تنها 10 درصد از مردم كشور، گیاهان دارویی مصرف می‌كنند


 دبیر علمی همایش ملی گیاهان دارویی گفت كه تنها 10 درصد از مردم كشور، گیاهان دارویی مصرف می‌كنند.

تنها 10 درصد از مردم كشور، گیاهان دارویی مصرف می‌كنند
به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی،'حسین صادقی' در گفت و گویی با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس آمارها، قریب به 70 درصد مردم اروپا برای پیشگیری، درمان و یا به عنوان مكمل، از گیاهان استفاده می‌كنند كه این آمار در كشور در سطح 10 درصد بوده و سودآوری این صنعت نیز، تنها شامل یك درصد برآورد شده است.
وی با اشاره به همایش ملی گیاهان دارویی كه در حال برگزاری است، تصریح كرد: آشنایی با روش‌های استخراج گیاهان دارویی، بوم‌شناسی این گیاهان در استان و كشور، تاثیرات فارماكولوژی گیاهان، زمینه‌های تجاری‌سازی و جایگاه گیاهان دارویی در كشور، محورهای عمده برگزاری این همایش و پذیرش مقالات بوده است.
دبیرعلمی همایش ملی گیاهان دارویی، یادآور شد: دست‌اندركاران اجرای این همایش، از سال گذشته تاكنون، مراحل برگزاری را پیگیری كرده و با بررسی‌های لازم، موفق به كسب امتیاز بازآموزی، برای شركت‌كنندگان در همایش ملی گیاهان دارویی شدند.
بر پایه این گزارش، از آغاز مهلت ارسال مقالات همایش ملی گیاهان دارویی، مجموعا 1200 مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال شده است كه از این میان، 350 مقاله به صورت پوستر و 60 مقاله دیگر نیز به صورت سخنرانی از تاریخ پنجم تا هشتم شهریورماه در دانشگاه علوم پزشكی یاسوج ، محل برگزاری همایش، ارایه خواهد شد.
بوم شناسی گیاهان دارویی كشور و استان، طب سنتی و گیاهان دارویی، روشهای استخراج و عصاره گیری گیاهان دارویی، بررسی فیتو شیمیایی گیاهان دارویی، اثرات فیزیولوژیك ، فارماكولوژیك و توكسیكولوژیك گیاهان دارویی،
اثرات گیاهان دارویی بر ژنتیك و بیوشیمی موجودات زنده، تداخلات تغذیه ایی و گیاهان دارویی، میكروبیولوژی و گیاهان د ارویی، سیاست های پژوهشی و تجاری سازی گیاهان دارویی ، جایگاه گیاهان دارویی در صنعت داروسازی و
ملاحظات اخلافی در بكارگیری گیاهان دارویی محورهای برگزاری این همایش است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر