دفع آب بدن با مصرف بیش از حد مواد کافئین‌دار


کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان چهارمحال وبختیاری به تغذیه صحیح روزه داران و اصول جبران کمبود آب بدن درماه مبارک رمضان اشاره کرد.

بهمن فروزنده کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان چهارمحال وبختیاری در گفتگو با خبرنگار سینانیوز در شهرکرد توصیه‌هایی را در رابطه با تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان بیان کرد و افزود: «مصرف مقدارکافی آب درفاصله افطار تا هنگام خواب، باتوجه به همزمانی ماه مبارک با فصل گرم بسیار تاکید شده است. استفاده ازسبزی‌ها و میوه‌ها به دلیل نگه داشتن آب در خود می‌تواند خطر کم آبی برای بدن رابه شدت کاهش دهد. »وی ادامه داد: «سبزی را در میان وعده‌های غذایی و میوه را در پایان وعده و با کمی فاصله استفاده کنید. از مصرف زیاد موادغذایی شور، چرب و خیلی شیرین مثل آجیل شور، زولبیا و بامیه، انواع شربت و همچنین مواد غذایی پر ادویه بپرهیزید.»

دفع آب بدن با مصرف بیش از حد مواد کافئین‌دار
فروزنده مصرف مواد کافئین‌دار مثل قهوه و چای غلیظ را موجب دفع آب بدن دانست و ادامه داد: «افرادیکه عادت به مصرف مواد کافئین‌دار دارند می‌توانند چای سبز را جایگزین آن کنند تا دچار نوسانات خلق و خو و سردردهای فوری و تحریک پذیر ناشی از عدم مصرف موادکافئین‌دار نشوند.»

ماه رمضان فرصتی برای ترک مصرف دخانیات
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری در خصوص مصرف دخانیات در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: «استعمال دخانیات اثرات نامناسبی روی دریافت ویتامین ها و سیستم‌های آنزیمی بدن دارد. بنابراین ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای ترک عادت مصرف دخانیات است.»
وی در خصوص بهداشت دهان و دندان در این ماه عنوان کرد: «مسواک زدن را فراموش نکنید و حداقل قبل از خواب و بعد از سحر مسواک بزنید.»
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان در پایان به این نکته اشاره کرد که افراد چاق یا دارای اضافه وزن باید از این فرصت استفاده کنند و به وزن مطلوب خود برسند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر