آیا تغذیه در ایجاد یا تشدید آکنه تاثیر دارد؟


برای اینکه بدانید آیا نقش رژیم غذایی و تغذیه در ایجاد یا تشدید آکنه تاثیرگذار است یا نه بهتر است مطالب زیر را مطالعه کنید.
دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاراناظهار داشت: اگر چه نقش رژیم غذایی در ایجاد یا تشدید آکنه هنوز به اثبات نرسیده است اما یک باور غلط در بین عموم مردم وجود دارد که بعضی از غذاها می تواند باعث ایجاد آکنه شود. وی تصریح کرد: این نکته را باید متذکر شد که غذاهای کم کالری با اینکه در ترشح غدد سباسه پوست تاثیر گذار نیست ولی به صورت موقت می تواند از بروز آکنه جلوگیری نماید.

انتظاری متذکر شد: به طور احتمال مصرف بیش از حد کربوهیدراتها و تماس با مواد آرایشی و روغنی و غذاهای پرچرب می تواند سبب تشدید آکنه شود.

این متخصص پیشگیری از بیماری ها خطر نشان کرد: توصیه واحدی در مورد بیماران مبتلا به آکنه در مورد مصرف مواد غذایی وجود ندارد اما به طور معمول توصیه می شود که افراد از مصرف موادی که در آنها سبب ایجاد و یا تشدید آکنه می شود اجتناب و خود داری کنند.

وی افزود: شایان ذکر است که در بعضی از افراد مصرف شکلات و قهوه باعث تشدید آکنه می شود که توصیه می شود که این افراد باید برای جلوگیری از بروز این مشکل مصرف این گونه مواد را قطع کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر