موفقیت در برنامه کاهش وزن نباید توسط برخی اشتباهات از مسیر کاهش وزن منحرف شد.
اولین و رایجترین اشتباهی که افراد در برنامه کاهش وزن خود مرتکب می شوند محاسبه غلط کالری مصرفی در برنامه رژیم غذایی است.
بدترین روش برای شروع رژیم غذایی کاهش ناگهانی میزان کربوهیدرات و در نتیجه از دست دادن مایع زیادی از بدن می باشد. کاهش مایعات به میزان مایعات دریافتی بستگی ندارد بلکه مستقیماً به توانایی بدن در نگهداری مایعات ارتباط دارد.

دروغ نگفتن سلامت جسمانی را نیز بهبود می‌دهد



خبرگزاری فارس: برای سالم بودن باید میوه و سبزی‌های خورد، مرتباً ورزش کرد و البته دروغ نگفت.
خبرگزاری فارس: دروغ نگفتن سلامت جسمانی را نیز بهبود می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس، یک محقق فرانسوی امیدوار است که تحقیقات او در مورد علم صداقت روزی بتواند مزایای جسمی و روحی این کار را آشکار کند.

به پيچ معده نزديك مي‌شويد


خطر مرگ
جام جم آنلاين: مي‌گويند همان‌قدر كه سوء‌تغذيه زندگي بسياري را به كام مرگ كشانده، از آن طرف بام هم روش‌هاي فوق‌تغذيه و فول‌اطعمه است كه آدم را پرت و پلا مي‌كند درون قبر!
فكر مي‌كنيد در اين سوي بام، آدم مقاومي هستيد؟ جسارت نباشدهاااا، كور خوانده‌ايد! حالا اگر نخوانده‌ايد هم بهتر است بياييد توصيه‌هاي ذيل را بخوانيد كه الكي فكر نكنيد در صورت مقاومت مي‌توانيد از يك عالم درد و مرض حاصل از تغذيه فول‌انرژي خلاص شويد و بعد از خلاصي بيفتيد توي جاده سلامتي و همين‌طور خوش‌خوشان براي خودتان به اين‌سو و آن‌سو برويد و حال كنيد.!
چون پرخوري و عقربه فول در آمپر تغذيه‌سنج بشر بالاخره يك جايي دست، پا، قلب يا اصلا كل هيكل آدم را مي‌گيرد و حالا نكش، كي بكش! هي مي‌كشد، هي مي‌كشد، هي مي‌كشد...

چاقيم يا لاغر


جام جم آنلاين: وجود مقداري چربي براي بدن ضروري است، اما اين مقدار، ميزاني استاندارد و توزيعي كمابيش يكنواخت دارد كه براي هر شخص براساس سن، جنس، نوع استخوان‌بندي و... متفاوت است.
بنابراين، وقتي ذخيره يكنواخت چربي در بدنمان با توجه به شاخصه‌هاي سن، جنس و... تا مقداري معلوم از حد استاندارد بيشتر باشد داراي اضافه وزنيم، اگر بيشتر از حد اضافه وزن باشد چاقيم، اگر كمي كمتر از حد استاندارد باشد كمبود وزن داريم و بسيار زيادتر از كمبود وزن باشد لاغريم.
چاقي يا لاغري موضعي
وقتي ذخاير چربي نه به صورت يكنواخت، بلكه براساس منطقه و موضعي خاص از بدن توزيع يافته يا در آن نواحي كمتر باشد به چنين حالتي، چاقي يا لاغري موضعي گفته مي‌شود؛ مثل چاقي شكمي، لاغري ساعد و...

جنگ و جدال با نمك در بدن


جام جم آنلاين: نمك یكی از چاشنی‌های مورد علاقه مردم است. برخی ملل ضرب‌المثل‌هایی نیز درباره آن دارند و در برخی فرهنگ‌ها مثل كشور خودمان، حتی دعواهای بین زن و شوهر را «نمك زندگی» می‌خوانند.
با این حال، همان‌طور كه زندگی بدون دعوا برای عقول سالم شیرین‌تر و دلپذیرتر است، مصرف نمك هم اگر از حد بگذرد، دلپذیری زندگی را خواهد گرفت.
خوب است موارد در پی آمده را درباره نمك بدانید تا از امروز بهتر از قبل زندگی كنید:
نمك ماده‌ای معدنی و بلورین، به حالت های تصفیه شده یا طبیعی در دسته‌بندی‌های سنگ نمك (هالیت)، نمك سفره (آسیابی)، نمك دریا (بدون ید) و نمك ترش (سیتریك) در دسترس است.
یكی از منابع اصلی تامین سدیم بدن و مفید برای تنظیم فشار خون، موازنه اسید و باز، انتقال پیام‌های عصبی، انقباض‌ها، ترشح اسید معده و تعادل الكترولیت‌هاست.

6 نکته داغ تغذیه‌ای برای روزهای گرم


 6 نکته داغ تغذیه‌ای برای روزهای گرم
شیوه تغذیه در تابستان به خصوص در هوای بسیار گرم باید به استفاده از غذاهای با حجم کم و سبک تبدیل شود.

در فضای خنک غذا بخورید
هنگامی که وقت خوردن غذا می‌رسد، محیط اطراف را خنک کنید یا در فضای خنک غذا بخورید. غذا خوردن زیر آفتاب در هوای گرم اصلاً مناسب نیست. حتماً جای سایه و خنک را انتخاب کنید.

«ریموت تلویزیون» هم چاقتان می‌کند!


محققان حوزه تغذیه هم با شما هم عقیده‌اند! شاید باورتان نشود اما این پژوهشگران به‌تازگی بیش از 100 مورد را شناسایی کرده‌اند که همگی باعث سخت شدن کاهش وزن در افراد مختلف می‌شود.

برترین مجله اینترنتی ایران


 برترین ها: دوست دارید لاغر شوید اما نمی‌توانید؟ به نظرتان لاغر شدن سخت‌ترین کار دنیاست؟ احساس می‌کنید نمی‌توانید همه کارهایی را که برای لاغر شدن لازم است، انجام دهید؟ حق دارید چون محققان حوزه تغذیه هم با شما هم عقیده‌اند! شاید باورتان نشود اما این پژوهشگران به‌تازگی بیش از 100 مورد را شناسایی کرده‌اند که همگی باعث سخت شدن کاهش وزن در افراد مختلف می‌شود. پژوهشگران انجمن تغذیه انگلیس معتقدند هر چیزی از ریموت کنترل تلویزیون برای عوض کردن کانال‌ها گرفته تا دوست شدن با افراد نامناسب، همه و همه می‌تواند منجر به چاقی‌تان شود.

طعم دهنده کره مصنوعی موجب ابتلا به آلزایمر می شود


یک تحقیق جدید به بررسی این مسئله پرداخته که آیا استفاده از طعم دهنده مصنوعی کره که یکی از مهمترین کاربردهای آن طعم دادن به ذرت بوداده است، موجب ایجاد آلزایمر می شود یا خیر.
به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج این تحقیقات برای افرادی که هنگام تماشای فیلم ذرت بوداده می خورند نگرانی چندانی ایجاد نمی کند بلکه موضوع اصلی این تحقیق کارگرانی است که در کارخانه در تماس با میزان قابل توجهی از طعم دهنده مصنوعی کره هستند.
نتیجه این تحقیقات در مجله تحقیقات شیمیایی در سم شناسی منتشر شده است.
ماده شیمیایی مورد بحث diacetyl است که به ذرت های بو داده ای که در مایکروویو تهیه می شوند، طعم کره می دهد. ساختار این ماده شبیه ماده ای است که پروتئین آمیلوئید را در مغز به صورت خوشه ای تشکیل می دهد، تغییری که از نشانه های شاخص بیماری آلزایمر است.
محققان تلاش کردند به درک این مسئله برسند که آیا این ماده می تواند به خوشه ای شدن ماده آمیلوئید کمک کند یا خیر، آنها در این میان دریافتند که نه تنها این ماده از قابلیت خوشه ای شدن آمیلوئید برخوردار است، بلکه می تواند تآثیر سمی آمیلوئید را بر سلولهای عصبی بیشتر کند.

تبدیل چربی سفید بدن به قهوه ای/ بررسی امکان درمان چاقی و دیابت نوع 2

محققان دانشگاه کلمبیا به روشی دست یافته اند که براساس آن با تبدیل چربی سفید به چربی قهوه ای، یافتن استراتژیهایی برای درمان چاقی و نوع 2 دیابت تسهیل می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر،‌ محققان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا مکانیسمی را شناسایی کرده اند که می تواند به چربی سفیدی که انرژی ذخیره می کند ویژگهای سودمند چربی قهوه ای را بدهند که انرژی می سوزاند.
این نتایج تاکنون براساس مطالعات صورت گرفته روی موش و بافت چربی انسان بوده است و می تواند به یافتن استراتژیهایی برای درمان چاقی و نوع 2 دیابت باشد.این تحقیق در مجله سلول منتشر شده است.
انسانها دارای دو بافت چربی هستند، یکی چربی سفید که انرژی را در قابل تریپلیسیردها ذخیره می کند و چربی قهوه ای که در پراکنده کردن انرژی ذخیره شده موثر عمل می کند.

از خیار بیشتر بدانید


از قدیم می‌گفتند از خیار، بی‌خاصیت‌تر میوه نداریم! اما توصیه می‌کنیم مطلب زیر را بخوانید تا نظرتان عوض شود!

1. خیار دارای ویتامین‌هایی است که روزانه بدن ما نیاز دارد. مانند ویتامین‌های ب یک ، دو، سه، پنج، شش، اسید فولیک، ویتامین سی، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و پتاسیم و روی

2. اگر بعد از ظهر خسته هستی بجای اینکه نوشیدنی‌های کافیئن دار بنوشی یک خیار بخور. خیار دارای ویتامین‌های بی و هیدروکربور است که شما را سرحال آورده و چند ساعت نگه می‌دارد.

اومگا-3 خطر بیماری قلبی و دیابت را كاهش می دهد


تهران- روغن اومگا -3 می تواند میزان پروتئین هایی عامل بروز التهاب را كاهش دهد. این التهاب ها موجب بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 می شوند.

1391/05/16 - 09:30
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، محققان موسسه پزشكی رفتاری دانشگاه اوهایو در یك بررسی به افراد چاق و دچار اضافه وزن در دوزهای مختلف مكمل های غذایی اومگا-3 و دارو نما دادند.
این مطالعه نشان داد چه دوز بالا و چه دوزهای پایین اومگا -3 به كاهش التهاب كمك می كنند.
این پژوهشگران می گویند اگر فردی نمی تواند به طور مداوم ماهی مصرف كند و یا به آن علاقه ندارد، این مكمل ها می تواند بسیار برای واكنش ایمنی افراد مفید واقع شود.
همه التهاب را در بدن خود تجربه می كنند اما محققان موسسات ملی سلامت آمریكا نشان دادند این التهابات در صورت وجود چربی زیادی در بدن مشكل زا شود.
نتایج این تحقیقات در نشریه مغز، رفتار و ایمنی منتشر شده است.

معجزه زردچوبه در درمان آلزايمر

1112.jpg
نتايج يك مطالعه جديد تاييد مي‌كند كه چاشني ارزان‌قيمت زردچوبه مي‌تواند يك گزينه درماني موثر براي معالجه بيماري آلزايمر باشد.

به گزارش سرويس سلامت ايسنا، در مقاله جديد نشريه انجمن شيمي آمريكا در اين باره آمده است كه شركت‌هاي داروسازي به ميزان گسترده و چشمگيري روي توليد داروهاي جديد براي مقابله با آلزايمر سرمايه گذاري كرده‌اند و ده‌ها هزار دلار را سالانه صرف درمان هر يك از مبتلايان به اين بيماري مي‌كنند. اين درحالي است كه گياه زردچوبه يا در واقع ماده مفيد موجود در آن موسوم به كوركومين مي‌تواند گزينه‌اي موثرتر و در عين حال كم ‌هزينه تر از داروهاي موجود براي درمان آلزايمر باشد.

توصيه‌هاي بهداشتي براي جلوگيري از چاقي و اضافه وزن


47-12.jpg
اضافه وزن و چاقي عامل مهم خطرساز و تهديدكننده بيماري‌هاي غيرواگير از جمله بيماري قلبي - عروقي (سكته قلبي و مغزي)، ديابت نوع 2 و برخي از سرطان‌ها هستند.
به گزارش سرويس سلامت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چاقي افزايش توده چربي بدن در اندازه‌اي است كه سلامت فرد را با خطر مواجه مي‌كند. زماني وزن بدن افزايش مي‌يابد كه مقدار انرژي به دست آمده از مصرف مواد غذايي از مقدار انرژي كه با فعاليت روزمره سوزانده و مصرف مي‌شود، بيشتر باشد. اگر مقدار افزايش وزن در حدي باشد كه مقدار نمايه توده بدني بين 29.9 تا 25 كيلوگرم بر مترمربع باشد اضافه وزن و اگر 30 و بالاتر باشد، چاقي محسوب مي‌شود.

مصرف تخم مرغ در دوران بارداري، استرس نوزاد را كاهش مي‌دهد


208-3.jpgكارشناسان تغذيه و سلامت در دانشگاه كورنل با انجام آزمايشات جديدي دريافتند كه مصرف بيشتر تخم مرغ در دوران بارداري خطر بروز بيماريهاي مزمن و متابوليكي ناشي از استرس نظير ديابت و فشار خون بالا را در سالهاي آتي زندگي كودك كاهش مي‌دهد.

به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، ماده مغذي موسوم به كولين كه در حجم بالايي در تخم مرغ وجود دارد، اين تاثير مفيد را روي جنين بر جاي مي‌گذارد.

مصرف نمك زياد، استخوانها را پوك مي‌كند


پزشكان همواره هشدار مي‌دهند با مصرف زياد نمك در رژيم غذايي روزانه انسان مستعد ابتلا به شمار زيادي از مشكلات پزشكي و امراض مختلف نظير بيماري‌هاي قلبي و يا سنگ كليه مي‌شود.

98399.JPGبه گزارش سرويس سلامت ايسنا، در يك مطالعه جديد كارشناسان بهداشتي دانشگاه آلبرتا با تاكيد براينكه مصرف زياد نمك از عوامل موثر در بروز پوكي استخوان است راز اين ارتباط را پيدا كرده‌اند. اين كارشناسان به تازگي دريافته‌اند كه ظاهرا كلسيم و سديم هر دو توسط يك مولكول مشترك در بدن تنظيم مي شوند.
به نوشته روزنامه بمبئي ميرور، وقتي مقدار سديم (نمك‌) در خون زياد شود بدن از طريق ادرار به طور خودكار سديم زيادي را دفع مي‌كند اما در اين فرآيند طبيعي كلسيم نيز همراه سديم از بدن خارج مي‌شود. به اين ترتيب كلسيم ذخيره شده در بدن به ميزان زيادي تخليه مي‌شود و از دست مي‌رود.
افزايش كلسيم در ادرار عامل تشكيل سنگ كليه است و از سوي ديگر به پوكي و ضعف استخوانها منجر شده و در نتيجه خطر ابتلا به پوكي استخوان را تشديد مي‌كند.

خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي در كودكان چاق

 از هر 3 كودك چاق، 2 كودك در معرض خطر و ابتلا به بيماري‌هاي قلبي قرار دارند. 
به گزارش وب‌دا، به نقل از تحقيقات آنلاين در آرشيو بيماري‌هاي كودكي، متخصصان واحد نظارت بر كودكان هلندي با انجام يك مطالعه در بين سال‌هاي 2007 تا 2005 بر روي 363 كودك 2 تا 18 ساله هلندي دريافتند كه چاقي، خطر ريسك ابتلا به بيماري‌هاي قلبي، فشارخون و كلسترول و قند خون بالا را افزايش مي‌دهد.
براساس اين گزارش محققاان با بررسي داده‌هاي كودكان مورد مطالعه، مشاهده كردند كه 307 نفر از آنها به شدت چاق بودند كه 52 درصد اين تعداد پسر بودند و در كل اطلاعات كامل در مورد خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي 255 نفر از آنها در دسترس بود.

كاهش خطر ابتلا به سرطان پانكراس با مصرف آنتي‌اكسيدان‌هاي غذايي

 دريافت رژيم‌هاي غذايي همراه با تركيبات آنتي‌اكسيداني حاوي ويتامين C‌ و E‌ و سلنيوم مي‌تواند خطر ابتلا به سرطان پانكراس را تا دو سوم كاهش دهد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه آنلاين روده و گوارش، محققان با بررسي سلامت سالانه و تجزيه و تحليل مقدار و نوع خوراك و حتي روش تهيه آن در 23500 فرد 40 تا 74 ساله در سال‌هاي 1997 تا 1993 دريافتند كه مصرف تركيبات غني از ويتامين‌هاي E‌ و C‌ و سلنيوم مي‌تواند تا 67 درصد از ميزان ابتلا به سرطان پانكراس يا لوزالمعده را در مقايسه با افراد ديگر پيشگيري كند.


تغذيه با شير مادر يكي از راه هاي طبيعي فاصله گذاري بين حاملگي است


مدير كل دفتر جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي گفت: تغذيه با شير مادر يكي از راه هاي طبيعي فاصله گذاري بين حاملگي است.
دكتر محمد اسماعيل مطلق در گفت وگو با خبرنگار وب دا،‌ با اشاره به اين كه شیردهی احتمال ابتلای زنان به سرطان های پستان و تخمدان و پوكی استخوان را كاهش می دهد،‌ اظهار داشت:‌ بيش از 30 درصد كودكان ايراني در شش ماهه اول زندگي خود صرفا با شير مادر تغذيه مي‌شوند و بيش از 95 درصد از  كودكان تا دو سالگي فقط شير مادر خود را مصرف مي‌كنند.

محافظت از پوست در برابر اشعه UV‌ خورشید با عصاره توت فرنگي

 عصاره توت فرنگي مي‌تواند در محافظت و باسازي پوست‌هاي آسيب ديده از اشعه‌هاي مضر آفتاب، بسيار مؤثر باشد. 
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه شيمي مواد غذايي، تيمي از محققان ايتاليايي و اسپانيايي پس از انجام آزمايشات خود دريافتند كه عصاره توت فرنگي استفاده شده در كشت سلولي پوست مي‌تواند باعث بقاي بيشتر پوست در مقابل اشعه ماوراء بنفش آفتاب شود و ميزان صدمات رسيده به DNA‌ پوست را کاهش دهد.
براساس اين گزارش محققان بخشي از سلول‌هاي پوست انسان (فيبروبلاست‌ها) را كشت دادند و عصاره توت فرنگي را در غلظت‌هاي 05/0 و 25/0 و 5/0 ميلي‌گرم بر ميلي‌ليتر به آن افزودند و سپس نمونه‌ها را به مدت 90 دقيقه در معرض آفتاب ظهر تابستان در نواحي ساحلي قرار دادند.

اثرات چاي سرد بر ايجاد سنگ كليه

 چاي سرد مي‌تواند بروز سنگ‌هاي كليه و اختلالات مجاري ادراري را افزايش دهد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه ساينس ديلي، اورولوژيست‌هاي مركز پزشكي دانشگاه لويولا هشدار داده‌اند كه چاي سرد با داشتن غلظت‌هاي بالاي اگزالات مي‌تواند منجر به بروز سنگ كليه در افراد شود.
نتايج به دست آمده از اين گزارش حاكي از آن است كه مهم‌ترين عامل رايج ايجاد سنگ‌هاي كليه، دهيدراسيون بدن همراه با افزايش مصرف چاي سرد است به ويژه در كساني كه استعداد ساختن اين سنگ‌ها در بدنشان زياد است.