وعده سحری را با عجله نخورید


روزه داران وعده سحری را به دلیل بروز ناراحتی های گوارشی با عجله نخورند.
انوشه، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گرسنگی در طول ماه مبارک رمضان به مدت طولانی موجب سوخت وساز بدن می شود بنابراین میزان کالری دریافتی در افراد روزه دار باید رعایت شود.

وی افزود: وعده های غذایی ماه مبارک رمضان باید در سه وعده جای گیرد و وعده افطار تنها باید در حدی باشد که قند خون افراد روزه دار به حال طبیعی برگردد.انوشه تصریح کرد: در فاصله 1 تا 2 ساعت بعد از افطار باید شام مختصر و سبک خورده شود و البته توصیه می شود که وعده سحری در طول ماه مبارک رمضان خورده شود تا از حالت های خستگی و ضعف و بی قراری جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: بهتر است در وعده های افطار و سحر از خوردن نوشیدنی های همچون قهوه، چای و نوشابه جلوگیری شود و اگر در وعده سحر چای خورده شود حتما از چای کم رنگ استفاده شود، همچنین سبزیجات و میوه در وعده سحر خورده شود تا از بروز یبوست در طول روز جلوگیری شود.

** ورزشکاران بعد از افطار ورزش کنند

انوشه در ادامه گفت: به روزه داران در ماه مبارک رمضان توصیه می شود که از خوردن غذاهايی همچون کوکو سیب زمینی و غذاهای پرچرب در وعده سحر پرهیز شود چون این غذاها موجب تشنگی در طول روز می شوند.

وی افزود: در وعده سحر غذا نبايد شیرین باشد چون به دلیل افزایش ناگهانی قند خون موجب ترشح انسولین و کاهش قند خون در طول روز می شود.

انوشه تصریح کرد: روزه داران باید توجه کنند که وعده را تند و با عجله نخورند که این امر موجب بروز ناراحتی های گوارشی و اختلالات گوارشی می شود.

وی اظهار داشت: همچنین در وعده سحر نباید از غذاهای پر ادویه استفاده شود به دلیل اینکه موجب بروز ناراحتی های گوارشی و سوزش سر دل می شود.

وی در پایان به افراد ورزشکار روزه دار توصیه کرد و گفت: به این افراد توصیه می شود که در ساعاتی که روزه هستند ورزش نکنند و ورزش را بعد از مصرف وعده شام انجام دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر