تسکین درد معده

دارچین یکی دیگر از دارو‌های پرطرفدار معده درد است. ادویه‌ای گرم و خوش طعم که معده درد و حالت تهوع را با ترکیبات فلاونوئید‌هایش کاهش می‌دهد.
احتمالا شنیده‌اید که نعناع درمانی است برای معده درد و دل پیچه، بعد از مطالعه پژوهش‌های بسیاری، اثر کلیدی نعناع بر درمان معده درد تایید شده است. نعناع با داشتن اثر ضد اسپاسم در دستگاه گوارشی، می‌تواند تاثیر سریع و محسوسی داشته باشد.
ا

دلائل معده درد می‌تواند غذای خورده شده و یا حتی استرس و نگرانی‌های ذهنی باشد؛ دردی که مطمئنا هیچ کس تمایل
 ندارد از آن رنج ببرد و بدنبال راهی برای آرام کردن معده خود در خانه است. اگر از حالت تهوع و یا درد زیادی رنج می‌برید، 
پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر کاری به پزشک مراجعه کنید اما در طب سنتی برخی خوردنی‌های دم دست هم برای 
شست‌وشوی معده یا دردهای مربوط به آن پیشنهاد شده است:

نعناع

روغن نعناع که عصاره‌ای از نعناع است، نیز برای درمان دردهای معده استفاده می‌شود، اما برای استفاده خانگی به 
کسانی که از معده درد رنج می‌برند، نوشیدن چای نعناع می‌تواند بهترین پیشنهاد باشد. باید توجه داشته باشید که 
تمام گیاهان دارویی برای معده درد خوب نیست و ممکن است باعث سوزش معده و تشدید درد شود.

دارچین

دارچین یکی دیگر از دارو‌های پرطرفدار معده درد است. ادویه‌ای گرم و خوش طعم که معده درد و حالت تهوع را با ترکیبات
فلاونوئید‌هایش کاهش می‌دهد. دکتر جیمز‌ ای در کتاب «داروخانه سبز»، بهترین حالت خوردن دارچین را عنوان کرده است،
 باید یک قاشق مرباخوری دارچین را به مدت ۱۰ دقیقه در آب به حجم یک لیوان جوشاند و بعد نوشید.

نوشیدنی‌های مفید برای کسالت


نوشیدنی‌های سرد و گرم علاوه بر اینکه به بدن سود می‌رساند بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی, ناراحتی‌ها و کسالت‌های انسان را نیز برطرف می‌کنند.
نوشیدنی‌های سرد و گرم علاوه بر
اینکه به بدن سود می‌رساند بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی, ناراحتی‌ها و کسالت‌های انسان را برطرف می‌کنند.

انواع نوشیدنی‌های سرد

شربت عسل با لیمو ترش تازه:

یک قاشق غذاخوری عسل را با یک عدد لیمو ترش  تازه در یک لیوان آب خنک مخلوط کنید و سپس مصرف شود. این نوشیدنی برای زنان باردار که دچار ویار بارداری هستند بسیار مفید است. همچنین، برای کسانی که دچار مسمومیت غذایی شدند نیز نوشیدین مناسبی است.

شربت عسل با زعفران:

یک قاشق غذاخوری عسل را با یک عدد لیموترش تازه و یک قاشق- غذاخوری- از آب زعفران دم کنید و در یک لیوان آب خنک ترجیحاً آبی که درون آن یخ ریخته نشود و آب خنک یخچال باشد, مخلوط کنید و مصرف شود. این نوشیدنی برای افرادی که دارای طبع سرد هستند، بسیار مفید است.

شربت عسل با تخم شربتی:

یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری از آب زعفران دم کنید, یک قاشق گلاب, یک قاشق مرباخوری تخم شربتی در یک لیوان آب خنک مخلوط کنید سپس مصرف شود. این شربت برای تقویت حافظه بسیار موثر است. همچنین، آرامبخش فوق العاده ای است و برای کودکان در حال رشد بسیار مفید است.

احساس گرسنگی مداوم

احساس گرسنگی مداوم با خوردن این مواد غذایی

احساس گرسنگی یکی از عواملی است که باعث پرخوری و در نتیجه افزایش وزن می شود. در این مقاله خوراکی هایی را معرفی کرده ایم که خوردن شان شما را گرسنه تر می کنند.

احساس گرسنگی مداوم با خوردن این مواد غذایی
 احساس گرسنگی در مغز فرمان خوردن را صادر می‌کند و اگرچه خوردن غذا سبب سیری می‌شود اما برخی خوراکی‌ها بنا به دلایل متعدد، احساس گرسنگی را از بین نمی‌برد و برعکس، سبب میل به خوردن بیشتر می‌شود. 9 غذا معرفی شده است که با خوردنشان نه تنها احساس گرسنگی برطرف نمی‌شود بلکه گرسنگی بیشتر نیز می‌شود:
1 - نان سفید
اصطلاح نان سفید به نان‌هایی اطلاق می‌شود که با آرد سفید گندم بدون سبوس تهیه شده و به همین سبب، رنگی روشن‌تر دارند. مصرف این نان‌ها خیلی زود میزان انسولین موجود در خون را افزایش می‌دهد. بر اساس یک تحقیق که به تازگی در اسپانیا بر روی ۹ هزار نفر انجام شده است، افرادی که در روز بیش از دو نان سفید مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به چاقی در آن‌ها بیش از ۴۰ درصد است. نان سفید به دلیل نداشتن سبوس نمی‌تواند موجب احساس سیری شود.

2 - آب میوه
عصاره میوه باید حاوی تمامی خواص خود آن میوه هم باشد؛ اما آب میوه تنها همه قند‌ها را منتقل می‌کند بدون آنکه تکه‌های میوه و یا پوست آن را به بدن انسان برساند. در نتیجه مصرف آب میوه به دلیل بالا بردن سریع قند خون باعث بروز یک احساس سیری موقت و به دنبال آن یک احساس سیری مضاعف می‌شود.