كاهش خطر بيماري هاي مفصلي با شير دادن مادر به نوزاد

مادراني كه به نوزاد خود شير داده و اين عادت را تا زمان مشخصي حفظ مي‌كنند، بسيار كمتر از ساير مادران دچار بيماري هاي مفصلي به ويژه روماتيسم مفصلي مي شوند.
رحمان پرتوزاده، متخصص بهداشت مادر و كودك در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شير مادر تا يكسالگي براي نوزاد بهترين تغذيه است و در واقع جايگزين مناسبي براي شير مادر وجود ندارد.

وي با بيان اينكه تغذيه كودك با شير مادر هم براي نوزاد و هم براي مادر داراي فوايد بسيار زياد است تصريح كرد: بيماري هاي زيادي وجود دارد كه در صورت شير دادن مادر به نوزاد، احتمال بروز آن هم براي مادر و هم براي كودك كاهش مي‌يابد كه مشكلات مفصلي يكي از مهمترين آنها است.

پرتوزاده تاكيد كرد: مادراني كه به نوزاد خود شير داده و اين عادت را تا زمان مشخصي حفظ مي‌كنند، بسيار كمتر از ساير مادران دچار بيماري هاي مفصلي به ويژه روماتيسم مفصلي مي شوند.وي يادآور شد: مادراني كه بين يك تا دو سال به كودك خود شير مي‌دهند علاوه بر اينكه  كمتر دچار مشكلات مفصلي مي‌شوند، خطر بروز بيماري هاي استخواني نيز در آنها كاهش مي‌يابد.

پرتوزاده گفت: شير مادر تا شش ماهگي براي رفع نيارهاي شيرخوار كافي است و در اين دوره به جز آب در مواقع نياز با استفاده از قطره هايي كه پزشك توصيه مي ‌كند، هيچ چيز ديگري را نبايد به كودك داد.

وي خاطرنشان كرد: كودكاني كه در دوران اوليه زندگي خود تغذيه مناسبي داشته باشند كه اين امر مستلزم تغذيه كودك با شير مادر است به رشد و پرورش جسمي و حتي رواني دست يافته و بسيار كمتر از ديگران دچار برخي از بيماري هاي عفوني و غير عفوني در دوران زندگي خود مي شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر