سبزي هاي داخل فريز را سرخ نكنيد

 براي نگهداري سبزي؛
  
از قرار دادن سبزي سرخ شده داخل فريزر خودداري كنيد.
به گزارش وب دا، كارشناس مواد آشاميدني و  بهداشتي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي يزد ضمن بیان این مطلب گفت: چنانچه سبزي سرخ شود، مواد مضري كه در روغن ايجاد مي شود، در سبزي ذخيره شده و مورد استفاده قرار مي گيرد.
رضا موركيان گفت: در خصوص فريز كردن سبزي بايد سعي شود بعد از خرد كردن سبزي، حرارت مختصري به آن داده و از آنجا كه سبزي با حرارت ديدن آب مي اندازد و بخار روي آن مي پيچد، نيازي به سرخ كردن با روغن ندارد و پس از آنكه آب سبزي تبخير شد، اجازه داده شود سبزي سرد شود و در لايه هاي نازك بسته بندي و داخل فريزر قرار گيرد.
وی تصريح كرد: سبزي را مي توان 2 تا 3 ماه در فريزر نگهداري كرد و اگر بيش از اين مدت داخل فريزر بماند ارزش تغذيه آن كم نمي شود بلكه مواد معطر آن كم مي شود اگر به صورت نامناسب بسته بندي شود.
این كارشناس مواد آشاميدني و  بهداشتي اضافه كرد: اگر بسته بندي مواد غذايي منجمد شده را از داخل فريزر بيرون آورده و از حالت انجماد در آيد و پس از مصرف، مقداري از آن مجددا داخل فريزر قرار گيرد، املاح و ويتامين هاي ديگر ماده غذايي از طريق خونابه يا آب چكه در مي آيد و مواد معطر آن خارج مي شود بنابراين اين ماده غذايي ارزش تغذيه اي ندارد و در اين حالت در مورد سبزي فقط از فيبر آن مي توان استفاده كرد.
مورکیان بيان كرد: اگر سبزي در بسته هاي صاف و مقطع بسته بندي و داخل فريزر قرار داده شود و زمان استفاده، بسته بيش از اندازه مصرف باشد مي توان بسته را شكست و مابقي را داخل فريزر قرار داد، در اين صورت به شرط اينكه بسته بندي آلوده نشده باشد، مشكلي در ارزش تغذيه اي سبزي ايجاد نمي شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر