آيا چاي سبز در درمان سرطان پروستات مؤثر است؟


ترکيب چاي سبز و طلا در درمان سرطان پروستات موثر است.
 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، تحقيقات جديد روي موش هاي آزمايشگاهي نشان مي دهد که ترکيب چاي سبز و طلا  مي تواند در آينده در درمان سرطان پروستات به کار رود. ترکيب چاي سبز و نانو ذرات راديواکتيويته طلا قادر به نابود کردن سلول هاي سرطاني هستند. در واقع ترکيبات چاي سبز به دليل تمايلي که به سلول هاي سرطاني دارند مي توانند ذرات طلاي راديواکتيويته را به طور مستقيم به اين سلول ها برسانند.
 دانشمندان به دنبال يافتن راهي هستند که بتوانند درمان با دوزهاي بالاي مواد شيمي درماني که گاهي حاوي ميزان بالايي از توکسين هستند را با مقاديري هزاران بار کم تر از اين مواد جايگزين کنند؛ اين ميزان از مواد شيميايي تا حدي است که تنها سلول هاي سرطاني را نابود کرده و به سلول هاي سالم آسيبي نرساند.
 بر اساس نتايج اين آزمايش مؤثر بودن دوز بسيار پايين از نانو ذرات طلا در نابود کردن سلول هاي سرطاني مي تواند به صورت کلي تر در درمان سرطان پروستات نيز مورد استفاده قرار گيرد.
 ترکيب مورد نظر در چاي سبز Epigallocatechin-gallate  يا EGCg آنتي اکسيداني است که در طيف وسيعي از آزمايشات ضد سرطاني به عنوان ماده مؤثره شناسايي شده است.
 در حال حاضر هيچ درماني براي سرطان تهاجمي پروستات وجود نداشته و اين سرطان دومين دليل مرگ و مير مردان محسوب مي شود.در موارد خفيف تر اين بيماري از شيمي درماني با دوزهاي بالا استفاده مي شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر