با فواید باکتری های پروبیوتیک آشنا شوید


باکتری های پروبیوتیک دارای فواید زیادی هستند که با آن ها آشنا شوید.
میترا زراتی، کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: به طور طبیعی در دستگاه گوارش ما و در روده باکتری هایی زندگی می کنند که برای بدن مفید هستند که به آن ها باکتری های پروبیوتیک (باکتری هایی که برای حیات ضرورت دارند.)

وی افزود: در بسیاری از مواقع عواملی سبب از بین رفتن این باکتری های مفید می شود که از آن جمله می توان به چاق شدن افراد، مصرف آنتی بیوتیک ها غذاهای سرخ کردنی را نام برد.زراتی افزود: اگر باکتری ها پروبیوتیک در بدن نباشند باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود و احتمال بروز آلرژی فصلی و آلرژی های غذایی و همچنین افزایش ابتلا افراد به دیابت و بیماری های قلبی و عروقی خواهد شد.

زراتی تشریح کرد: امروزه در برخی مواد غذایی این باکتری های مفید را اضافه می کنند مانند بعضی از ماست ها و دوغ ها. نکته قابل توجه در مورد این مواد غذایی این است که نباید این مواد را حرارت داد چون باکتری های پروبیوتیک مفید آن از بین خواهد رفت.

وی تصریح کرد: توصیه می شود همه ی گروه های سنی به خصوص افراد چاق، کودکان و سالمندان به جای استفاده از لبنیات معمولی از محصولات پروبیوتیک استفاده کنند همچنین افرادی که آلرژی های غذایی دارند یا در بهار آبریزش بینی دارند یا افرادی که خارش های پوستی دارند برای رفع این مشکلات مفید است.

زراتی متذکر شد: همچنین استفاده از مکمل های پروبیوتیک که به صورت دارو ساخته شده می تواند این مشکلات را درمان کند امروز ثابت شده وجود مقدار مناسب باکتری های مفید در روده ها باعث می شود جذب چربی را در رژیم غذایی کاهش می دهد و مانع تجمع چربی در بدن خواهد شد و به دنبال آن دیابت ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی و عروقی کاهش پیدا می کند همواره به افراد چاق توصیه می شود که این مواد را مصرف کنند.

زراتی توصیه کرد: به خانم های باردار توصیه می شود برای پیش گیری از آلرژی غذایی در نوزادان بعد از تولد در طول دوران بارداری از مواد حاوی پروبیوتیک استفاده کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر