غذايي به نام جلبك


جام جم آنلاين: تقريبا از يك دهه پيش دانشمندان به خواص مهم جلبك‌هاي دريايي دست يافتند و در ميان اين جلبك‌ها كلرلا (chlorella) اهميت بالايي دارد كه به عنوان يك ابرماده غذايي شناخته شده است.
در حقيقت مي‌توان آنها را به عنوان يك ماده غذايي كامل در نظر گرفت، زيرا سرشار از كلروفيل، ويتامين B، ويتامين C، ويتامين E، بتاكاروتن، اسيدآمينه، منيزيم، آهن، موادمعدني، كربوهيدرات و مقدار زيادي پروتئين (بيشتراز50 درصد) است.
همچنين با سموم تركيب مي‌شود و آنها را به خارج از بدن هدايت مي‌كند. از آنجا كه پروتئين بسيار بالايي دارد يك‌گزينه خوب براي افراد گياهخوار محسوب مي‌شود.
يكي از خواص عمده جلبــك كلرلا، سم‌زدايي و پاكسازي بدن است. برخي از تحقيقات انجام شده نشان مي‌دهد اين جلبك مي‌تواند فلزهاي سنگين را از بدن دفع كند و در نتيجه ما شاهد آسيب‌پذيري كمتري در بافت‌هاي بدن خواهيم بود.

اين قابليت از آنجا اهميت مي‌يابد كه فلزهاي سنگين بسختي از بافت‌ها خارج مي‌شود به همين دليل افرادي كه در صنايع خاص كار مي‌كنند يا در معرض تشعشعات قرار دارند، بدنشان به فلزات سنگين آلوده مي‌شود.
از طرف ديگر به واسطه آلودگي درياها، بدن بعضي از ماهي‌ها به جيوه آلوده مي‌شود و تحقيقات انجام شده نشان مي‌دهد بيشتر سلول‌هاي سرطاني حاوي جيوه است. بيماري آلزايمر و زوال عقل در افرادي مشاهده مي‌شود كه در معرض مسموميت با فلزهاي سنگين قرار دارند.
جلبك كلرلا خون را پاكسازي و اكسيژن را در درون جريان خون بهينه‌سازي خواهد كرد. با مصرف آن بدن قليايي مي‌شود و حالت اسيدوز (كم شدن PH خون و بافت‌ها) از بين مي‌رود. علاوه بر موارد فوق، باعث كاهش التهاب، درد، فشارخون و تقويت سيستم ايمني مي‌شود.
ديگر مزاياي جلبك سبز كلرلا عبارت است از: متعادل كردن هورمون‌ها، درمان زخم‌ها، تقويت دستگاه گوارش (بهبود هضم و كاهش يبوست)، افزايش گلبول‌هاي سفيد (جلوگيري از بروز عفونت و بيماري)، كاهش يا حذف بوي بد بدن، تنظيم فشارخون، كلسترول و قندخون (جلوگيري از بيماريهاي قلبي ـ عروقي، ديابت و چاقي)، كاهش حمله‌هاي آسم و آلرژي، برطرف كردن خستگي، كمك به واكنش سيستم ايمني، محافظت از مغز و سيستم عصبي، حذف آلوده‌كننده‌هايي مانند فلزهاي سنگين و قارچ‌ها، كمك به رشد بافت و ترميم آن، سم‌زدايي بدن و محافظت از اندام‌هاي بدن. (جام جم - ضميمه سيب)
مترجم: نرگس عبداللهي منبع: naturalnews

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر