مصرف فست فود ها به کبد کودکان آسیب می رساند


فست فودها از نظر مواد مغذي بسيار ضعيف هستند و فقط كالري بالايي دارند و از طرف دیگر زياده روي در مصرف آنها به كبد آسيب مي رساند.
به گزارش وب دا، کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص این که چه غذاهايي به كودكانمان داده نشود، اظهار داشت: غذاهاي فرآوري شده از دسته غذاهایی است که به هیچ عنوان نباید کودکان مصرف کنند. اغلب غذاهاي فرآوري شده كه از سوپرماركت ها خريداري مي كنيد، حاوي نمك، چربي و شكر زياد بوده و جزء غذاهاي ضعيف هستند. اين نوع غذاها، طعم طبيعي ندارند و حتي گاهي اوقات حاوي تركيباتي هستند كه روي برچسب شان عنوان نمي شود.

علی اکبر کمالی با تاکید به مصرف نکردن صبحانه هاي بسيار شيرين در کودکان تصریح کرد: بيشتر صبحانه هايي که به كودكان داده مي شود، بسيار شيرين است، بنابراين بايد به اجزاي تشكيل دهنده مواد غذايي توجه شود.
وی با تاکید بر مضر بودن مصرف فست فود ها، گفت: طي سال هاي اخير تعداد رستوران هاي فست فود در سطح دنيا چند برابر شده و به همين ترتيب تعداد كودكاني كه فست فود مي خورند نيز بسيار افزايش يافته است. فست فودها از نظر مواد مغذي بسيار ضعيف هستند و فقط كالري بالايي دارند. در ضمن زياده روي در مصرف آنها به كبد آسيب مي رساند.
این کارشناس صنایع غذایی در ادامه خاطرنشان کرد: كافئين نوعي محرك موجود در قهوه، چاي و نوشيدني هاي كولا است كه سبب تحرك بيش از اندازه كودكان مي شود و مصرف آنها بايد براي كودكان محدود شود بنابراین مي توان نوشيدني هايي سالم تر مثل آب و شير را جايگزين كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر