استفاده از نمك يددار از سقط جنين پيشگيري مي كند

 قابل توجه مادران باردار؛
  
استفاده از نمك يددار به ميزان لازم در دوران بارداري،‌ احتمال سقط خود به خود را كاهش داده و در هوش،‌ شنوايي و بينايي نوزاد تاثير گذار خواهد بود.
كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا،‌با بيان اين مطلب اظهار داشت: مادراني كه به اندازه كافي انرژي دريافت نمي كنند، در معرض خطر زايمان نوزادان كم وزن و كوتاه قد قرار دارند و موفقيت آنان در تداوم شيردهي كمتر است.
سعيده معاني افزود: اگر مادران در دوران بارداري افزايش وزن مناسب نداشته باشند، روابط عاطفي بين مادر و شيرخوار در بدو تولد و دو سال اول زندگي با اشكال و به سختي برقرار مي شود.

وي تصريح كرد: استفاده از منابع داراي ملح و روي باعث افزايش وزن زمان تولد نوزاد مي شود و اجراي يك برنامه غذايي متعادل و متنوع با استفاده از گروه هاي مختلف غذايي مي تواند تمام نياز هاي تغذيه اي مادر و جنين را تأمين كند به جز نياز به آهن و اسيدفوليك كه بايد از طريق دريافت مكمل هاي آن جبران شود.
معاني ادامه داد: در دوران بارداري به دليل افزايش حجم خون مادر و رشد جنين و جفت، نياز به آهن و اسيد فوليك افزايش مي يابد لذا اهميت دريافت اين مكمل ها در پيشگيري از كم خوني، ضعف و ناتواني مادر، زايمان زودرس و نقص سيستم عصبي جنين بوده و موجب تكامل و مقاومت سيستم ايمني او مي شود.
اين كارشناس تغذيه ابراز داشت: بارداري هاي مكرر به خصوص با فواصل كم و در سنين پايين ذخائر آهن بدن مادر را كاهش مي دهد و زنان بارداري كه سابقه كم خوني فقر آهن ندارند مي توانند از زمان شروع حاملگي، حتي از 2 تا 3 ماه قبل از باردارشدن، روزانه يك قرص اسيد فوليك و از پايان ماه چهارم تا چهار ماه پس از زايمان روزانه يك عدد قرص آهن مصرف كنند تا از بروز عوارض ذكر شده پيشگيري شود.
وي خاطرنشان كرد: استفاده از ويتامين D براي جذب كلسيم از روده ها ضروري است كه در دوران بارداري با مصرف مكمل هاي حاوي اين ويتامين و يا در معرض نور خورشيد قرار گرفتن،‌ تامين مي شود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر