پوستي بدون چروك با 10 ماده غذايي


بسياري از مردم ويتامين A را پيام‌آور بينايي بهتر مي‌دانند. توجه كنيد كه سلامت پوست ما نيز مستقيماً به ميزان ويتامين A غذاي ما مرتبط است.
 ويتامين A براي خنثي كردن عناصر مضر پوست نقش آنتي‌اكسيدان را بازي كرده و از تشكيل چين و چروك در آن جلوگيري مي‌كند. به علاوه پيشرفت آن را به تأخير مي‌اندازد و پوست ما را جوان نگاه مي‌دارد. دوسوم ويتامين A مصرفي ما از بتاكاروتن تأمين مي‌شود كه توليدكننده رنگ زرد و نارنجي در ميوه‌ها و سبزي‌هاست. بدن ما بتاكاروتن را به ويتامين A كه براي سلامت پوست الزامي است تبديل مي‌كند و به مصرف مي‌رساند. سيب‌زميني، هويج و زردآلو منبع غني بتاكاروتن است.ويتامين A نوسازي پوست را افزايش مي‌دهد و از تشكيل چين و چروك در آن جلوگيري مي‌كند.ويتامين A محلول در چربي بوده و به راحتي در بافت بدن ما ذخيره مي‌شود، در حالي كه قابليت ذخيره شدن در هيچ گياهي را ندارد. مصرف آن بيش از ميزان مجاز روزانه تأثير سمي دارد، بنابراين عاقلانه نيست كه قرص ويتامين A را به غذاي خود بيفزاييد.

اسید فولیک قدرت مغز را در سالمندان تقویت می‌کند



مکمل‌های اسید فولیک ممکن است قدرت مغز را در سالمندان تقویت کند و دمانس (زوال عقل) را کاهش دهد.
به گزارش خبرگزاری رویترز کارکرد مغز، حافظه و سرعتی که با آن مغز اطلاعات را پردازش می‌کند، با بالا رفتن سن افراد افت می‌کند، اما پژوهشگران در هلند و سوئیس دریافته‌اند که خوردن اسیدفولیک ممکن است از این روند جلوگیری کند.
دکتر جین دورگا از  مرکز پژوهشی نستله در لوزان، یکی از این محققان، در این باره گفت: "ما نشان داده‌ایم که مصرف سه‌ساله مکمل‌های اسید فولیک قدرت اجرایی در آزمون‌هایی که سرعت پردازش اطللاعات و حافظه را اندازه می‌گیرند، افزایش می‌دهد، یعنی همان حوزه‌هایی که می‌دانیم با افزایش سن دچار نقصان می‌شوند."

چاي زنجبيل، نوشیدنی زمستانی



زنجبیل که از قدیم الایام مورد مصرف مردم ایران، هند و چین بوده است  امروزه در تمام دنیا به عنوان گیاهی دوست داشتنی مصرف می شود .
زنجبیل تازه و شربت زنجبیل با چای زنجبیل در بدن گرما تولید کرده و بدین وسیله مواد سمی و زائد بدن را بصورت عرق از بدن خارج می سازد . این گیاه برای خانم هائی که عادت ماهیانه آنها عقب می افتند  نیزتجویز شده است.
به نظرمی رسد که استفاده ازچای زنجبیل هضم را آسان کرده و اثرات سودمندی در رفع تهوع خواهد داشت ، همچنین به عنوان درمانی سنتی برای سرماخوردگی ، گلودرد و آنفولانزا به کار می رود.

تغذيه سالم و فعاليت مناسب بدني، لازمه‌ي حفظ سلامت سالمند است




 تغذيه سالم و فعاليت بدني مناسب، از عوامل مهم و موثر در حفظ سلامت افراد سالمند محسوب مي‌شود.
"عصمت عباسي" روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، اهميت روش تغذيه در دوران سالمندي را يادآور شد و افزود: حفظ سلامتي، ايجاد شادابي و تداوم حضور سالمندان در صحنه‌هاي اجتماعي ، با تغذيه‌ي صحيح و فعاليت بدني روزانه ميسر خواهد بود.
وي، مصرف پروتئين، ويتامين‌ها، مواد معدني، غلات و آب را ازجمله نيازهاي غذايي خاص سالمندان برشمرد و تاكيد كرد : بهترين راه مطمئن شدن از تامين نيازهاي غذايي سالمندان، استفاده از چهار گروه غذايي" نان و غلات ، شير و لبنيات، گوشت و حبوبات، ميوه و سبزيجات" در برنامه غذايي روزانه مي‌باشد.
اين كارشناس تغذيه گفت: تغذيه مناسب مي‌تواند ميزان خطر ابتلاي سالمندان به بيماري قند، فشارخون ، چربي خون ، پوكي استخوان و اضافه وزن را كه از شايعترين عوامل بروز بيماريهاي سنين سالمندي مي‌باشد، كاهش دهد.

عوارض مصرف زياد ويتامين AوD

ويتامين A :

چنانچه منابع حيواني غني از ويتامين A  مانند جگر، به مقدار زياد و مکرر مصرف شوند، مي تواند موجب بروز مسموميت حاصل از تجمع ويتامين A در کبد شود. در بعضي موارد ديده شده که مصرف زياد و مکرر مواد حاوي کاروتنوئيدها (پيش ساز ويتامين A) مانند آب هويج ، آب گوجه فرنگي  و آب ساير سبزي ها يا ميوه هاي حاوي ويتامين A ، رنگ زرد در پوست ايجاد مي نمايد.
برخي از افراد تصور مي کنند که مصرف اين مواد موجب اختلالات کبدي  و بروز يرقان در شخص مي شود. اين تصور صحيح نيست و مصرف منابع گياهي ويتامين A به طور معمول هيچ گونه عارضه اي در کبد ايجاد نمي کند و رنگ زرد حاصله، ارتباطي با يرقان ندارد، بکله اين زردي در پوست به علت تجمع کاروتن  (که زرد رنگ است) مي باشد. در اين حالت، مخاط پوست زرد نمي شود، در حالي که در يرقان رنگ زرد مخاط ها علامت مشخصي است.

مصرف مکمل ويتامين و املاح مفيد است؟

  
امروزه با پيشرفت علم و گسترش صنعت، تغييرات گسترده و عظيمي در شيوه ي زندگي و تغذيه ي افراد ايجاد شده است. نحوه ي تغذيه، الگوي غذاي مصرفي و رفتارهاي تغذيه اي، دستخوش دگرگوني هاي وسيعي قرار گرفته که با گذشته تفاوت هاي فاحشي دارد.
به طور يقين زندگي در شهرهاي صنعتي شلوغ و پرجمعيت، تغييراتي را در شيوه ي زندگي و تغذيه ي افراد ايجاد مي نمايد. از جمله آنکه به علت گرفتاري هاي فراوان و مسافت هاي طولاني، استفاده از وسايط نقليه رواج بيشتري پيدا کرده است. مشغله ي زياد مانع از انجام پياده روي  و ورزش شده و در نتيجه زندگي افراد در اينگونه شهرها کم تحرک و ساکن مي باشد.
کمبود وقت براي ساکنان شهرهاي بزرگ و پرجمعيت، به علت درگيري هاي کاري و گرفتاري هاي زندگي، امکان تهيه ي غذاهاي خانگي را محدود نموده است. در چنين جوامعي، افراد اکثراً از غذاها و ميان وعده هاي آماده ي فرآوري شده که تهيه و حمل آن ها بسيار آسان است، استفاده مي نمايند.

سرماخوردگي و مكمل هاي تغذيه اي


سرماخوردگي و گلودرد يك عفونت حاد( كوتاه مدت) ويروسي در قسمت مجراي تنفسي فوقاني است كه از طريق هوا مانند عطسه كردن يا تماس با افراد مبتلا به بيماري، از فردي به فرد ديگر سرايت مي كند.
مكمل هاي تغذيه اي كه براي سرماخوردگي توصيه مي شوند، شامل : ويتامينC– روي ( به شكل قرص يا اسپري بيني ) و پروپيول است.

علائم سرماخوردگي چيست؟

آب ريزش و گرفتگي بيني، گلودرد، بي تابي و التهاب از علائم عمده آن است. بيشتر اوقات گلودرد به تنهايي و جداي از سرماخوردگي، خود يك علامت جدي است مثل گلودرد استرپتوككي( ميكروبي) كه احتياج به تشخيص پزشكي و درمان با آنتي بيوتيك دارد. وقتيكه عفونت ويروسي است، آنتي بيوتيك ها تأثيري در بهبود سرماخوردگي ندارند.

هشداري در مورد مصرف بيش از اندازه قرص هاي مولتي ويتامين

سلامتي يک نفر از هر ده نفري که مقادير بيش از حد ويتامين را دريافت مي کنند، در معرض خطر است. بنابراين شما نه تنها پول خود را جهت خريد ويتامين هايي که نياز نداريد تلف مي کنيد، بلکه در معرض بيشتر خطر حملات قلبي  و برخي  سرطان ها  نيز قرار مي گيريد.
کساني که بيش از اندازه مکمل هاي ويتاميني استفاده مي کنند، در معرض بيشتر خطر حملات قلبي و سرطان قرار مي گيرند.
دانشمندان طي تحقيقات به اين نتيجه رسيده اند که دريافت بيش از حد قرص هاي مولتي ويتامين نمي تواند از حملات قلبي يا سرطان جلوگيري کند. ولي شواهدي وجود دارد که دريافت بيش از اندازه آنتي اکسيدان ها، مي تواند باعث حملات قلبي شود.
در همين زمينه گروهي از  بيماران قلبي  مورد مطالعه قرار گرفتند. در اين تحقيق، گروه هدف افرادي بودند که مبتلا به عارضه قلبي بودند و HDL  (کلسترول خوب) خون آنها پايين و LDL  (کلسترول بد) خون آنها نرمال بود .

نکته های مفید در مورد ویتامین A


ويتامينAدر چه مواد غذايي موجود است؟
اين ويتامين به فرم اصلي اش فقط در مواد غذايي حيواني موجود است. ويتامينA به مقدار زياد در جگر وجود دارد. در تخم مرغ ميزان محدودي از آن يافت مي شوند و شير و لبنيات منابع خوب ويتامينAهستند . پيش سازهاي ويتامينA يعني کاروتنوئيدها که در بدن به ويتامينA تبديل مي شوند، که در سبزيجات با رنگ سبز تيره مثل سبزي خوردن و اسفناج، در سبزيجات نارنجي رنگ مثل هويج و کدو حلوايي و ميوه هاي به رنگ نارنجي مثل پرتقال و گرمک وجود دارد. بدين خاطر است که توصيه مي شود حتماً در کنار غذا، سالاد سبزيجات ، سبزي خوردن ، سوپ سبزيجات يا سبزيجات پخته مثل سيب زميني داشته باشيد.
اما کمبود ويتامين Aچه عوارضي دارد؟

مصرف قرص هاي ويتاميني در ورزشکاران

ابهامات زيادي در رابطه با مصرف قرص هاي ويتاميني در ورزشکاران وجود دارد و اغلب ورزشکاران  بر اين باورند که بايد روزانه چندين نوع قرص يا آمپول ويتاميني دريافت نمايند. در اين مقاله سعي کرده ايم پاسخ برخي از سوالات را پيرامون ويتامين ها و مصرف آنها در اختيارتان قرار دهيم.

ويتامين چيست؟

ويتامين عبارت است از عنصر ضروري براي فعاليت مناسب بدن و عامل حياتي که اغلب در مواد گياهي و حيواني يافت مي شود.

نکته های مفید در مورد ویتامین D

عوارض کمبود ويتامينD چيست؟ بيماري اصلي حاصل ويتامينD، راشيتيسم يا نرمي استخواناست . اين بيماري در اثر کمبود کلسيم و فسفر در زمان رشد استخوانها در کودکان است. اين عوارض در استخوانهاي اصلي و بلند رخ داده و فرد دچار درد و سستي عضلات مي شود. به دليل اينکه استخوانها داراي املاح کمتري هستند ، وزن را تحمل نمي کنند و انحنا مي يابند. عوارض ديگر، تشکيل برجستگيهاي دکمه مانند برروي ستون فقرات ، جمجمه بزرگ و سينه برجسته مي باشد ، مچ دست و پا پهن مي شود که از علائم اوليه و قابل تشخيص توسط راديوگرافي است . اين بيماري در کشورهاي فقير ، چين ، نيجريه و بنگلادش شايع است در ايران نيز موارد آن کم نيست ولي در سالهاي اخير به دليل افزايش آگاهي والدين کمتر ديده مي شود . در بزرگسالان کمبود ويتامينD عارضه استئومالاسي را در پي دارد . کاهش تراکم استخواني موجب بروز دردهاي شديد در قسمت کمر و پا مي شود که بروز شکستگي سريع در استخوانهاي دراز و ضعف عضلاني از عوارض آن است . دريافت ويتامينD به همراه کلسيم و فسفر، راه درمان اين عارضه است .

آشنایی با غذاهای مناسب برای رشد مو


رژیم غذایی غنی از سیلیس، کلسیم و آهن از ریزش مو جلوگیری می‌کند یا آن را کاهش می‌دهد.
سبزی‌جات سبز برگی شکل بخصوص سبزی‌جات دریایی، منبع غذایی خوبی از املاح هستند. جوی خام منبع خوبی از سیلیس است. برگه میوه‌ها و آب آلبالو منبع غنی از آهن هستند.نازک شدن یا ریزش مو در زنان می‌تواند در اثر یک مشکل گوارشی مثل کمبود اسید معده باشد یا می‌تواند دراثر کمبود پروتئین، روی و سایر موادمغذی باشد.
مصرف دو قرص ACIDOPHILUS (قرص‌های اسیدی) بعد و بین وعده‌های غذایی برای مدت دو ماه در کاهش ریزش مو مؤثر و مفید است (4 تا 6 عدد قرص روزانه).
البته مصرف هر گونه قرص یا دارویی باید تحت نظر پزشک باشد و از مصرف خودسرانه آنها جداً خودداری کنید.
ریزش مو در مردان با مصرف رژیم غذایی کم چرب کاهش می‌یابد. دانشمندان معتقدند در طی دوران بلوغ با افزایش مقدار هورمون تستوسترون ( هورمون مردانه ) در مردان، احتمال طاسی سر افزایش می‌یابد. رژیم غذایی پرچرب و مصرف زیاد گوشت مقدار تستوسترون را افزایش می‌دهد که روی فولیکول‌های مو ( پیاز مو ) تأثیر می‌گذارد.

ماکارونی و سیب‌زمینی غذای مناسب برای ورزشکاران


یک کارشناس ورزشی با اشاره به اینکه مصرف مواد دارای کربوهیدرات مانند ماکارونی و سیب‌زمینی بسیار برای ورزشکاران مفید است، گفت: به هیچ وجه ورزشکار نباید قبل از تمرینات مواد قندی مصرف کند زیرا باعث بی‌حالی می‌شود.
حسین اوجاقی در گفت‌وگو  فارس، با اشاره به توصیه‌هایی به ورزشکاران به خصوص در زمینه تغذیه آنان قبل از ورزش کردن اظهار داشت: بهتر است ورزشکاران قبل از شروع ورزش تا دو ساعت قبل از آغاز تمریناتشان موادی مانند مایعات محتوی املاح از جمله شربت آب لیمو و مقداری بسیار اندکی نمک مصرف کنند.
وی افزود: ورزشکاران باید دقت کنند که قبل از آغاز تمرینات به هیچ وجه غذاهایی پر حجم مصرف نکنند و بهتر است از غذاهای سبک مانند خرما، کیک و کلوچه استفاده کنند.

ورزش و مصرف روزانه ماهی ، روند پیری را کندتر می کند


پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات جدید نشان داده است که ورزش متعادل به همراه مصرف مداوم روغن ماهی به بهبود توان عضلانی در سالمندان کمک می کند و در نتیجه از سرعت پیر شدن می کاهد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، تحقیقات جدید نشان داده است افراد سالمندی که به طور مرتب رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا ـ ۳ دارند و ورزش می کنند کمتر به ناتوانی ذهنی مبتلا می شوند چون این اسیدها از مغز در برابر فرآیند پیری محافظت می کنند.
یافته های یک آزمایش جدید نشان می دهد زنانی که ۶۵ سال به بالا دارند اگر با دوز مشخص روزانه از اسیدهای چرب امگا – ۳ مصرف کنند در صورت ورزش کردن دو برابر بیشتر از زنانی که روغن ماهی نمی خورند به تقویت عضلات خود کمک می کنند.
محققین می گویند درصدد هستند با انجام یک آزمایش بزرگتر این یافته ها را تایید کرده و مشخص کنند که چرا مصرف روغن ماهی باعث تقویت و بهبود توان عضلانی می شود.

استرس، باعث رسوب نمک در بدن می‌شود



 محققان آمریکایی در جریان تحقیقات تازه خود دریافتند که تنش های عصبی و استرس باعث رسوب و ذخیره نمک در بدن انسان می شود.
خبرگزاری فارس: استرس، باعث رسوب نمک در بدن می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، گروهی از محققان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که تنش عصبی و استرس مانند دامی است که تا حد زیادی در رسوب نمک و املاح در بدن سهیم است.

ميوه‌ خورها بخوانند


جام جم آنلاين: براي استفاده از برخي ميوه‌ها بايد ترفندهايي به كار بست كه ممكن است همگان آن را ندانند و نتيجه خريدشان، غرغر عيال(!)، كثيفي دست‌ها، يا حتي به كشتي گرفتن با ميوه نگون‌بخت منجر شود! اگر جزو اين افراديد با دانستن نمونه‌هاي ذيل مي‌توانيد مهارتتان را نشان دهيد.
نارگيل: الياف نارگيل را جدا كنيد تا لكه‌هايي همانند چشم بر پوسته آن ببينيد. اگر پيچ‌گوشتي يا يخ‌خُردكن را روي آنها بگذاريد و ضربه بزنيد، نارگيل براحتي سوراخ مي‌شود و مي‌توانيد آب يا شيره آن را در ظرف بريزيد. پس از خالي كردن شيره، با چكش چند ضربه به پوسته بزنيد تا به ميوه خام يا سفيده نارگيل دسترسي يابيد. براي صرف آن به صورت پخته نيز نارگيل را حدود 40 تا 50 دقيقه بجوشانيد. پس از آن‌كه سرد شد، پوست نارگيل براحتي شكسته مي‌شود.
آناناس: اگر آناناس بويي مطبوع دهد و برگ آن براحتي كنده شود، يعني رسيده است. آن را از طول به دو نيم كنيد. قسمت برگدار را ببُريد سپس يك برش طولي ديگر به آنها بدهيد تا چهار قسمت حاصل شود. قسمت سفت درون ميوه را جدا كنيد. اكنون به شكل هندوانه مي‌توانيد پوست را جدا كنيد و آناناس را قاچ‌قاچ‌شده مصرف كنيد.

اختلالات گوارشي يکي از عوامل بروز سردرد


 در طب سنتی ایران از دیرباز اطبا در برخورد با سردرد معتقد بودند اختلالات گوارشی می‌تواند منشأ این درد‎‌ها باشد و برخی از عوامل بروز آن را ناشی از ناراحتی‌های گوارشی می‌دانستند و به عنوان مثال نوعی از آن سردرد مشارکتی معده است.
این نوع از سردرد که با علایم خاص خود شناخته می شود به انواع مختلفی تقسیم می‌گردد و نکته جالب توجه اینکه توسط داروهای مؤثر بر دستگاه گوارش بهبود می‌یابد.
دستیار ارشد دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اشاره به اينكه با توجه به عوامل ایجاد کننده سر درد ناشی از سوء مزاج مادی سوداوی یکی دیگر انواع سردرد مشارکتی است، گفت: علت ایجاد این حالت وجود بیش از اندازه ماده سودا در معده است که کیفیت آن سرد و خشک است. سوزش معده و اشتهای کاذب به غذا، آروغ ترش و ترشی دهان از علایم آن است. بیمار همچنین از دیگر علایم ازدیاد سودا در بدن مانند استرس و افسردگی رنج می‌برد.
وی افزود: درمان در این بیماران با پاک‌سازی معده از ماده سوداوی و با تقویت انجام می‌گیرد. همچنین این بیماران باید از استرس بپرهیزند و آرامش عصبی داشته باشند.

وقتي بدن غرق عرق مي‌شود


جام جم آنلاين: زياد عرق كردن، شايد در ظاهر يك بيماري جدي به‌نظر نرسد، اما اين واكنش فيزيولوژيك براي حفظ دماي طبيعي بدن در برخي افراد مي‌تواند به يك عارضه آزاردهنده تبديل شود يا نشانه‌اي از اختلالات هورموني، تيروئيدي يا بيماري‌هاي جدي‌تري چون بيماري قلبي، عفونت يا سرطان باشد.
با اين حال متخصصان غدد تاكيد مي‌كنند كه تعريق زياد در بيشتر موارد، يك بيماري تلقي نمي‌شود و قابل پيشگيري و درمان است.
دكتر سيدحسين صمداني‌فر، فوق تخصص غدد و متابوليسم و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفت‌وگو با جام‌جم مي‌گويد: تعريق، به صورت موضعي و در نواحي خاصي چون كف دست، پا و زيربغل معمولا تحت تاثير اختلالات هورموني در دوران بلوغ، چاقي، غذاهاي تند و گرم، اضطراب و استرس اتفاق مي‌افتد و با افزايش سن، كاهش وزن و نبود اضطراب از بين مي‌رود.

آشنايي با خاصيت سيب‌زميني


جام جم آنلاين: بسياري از مردم اگرچه فراوان سيب‌زميني مصرف مي‌كنند، اما آشنايي اندكي با آن دارند؛ آن‌قدر كه در باورهايشان سيب‌زميني را بي‌بخار و بي‌خاصيت مي‌دانند! يا وقتي با سيب‌زميني‌هايي به رنگ قهوه‌اي، قرمز، بنفش و سفيد مواجه مي‌شوند، متعجب مي‌شوند و مي‌پرسند: «سيب‌زميني است؟!» بنابراين خوب است بدانيد:
* بيش از 90 نوع سيب‌زميني با طعم، اندازه، رنگ و استفاده‌هاي متفاوت در جهان وجود دارد.
* منبع عظيمي از نشاسته، پتاسيم، ويتامين ث و كلسيم است. درصدهايي از ويتامين B6، مس، منگنز و بسياري مواد و عناصر مفيد ديگر هم دارد.
* بخش اعظم پروتئين، ويتامين ث و بويژه فيبر آن در پوست و بخش نزديك پوست ذخيره شده است. به همين سبب بهتر است همراه با پوست پخته و مصرف شود.

تاثیر روغن زیتون بر قند خون


تاثیر روغن زیتون بر قند خون
نتایج مطالعه‌ها نشان می‏دهد روغن زیتون قندخون را تنظیم می‏كند، بنابراین افرادی كه در رژیم غذایی خود از روغن زیتون طبیعی به جای سایر روغن‏ها استفاده می‏كنند، كمتر به دیابت مبتلا می‏شوند...
روغن زیتون قندخون را تنظیم می‏كند

دكتر محمدصادق كرمانی ضمن بیان مطلب فوق افزود: «تاثیر روغن زیتون در جلوگیری از سرطان كولون، سرطان پستان و پوست نیز ثابت شده است.» این متخصص تغذیه خاطرنشان كرد: «وجود ریزمغذی‏ها و ویتامین E بالا در روغن زیتون آن را به یك محافظ قلب در برابر انواع بیماری‏ها تبدیل كرده است. 

ویتامینی برای محافظت از دندان‌ها


ویتامینی برای محافظت از دندان‌ها
معمولاً کلسیم و ویتامین D، به منظور پیشگیری از پوکی استخوان به تغذیۀ زنان یائسه یا افراد سالخورده اضافه می‌شوند.
کلسیم و ویتامین D: برای محافظت از دندان ها به مدت طولانیبه نظر می‌رسد که این مکمل ها برای کاهش افتادن دندان ها نیز مفید باشند. آنچه هم برای استخوان ها و هم برای دندان ها مفید است.

چرا عرق سوز مي شويم؟



عرق سوز شدن كه نام علمی ‌آن «میلیاریا» است هنگامی‌ روي مي‌دهد که مجرای خروج عرق بسته مي‌شود و عرق بدن نمي‌تواند به سطح پوست برسد. به همين دليل عرق در زیر پوست می‌ماند و التهابي خفیف ايجاد مي‌كند.
برترین مجله اینترنتی ایران
هفت صبح: عرق سوز شدن كه نام علمی ‌آن «میلیاریا» است هنگامی‌ روي مي‌دهد که مجرای خروج عرق بسته مي‌شود و عرق بدن نمي‌تواند به سطح پوست برسد. به همين دليل عرق در زیر پوست می‌ماند و التهابي خفیف ايجاد مي‌كند. البته در مناطق داراي آب‌وهوای مرطوب و به خصوص در فصل تابستان عرق سوز شدن در ميان افراد شایع‌تر مي‌شود. 

اگر می خواهید بدترین درد دنیا را تجربه نکنید...


بيماري سنگ کليه از آن گروه بيماري‌هايي‌است كه ردپاي آن در تاريخ هم هست و از قرن‌ها پیش مردم را درگیر خود ساخته است، حتی گفته می‌شود فرعون نیز از این بيماری رنج می‌برده و يکی از ويژگی‌های طبيب مشهورش، سينوهه، توانايی درمان درد سنگ کليه بوده است.
برترین مجله اینترنتی ایران

 برترین ها: بيماري سنگ کليه از آن گروه بيماري‌هايي‌است كه ردپاي آن در تاريخ هم هست و از قرن‌ها پیش مردم را درگیر خود ساخته است، حتی گفته می‌شود فرعون نیز از این بيماری رنج می‌برده و يکی از ويژگی‌های طبيب مشهورش، سينوهه، توانايی درمان درد سنگ کليه بوده است. البته امروزه با پيشرفت علم پزشکی و استفاده از راه‌های درمانی پیشرفته، سنگ کليه دیگر بیماری پیچیده‌ای محسوب نمی‌شود. با این حال به گفته پزشکان و بیماران درد سنگ کليه يکی از بدترين دردهايی است که انسان تا به حال تجربه کرده است. این بیماری در ایران شیوع بالایی دارد، به طوري كه يك نفر از هر 15 نفر در خطر ابتلا به سنگ کلیه قرار دارد، پس بهتر است اطلاعات خود را در مورد این بیماری شایع بالا ببرید.

پولیا کوندنساتا



رنگین‌ترین میوه جهان/ انعکاس رنگهای مختلف از هر سلول یک میوه تزئینی
یک میوه از جنگهای بارانی آفریقا که ظاهر خیره کننده ای دارد، به عنوان رنگین‌ترین گونه بیولوژیکی شناخته شده در علم نامگذاری شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، رنگین ترین میوه دنیا دارای دانه های کوچک گرد و رنگ آبی متالیک است که در بالای گیاه نیم متری پولیا کوندنساتا می روید. این گیاه در کشورهای اتیوپی تا انگولا و موزامبیک به عنوان گیاه تزئینی استفاده می شود.
سلولهای این میوه منعکس کننده رنگهای مختلفی است که ظاهری را چون سبک نقطه چینی نقاشی برای آن فراهم کرده است، تکنیک نقطه‌چینی یا پوینتیلیسم توسط نقاشان امپرسیونیست به کار می رود که آن تصویر به‌ وسیله گذاشتن نقطه ‌های کوچکی از رنگ خالص به صورت مجزا ولی در کنار هم شکل می ‌گیرد.
میوه گیاه نیم متری پولیا کوندنساتا که از اتیوپی تا آنگولا و موزامبیک رشد می کند و دانشمندان آن را رنگین ترین میوه توصیف کرده اند که تاکنون مشاهده شده است
میکروسکوپهای مدرن پوست رنگین کمانی این میوه را بررسی کرده و مشخص شده است که این میوه از زوایای مختلف رنگهای مختلف دارد اما هیچ رنگدانه آبی در آن وجود ندارد.

با چربی های تیره به آسانی لاغر شوید!


محققان دریافتند :

تا همین اواخر ، دانشمندان گمان نمی کردند که افراد بزرگسال دارای این نوع چربی باشند . بلکه تنها تصور می شود نوزدان برای حفظ گرمای بدن دارای چنین نوع چربی هستند و بعدها با شکل گرفتن ماهیچه های بیشتر این نوع چربی از بین می رود. اما تحقیقات اخیر ثابت کرده که بیش از نیمی مردان  زنان دارای این نوع چربی می باشند. اما چه زمان چربی های تیره فعال می شود؟ زمانی که فرد احساس سرما کند.
به گزارش سلامت نیوز، در چنین وضعیتی این نوع از چربی های تیره از چربی سفید به عنوان سوخت استفاده می کند. البته این یک روند نه چندان کارآمد برای ایجاد گرما است که منجر به مصرف بخش اعظمی از چربی ها می شود.

به طور کلی تحقیقات ثابت کرده است که :

معجزة آبلیمو


آب لیمو ترش برای بدن، ذهن و روح بسیار مفید است به همین دلیل آبلیمو بخورید.

معالجه آنژین با لیمو ـ برای شستشوی حلق و حنجره از لیمو كمك بگیرید، كمی آبلیمو و آب مقطر را مخلوط كرده و هر یك ساعت یك بار آن را قرقره كنید.به جای آب اكسیژنه برای شستشوی زخم و خراش‌های سطحی پوست ـ می‌توانید آب لیمو را بگیرید و دو برابر به آن آب بیفزایید و با آن زخم‌ها و خراش‌های سطحی پوست را بشویید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ در تمامی مواردی كه اختلال هاضمه به وجود می‌آید از قبیل دل به هم خوردگی و نفخ شكم، معالجه با لیمو تجویز شده است. در این مورد دو عدد لیمو را با پوست و هسته برش بزنید و آن را در یك لیتر آب داغ، یك تا دو ساعت خیس كنید،

با خوردن ایبوپروفن چه بلايي سر خود مي آوريد؟


ایبوپروفن دارویی است جزء دسته داروهای ضد التهایی غیر کورتونی بوده که متاسفانه مصرف خودسرانه آن به شدت رواج پیدا کرده است.
دکتر احمد رهنمای چیت ساز نایب رئیس انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: از عوارض این دارو عوارض گوارشی است که از آن جمله می توان اثر آن بر روی کبد را ذکر کرد چون این دارو در کبد متابولیزه می شود تا قابلیت جذب داشته باشد بنابراین مصرف زیاد آن به کبد فشار می آورد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عوارض آن تاثیر این دارو بر کلیه است چرا که دفع دارو از طریق کلیه صورت می گیرد و مصرف بیش از حد آن بر کلیه اثر می گذارد. 

مكمل چيني «جينكو» تاثيري در پيشگيري از آلزايمر ندارد


6-50.jpg
پزشكان در يك مطالعه جديد تاكيد كردند گياه دارويي جينكو بيلوبا كه مصرف آن در طب سنتي چين متداول است تاثيري در پيشگيري از آلزايمر ندارد.
به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، اين گياه به صورت مكمل‌هاي دارويي «او تي سي» (داروي غير نسخه‌اي) در بازار عرضه مي‌شود و به عنوان يك تقويت كننده ذهني و حافظه‌اي شناخته شده است. پزشكان فرانسه در يك مطالعه بزرگ روي مكمل گياهي جينكو دريافته‌اند افرادي كه دو نوبت در روز دوز مشخصي از اين مكمل را مصرف مي‌كنند هيچ مصونيتي در برابر بيماري آلزايمر پيدا نمي‌كنند.

يك متخصص طب پيشگيري: برای کاهش استرس‌های روزمره چای بنوشید


چای نوشیدنی مفید برای سلامتی!

46-10.jpg
يك متخصص طب پيشگيري با بیان اینکه ترکيبات موجود در چاي سياه به آرامش و انبساط شريان‌ها کمک مي‌کند، گفت: اين خاصيت انبساطي به افزايش جريان خون به قلب و به حداقل رساندن لخته شدگي در شريان‌ها منجر مي‌شود.
دکتر اسماعيل ذوقي در گفت وگو با خبرنگار سلامت ايسنا منطقه دانشگاه علوم پزشكي تهران، با اشاره با اينكه 1500 نوع مختلف چاي با طعم و مزه و رنگ متفاوت وجود دارد، گفت: براساس بررسي ‌پژوهشگران، مصرف روزانه‌ي چند فنجان چاي منجر به كاهش سريع استرس‌هاي روزمره مي‌شود.

چه غذايي را در كدام روز هفته بخوريم؟


با طالع‌بيني خوردن غذاها آشنا شويد

5-420.jpgآيا تا به حال به اين موضوع فكر كرده‌ايد كه خوردن غذاها نيز طالع‌بيني دارد و شما مي‌توانيد درهر يك از روزهاي مختلف هفته، متناسب با هر روز غذاهاي مشخصي را مصرف كنيد.
به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، شبكه خبري تورنتو نيوز در مقاله‌اي در اين باره آورده است كه غذاهاي ايده‌آل و متناسب با روزهاي مختلف هفته عبارتند از:
- يكشنبه: بر اساس طالع‌بيني روزهاي هفته، يكشنبه روز خورشيد است كه نماد درخشش و زندگي است و در اين روز مي‌توان انواع مواد غذايي شامل گياهان، سبزيجات، ميوه‌ها و انواع منابع گوشتي را مصرف كرد.
- دوشنبه: اين روز هفته «روز ماه» خوانده مي‌شود و ماه نيز نماد عنصر آب است و به همين دليل توصيه مي‌شود كه از مواد خوراكي حاوي ذخيره آب بيشتر مثل هندوانه، خيار و كدو تنبل و ساير ميوه‌ها و سبزي آبدارتر استفاده كنيد.
- سه‌شنبه: روز سياره مريخ است كه گفته مي‌شود فرمانرواي روز و ساطع‌كننده حرارت است. لذا گفته مي‌شود كه براي هماهنگي بدن با اين روز بهتر است از موادغذايي كه طبع گرم‌تري دارند مثل انبه، خرما و آناناس مصرف كنيد.
- چهارشنبه: روز متعلق به عطارد است كه به عنوان يك سياره دوگانه شناخته مي‌شود و بنابراين مصرف تمام انواع مواد غذايي در اين روز هفته توصيه مي‌شود.
- پنجشنبه: نيز روز متعلق به سياره مشتري است و به همين دليل براي هماهنگي با اين روز خوردن مواد غذايي زرد و نارنجي رنگ مثل پرتقال، ليمو و موز مفيد است.
- جمعه: اين روز هم متعلق به سياره دوگانه عطارد بوده و بنابراين مصرف همه انواع مواد غذايي در روز جمعه بلامانع است.
- شنبه: اين روز نماد سياره كيوان است. از آنجا كه ساختار اين سياره از روغن است لذا مي‌توانيد در اين روز با خيال راحت از خوردن غذاهاي چرب و لذيذ، لذت ببريد.

۴ گروه غذایی که مصرف آن حرکت آلزایمر را کند می‌کند


رئیس انجمن تغذیه در گفتگو با سینانیوز:


رئیس انجمن تغذیه گفت: «افرادی که تغذیه مناسبی دارند کمتر از کسانی که این الگوی غذایی را رعایت نمی‌کنند دچار آلزایمر شده و بیماری آنان با کندی پیش می‌رود.»

دکتر محمدرضا وفا، رئیس انجمن تغذیه در گفتگو با خبرنگار سینا نیوز در خصوص نقش تغذیه در پیشگیری از آلزایمر بیان کرد: «یک الگوی غذایی که بتواند ۱۰۰ درصد از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری کند وجود ندارد. در واقع دلایل مختلفی در بروز بیماری ‌های مغزو اعصاب از جمله آلزایمر نقش دارد که یکی از این دلایل تغذیه است.» 
وی ادامه داد: «الگوی غذایی نامناسب، آلودگی محیطی و یا بیماری متابولیکی هر کدام به تنهایی می‌تواند در بروز بیماری آلزایمر نقش داشته باشد.» 

قهوه به كاهش درد كمك مي‌كند

 خوردن قهوه مي‌تواند ميزان درد فيزيكي ناشي از انجام فعاليت‌ها را كاهش دهد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه مديكال اكسپرس، محققان مؤسسه ملي بهداشت و دانشگاه اسلو با انجام مطالعات خود بر روي 48 داوطلب كه به انجام وظايف كامپيوتري 90 دقيقه‌اي و دادن قهوه به 19 نفر از آنها قبل از گرفتن آزمون دريافتند كه نوشيدن قهوه مي‌تواند از شدت درد به وجود آمده در اثرانجام اين آزمون بكاهد.
براساس اين گزارش محققان با تجزيه و تحليل افراد مورد مطالعه دريافتند كه نوشيدن قهوه ميزان درد در نواحي مثانه و گردن و ديگر قسمت‌هاي درد اندازه‌گيري شده در نواحي بدن اين افراد را در مقايسه با كساني كه قهوه نخوردند،

مواد قندي را در دوران پيش دبستاني محدود كنيد

 توصيه به والدين؛

اصلاح رژيم غذايي و محدود كردن مواد قندي به دليل كاهش خطر چاقي و پوسيدگي هاي دندان در دوران پيش دبستاني ضروري است.
كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: بسياري از عوامل خطري كه با بيماري هاي عروق كرونر قلب در دوران بزرگسالي همراه هستند، ريشه در دوران كودكي دارند و مطالعات انجام گرفته، تأثير بالا بودن كلسترول خون در دوران كودكي را در بروز بيماري هاي قلبي نشان داده است كه مي توان آن را با اصلاح رفتارهاي خطر ساز كه از دوران كودكي آغاز مي شوند،‌ كاهش داد.

مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان، ابتلا به سرطان لوزالمعده را کاهش می دهد

 خوردن مواد غذايي با منبع آنتي­اكسيداني و ويتامين­هاي­و E از بروز سرطان لوزالمعده مي كاهد.
به گزارش وب دا به نقل از نشريه مديكال اكسپرس، محققان انگليسي با انجام مطالعات خود بر روي 23500 فرد بالاي 40 سال دريافتند كه استفاده از رژيم­هاي غذايي كه شامل مقادير بالايي از آنتي­اكسيدان­ها به ويژه سلنيم و ويتامين­هاي C و E است، امكان ابتلاء ‌به سرطان لوزالمعده يا پانكراس را در گروه مورد مطالعه نسبت به بقيه افراد تا دو سوم كاهش داده است.
براساس اين گزارش محققان با بررسي­هاي بيشتر افزودند: در صورت اثبات يك رابطه مستقيم علت و معلولي در آزمايشات بعدي مصرف غذاهاي سرشار از آنتي اكسيدان­ها و اين ويتامين­ها مي­توانند تا 8 درصد از وقوع سرطان لوزالمعده جلوگيري كند.

پیشگیری بهترین راه مبارزه با دیابت است


سکته‌های قلبی و مغزی، ضایعات کلیوی و عصبی می‌توانند از پیامدهای بیماری دیابت باشند. بسیاری از مردم این بیماری را به‌درستی نمی‌شناسند و نمی‌دانند که پیشگیری بهترین راه مبارزه با دیابت است.
شهروندان عادی آلمان معمولا هر روز ۲۳۰۰ قدم راه می‌روند یعنی حدود ۱۷۰۰ متر. اما پروفسور پتر شوارتس (Peter Schwarz) روزانه حدود ۱۰ هزار قدم راه می‌رود تا خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.
پروفسور شوارتس اولین و نخستین کسی است که در سطح اروپا در زمینه پیشگیری از دیابت کرسی استادی به دست آورده است. وی از آوریل ۲۰۰۹ تا کنون در بیمارستان وابسته به دانشگاه درسدن، تلاش خود را بر این نهاده که زوایای بیماری دیابت را برای شهروندان آلمانی روشن کند، چرا که معتقد است بسیاری از مردم هنوز این بیماری را به درستی نمی‌شناسند.